abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:58:24 #1
306949 dude1986
Always bored...
pi_129128974
Hey

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

In maart 2008 heb ik een wasmachine gekocht bij BCC. Omdat ik zelf niet handig ben (bij een eventueel defect) dacht ik dat het wel handig zou zijn om de fabrieksgarantie te verlengen met 5 jaar zodat ik in totaal 7 jaar garantie zou hebben. Hier heb ik ongeveer 70 euro voor betaald. In de afgelopen jaren is de wasmachine heel weinig gebruikt. Ik woon alleen, ben veel bij m'n ouders te vinden en reis ook veel, waardoor de wasmachine niet meer dan 2 x per maand draait (gemiddeld genomen zelfs minder).

Nu deed ik de wasmachine vorige week aan deze maakte een hard piepend/scheurend geluid. Ik heb de wasmachine gelijk uit gedaan en gekeken wat er aan de hand was. Ik merkte dat de trommel niet eens kon draaien. Ik dus helemaal in paniek en opzoek naar mijn garantiebewijs. Deze kon ik niet vinden. Nadat ik in mijn mailbox had gezocht, vond ik een ontvangstbevestiging met bevestiging dat ik garantie bij had besteld. Na gebeld te hebben met BCC gaf de medewerkster inderdaad aan dat de wasmachine nog onder de garantie viel (2+5 jaar) en dat ze een melding aan CE Repair zal doen die een monteur zullen sturen. Ik werd de volgende dag al gebeld door een monteur die vroeg wat er exact aan de hand was en na hem deze informatie gegeven te hebben gaf werd er een afspraak gemaakt. Hij gaf aan dat ik het garantiebewijs klaar moest leggen. Ik belde hierna met BCC om een kopie bon op te vragen, de medewerkster die ik sprak gaf aan dat het geen enkel probleem was en dat ze een kopie zou toesturen (deze heb ik tot de dag van vandaag niet ontvangen).

Na het gesprek ben ik flink gaan zoeken thuis en gelukkig heb ik het originele garantiebewijs kunnen vinden. Ik heb BCC hier niet van op de hoogte gebracht omdat ik dacht dat een kopie geen kwaad kon. Op dit garantiebewijs staat "85501 5 JR 50/51 WASMACHINE BCC PRIVE GARANTIEPLAN". Nou ik blij natuurlijk en dit garantiebewijs heb ik gelijk aan de monteur laten zien die akkoord ging en de wasmachine ging inspecteren. Hij constateerde dat de trommel inderdaad niet meer kan draaien en dat dit te maken heeft met de lagers. Hij heeft de wasmachine nog opengemaakt aan de achterkant om een en ander te proberen, maar uiteindelijke conclusie was: Retourneren Met Autorisatie (RMA). De wasmachine was volgens hem niet te repareren en deze zou opgehaald worden en er zou een nieuwe worden geleverd. Dit heeft hij ook genoteerd op de werkbon waarvan ik een exemplaar heb gekregen.

Een paar dagen later (vandaag) werd ik gebeld door een onvriendelijke man van BCC met de mededeling dat ik 27 euro retour zou krijgen, ik schrok en wist niet waar hij het over had. Hij legde uit dat ze melding hebben gekregen van CE Repair dat de wasmachine niet gemaakt kon worden en dat de 27 euro zou een soort van restvergoeding zijn (ik weet helaas niet meer exact hoe hij dit omschreef, ik was erg geschrokken). Ik reageerde dat er toch garantie is , hij ontkende dat er sprake was van verlengde garantie en dat de fabrieksgarantie van 2 jaar voorbij is. Ik dacht eerst dat hij misschien een verkeerde klant voor zich had, maar uiteindelijk bleek dat toch niet. Ik werd boos en gaf aan dat ik voor 70 euro de garantie met 5 jaar verlengd had. "waar staat dit dan?" zei hij. (Hij ging er nog vanuit dat ik mijn originele garantiebewijs kwijt was, terwijl ik deze wel gewoon had, en ondanks dat ik een kopie heb opgevraagd heb ik deze niet gehad), Ik legde uit dat ik mijn garantiebewijs gevonden had en dat hier heel duidelijk op staat dat er 5 jaar garantie is bijverzekerd. na een korte stilte gaf hij aan dat hij even "dieper ging kijken". Toen ik meneer weer aan de lijn had gaf hij aan dat ik dus inderdaad de garantie verlengd had en dat hij verkeerd had gekeken... Na nog een keer gewacht te hebben gaf hij aan dat ik onder een oude regeling viel en dat de 5 jaar niet aan aanvulling was op de fabrieksgarantie maar dat het om totaal 5 jaar ging. Dus niet 2+5 jaar maar gewoon 5 jaar. Ik was zo verbaasd dat ik nu even stil was. Van “u heeft geen aanvullende garantie” naar “u valt onder een oude regeling”. Ik werd zo boos. Ik vroeg hem naar de voorwaarden en zijn eerste reactie was dat ik deze bij het kopen van de wasmachine heb gehad en dat hij niets voor me kon doen. Nu zijn de rapen echt gaar dacht ik zo. En ik gaf aan dat hij of mij die voorwaarden zelf toestuurde of dat mijn advocaat deze zal opvragen. Toen kon opeens alles wel en meneer zou de voorwaarden opzoeken (zonder een termijn te kunnen doorgeven…).

Een aantal dingen waar ik mee zit. Natuurlijk als eerste het gelieg va BCC! Hoe kan een winkel 5 jaar garantie verkopen terwijl dit geen 5 jaar is, maar dus eigenlijk (in mijn geval) maar 3 jaar is (5 jaar minus de 2 jaar fabrieksgarantie die ik gewoon gratis heb). Waarom hebben ze de monteur gestuurd? Als de wasmachine wel gewoon gemaakt kon worden, was er niets aan de hand, maar nu de machine omgewisseld moet worden is de garantie opeens niet meer geldig…?!
Buiten het garantieverhaal om heb ik verder toch recht op een deugdelijk product? Wettelijke garantie?! Hoe kan deze wasmachine die zo minimaal is gebruikt het opeens niet meer doen en ook helemaal niet meer te repareren te zijn…?!
Wat kan ik doen? Ik denk erover na om BCC aangetekend aan te schrijven. En anders de geschillencommissie maar aan te schrijven, want dit is gewoon absurd.

Heeft iemand de voorwaarden voor het prive garantieplan van BCC (dus niet het huidige serviceplan). Kan diegene deze ajb ajb ajb uploaden hier?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

[ Bericht 0% gewijzigd door dude1986 op 19-07-2013 18:37:25 ]
pi_129129170
Op zich niet zo verrassend dat ze er proberen onderuit te komen :{

Wat staat er op het garantiecertificaat?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:09:42 #3
306949 dude1986
Always bored...
pi_129129252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:06 schreef Queller het volgende:
Op zich niet zo verrassend dat ze er proberen onderuit te komen :{

Wat staat er op het garantiecertificaat?
"85501 5 JR 50/51 WASMACHINE BCC PRIVE GARANTIEPLAN"

Maar ze zeggen dus voorwaarden blabla, en die heb ik niet, ook niet te vinden op het net. Typisch BCC....
pi_129129556
Je hebt dus geen polisvoorwaarden? Staat er op dat garantiebewijs "vanaf dag van aankoop/levering"o.i.d.?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:31:54 #5
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_129129678
Ik betwijfel dit ten zeerste...
In de voorwaarden van hun huidig systeem (verzekering) staat het wel keihard dat de extra garantie ingaat 2 jaar na aanschaf van het apparaat.
Zie ook hun eigen PDF

3.2
zo goed..?
pi_129129702
Op de kassabon van mijn tv die ik 4 jaar geleden heb gekocht bij BCC staat de datum aangegeven tot wanneer mijn aanvullende garantie loopt. Ik zou dus actief achter de (kopie van de) kassabon aangaan als ik jou was.
pi_129129711
ENTERS!!!!! :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:34:27 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_129129723
Je staat wel zwak omdat je geen bewijs hebt wat die verlengde garantie nou precies inhoudt.

Heb je BCC al gevraagd om de polisvoorwaarden opnieuw toe te sturen?

Tevens een tip: het lijkt mij beter om dit soort zaken wat feitelijke te beschrijven, met wie je wanneer belde is minder relevant. Nu heb je ontzettend veel woorden nodig voor een simpel probleem, dat kan verwarring zaaien. Als je ook zoveel woorden nodig hebt in de communicatie met BCC schiet het niet echt op en is de kans dat zij je goed helpen kleiner.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:34:41 #9
306949 dude1986
Always bored...
pi_129129729
Ik heb geen polisvoorwaarden, het enige wat ik heb is mijn orginele bon waarin staat dat ik 5 jaar garantie heb.

De medewerker die ik gesproken heb zei dat ik onder een oude regeling viel en 5 jaar inclusief de 2 jaar fabrieksgarantie was. De nieuwe garanties die ze geven is wel 2+5 jaar. Zag ik ook op de site. maar de oude voorwaarden kan ik dus nergens vinden.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:35:55 #10
306949 dude1986
Always bored...
pi_129129753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Op de kassabon van mijn tv die ik 4 jaar geleden heb gekocht bij BCC staat de datum aangegeven tot wanneer mijn aanvullende garantie loopt. Ik zou dus actief achter de (kopie van de) kassabon aangaan als ik jou was.
Ik heb het orgineel gevonden, kopie is dus niet nodig. hier staat echter geen einddatum op vermeld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:34 schreef TC03 het volgende:
Je staat wel zwak omdat je geen bewijs hebt wat die verlengde garantie nou precies inhoudt.

Heb je BCC al gevraagd om de polisvoorwaarden opnieuw toe te sturen?
Ja heb ik.
pi_129129809
Ik zou gewoon op de drukste dag in het filiaal waar je dat ding gekocht hebt stampij maken.

:)
vosss is de naam,
pi_129129839
Wat natuurlijk heel merkwaardig is aan het verhaal is dat als die man gelijk heeft en je inderdaad maar 5 jaar garantie had in plaats van 2 + 5 jaar hij niet had hoeven te liegen dat je die garantie helemaal niet had bijgekocht.
pi_129129884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat natuurlijk heel merkwaardig is aan het verhaal is dat als die man gelijk heeft en je inderdaad maar 5 jaar garantie had in plaats van 2 + 5 jaar hij niet had hoeven te liegen dat je die garantie helemaal niet had bijgekocht.
Ergo ze lullen uit hun nek.

En als ze garantie verkopen als 5 jaar extra garantie dan wordt dat gezien als bovenop de normale garantie, ongeacht wat ze in hun voorwaarden zetten. Althans dat lijkt me zo.

Stampij maken :Y
vosss is de naam,
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:42:19 #14
306949 dude1986
Always bored...
pi_129129912
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Hij dacht wss dat ik mijn bon nog kwijt was. Daar had ik eerder over gebeld.
ook opmerkelijk is dat ze wel op hun kosten een monteur hebben laten langskomen om de machine te maken. En pas nadat bleek dat reparatie niet mogelijk was: "meneer u heeft geen garantie meer"
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:43:13 #15
306949 dude1986
Always bored...
pi_129129936
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:41 schreef vosss het volgende:

[..]

En als ze garantie verkopen als 5 jaar extra garantie dan wordt dat gezien als bovenop de normale garantie, ongeacht wat ze in hun voorwaarden zetten. Althans dat lijkt me zo.

goed plan >:)
pi_129129958
Toch absurd dat zo een groot bedrijf voor een paar honderd euro moeilijk loopt te doen.

De klant is koning. Beter een paar honderd euro kosten maken dan een boze klant.
vosss is de naam,
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:44:22 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129129967
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:31 schreef Diepvriez het volgende:
Ik betwijfel dit ten zeerste...
In de voorwaarden van hun huidig systeem (verzekering) staat het wel keihard dat de extra garantie ingaat 2 jaar na aanschaf van het apparaat.
Zie ook hun eigen PDF

3.2
ja dat is de grap ook, je hebt betaald voor garantie die je al had, veel plezier
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:44:47 #18
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_129129977
Is dit wel serieus? Als dat het geval is alvast mijn excuses.

Ik zie op klacht.nl namelijk hetzelfde verhaal staan.

http://www.klacht.nl/bcc/klacht/garantieproblemen-met-bcc/
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:45:20 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129129992
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef vosss het volgende:
Toch absurd dat zo een groot bedrijf voor een paar honderd euro moeilijk loopt te doen.

De klant is koning. Beter een paar honderd euro kosten maken dan een boze klant.
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:41 schreef vosss het volgende:

[..]

dat lijkt zo ja, men is immers niet op de hoogte van de wet en dat weet het bedrijf..
pi_129130015
Geen Miele zeker :P
Best knap, kapotte lagers van een machine die je nooit gebruikt

Overigens weet je heel zeker dat het +5 is? 7 jaar garantie is erg veel
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:46:24 #21
306949 dude1986
Always bored...
pi_129130020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Is dit wel serieus? Als dat het geval is alvast mijn excuses.

Ik zie op klacht.nl namelijk hetzelfde verhaal staan.

http://www.klacht.nl/bcc/klacht/garantieproblemen-met-bcc/
ja dat ben ik ook, ik heb gisteravond het verhaal online gezet daar (en ook op forum van Radar).
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:46:32 #22
342435 Life2.0
#deadprez4mod
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:46:57 #23
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_129130035
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:46 schreef dude1986 het volgende:

[..]

ja dat ben ik ook, ik heb gisteravond het verhaal online gezet daar (en ook op forum van Radar).
Oke, ik zat al te denken.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_129130086
Je koopt 3jaar garantie erbij en je hebt in totaal 5jaar garantie...
Zelf in de Block gewerkt die dit ook verkocht
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:49:48 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_129130101
Als je '5 jaar garantieplan' koopt lijkt het me logisch dat dit na de normale garantie ingaat, aangezien je anders maar 3 jaar zou kopen.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')