1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
Jammer dat Thijs niet meer bij DeMart zit, anders had ie vanavond even kunnen zeikentwitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 18-07-2013 om 15:33:54Waarom staan er in godsnaam geen dranghekken? reageer retweet
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:34 schreef Gramulanion het volgende:
Zocht net op de hastag #daltonsderlagelandengesinkpoelstendammollema en kwam opeens deze tweet tegen.twitter:Gertjakobs64 twitterde op donderdag 18-07-2013 om 15:33:37#daltonsderlagelandengesinkpoelstendammollema zitten al in slagorde klaar en ik ben der ook klaar voor #derrrannn reageer retweet
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kan een toeschouwer niet even die Fuckler een beuk geven
Vlag in z'n muil.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kan een toeschouwer niet even die Fuckler een beuk geven
Iedere seconde is geld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
tieft lekker op met je ''duurt te lang'' 13 seconden man, epo-user
idd on steroidsquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
tieft lekker op met je ''duurt te lang'' 13 seconden man, epo-user
Ja man.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:36 schreef DutchErrorist het volgende:
Ze zouden elke wielrenner een pistool mee moeten geven zodat ze meerenners neer kunnen schieten. Dan wordt het pas een mooi spektakel.
Wielrenners hebben al drie pijlen op hun fiets.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:36 schreef DutchErrorist het volgende:
Ze zouden elke wielrenner een pistool mee moeten geven zodat ze meerenners neer kunnen schieten. Dan wordt het pas een mooi spektakel.
twitter:Gertjakobs64 twitterde op donderdag 18-07-2013 om 15:37:12Yeahhhh Wout Poels in de attack met Rolland en Voeckler uhm gillesdelaretteketet gewoon hard doortrappppnnn Woutje come onnn #derrrannn reageer retweet
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:38 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:Gertjakobs64 twitterde op donderdag 18-07-2013 om 15:37:12Yeahhhh Wout Poels in de attack met Rolland en Voeckler uhm gillesdelaretteketet gewoon hard doortrappppnnn Woutje come onnn #derrrannn reageer retweet
Moet hij er wel bijblijven in de afdaling. Kan nog tricky zijn, ondanks die gezichtsspasmen kan Fuckler natuurlijk wel dalen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:37 schreef opgebaarde het volgende:
Poels heeft een uitstekende groep gezocht. laat die twee sterkte Fransen maar fietsen
Die kerel is wel zo niet grappigquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:38 schreef Gramulanion het volgende:
Gert Jacobs heeft zelf een beetje last van Fantoonpijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:38 schreef Gramulanion het volgende:
hij zou prima op Fok passenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:38 schreef Gramulanion het volgende:
Tis voor Barend.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef alors het volgende:
Israelische vlag, voor de joodse renners. Oh wacht
hahahaha idd!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef ledlamp het volgende:
Ik heb zo'n idee dat als gert jakobs fok zou kennen hij deze hele reeks zou vol spammen
Froome. Fukler.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe de fak kan je daar staan en boe roepen??
Hij schijnt op Fok te posten onder het pseudoniem Tong80.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef ledlamp het volgende:
Ik heb zo'n idee dat als gert jakobs fok zou kennen hij deze hele reeks zou vol spammen
Die heeft hij nooit gehad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:38 schreef freaky40 het volgende:
Die Gert Jakobs is ook weer eens volledig de realiteit kwijt...
Echt. Last van plaatsvervangende schaamtequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef TheVulture het volgende:
Wat een ramp al die mongolen op die berg
Misschien zit hij hier al welquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef ledlamp het volgende:
Ik zag ook al een Hongaarsequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:39 schreef alors het volgende:
Israelische vlag, voor de joodse renners. Oh wacht
Ik zie er genoeg.quote:
Denk dat hij niet kanquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef marcodej het volgende:
Gesink zou ook wel mee mogen springen.
Die moet bij Ten Dam en Mollema blijvenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef marcodej het volgende:
Contador in de afdaling.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef Minimunt het volgende:
wanneer valt iemand nou eens froome aan met zijn treintje ...
Zijn we nog niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:40 schreef BlaZ het volgende:
Mooi dat Poels voor het peloton zit voor de afdaling
Ze hebben daar nog Gesink en Nordhaug zitten voor Sarenne + afdaling. Ik kan me even goed voorstellen dat ze die daar houden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef marcodej het volgende:
Nee, maar met een gevaarlijke afdaling kan het tempo in het peloton wel eens flink zakken.quote:
Waar zit Boom eigenlijk, is die al weer ingehaald of rijdt hij er nog voor?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hebben daar nog Gesink en Nordhaug zitten voor Sarenne + afdaling. Ik kan me even goed voorstellen dat ze die daar houden.
Stuur ze naar bed,quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik word hier schijtchagrijnig van zitten 3 van die kinderen voor mn beeld te kutten.
Zonder marginal gains fietst het wat lastiger.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:43 schreef Remzz het volgende:
Nordhaug doet vandaag wat hij de afgelopen 4 bergritten ook had moeten doen
Stuur ze lekker naar buiten danquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik word hier schijtchagrijnig van zitten 3 van die kinderen voor mn beeld te kutten.
Boegeroep zul je in het wielrennen nooit tegenkomen behalve als er Nederlanders bijzijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:44 schreef de_boswachter het volgende:
Bocht7 en hun boe geroep
Triestigheid.
Omdat hij rijdt als een wijf.quote:
Erg hequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:44 schreef de_boswachter het volgende:
Bocht7 en hun boe geroep
Triestigheid.
Giro 2011, Monte Zoncolan, Contador. Daar zullen niet veel Nederlanders tussen hebben gestaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Boegeroep zul je in het wielrennen nooit tegenkomen behalve als er Nederlanders bijzijn.
Tokkievolk zijn we ook.
Criterium de Alpe d'Huez.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:45 schreef Ereinion het volgende:
Moser weet niet dat ze nog een rondje moeten.
Dat had aanwijsbare oorzaak (organisator van protest tegen en reden voor schrappen Crostis). Dit is gewoon omdat Nederlanders niet met Voeckler kunnen omgaanquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Giro 2011, Monte Zoncolan, Contador. Daar zullen niet veel Nederlanders tussen hebben gestaan.
Bartali had in 1948 ook 20 minuten achterstand voor de Alpen, won uiteindelijk met grote voorsprong. Vandaag zien we Gino Schleck in actie.quote:
Nee, dat was Contador uitfluiten omdat doping.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat had aanwijsbare oorzaak (organisator van protest tegen en reden voor schrappen Crostis). Dit is gewoon omdat Nederlanders niet met Voeckler kunnen omgaan
Jij hapt wel makkelijk toe, hé.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat dacht je? G of CH, allebei is nog beter.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Komt door Gertjequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat had aanwijsbare oorzaak (organisator van protest tegen en reden voor schrappen Crostis). Dit is gewoon omdat Nederlanders niet met Voeckler kunnen omgaan
Nee, was vanwege Crostis. Wellicht combo van het hele verhaal (betrapte renner komt nog even Giro winnen door juridische strijd en gaat vervolgens nog even klieren met parcours).quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, dat was Contador uitfluiten omdat doping.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is uiteindelijk hetzelfde.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:48 schreef marcodej het volgende:
Nu weet ik niet of ze "Froome!" schreeuwen of "Boo!"
Nordhaug groeit toch ook elke dag nog. Knap.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef TheArt het volgende:
Nog steeds 4x Belkin in die groep. Nog max 30 man in totaal.
Even kansloos als die debielen op de berg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Kom laten we allemaal dezelfde grap over een naam gaan maken
fer?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Dat is geen grap. Dat is Herberts.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Hij is nog zo jong dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nordhaug groeit toch ook elke dag nog. Knap.
Inderdaadquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Even kansloos als die debielen op de berg.
Misschien last van de valpartij./quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Blik het volgende:
Groepje van drie zit de winnaar in denk ik
ten Dam loopt niet zo lekker, zal wel een flinke knauw gehad hebben door de tijdrit van gisteren
Ergens sowieso ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Pino112 het volgende:
Boom zal dus ook nog wel ergens rijden.
Die reed die tijdrit ook beter dan hij ooit gedaan had, geloof ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Blik het volgende:
Groepje van drie zit de winnaar in denk ik
ten Dam loopt niet zo lekker, zal wel een flinke knauw gehad hebben door de tijdrit van gisteren
Voordeel is wel dat Martin en Kwiatkowski het ook lastig hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Ereinion het volgende:
Gaan nog lange dagen worden voor Ten Dam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |