1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:16 schreef tralalala het volgende:
En dan loopt iedereen te janken over de Nederlanders, heb nog geen debiele in Oranje zien meerennen.
2,5 week gespaard voor ditquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:16 schreef Tchock het volgende:
Knap dat die Paulinho de hele tour onzichtbaar is en nu ineens alleen opstijgt
wie is dat in dat malle blauwe pakje?quote:
Hahah. "Wacht maar! Ik zie jullie wel op de Alpe!"quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:17 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
2,5 week gespaard voor dit![]()
Nee, dit is de alpe d'huezquote:
Nee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef snellejelle het volgende:
Was Roche mee om Paulinho te helpen, wellicht?
Ik dacht dat die Contador moesten gaan helpen, maar die komt niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef snellejelle het volgende:
Was Roche mee om Paulinho te helpen, wellicht?
Hij heeft gezegd te gaan knechten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Com'on Gesink, nu is de kans voor eeuwige roem
Gesink gaat knechten, heeft die vanochtend gezegd in een interviewquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Com'on Gesink, nu is de kans voor eeuwige roem
Afleidingsmanoeuvre.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Gesink gaat knechten, heeft die vanochtend gezegd in een interview
also ie dan het achterste van zijn tong laat zienquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is om Froome & Co te misleiden...dit hoort bij het spel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd te gaan knechten.
Afleidingsmanurvrequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Die zes man zijn er wel af zodra Contador gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef Sloggi het volgende:
Dijkstra die vindt dat Contador moet gaan terwijl Sky nog zes man voorop heeft.
Maar als Contador aanzet zijn er meteen 4 weg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef Sloggi het volgende:
Elke knecht is er een die het gat voor Froome dicht zal rijden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Die zes man zijn er wel af zodra Contador gaat.
Precies, jij snapt mij niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je snapt het weer niet. Het is waarschijnlijk al een stuk minder.
Maar echt hard gaat het ook niet, Hoogerland en Gesink zitten er ook nog bij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef Sloggi het volgende:
Die waren gisteren ook de twee laatsten in de tijdrit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:21 schreef marcodej het volgende:
Bonnet en Veelers als laatsten in koers.
1,2 miljoen mensen op de berg!!1!11!!\\quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:21 schreef kilon het volgende:
Maar zo overdreven druk is het echt (nog) niet.
Tiswaquote:
twitter:Doctor_Hutch twitterde op donderdag 18-07-2013 om 14:52:12Dutch corner is crazy. A ten-year-old rode past (going like a train) and got a roar just like the London Velodrome during the Olympics. #tdf reageer retweet
Veelers. Dat verwacht niemand.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nederlander moet winnen, interesseert mij niet welke
Tankink.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Kun je rekenen? Reken er maar niet op...quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
quote:
He goeie man.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:25 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kun je rekenen? Reken er maar niet op...
Ik hoop altijd op Sjonniequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Tank stapt af en laat zich naar boven dragen door de menigte.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:25 schreef tralalala het volgende:
[..]
Tank gaat gewoon weg van al het cameravolk en laat zich naar boven duwen.
quote:
Jawel gekkebende daarquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:25 schreef Remzz het volgende:
Als ik hoor dat ze wegschakelen bij meerenners, ben ik bang dat we bocht 7 niet te zien krijgen
crowdsurfen met fiets en alquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:26 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Tank stapt af en laat zich naar boven dragen door de menigte.
Hij spreekt het zelfs een beetje.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
Van Garderen... nouja het klinkt iig Nederlands.
Zijn vader is ook Nederlands.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
Ik fiets morgen wel weer even door Garderenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
Snel, regel voor die jongen een dubbel paspoort!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
klopt, er zijn flink wat minder drukke plekken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:28 schreef Ferdii het volgende:
Vind het aantal nog wel meevallen, is ng zat plek over
Heeft in Alphen a/d Rijn gewoond.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
Klopt, gewoon verkeerde timing steeds.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:28 schreef sonnyspek het volgende:
Johnny...Aardige jongen alleen fietsen gaat niet zo goed meer in de TdF...
Je hebt de hype gemist vorig jaar?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:27 schreef alors het volgende:
Nee, ik weet wel dat het een Amerikaan is met NL roots.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je hebt de hype gemist vorig jaar?
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef SiIk het volgende:
Wat moet dit ook demotiverend zijn. Boven komen straks en weten dat je dan nog een keer moet.
Vraag me af wie meer camera geil is, Fuckler of Hoogerlandquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:31 schreef Aguero het volgende:
Fuckler ook voorin, die heeft goede ervaringen met Nederlanders op Alpe d'Huez.
Arashiro?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:31 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik zag zojuist de enige Japanner op Alp d'Huez
neequote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
Die gevaarlijke afdaling komt hierna toch?
Eerst nog een colletje.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
Hierna nog stukje klimmen naar Sarenna en dan de afdaling iircquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
nope, is al geweest. Niks gebeurd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
*wordtquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef Frankcofrank het volgende:
Dit word (weer) geen nederlandse etappe overwinning
Ik hoop dat ze stiekem worden aangereden door een motorquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:31 schreef snellejelle het volgende:
Kunnen ze die tokkies die renners hinderen niet van de berg afflikkeren?
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nope, is al geweest. Niks gebeurd.
Zocht net op de hastag #daltonsderlagelandengesinkpoelstendammollema en kwam opeens deze tweet tegen.twitter:Gertjakobs64 twitterde op donderdag 18-07-2013 om 15:33:37#daltonsderlagelandengesinkpoelstendammollema zitten al in slagorde klaar en ik ben der ook klaar voor #derrrannn reageer retweet
Wisten we gisteren ook al.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef Frankcofrank het volgende:
V garderen ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:33 schreef Frankcofrank het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |