Hey
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
In maart 2008 heb ik een wasmachine gekocht bij BCC. Omdat ik zelf niet handig ben (bij een eventueel defect) dacht ik dat het wel handig zou zijn om de fabrieksgarantie te verlengen met 5 jaar zodat ik in totaal 7 jaar garantie zou hebben. Hier heb ik ongeveer 70 euro voor betaald. In de afgelopen jaren is de wasmachine heel weinig gebruikt. Ik woon alleen, ben veel bij m'n ouders te vinden en reis ook veel, waardoor de wasmachine niet meer dan 2 x per maand draait (gemiddeld genomen zelfs minder).
Nu deed ik de wasmachine vorige week aan deze maakte een hard piepend/scheurend geluid. Ik heb de wasmachine gelijk uit gedaan en gekeken wat er aan de hand was. Ik merkte dat de trommel niet eens kon draaien. Ik dus helemaal in paniek en opzoek naar mijn garantiebewijs. Deze kon ik niet vinden. Nadat ik in mijn mailbox had gezocht, vond ik een ontvangstbevestiging met bevestiging dat ik garantie bij had besteld. Na gebeld te hebben met BCC gaf de medewerkster inderdaad aan dat de wasmachine nog onder de garantie viel (2+5 jaar) en dat ze een melding aan CE Repair zal doen die een monteur zullen sturen. Ik werd de volgende dag al gebeld door een monteur die vroeg wat er exact aan de hand was en na hem deze informatie gegeven te hebben gaf werd er een afspraak gemaakt. Hij gaf aan dat ik het garantiebewijs klaar moest leggen. Ik belde hierna met BCC om een kopie bon op te vragen, de medewerkster die ik sprak gaf aan dat het geen enkel probleem was en dat ze een kopie zou toesturen (deze heb ik tot de dag van vandaag niet ontvangen).
Na het gesprek ben ik flink gaan zoeken thuis en gelukkig heb ik het originele garantiebewijs kunnen vinden. Ik heb BCC hier niet van op de hoogte gebracht omdat ik dacht dat een kopie geen kwaad kon. Op dit garantiebewijs staat "85501 5 JR 50/51 WASMACHINE BCC PRIVE GARANTIEPLAN". Nou ik blij natuurlijk en dit garantiebewijs heb ik gelijk aan de monteur laten zien die akkoord ging en de wasmachine ging inspecteren. Hij constateerde dat de trommel inderdaad niet meer kan draaien en dat dit te maken heeft met de lagers. Hij heeft de wasmachine nog opengemaakt aan de achterkant om een en ander te proberen, maar uiteindelijke conclusie was: Retourneren Met Autorisatie (RMA). De wasmachine was volgens hem niet te repareren en deze zou opgehaald worden en er zou een nieuwe worden geleverd. Dit heeft hij ook genoteerd op de werkbon waarvan ik een exemplaar heb gekregen.
Een paar dagen later (vandaag) werd ik gebeld door een onvriendelijke man van BCC met de mededeling dat ik 27 euro retour zou krijgen, ik schrok en wist niet waar hij het over had. Hij legde uit dat ze melding hebben gekregen van CE Repair dat de wasmachine niet gemaakt kon worden en dat de 27 euro zou een soort van restvergoeding zijn (ik weet helaas niet meer exact hoe hij dit omschreef, ik was erg geschrokken). Ik reageerde dat er toch garantie is , hij ontkende dat er sprake was van verlengde garantie en dat de fabrieksgarantie van 2 jaar voorbij is. Ik dacht eerst dat hij misschien een verkeerde klant voor zich had, maar uiteindelijk bleek dat toch niet. Ik werd boos en gaf aan dat ik voor 70 euro de garantie met 5 jaar verlengd had. "waar staat dit dan?" zei hij. (Hij ging er nog vanuit dat ik mijn originele garantiebewijs kwijt was, terwijl ik deze wel gewoon had, en ondanks dat ik een kopie heb opgevraagd heb ik deze niet gehad), Ik legde uit dat ik mijn garantiebewijs gevonden had en dat hier heel duidelijk op staat dat er 5 jaar garantie is bijverzekerd. na een korte stilte gaf hij aan dat hij even "dieper ging kijken". Toen ik meneer weer aan de lijn had gaf hij aan dat ik dus inderdaad de garantie verlengd had en dat hij verkeerd had gekeken... Na nog een keer gewacht te hebben gaf hij aan dat ik onder een oude regeling viel en dat de 5 jaar niet aan aanvulling was op de fabrieksgarantie maar dat het om totaal 5 jaar ging. Dus niet 2+5 jaar maar gewoon 5 jaar. Ik was zo verbaasd dat ik nu even stil was. Van “u heeft geen aanvullende garantie” naar “u valt onder een oude regeling”. Ik werd zo boos. Ik vroeg hem naar de voorwaarden en zijn eerste reactie was dat ik deze bij het kopen van de wasmachine heb gehad en dat hij niets voor me kon doen. Nu zijn de rapen echt gaar dacht ik zo. En ik gaf aan dat hij of mij die voorwaarden zelf toestuurde of dat mijn advocaat deze zal opvragen. Toen kon opeens alles wel en meneer zou de voorwaarden opzoeken (zonder een termijn te kunnen doorgeven…).
Een aantal dingen waar ik mee zit. Natuurlijk als eerste het gelieg va BCC! Hoe kan een winkel 5 jaar garantie verkopen terwijl dit geen 5 jaar is, maar dus eigenlijk (in mijn geval) maar 3 jaar is (5 jaar minus de 2 jaar fabrieksgarantie die ik gewoon gratis heb). Waarom hebben ze de monteur gestuurd? Als de wasmachine wel gewoon gemaakt kon worden, was er niets aan de hand, maar nu de machine omgewisseld moet worden is de garantie opeens niet meer geldig…?!
Buiten het garantieverhaal om heb ik verder toch recht op een deugdelijk product? Wettelijke garantie?! Hoe kan deze wasmachine die zo minimaal is gebruikt het opeens niet meer doen en ook helemaal niet meer te repareren te zijn…?!
Wat kan ik doen? Ik denk erover na om BCC aangetekend aan te schrijven. En anders de geschillencommissie maar aan te schrijven, want dit is gewoon absurd.
Heeft iemand de voorwaarden voor het prive garantieplan van BCC (dus niet het huidige serviceplan). Kan diegene deze ajb ajb ajb uploaden hier?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Bericht 0% gewijzigd door dude1986 op 19-07-2013 18:37:25 ]