ja dat doet ie welquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:20 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
hahaha, ik vermoedde al zoiets. Ik heb gelezen tot maximaal 20 km/h. Eerst maar eens kijken wat ie daadwerkelijk haalt.
ja of zoals de normale mensen, 3 bakstenenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:57 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Tank vooronder plakken van polyester
scheelt je binnenruimtequote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja of zoals de normale mensen, 3 bakstenen
een losse tank is best handig, alleen al omdat je hem zelf mee kunt nemenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
scheelt je binnenruimte
geen losslingerende tank meer ,
en als je een plakbandje erop zet voor je hem in de polyesterlak rolt,ken je precies zien hoeveel peut je nog hebt .
Wel een slingerschot erin maken anders hapt die lucht bij scherpe bochten.
ja?Waar neem je hem dan mee naartoe ,en waarvoor?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een losse tank is best handig, alleen al omdat je hem zelf mee kunt nemen
Vuldop op het voordek,langs het tankstation .volquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
in de schuur/auto zetten zodat ze hem niet stelen (toch 80 liter gratisch benzine) of bij tanken is het makkelijk
Ik zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:11 schreef the85mc het volgende:
Mocht ie nog steeds trekken in het stuur: er zit net achter je schroef een klein vinnetje. Die kun je bijstellen zodat ie niet meer naar een kant trekt.
20 pk toch? Dan moet ie makkelijk planeren.. Misschien moet je de trimhoogte eens wat veranderen.
Zeerzeker, niet veel overigens :pquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
geen vaarbewijs
geen kenteken
betaal je wel liggeld?
veel reacreanten met losse tank tanken bij de reguliere pomp, scheelt je 80 cent per literquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Vuldop op het voordek,langs het tankstation .vol
je hebt een vulpijp en een borg voor je hem kan verwijderen .
En 80 liter neem je niet gauw op je bult ,ik niet tenminste
Trim je motor eens een stand lager. Komt de neus van de boot minder omhoog op topsnelheid.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:30 schreef Wasmand123 het volgende:
Ga toch verzwaren, met mij voorop vaarde ie aanzienlijk beter, rotter wordt ie er niet van. Tank is 24l, als ze de moeite willen doen om dat te stelen wens ik ze succes. Het vinnetjesplan van the85mc zal ik morgen naar kijken. Alvast bedankt voor alle hulp! Ben trouwens "ontmaskerd" door dit topic, m'n moeder vond het via google:')
maar 500 is wel veul stoerderquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:59 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ter vergelijking, mijn boot met 25 pk haalt 50 km/u volledig goed uitgetrimd.
Oh.. Ik dacht dat je 500 km/u bedoelde.. Lekker scherp. Tijd om te gaan maffen dus. En trouwens inboards...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:36 schreef Life2.0 het volgende:
tegenwoordig best weinig, zit er zo 2x 350-450 5l blokken in
wel ruimtebesparend/minder geluidquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Oh.. Ik dacht dat je 500 km/u bedoelde.. Lekker scherp. Tijd om te gaan maffen dus. En trouwens inboards...Veel te zwaar. Moet je alleen willen als wakeboarder.
benzine tank voorin plaatsenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:26 schreef Wasmand123 het volgende:
We zijn van plan om 'm aan de voorkant iets te verzwaren, als ik met 80 kilo voorop zit voelt ie ook veel stabieler aan.
Dat klinkt goed, ik ga er vanmiddag naar kijken. Bedankt!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:19 schreef the85mc het volgende:
De trim van de motor is de hoek die de motor heeft tov de boot. Die hoek kun je aanpassen. Je motor 'leunt' op een horizontaal stangetje. Dat zit vlakbij de bracket/ophangbeugel. Je ziet een stangetje van zo'n 25 cm breed en die zit in een van de gaten. Dit type motor heeft 5 gaten op een rij dacht ik. Over het algemeen is het zo dat hoe hoger je de motor zet, hoe langzamer die optrekt maar wel een hogere topsnelheid haalt. (voor hele zware motors heb je ook nog lift ipv trim maar dat terzijde).
Als je gewoon 'alllround' prestaties wil, dus niet gericht op topsnelheid zorg dan dat de motor zo horizontaal mogelijk achter de boot hangt als je vaart. Dat is het meest effectief. Staat de motor te laag, dan drukt ie de neus verder het water in en dat remt af. Te hoog en de neus komt ver het water uit en krijg je grote hekgolven. Gewoon eens proberen en kijken wanneer je boot t best vaart.
Hoezo die tank? Weegt geen drol en dan moet ik die slang weer netjes wegwerken..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef T42 het volgende:
[..]
benzine tank voorin plaatsen
en schrik niet als ze je aan houden en voor meerdere dingen opschrijven.
geen vaarbewijs (te jong)
geen registratie
eventueel te hard varen
geen zerzekering al is die dus niet verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |