1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:06 schreef vipeax het volgende:
Ach, na ~158km gaat Froome toch schakelen in de Vroem-versnelling en boeit de rest van de etappe al niet meer...
haha thijstwitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 18-07-2013 om 16:54:56De Spanjolen zijn na de rustdag dichter bij het niveau van Froome gekomen. reageer retweet
Nee op jou zitten we te wachtenquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:54 schreef bianconeri het volgende:
Haha alle succes Tour volgers beginnen alweer over doping haha.
Doei nep wielerfansRot lekker op met je doping gejank
Goed voor mijn tourpool.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:55 schreef TheArt het volgende:
Moreno is ook opeens herrezen in de 3e week.
Hebben gewoon goed gepiekt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:55 schreef TheArt het volgende:
Moreno is ook opeens herrezen in de 3e week.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:55 schreef rajknier het volgende:
LtD en Mollema gaan Contador vast weer oprapen zoals op Ax 3 en Ventoux
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:54 schreef bianconeri het volgende:
Zeg het ze, maak ze kapot.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:54 schreef bianconeri het volgende:
Ik mag het hopen, maar iets zegt me dat hun vormpeil aan het dalen is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:55 schreef rajknier het volgende:
LtD en Mollema gaan Contador vast weer oprapen zoals op Ax 3 en Ventoux
Al twee jaar lang geen slechte dag gehad.quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef Poc. het volgende:
Belkin hoeft straks niet meer te fietsen![]()
Ze worden geduwd
Die is voor Kwiatkowskiquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Froome, schrijf hem maar op voor de Champs hoor. Die wint de massasprint ook wel als ie wil.
busquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef De_Fietser het volgende:
Al tijden geen Mollema meer in beeld gezien.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef Zelva het volgende:
"Een kwartiertje inspanning moet je direct bekopen"
Wanneer gaat Ducrot zich afvragen waarom dat voor Froome nooit geldt?
Liever nep-wielerfan dan een bord voor m'n kopquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:54 schreef bianconeri het volgende:
Wie wel?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik geloof er geen fuck van wat Froome en Porte laten zien
In de Vuelta van vorig jaar toch wel een paar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Al twee jaar lang geen slechte dag gehad.
Durft hij niet. Hij moest eerst al bij de tijdrit inhouden op het laatst, om niet beste te zijn in het algemeen klassement, bergklassement en ook nog beste tijdrijder. Al kan het natuurlijk ook dat ie inderdaad tijdrijden liet liggen voor het puntenklassementquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Froome, schrijf hem maar op voor de Champs hoor. Die wint de massasprint ook wel als ie wil.
?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vrees dat 3 minuutjes iets te optimistisch was
Omdat menselijke maatquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:56 schreef Zelva het volgende:
"Een kwartiertje inspanning moet je direct bekopen"
Wanneer gaat Ducrot zich afvragen waarom dat voor Froome nooit geldt?
Vraag ik me af, er zijn er meer die problemen hebben en Mollema kan er weer wat doorheen komen net als in vorige beklimmingen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Isee het volgende:
Mollema gaat uit de top 10 vallen, was er al bang voor.
Dat was na een zware TDF, althans op hoog niveau voor hem.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Vuelta van vorig jaar toch wel een paar.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef silverhill het volgende:
Porte lekker aan het chillen in het wiel van Contador
Jawel, één keer geloof ikquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat had Armstrong ook nooit en die was ook schoon.
Na een Tour alsnog 4e kunnen worden in de Vuelta. Kunnen we ook weer niet heel slecht noemen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Vuelta van vorig jaar toch wel een paar.
Zou wel typisch zijnquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Aguero het volgende:
Rodriguez pakt zo de etappe met een versnelling in de laatste kilometer.
Dat zal wel meevallen. De Martins van deze wereld hebben het ook lastig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Isee het volgende:
Mollema gaat uit de top 10 vallen, was er al bang voor.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Alle mensen janken over Froome, maar als iemand verdacht fietst is het Quintana.
Uit het niets rijdt hij ineens iedereen kapot behalve Froome. Ja uhu das zeker wel geloofwaardig en Froome niet? Lol
Uit het niets? Pardon?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Alle mensen janken over Froome, maar als iemand verdacht fietst is het Quintana.
Uit het niets rijdt hij ineens iedereen kapot behalve Froome. Ja uhu das zeker wel geloofwaardig en Froome niet? Lol
die reed alleen de tdfquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat had Armstrong ook nooit en die was ook schoon.
Het is weer tekentafelwielrennen nu.quote:
Wie zegt dat het terug keert?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:57 schreef Panthera. het volgende:
Jaarlijks terugkerende Bilharzia
For the record, medische figuren die erover gevraagd zijn verklaren hun onbegrip, Bilharzia is niet jaarlijks terugkerend.
ditquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:59 schreef kilon het volgende:
Froome denkt dat het wel teveel zal opvallen.
Gaat Westra ook naar Nice? Of toch naar Astana?quote:
Was op de Mont ventoux ook al goed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:59 schreef Sasman het volgende:
Wat heeft Rodriguez gedaan op die 2de rustdag joh...
Uhu.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez lijkt iig. het beste gepiekt te hebben.
Je meent het, Sherlock.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:59 schreef NaturalScience het volgende:
Froome zit echt wel aan de doping. Lijkt me geen twijfel over mogelijk!
Froomequote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez lijkt iig. het beste gepiekt te hebben.
Houd eens op over doping, succeswielerfanquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Nee, vroeger moest hij altijd werken voor Valverde, dus het is logisch dat hij nu een factor of 20 beter is als hij voor zichzelf rijdt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Ericr het volgende:
Rodriguez 1 van de beste klimmers ter wereld geworden, ook wel een transformatie.
Minuut of drie gok ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Maver24 het volgende:
iemand al een idee hoever Mollema al achter ligt ? Is daar al enig bericht over
Juist wel gek.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef silverhill het volgende:
TJ rijdt ook een aardig verzet, er gaat nauwelijks meer iets van z'n voorsprong af.
Denk niet dat dat klopt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef silverhill het volgende:
TJ rijdt ook een aardig verzet, er gaat nauwelijks meer iets van z'n voorsprong af.
Serieusquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef ejfaar het volgende:
Eens kijken hoeveel bans er vandaag uitgedeeld worden. Ik kreeg er één omdat ik aan het begin van de tour riep dat Froome doping gebruikt.
Vroeger een beetje het type Wegmann of Gerrans.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Ericr het volgende:
Rodriguez 1 van de beste klimmers ter wereld geworden, ook wel een transformatie.
//Derksen die in de handen wrijft.gifquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Ambrosius het volgende:
Dit wordt morgen helemaal geweldig als Movistar wat wil.
Maakt me niet uit, gaat allemaal om de verrichtingen Chris de verschikkelijkequote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Maver24 het volgende:
Neger wat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef ejfaar het volgende:
Eens kijken hoeveel bans er vandaag uitgedeeld worden. Ik kreeg er één omdat ik aan het begin van de tour riep dat Froome doping gebruikt.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef DeLuna het volgende:
Froome maar even op zijn kop timmeren met die oplaasbanaan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
//Derksen die in de handen wrijft.gif
Explosief klimmertje ja, niet iemand die ff wegrijdt op een HC col bij gasten als Contador.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef Kopsterk het volgende:
Rodriguez is altijd een goede klimmer geweest. Zo verdacht vind ik het niet.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef Maver24 het volgende:
twitter:RudieOttens twitterde op donderdag 18-07-2013 om 17:01:05Mollema zit vreselijk af te zien in het wiel van Nordhaug en Gesink. Bron: Radio 1 met @sebtimmerman reageer retweet
Godverquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef ejfaar het volgende:
Hakenkruis er over.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef marcodej het volgende:
Mollema zit volgens de laatste berichten te sterven in het wiel van Nordhaug en Gesink. Ten Dam daar nog een stukje achter.
Dat is waar, maar wel een heel groot verschil tussen begin van de Tour en nu. Die tijdrit vond ik verder erg verdacht.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef Kopsterk het volgende:
De meeste debielen kunnen dat nieteens betalen dusja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon geld vragen om op de Alp te mogen, ze maken het er zelf naar.
Op zijn 29e zijn eerste top-10 in een grote ronde. Zo bont maakte zelfs Froome het niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef Kopsterk het volgende:
Onze jynxer, sinds hij riep dat Mollema voor de prijzen meedeed, was het over met de nederlanders.quote:
Zou wel lekker rustig worden dan de rest van de dagen die nog komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef ejfaar het volgende:
Precies! Maar blijkbaar mag het nu ineens welquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zou wel lekker rustig worden dan de rest van de dagen die nog komen.
Gewoon in vorm, komop dit is toch geen verrassingquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar wel een heel groot verschil tussen begin van de Tour en nu. Die tijdrit vond ik verder erg verdacht.
Ja. Degene die hij voorspelt als winnaar van de Eredivisie wordt het ook nooit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:03 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Onze jynxer, sinds hij riep dat Mollema voor de prijzen meedeed, was het over met de nederlanders.
Jij moet eens ophouden met je gezeur, oké?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef ejfaar het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef Kopsterk het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon op de hele berg dranghekken zetten.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef knep het volgende:
Belkin compleet opgesoupeerd, vrije rol voor Nordhaug en Gesink de komende 2 dagen aub.
Dat gezeur over doping in 2 van de 3 postings is een heel stuk irritanter.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij moet eens ophouden met je gezeur, oké?
Of gewoon vol voor de zege gaan in Zwitserland.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef TheVulture het volgende:
Mollema moet volgend jaar gewoon niet al in Zwitserland in vorm zijn maar een weekje later
Rit van morgen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef knep het volgende:
Belkin compleet opgesoupeerd, vrije rol voor Nordhaug en Gesink de komende 2 dagen aub.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat gezeur over doping in 2 van de 3 postings is een heel stuk irritanter.
1 Slechte dag, als dat niet met opzet wasquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:05 schreef debeterebob het volgende:
Porte![]()
Die had de tour ook kunnen winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |