abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129235030
Vertel dat mijn opa & oma maar die al meer dan 65 jaar bij elkaar zijn. ^)

En wat hebben amerikaanse divorce rates met die van NL te maken? De VS is toch wel een hele andere maatschappij.

Ik weet niet zozeer of relaties & huwelijken voor de generatie van twintigers, dertigers en veertigers niet werken. Of dat we een onrealistisch beeld hebben gekregen van liefde & relaties. De zoektocht naar een soulmate met alles erop en eraan.

Als je mijn opa en oma vraagt waarom ze voor elkaar hebben gekozen en bij elkaar blijven krijg je denk ik een veel simpeler antwoord.

En relaties waren veel duidelijker en afgekaderd. Eerst briefwisseling, dan op afspraakjes, dan verloven, trouwen, kindertjes. Je kunt mijn opa & oma echt niet uitleggen wat 'scharrel' "friend with benefits" "sexrelatie" of 'open relatie 'nou precies inhoud.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:34:49 #77
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129235813
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:52 schreef Keinplan het volgende:
Hey peepz,

In Amerika, (maar ook steeds meer in het westen) vind er een grote verschuiving plaats in het traditionalistisch huwelijk en lange relaties.

•The divorce rate in America for first marriage is 41%
•The divorce rate in America for second marriage is 60%
•The divorce rate in America for third marriage is 73%

bron: http://www.divorcerate.org/

Nederland (2011)

Totaal echtscheidingspercentage: 36,5 %

Bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)=37425ned&D1=3-9&D2=(l-11)-l&HD=100526-0713&STB=G1,T

Theorie waarom:

Slightly more than half of all married people will cheat on their spouses at some point in their lives. Men apparently cheat more often than women, but the gap isn’t huge.

Most of the time cheating does occur, the other spouse doesn’t know about it, with women being in the dark slightly more often than men.

That’s if you’re married. If you’re in a committed relationship but aren’t married, then I’d imagine that the odds of cheating are even higher. Partly I say that because cheating is more common when you’re younger and becomes less likely as you age.

Bron: http://www.divorce-lawyer(...)ce-men-or-women.html

Bonus:

"approximately 72 percent of the divorces in the U.S. were filed by women"

bron:http://www.divorce-lawyer(...)ce-men-or-women.html"

De theorie is controversieel.
De kinderen zien hier voornamelijk de dupe.

Wat denken de FOK!kers hiervan?
Je bericht laat compleet onduidelijk zien WAAROM lange relaties en huwelijken niet werken. Als je graag een serieuze topic wil openen, zorg dan in ieder geval voor wat discussievoer. Nu heb je louter wat cijfertjes.

Overigens is de laatste zin van je 'theorie waarom' nogal in tegenstrijd met het hebben van 'lange relaties' en 'huwelijken'. Het zijn geen jonge kinderen maar volwassen mensen die uit elkaar gaan.

Bovendien kun je dit ook sociaal-historisch beargumenteren. Er heerst een steeds meer toenemende klaag cultuur en monogaam zijn sterft uit. In hoeverre heeft monogaam zijn trouwens ooit bestaan? Historisch valt er ook wat van te zeggen. Door de verbeterde hygiėnische omstandigheden en genoeg voedsel (voor veel westerlingen) worden we tegenwoordig een jaar of 70-80. Dat was vroeger wel anders. Destijds werden vele mensen niet ouder dan 50, wellicht 60 jaar. Relaties kunnen zodoende ook langer overleven (al doen ze dat blijkbaar veelal niet?).

Oh ja. Religieus gezien. Tegenwoordig heerst er het 'fuck-the-system' gevoel en ik doe lekker wat ik zelf wil en wat een ander er van vindt...tja...who gives a shit? Je kunt veel zeggen over religie, maar religie zorgde wel voor een zeker vorm van fatsoenlijke normen en waarden. Vroeger uit elkaar gaan? men peinsde er niet over, wat een schande! Tegenwoordig? maak er maar wat van.

Kortom: Het gaat zoals het gaat. Wij vonden mensen van 200 jaar geleden gek, over 200 jaar vinden de mensen ons weer gek hoe we met elkaar omgaan. Minder janken dus en gewoon rustig je eigen ding doen.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:37:10 #78
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129235876
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:12 schreef Nochtans het volgende:
Vertel dat mijn opa & oma maar die al meer dan 65 jaar bij elkaar zijn. ^)

Ik weet niet zozeer of relaties & huwelijken voor de generatie van twintigers, dertigers en veertigers niet werken. Of dat we een onrealistisch beeld hebben gekregen van liefde & relaties. De zoektocht naar een soulmate met alles erop en eraan.

Als je mijn opa en oma vraagt waarom ze voor elkaar hebben gekozen en bij elkaar blijven krijg je denk ik een veel simpeler antwoord.

En relaties waren veel duidelijker en afgekaderd. Eerst briefwisseling, dan op afspraakjes, dan verloven, trouwen, kindertjes. Je kunt mijn opa & oma echt niet uitleggen wat 'scharrel' "friend with benefits" "sexrelatie" of 'open relatie 'nou precies inhoud.
Overigens: dit ook. Wilde geen TL;DR tekst maken :-). Vroeger hield een relatie ook in dat je met elkaar samenwerkte aan een toekomst en elkaar hielp om verder te komen. Tegenwoordig blijf je alleen bij iemand omdat je het leuk vindt en omdat het leuk is...als je elkaar niet meer leuk vindt? gewoon lekker scheiden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')