abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Miss SHO zondag 7 september 2014 @ 22:01:42 #201
22592 crew  Ole
pi_144292260
Ik had in het begin ook last van 'hypo's' Als ik dan prikte was mijn waarde vrij laag maar wel netjes volgens de norm.

Had ik te lang niet gegeten en werd ik beroerd, duizelig, misselijk etc.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144319835
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me stug dat als je je pomp aanpast dat je dan constant hypo's gaat hebben. Want 70 is toch echt wel veel hoger dan de streefwaarde van 53. Ik heb zelfs met mijn waarde van 46 amper hypo's gehad hoor. Dus dat zal echt wel meevallen. Ik ken natuurlijk jouw persoonlijke situatie niet, maar ik zou zelf 70 wel echt te hoog vinden (had vorig jaar 66 en ben echt blij dat ik afgelopen jaar zoveel stappen heb gezet om uiteindelijk op 46 uit te komen)
Ben toen behoorlijk hoog begonnen, boven de 30. Liep er echt al een jaar mee minimaal.
Maar ik merk dat als ik te diep slaap(en dat is regelmatig) dat mijn suiker onder de 3 is. Of ik mijn pomp lager zet, precies hetzelfde.
Maar mijn internist is zeer tevreden. Hij zei iets van ja er is een streefbeeld,een ideaal en een realistisch beeld.
Hij wil niet dat ik dus iedere x hypos heb. We hebben het wel een keer geprobeerd, maar dan kreeg ik een hypo. Deed ik die oplossen en dan na een uur weer. Pomp lager zetten, blijft hij toch weer te hoog.
Maar goed de afgelopen maanden waren niet echt optimaal met de antibiotica, prednison, onderzoeken, voorbereiden van bruiloft.
Nu weer in rustig vaarwater(voorlopig, tot ik mij weer druk ga maken over de pijnbestrijding behandeling)
pi_144328264
Shit, morgen HA gaat hem niet worden, dan maar kijken of het woensdag lukt.
Die moeiheid van diabetes, hoe zouden jullie dat omschrijven?
Echt lichamelijk of meer duf?
Ik heb echt droge ogen nu en het is 21:00, normaal ben ik nu springlevend.

Overdag op de zaak moet ik ook echt moeite te doen om een beetje helder te blijven....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 8 september 2014 @ 22:11:35 #204
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_144331821
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 18:18 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ben toen behoorlijk hoog begonnen, boven de 30. Liep er echt al een jaar mee minimaal.
Maar ik merk dat als ik te diep slaap(en dat is regelmatig) dat mijn suiker onder de 3 is. Of ik mijn pomp lager zet, precies hetzelfde.
Maar mijn internist is zeer tevreden. Hij zei iets van ja er is een streefbeeld,een ideaal en een realistisch beeld.
Hij wil niet dat ik dus iedere x hypos heb. We hebben het wel een keer geprobeerd, maar dan kreeg ik een hypo. Deed ik die oplossen en dan na een uur weer. Pomp lager zetten, blijft hij toch weer te hoog.
Maar goed de afgelopen maanden waren niet echt optimaal met de antibiotica, prednison, onderzoeken, voorbereiden van bruiloft.
Nu weer in rustig vaarwater(voorlopig, tot ik mij weer druk ga maken over de pijnbestrijding behandeling)
Hoeveel tijd standen heeft je pomp? Misschien kan je die aanpassen zodat je insuline toevoer wat gelijkmatiger is zodat je geen hypo's hebt?

Maar antibiotica en andere meds en stress hebben direct invloed op je suikers, dus dat kan wel wat verklaren. Hopelijk kan je het een beetje in goede banen leiden :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 8 september 2014 @ 22:13:41 #205
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_144331934
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:05 schreef junkiexp het volgende:
Shit, morgen HA gaat hem niet worden, dan maar kijken of het woensdag lukt.
Die moeiheid van diabetes, hoe zouden jullie dat omschrijven?
Echt lichamelijk of meer duf?
Ik heb echt droge ogen nu en het is 21:00, normaal ben ik nu springlevend.

Overdag op de zaak moet ik ook echt moeite te doen om een beetje helder te blijven....
Mja moeheid is voor iedereen anders, en vaak per keer ook weer anders...
Is er niet iemand in je omgeving met een bloedsuikermeter? Of anders langs je apotheek om te vragen of ze je bloedsuiker kunnen opmeten morgen?? Mocht je je nou echt heel ruk voelen kan je altijd nog SEH bellen denk ik, als je bloedsuiker heel hoog is en je doet er niks aan kan dat serieuze gevolgen hebben namelijk.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_144339306
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:11 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hoeveel tijd standen heeft je pomp? Misschien kan je die aanpassen zodat je insuline toevoer wat gelijkmatiger is zodat je geen hypo's hebt?

Maar antibiotica en andere meds en stress hebben direct invloed op je suikers, dus dat kan wel wat verklaren. Hopelijk kan je het een beetje in goede banen leiden :)
Ja op zich genoeg standen. Maar het overleg met dvk loopt niet altijd goed. Maar binnenkort weer afspraak dus.

Maar toen ik aan de predison zat was het echt verschrikkelijk met mijn suiker Prednison is suiker verhogend, daar was ik door de internist al op gewezen.
Het was de eerste week zo erg dat ik al meerdere keren mijn pomp had bij gesteld en het insulinegebruik had bijgesteld. Maar wat dat betreft niets hielp. Uiteindelijk de hapost gebeld met de vraag help wat moet ik doen. Ik had een suiker van tussen de 17 en 22. Ondanks alle aanpassingen. Maar omdat ik dus totaal geen symptomen had van een hyper (ik had echt nergens last van) kon de hapost niets doen. Ik moest maar bellen met dvk. Dit duurde dus van vrijdag tot zondag, maandags kon ik pas bellen. En zelfs met die aanpassingen bleef de suiker hoog.

Maar ik probeer nu alles op een rijtje te zetten. Er moet weer rust komen in mijn hoofd en lijf.
pi_144464142
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:13 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Mja moeheid is voor iedereen anders, en vaak per keer ook weer anders...
Is er niet iemand in je omgeving met een bloedsuikermeter? Of anders langs je apotheek om te vragen of ze je bloedsuiker kunnen opmeten morgen?? Mocht je je nou echt heel ruk voelen kan je altijd nog SEH bellen denk ik, als je bloedsuiker heel hoog is en je doet er niks aan kan dat serieuze gevolgen hebben namelijk.
Ben bij de HA geweest en ze hebben daar met een vingerprik getest, ik had wat gegeten en dan mocht het volgens mij 7.0 zijn?
Ik had 6.7 dus dat was dan goed.
Kunnen ook andere waardes zijn hoor, maar ik zat er 0.3 onder.

Voor de zekerheid gaan ze via een bloedonderzoek testen, ik heb 4 buisjes bloed afgestaan voor verschillende onderzoeken en dan moeten we maar afwachten wat daar uitkomt......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator / Miss SHO zaterdag 13 september 2014 @ 13:31:46 #208
22592 crew  Ole
pi_144482872
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ben bij de HA geweest en ze hebben daar met een vingerprik getest, ik had wat gegeten en dan mocht het volgens mij 7.0 zijn?
Ik had 6.7 dus dat was dan goed.
Kunnen ook andere waardes zijn hoor, maar ik zat er 0.3 onder.

Voor de zekerheid gaan ze via een bloedonderzoek testen, ik heb 4 buisjes bloed afgestaan voor verschillende onderzoeken en dan moeten we maar afwachten wat daar uitkomt......
dat is een prima waarde. Moet tussen 4 en 8 zijn. Goed dat ze even naar meer dingen kijken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144488766
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:31 schreef Ole het volgende:
8 zijn. Goed dat ze even naar meer dingen kijken.
Jazeker, ik laat het er ook niet bij zitten, want er is wel iets.
Heb ook 1.5 week vakantie opgenomen en ga samen met mijn vriendin er ff op uit.
Zou natuurlijk ook een soort van burn out kunnen zijn, veel gewerkt en best wel veel problemen soms.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_144489375
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:18 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker, ik laat het er ook niet bij zitten, want er is wel iets.
Heb ook 1.5 week vakantie opgenomen en ga samen met mijn vriendin er ff op uit.
Zou natuurlijk ook een soort van burn out kunnen zijn, veel gewerkt en best wel veel problemen soms.
Zou jij niet gewoon oververmoeid kunnen zijn wegens eeuwig geklus en verbouwen en boot?
pi_144917106
Vanmorgen naar het diagnosepunt van Isala in Zwolle geweest voor bloedprikken en urine inleveren voor de jaarcontrole.

Nu nemen ze geen eigen (conserven)potjes meer aan (vorig jaar nog wel), urine moet in een speciaal urinepotje.
Op zich logisch, want niet iedereen maakt een conservenpotje even grondig schoon, dus dan kunnen eventuele resten de uitslag beinvloeden.

Of ik ff opnieuw kon pissen. Euh...NEE! |:(
Half uur daarvoor in dat potje gepist, dan lukt dat een half uur later niet nog een keer. :')
Voor deze keer potje aangenomen, maar wel direct ff een potje meegevraagd voor de volgende keer.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 26 september 2014 @ 14:59:22 #212
22592 crew  Ole
pi_144925084
Vorige keer was ik mijn potje vergeten.. moest ik daar nog een keer. Normaal nooit zo'n probleem voor mij, maar als het dan moét dan lukt het niet :')
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145006323
Hoi allemaal, ik heb net het topic doorgelezen en weet niet zeker of ik hier thuishoor, maar allez...

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb in week 27 een orale glucose tolerantietest ondergaan (ivm morbide obesitas en vader met type 2 diabetes). Nuchtere waarde was 4.7, 2 uur na het drinken van 75 gram glucose in 250 ml water was mijn waarde 9. Bij een OGTT moet die echter onder de 7.8 zijn voor zwangere vrouwen.

Je krijgt dan direct de stempel "zwangerschapsdiabetes" en ik rolde een zomer vol consulten bij de gyn en op de diabetespoli in.

Bij 30 weken kreeg ik van de dvk de eerste instructie: opdracht om mijn eten aan te passen en dagcurves te prikken. Ook werd toen mijn hba1c geprikt (ivm zwangerschap geldt dat beeld dan ongeveer voor de zes weken daarvoor).

Bij de dagcurves moest ik anderhalf uur na de maaltijd onder de 7.0 blijven en nuchter onder de 5.3. Nuchter is altijd goed geweest (onder de 5), heb twee keer een te hoge waarde gehad na de avondmaaltijd (7.2 en 8.2) en verder alles keurig. Dvk gaf aan dat dat sowieso nog binnen een meetfout marge viel.

Bij het tweede consult werd ik alweer uit het diabetes spreekuur gebonjourd met de melding dat ik alleen nog wekelijks moet checken en me melden als t boven de 9 ging oplopen. Alles nog steeds goed en vanaf week 36 neemt de insuline gevoeligheid meestal weer toe ipv af.

Twee weken geleden nog maar eens gevraagd naar mijn Hb1c (geprikt in de zomer dus, nooit meer iets over gehoord). Bleek 33 te zijn... Op echo's is het kindje ook niet groter dan normaal (ja een grote harses maar dat komt niet van mijn suikers) :')

Kortom, waarom schrijf ik:
Wat denken jullie hiervan? Ik vind het belachelijk dat ik een diabetes label krijg obv 1 verkeerde waarde. Er is een kans dat ik volgens protocol alsnog vervroegd word ingeleid, en overmorgen wil de gynaecoloog nogmaals mijn hba1c laten prikken, wat mij overbodig lijkt aangezien die in de periode dat ik de OGTT faalde en nog niks aan dieet deed 33 was! De uitslag komt dan met 38 weken... Wat willen ze dan in die twee weken tot de Uitgerekende Datum daar nog mee doen?

-O-

Iemand hier inzichten? Ik wil mijn kind geen kwaad aandoen maar volgens mij is er niks wat wijst op verkeerde bloedsuikers...
Kwak
pi_145008458
Hmmm in mijn oren klinkt dat ook niet als zwangerschapsdiabetes nee. Mijn schoonzusje had tijdens de zwangerschap ook een keer een verhoogde waarde en omdat het kind wel erg groot was werd ze wel vaker gecontroleerd. Maar er werd niet meteen gezegd dat ze zwangerschapsdiabetes had. Uiteindelijk is mijn neefje met ruim 9 pond geboren. Maar beide ouders zijn ook groot, alles was gewoon in proportie en er was geen sprake van diabetes.

Ik snap ook niet wat ze in die 2 weken nog willen doen. Extra controles kunnen geen kwaad, maar inleiden als het niet nodig is vind ik nergens op slaan. Helemaal niet als het kindje gewoon ormale groei heeft. Bij een kind met diabetes is vooral de buik te groot.

Zou het toch nog maar eens goed bespreken in het ziekenhuis als ik jou was. Maar heb er zelf geen ervaring mee, dus verder kan ik je niet helpen. Succes met de laatste loodjes!
pi_145025608
Klinkt niet als zwangerschapsdiabetes, je waardes zijn prima, gewoon normaal eigenlijk. En je hba1c is perfect, dus ik snap je artsen ook niet :') maar misschien ivm je gewicht dat ze wat voorzichtig zijn denk ik? En als je kindje het tot nu toe goed doet zie ik ook geen aanleiding voor een vroegere inleiding. Maar ik heb hier ook niet echt ervaring mee net als Sylvana dus ik geef je ook het advies om alles goed te bespreken met je ziekenhuis en artsen en diabetesverpleegkundige. Succes in ieder geval! :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_145025711
Thanks allebei! Ik ga morgen t gesprek maar gewoon aan met ze :Y
Kwak
  Moderator / Miss SHO maandag 29 september 2014 @ 19:23:56 #217
22592 crew  Ole
pi_145028816
Succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 12 oktober 2014 @ 13:31:48 #218
22592 crew  Ole
pi_145453219
Iemand tips wat te doen als je een hyper hebt? Ik zie alleen insuline spuiten, maar dat doe ik nog niet.
Heb laatste tijd nogal wat stress, en ook niet heel goed opgelet. Is niet goed voor mijn waardes merkte ik :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145453302
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:31 schreef Ole het volgende:
Iemand tips wat te doen als je een hyper hebt? Ik zie alleen insuline spuiten, maar dat doe ik nog niet.
Heb laatste tijd nogal wat stress, en ook niet heel goed opgelet. Is niet goed voor mijn waardes merkte ik :{
Veel water drinken, veel meer kun je niet doen geloof ik.
Hoe hoog zit je?
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO zondag 12 oktober 2014 @ 13:38:26 #220
22592 crew  Ole
pi_145453369
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:35 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Veel water drinken, veel meer kun je niet doen geloof ik.
Hoe hoog zit je?
Ergens in de 15 gisteravond.
Het is nu weer OK. 7,1

Heb veel gedronken, maar ik was ook een beetje ziek. Kwam er zo weer uit :{
Voel me nu gelukkig weer stukken beten. Hoop dat ik mijn eten en drinken nu wel binnenhoud. En weer even goed op mijn eten letten. En even een weekje genieten van mijn vakantie.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145453382
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Ergens in de 15 gisteravond.
Het is nu weer OK. 7,1
Heb veel gedronken, maar ik was ook een beetje ziek. Kwam er zo weer uit :{
Voel me nu gelukkig weer stukken beten. Hoop dat ik mijn eten en drinken nu wel binnenhoud. En weer even goed op mijn eten letten. En even een weekje genieten van mijn vakantie.
15? -O-
Waarom prik je geen insuline?
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO zondag 12 oktober 2014 @ 13:41:09 #222
22592 crew  Ole
pi_145453435
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
15? -O-
Waarom prik je geen insuline?
Is wel uitzondering gelukkig.
Volgende week afspraak met diabetesverpleegkundige. Mijn gemiddelde is best OK, maar dat zegt niet zoveel over de piekwaardes.

Met zo´n hoge waarde voel ik me best kut. Kan ik ook heel naar uit de hoek komen en zo. Niet fijn als je toch al overhoop ligt met je leidinggevende die er geen reet van wil snappen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145453882
Ik ben een week geleden bij de praktijkondersteuner geweest voor jaarcontrole.

Nuchtere waarde van 5,7 en een HbA1c van 40.
Mag nu naar 1x 500 Mg Metformine per dag. *O*

Wel weer een nieuw cholesterolmedicijn, ben benieuwd.
Heb al Simvastatine, Pravastatine en Atorvastatine gehad en nu wordt het Fluvastatine.

Ik krijg elke keer spierklachten van alles wat op statine eindigt, dus hoop maar dat dit wel gaat werken...
  Moderator / Miss SHO zondag 12 oktober 2014 @ 13:59:31 #224
22592 crew  Ole
pi_145453987
mooie waarde! mijne was 45 de laatste keer. dus dat is wel netjes. cholesterolmeds heb ik nog niet. zit wel op de grens.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145454300
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:59 schreef Ole het volgende:
mooie waarde! mijne was 45 de laatste keer. dus dat is wel netjes. cholesterolmeds heb ik nog niet. zit wel op de grens.
Apart dat je geen cholesterolmeds hebt, volgens mijn huisarts moet iedereen die diabetes heeft ook aan de cholesterolmeds, al was het maar om de preventieve functie tegen hart- en vaatziektes.

Maar als je ze nog niet hoeft te slikken, wees daar dan maar blij om, het is troep.
Veel mensen krijgen last van bijwerkingen.
  Moderator / Miss SHO zondag 12 oktober 2014 @ 14:13:37 #226
22592 crew  Ole
pi_145454382
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:11 schreef swollywood het volgende:
[..]
Apart dat je geen cholesterolmeds hebt, volgens mijn huisarts moet iedereen die diabetes heeft ook aan de cholesterolmeds, al was het maar om de preventieve functie tegen hart- en vaatziektes.
Maar als je ze nog niet hoeft te slikken, wees daar dan maar blij om, het is troep.
Veel mensen krijgen last van bijwerkingen.
daarom hoop ik het uit te stellen. slik al genoeg rotzooi
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145454436
Van Simvastatine en Pravastatine kreeg ik pijn op de borst en hartkloppingen, waardoor ik 's avonds bij de huisartsenpost zat voor een hartfilmpje.
Niks te zien, dus moest ik een week later naar Cardiologie voor een fietstest, ook niks te zien.

Kreeg ondertussen last van hyperventilatie en paniekaanvallen e.d.

2 weken gestopt met die troep en alle klachten waren weer weg.
pi_145457555
Mooie waardes komen hier voorbij!
Ole, als je nog niet té hoog zit, boven de 18 ofzo dan kun je ook proberen een rustige wandeling te maken. Daar daalt het vaak ook van. Maar boven de 15 niet intensief gaan sporten iig. En wel veel water drinken. Of als het mogelijk is een uurtje gaan slapen. Helpt vooral als hij te hoog is bij stress, na slaap ben je ontspannender.
Ik heb een tijdje Simvastatine geslikt maar vond het ook troep en had ook veel last van bijwerkingen. Dus maar weer mee gestopt en slik niks meer. Maar waardes waren laatste keer wel goed. In december weer naar internist, dus dan zal ik het wel weer zien.
pi_145457575
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks allebei! Ik ga morgen t gesprek maar gewoon aan met ze :Y
Hoe is het gesprek gegaan en hoe gaat het nu?
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:14:51 #230
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145457991
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hoe is het gesprek gegaan en hoe gaat het nu?
Hey, eigenlijk heel goed! Andere gyn en die vond de extra bloedonderzoeken ook overbodig, en ik mag tot 40 weken doorlopen. Dan gaan ze wel een inleiding afspreken/krijg ik nog een paar dagen.

Ze zijn gelukkig bij dames met goede suikers en gemiddelde babies af aan het stappen van "zomaar" met 39 weken inleiden.

Dus ik was heel blij na het gesprek.

Woensdag (afgelopen wo, 38 wk) had ik weer afspraak, consult bij de anaesthesioloog "voor t geval dat" en dat bleek een hardliner die er niet zoveel om gaf dat mn suikers goed zijn en kind gemiddeld, want met mijn bmi kunnen ze dat toch niet betrouwbaar meten. Zijn doel was me ervan overtuigen dat ik direct een ruggeprik moet nemen, want dat is handig als t toch een KS wordt en die kans is zó groot bij obeesjes en diabeetjes!! En ach, dat de kans op KS en vacuum dan nog groter wordt was niet zo'n punt, ik had die epiduraal dan toch al zitten. En liever overdag zetten in alle rust, dan hoeft er ook niemand uit bed te komen voor me :')

Maar goed, die stap nemen we lekker pas als t zover is en ik laat me nergens toe dwingen ;)
Kwak
pi_145458428
Fijn dat die andere gyn het allemaal overbodig vond en je gewoon mag doorlopen tot 40 weken.
En laat je idd niet overhalen om een ruggenprik te nemen als je dat niet wilt en het misschien niet nodig is.
Succes ermee!
pi_145479166
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Sylvana het volgende:
Mooie waardes komen hier voorbij!
Ole, als je nog niet té hoog zit, boven de 18 ofzo dan kun je ook proberen een rustige wandeling te maken. Daar daalt het vaak ook van. Maar boven de 15 niet intensief gaan sporten iig. En wel veel water drinken. Of als het mogelijk is een uurtje gaan slapen. Helpt vooral als hij te hoog is bij stress, na slaap ben je ontspannender.
Ik heb een tijdje Simvastatine geslikt maar vond het ook troep en had ook veel last van bijwerkingen. Dus maar weer mee gestopt en slik niks meer. Maar waardes waren laatste keer wel goed. In december weer naar internist, dus dan zal ik het wel weer zien.
Simvastatine heb ik hier ook. Echt al behoorlijk tijd niet geslikt, of onregelmatig. Nu voor het eerst was de waarde weer wat hoger en moest ik ze toch echt gaan slikken...dat zal ik dan maar doen...
pi_145479201
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:46 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Simvastatine heb ik hier ook. Echt al behoorlijk tijd niet geslikt, of onregelmatig. Nu voor het eerst was de waarde weer wat hoger en moest ik ze toch echt gaan slikken...dat zal ik dan maar doen...
Balen dat je waarde weer hoger was. Sterkte ermee, hopelijk vallen de bijwerkingen mee bij jou.
pi_145481973
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Balen dat je waarde weer hoger was. Sterkte ermee, hopelijk vallen de bijwerkingen mee bij jou.
Ik blijf het smerige dingen vinden.
Komt omdat ik pillen altijd moeilijk doorgeslikt krijg.
Het is daarom dat ik met deze medicijnen wat laks ben. Maar ja voorheen als ik er 2/3 per week innam zat mijn waarde gewoon mooi.

Nu nog afwachten dat ik voor mijn buikklachten naar het ziekenhuis mag...
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2014 @ 07:41:58 #235
231686 budvar
budvar
pi_145482224
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:11 schreef swollywood het volgende:

[..]

Apart dat je geen cholesterolmeds hebt, volgens mijn huisarts moet iedereen die diabetes heeft ook aan de cholesterolmeds, al was het maar om de preventieve functie tegen hart- en vaatziektes.

Maar als je ze nog niet hoeft te slikken, wees daar dan maar blij om, het is troep.
Veel mensen krijgen last van bijwerkingen.
Echt ongelooflijk dat zoveel huisartsen nog geloven dat een hoog cholesterolgehalte slecht is, er is namelijk geen bewijs (integendeel) voor of je nou diabeet bent of niet.

http://wetenschap.infonu.(...)-en-vaatziekten.html

http://energiekevrouwenac(...)je-niet-misleiden-2/
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator / Miss SHO maandag 13 oktober 2014 @ 10:06:56 #236
22592 crew  Ole
pi_145484002
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 07:41 schreef budvar het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk dat zoveel huisartsen nog geloven dat een hoog cholesterolgehalte slecht is, er is namelijk geen bewijs (integendeel) voor of je nou diabeet bent of niet.

http://wetenschap.infonu.(...)-en-vaatziekten.html

http://energiekevrouwenac(...)je-niet-misleiden-2/
En vooral bij deze meds heb ik het idee dat het middel wel eens erger kan zijn dan de kwaal.

Vandaag maar weer eens netjes eten en sporten. En dagje meten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2014 @ 10:13:45 #237
231686 budvar
budvar
pi_145484107
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:06 schreef Ole het volgende:

[..]

En vooral bij deze meds heb ik het idee dat het middel wel eens erger kan zijn dan de kwaal.

Vandaag maar weer eens netjes eten en sporten. En dagje meten.
Bij mijn moeder hebben ze iig veel meer kwaad dan goed gedaan, die heeft nadat ze 2 weken statines had geslikt ineens chronische onstekingen aan haar darmwand(ze denkt tenminste dat het daardoor kwam en ze is dialyseverpleegkundige dus ze weet er wel wat van).
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator / Miss SHO maandag 13 oktober 2014 @ 10:17:06 #238
22592 crew  Ole
pi_145484173
Mijn bloeddruk is gelukkig mooi laag ( laatste keer 100-60) . Denk dat dat belangrijker isdan cholesterol. Maar ja, ik ben geen arts.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145485214
Misschien kan iemand mij helpen.

Ik slik sinds 2010 metformine. Altijd deze gebruikt:


Sinds kort ben ik begonnen met een generieke merkloze variant waar ik erg slecht op reageer. Het is inmiddels een maand later en het is nog steeds niet beter op geworden. De Glucophage van Merck werkte altijd heel goed.

Volgens mij wordt dit niet meer in Nederland verkocht. Enig idee hoe ik hier aan kan komen? Is het misschien een idee om naar België te gaan? Want daar worden ze nog geleverd bij de apotheken. Ik kan dan naar een Belgisch dokter voor een recept. Geen idee hoe ik dat moet vinden of regelen. Wellicht dat er in Nederland een alternatief is?
  Moderator / Miss SHO maandag 13 oktober 2014 @ 11:12:58 #240
22592 crew  Ole
pi_145485505
Misschien kun je eerst nog een andere merkloze proberen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145485870
Heb ik geprobeerd. Ik heb ook Glucophage SR besteld via een website. De langzaam afgevende variant. Werkte ook niet naar behoren.

In België zou het te verkrijgen zijn maar ik durf de stap niet te zetten om 150 km te rijden, een dokter te vinden en naar een apotheek te gaan. Ik ben bang dat ik met lege handen terug naar huis ga.
  Moderator / Miss SHO maandag 13 oktober 2014 @ 11:29:43 #242
22592 crew  Ole
pi_145485941
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:26 schreef delapoko het volgende:
Heb ik geprobeerd. Ik heb ook Glucophage SR besteld via een website. De langzaam afgevende variant. Werkte ook niet naar behoren.

In België zou het te verkrijgen zijn maar ik durf de stap niet te zetten om 150 km te rijden, een dokter te vinden en naar een apotheek te gaan. Ik ben bang dat ik met lege handen terug naar huis ga.
Ik kan hier ook niets over zeggen. Misschien iemand anders hier?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:32:37 #243
22592 crew  Ole
pi_145528672
Hoe doen jullie het trouwens met eten? Vaste tijden, dingen niet eten?

Ik heb wel eetrichtlijnen. Drie maaltijden en drie keer iets tussendoor. Zoveel mogelijk volkorenbrood en variëren. Moet zeggen dat ik het soms nog best lastig vind. Ik at veel te onregelmatig en sloeg vaak maaltijden over.
Merken jullie het als je minder goed eet?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145534283
Ik rommel maar wat aan met eten. Geen vaste tijden, geen dingen die ik niet eet. Al hou ik wel rekening met mn waardes. Als ik al hoog zit neem ik geen broodje hagelslag ofzo. Maar aan mijn eetpatroon kan nog heel wat veranderd worden (heb ook last van eetbuien) Dus volgende week maandag naar de diëtiste. Want zou wep beter zijn als ik meer structuur erin heb en flink wat kilo's afval.BMI is in 3 jaar van 21 naar 31 gegaan nl :@
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:02:16 #245
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_145536234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:32 schreef Ole het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens met eten? Vaste tijden, dingen niet eten?
Ik heb wel eetrichtlijnen. Drie maaltijden en drie keer iets tussendoor. Zoveel mogelijk volkorenbrood en variëren. Moet zeggen dat ik het soms nog best lastig vind. Ik at veel te onregelmatig en sloeg vaak maaltijden over.
Merken jullie het als je minder goed eet?
Ik spuit insuline. Belangrijk is regelmaat. Zoveel mogelijk op vaste tijden eten en weet wat je eet, dus koolhydraten tellen. Ook belangrijk om te weten wat je activiteiten zijn. Voorbeeld: Ik eet 's middags om 13:00 uur 3 boterhammen, 2 spelt en 1 krenten. De 2 spelt gaan vleeswaren op en op de krent hagelslag. Doe ik die middag niets dan spuit ik 13 eenh en dan weet ik dat ik na zo'n 2 uur op ongeveer 7 zit. Ga ik die middag op de fiets weg dan spuit ik 8 eenh of minder.
Sla geen maaltijden over. De kans is dan groot dat je waardes heel raar gaan doen.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:04:21 #246
22592 crew  Ole
pi_145540417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:02 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
[..]
Ik spuit insuline. Belangrijk is regelmaat. Zoveel mogelijk op vaste tijden eten en weet wat je eet, dus koolhydraten tellen. Ook belangrijk om te weten wat je activiteiten zijn. Voorbeeld: Ik eet 's middags om 13:00 uur 3 boterhammen, 2 spelt en 1 krenten. De 2 spelt gaan vleeswaren op en op de krent hagelslag. Doe ik die middag niets dan spuit ik 13 eenh en dan weet ik dat ik na zo'n 2 uur op ongeveer 7 zit. Ga ik die middag op de fiets weg dan spuit ik 8 eenh of minder.
Sla geen maaltijden over. De kans is dan groot dat je waardes heel raar gaan doen.
Spuiten is toch lastiger dus.
Heb jij altijd moeten spuiten?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145542329
In principe zou regelmaat niet uit moeten maken. Wanneer je iets eet, heb je een bepaalde hoeveelheid insuline nodig. Of dat nu twintig keer op een dag is of slechts twee keer. Als je waarden alle kanten uitschieten op het moment dat je onregelmatig eet, dan moet je iets veranderen aan je basisdosering (een bepaalde continue dosering uitgaande van een dag zonder koolhydraten). Voor gezonde mensen werkt dat niet anders.

Nu is het natuurlijk wel moeilijk om die basis te bepalen. Ik krijg dat ook niet voor elkaar hoor. Met spuiten is dat nog ingewikkelder. Ik snap overigens niet hoe mensen met diabetes type 1 nog zonder insulinepomp rondlopen, maar goed.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:47:00 #248
22592 crew  Ole
pi_145542458
Regelmaat heb ik ook nodig om eetbuien te voorkomen. Ben nu even paar dagen aan het meten. Kijken hoe herbegraaft.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145542789
Qua eten heb ik er niet zoveel moeite mee. Ik moet ook wel toegeven dat ik er nogal obsessief mee bezig ben (geweest). Heb een keer een week mezelf verplicht geen koolhydraten te eten, dus enkel water, koffie, groenten, vlees, vis, et cetera. Zo kon ik precies zien wat mijn lichaam nodig had zonder de ingenomen suikers te compenseren. Op die manier kon ik de basaal (continue toediening van een insulinepomp) instellen. Daarna gekeken hoeveel eenheden ik per koolhydraat nodig had. Krijg slechte begeleiding bij het ziekenhuis en voelde me genoodzaakt om het zelf op deze (misschien onverantwoorde) manier te bepalen.

Heeft allemaal niet gewerkt. Ik zit er vooral mee dat stemming zoveel invloed op mijn waarden heeft. Ik wissel nogal van humeur en dat zie ik terug in mijn suikerwaarden. Kan ik ook weinig aan doen. Levert frustratie op, waardoor ik weer omhoog schiet. Word er erg moedeloos van soms. Maar ja, het is niet anders.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:56:53 #250
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_145542995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:04 schreef Ole het volgende:
[..]
Spuiten is toch lastiger dus.
Heb jij altijd moeten spuiten?
Ik spuit vanaf 2007. Spuiten stelt niets voor. Doe je het niet dan ga je dood.
Je moet voor jezelf een ritme opbouwen waar je je eigen prettig bij voelt.
Zorg dat je instelling goed is.
Leer hoe je lichaam reageer op insuline in combinatie met je voeding.
Als ik bij de lunch 3 boterhammen eet waarvan 2 met vleeswaren en 1 met hagelslag en ik heb die middag geen beweging weet ik hoeveel ik moet spuiten. Heb ik die middag wel beweging, dan kijk ik hoeveel beweging het gaat worden en dan spuit ik minder. Zo ook bij het avond eten. Ik kijk wat ik eet. Bv aardappels met groenten moet ik minder spuiten dan bij rijst. Ook hierbij kijk ik naar wat ik die dag heb gedaan. Het komt nog weleens voor dat ik 's avonds naar aanleiding van mijn activiteiten overdag een hypo krijg.
Het lijkt een hele klus maar bij mij is het een 2de natuur geworden. In al die jaren heb ik nog nooit boven de 15 gezeten of onder de 2. Ik zit gemiddeld tussen de 5 en de 8.
Meten doe ik heel onregelmatig. Ik kan zo een week of 2 weken niet meten. Als ik het niet vertrouw, dus bij slecht zien, bibberig, zweten dan ga ik meten en het kan maar zo zijn dat ik meet bij wakker worden en dan 's middags en 's avonds of in de nacht als ik een keer naar het toilet moet. Gemiddeld meet ik tussen de 200 en 250 keer in het jaar. Mijn hba1c zit op 6.4.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')