Waarom per se "voor eeuwig" bij elkaar blijven? Dan vraag ik me echt af wie nou werkelijk in een sprookjeswereld leeft. De noodzaak van een huwelijk is er minder en het is niet raar dat mensen elkaar op den duur gaan vervelen. Dan naar passie zoeken, een nieuw avontuur beleven, andere mensen ontdekken en leren kennen.. ik zie niet wat daar zo mis mee is. Zelfs bejaarden worden nog weer opnieuw verliefd, dus het is ook niet zo dat je na een bepaalde leeftijd geen kans meer maakt en opgehokt moet zijn. Ook voor kinderen valt het volgens mij best mee, zo lang de ouders goed met elkaar om kunnen blijven gaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik heb meer het idee dat Westerlingen ( en Amerikanen dan in het bijzonder ) steeds meer op zoek zijn naar 'het perfecte leven' en 'het perfecte plaatje' zoals je die ziet in films en andere media. Omdat het zo 'zou moeten zijn'.
In het begin van de relatie is het geweldig, mensen trouwen snel en op gegeven moment blijkt het niet 'perfect' te zijn zoals in de films, ontmoet je anderen bij wie je dat idee wel hebt met als gevolg vreemdgaan/scheidingen etc etc. Vaak zijn het dan dezelfde mensen die hertrouwen en precies hetzelfde proces doorlopen.
Mensen zijn een beetje de realiteit kwijt wat betreft de langdurige relaties.
waarom wel? Besteed liever aandacht aan m'n eigen leven en huwelijk dan dat ik me druk ga maken om wat cijfers.quote:
Als je met zo'n instelling leeft, ga dan ook niet trouwen denk ik dan en neem ook geen kinderen, want nee, zelfs bij een 'goede' scheiding valt het voor de kinderen niet mee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:17 schreef Kola het volgende:
[..]
Waarom per se "voor eeuwig" bij elkaar blijven? Dan vraag ik me echt af wie nou werkelijk in een sprookjeswereld leeft. De noodzaak van een huwelijk is er minder en het is niet raar dat mensen elkaar op den duur gaan vervelen. Dan naar passie zoeken, een nieuw avontuur beleven, andere mensen ontdekken en leren kennen.. ik zie niet wat daar zo mis mee is. Zelfs bejaarden worden nog weer opnieuw verliefd, dus het is ook niet zo dat je na een bepaalde leeftijd geen kans meer maakt en opgehokt moet zijn. Ook voor kinderen valt het volgens mij best mee, zo lang de ouders goed met elkaar om kunnen blijven gaan.
Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er geen last van gehad. Net als anderen die ik ken, waar de ouders ook nog vriendelijk of zelfs als vrienden met elkaar overweg konden. Soms is "het" er gewoon niet meer. Ik heb genoeg liefde en aandacht en plezier gehad. Mijn moeder kreeg een nieuwe vriend, ook met kinderen. De leukste vakanties mee gehad. Ieder weekend bij mijn vader, mochten we TV kijken wat bij mijn moeder niet mocht. Op verjaardagen waren we weer even allemaal bij elkaar, met plezier. Het hoeft allemaal niet negatief of deprimerend te zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Als je met zo'n instelling leeft, ga dan ook niet trouwen denk ik dan en neem ook geen kinderen, want nee, zelfs bij een 'goede' scheiding valt het voor de kinderen niet mee.
Al is dat een hele andere instelling dan 'we gaan nu trouwen en kindjes krijgen en als we er geen zin meer in hebben en de vlindertjes zijn weg na een paar jaar dan kappen we ermee' zoals tegenwoordig eng vaak voorkomt. En dan zeg ik, trouw dan niet en krijg vooral geen kinderen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Kola het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er geen last van gehad. Net als anderen die ik ken, waar de ouders ook nog vriendelijk of zelfs als vrienden met elkaar overweg konden. Soms is "het" er gewoon niet meer. Ik heb genoeg liefde en aandacht en plezier gehad. Mijn moeder kreeg een nieuwe vriend, ook met kinderen. De leukste vakanties mee gehad. Ieder weekend bij mijn vader, mochten we TV kijken wat bij mijn moeder niet mocht. Op verjaardagen waren we weer even allemaal bij elkaar, met plezier. Het hoeft allemaal niet negatief of deprimerend te zijn.
Ik denk dat je er als kind ook veel van kan leren. Erger dan uit elkaar gaan is gedwongen samen blijven, ongelukkig samen zijn, om de kinderen.. Dat merken ze ook heus wel. En trouwen of kinderen krijgen met het idee dat je voor altijd en eeuwig gelukkig met elkaar zal blijven is ook niet bepaald realistisch he. Tenzij je het zo in je hoofd hebt dat je voor de komende 40 jaar precies hetzelfde zal blijven, of perfect met elkaar zal meegroeien en al die dingen. Prachtig als het lukt, maar lukt het niet dan is het ook prima. Als je er maar goed mee om weet te gaan.
Verschilt dan per persoon. Voor mij is dat "voor altijd" zo'n geforceerde instelling, geen basis om op te trouwen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Al is dat een hele andere instelling dan 'we gaan nu trouwen en kindjes krijgen en als we er geen zin meer in hebben en de vlindertjes zijn weg na een paar jaar dan kappen we ermee' zoals tegenwoordig eng vaak voorkomt. En dan zeg ik, trouw dan niet en krijg vooral geen kinderen.
Het is anders als je zegt dat je gaat trouwen met het plan om de rest van je leven gelukkig bij elkaar te blijven en iets op te bouwen en bereid bent hier heel hard voor te werken. Ja dit kan mis gaan en leiden tot een scheiding maar wel vanuit hele andere gronden dan bij het bovenstaande geval.
mijn situatie is ongeveer hetzelfde, zij het dat mijn ouders iets minder goed met elkaar overweg gaan (wat ik dan weer enigszins kinderachtig vind)quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Kola het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er geen last van gehad. Net als anderen die ik ken, waar de ouders ook nog vriendelijk of zelfs als vrienden met elkaar overweg konden. Soms is "het" er gewoon niet meer. Ik heb genoeg liefde en aandacht en plezier gehad. Mijn moeder kreeg een nieuwe vriend, ook met kinderen. De leukste vakanties mee gehad. Ieder weekend bij mijn vader, mochten we TV kijken wat bij mijn moeder niet mocht. Op verjaardagen waren we weer even allemaal bij elkaar, met plezier. Het hoeft allemaal niet negatief of deprimerend te zijn.
Ik denk dat je er als kind ook veel van kan leren. Erger dan uit elkaar gaan is gedwongen samen blijven, ongelukkig samen zijn, om de kinderen.. Dat merken ze ook heus wel. En trouwen of kinderen krijgen met het idee dat je voor altijd en eeuwig gelukkig met elkaar zal blijven is ook niet bepaald realistisch he. Tenzij je het zo in je hoofd hebt dat je voor de komende 40 jaar precies hetzelfde zal blijven, of perfect met elkaar zal meegroeien en al die dingen. Prachtig als het lukt, maar lukt het niet dan is het ook prima. Als je er maar goed mee om weet te gaan.
Mijn ouders zijn gescheiden en dit maakte mij depressief.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef motorbloempje het volgende:
waarom wel? Besteed liever aandacht aan m'n eigen leven en huwelijk dan dat ik me druk ga maken om wat cijfers.
Een open relatie is geweldig en dit is ook zeker een uitzondering van de regel omdat je niet echt vreemd kan gaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Pienata het volgende:
Wij hebben een open relatie, gaan wij dan niet scheiden?
Sorry, je OP bevat alleen maar het argument "vreemdgaan" voor waarom lange relaties niet zouden werken. Ik vind dat vrij beperkt. Ik denk dat je het beter kan zoeken in een gebrek aan aandacht voor elkaar door het vanzelfsprekend gaan vinden van de relatie.
Je zou je bijna moeten gaan schamen onderhandquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef sig000 het volgende:
Ik ga me steeds wereldvreemder voelen met mijn ruim 30 jarige huwelijk.
Hee Vosss, ik word opa en heb er scheit aan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zou je bijna moeten gaan schamen onderhand!
hoe oud ben je?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:00 schreef Keinplan het volgende:
[..]
...
Ook komt de vader diep in de schulden te zitten vanwege alimentatie, hypotheek etc.
...
Des te meer scheidingen, des te meer men de gevolgen hiervan zult zien.
De maatschappij gaat hierdoor achteruit vanwege toenemende criminaliteit, depressie(drugs) en andere gedragsproblemen komen vaker voor en zelfs de economie verslechterd hierdoor.
...
Wanneer moet ze werpen en van harte alvast ofzoquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hee Vosss, ik word opa en heb er scheit aan.
Het gaat waarschijnlijk zorgen dat Kerstmis ineens wel de moeite waard wordt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Wanneer moet ze werpen en van harte alvast ofzo
Is uiteraard geweldig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:10 schreef Keinplan het volgende:
[..]
Een open relatie is geweldig en dit is ook zeker een uitzondering van de regel omdat je niet echt vreemd kan gaan.
In de meeste relaties, wilt men exclusiviteit, en daarom gaat het ook mis.
Een open relatie is daarom een goed antwoord.
2 dagen te vroeg en dezelfde verjaardag als de mijnesquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk zorgen dat Kerstmis ineens wel de moeite waard wordt.
Als opa kun je alleen maar afwachten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:28 schreef vosss het volgende:
[..]
2 dagen te vroeg en dezelfde verjaardag als de mijnes
Beter gewoon dus 2 dagen eerder halen
Het is dat ik niks met kinderen heb, maar het schijnt leuk te zijn om opa te wordenquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als opa kun je alleen maar afwachten.
Die heeft op zijn 2e verjaardag al een dikke PC.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef vosss het volgende:
Moet die kleine dan straks ook Opa Schvvmert zeggen?
En op zn 16de een mooie tuinstoel?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die heeft op zijn 2e verjaardag al een dikke PC.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:23 schreef Pienata het volgende:
[..]
Is uiteraard geweldig.Maar kan net zo goed misgaan, en ik betwijfel of "vreemdgaan" de voornaamste reden tot breakup zou zijn, zoals jij impliceert. Dat zou betekenen dat mensen met een open relatie zeer signifanct minder vaak uit elkaar zouden gaan. Ik vraag me af of dat het geval is.
Genoeg stellen die niet uit elkaar gaan na een slippertje. De voornaamste reden is, zoals ik al eerder zei, geen aandacht meer voor elkaar hebben, vanzelfsprekendheid, sleur, irritaties. Vreemdgaan is hier vaak een gevolg van, maar zal niet altijd gebeuren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:45 schreef Keinplan het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Daarom gaf ik ook aan dat de vreemdgaan-theorie controversieel is.
Je hoort vaak dat de "vonk" in een relatie weg is.
Dit is volgens mij de aanleiding van vele dingen.
Als je niet kijkt naar open relaties, ben je het er dan mee eens dat vreemdgaan de voornaamste reden is dat men uit elkaar gaat, als je bedenkt dat meer dan 50% vreemd gaat, (en/of zult gaan)?
Zo niet, wat denk je dan dat de voornaamste reden is?
Waarbij uit cijfers dus blijkt dat dat 2de nogal naief is. Immers in meer dan 1/3 van de gevallen lukt het niet. Dan heb ik meer respect voor dat 1ste, en daarmee dus ook nadenken over hoe je dingen regelt als het misgaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Al is dat een hele andere instelling dan 'we gaan nu trouwen en kindjes krijgen en als we er geen zin meer in hebben en de vlindertjes zijn weg na een paar jaar dan kappen we ermee' zoals tegenwoordig eng vaak voorkomt. En dan zeg ik, trouw dan niet en krijg vooral geen kinderen.
Het is anders als je zegt dat je gaat trouwen met het plan om de rest van je leven gelukkig bij elkaar te blijven en iets op te bouwen en bereid bent hier heel hard voor te werken. Ja dit kan mis gaan en leiden tot een scheiding maar wel vanuit hele andere gronden dan bij het bovenstaande geval.
Maar nu ben je op fok en kan je er een paar seconden bij stil staan lol.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom wel? Besteed liever aandacht aan m'n eigen leven en huwelijk dan dat ik me druk ga maken om wat cijfers.
Dus de oplossing is dat er niemand meer trouwt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:51 schreef arjan1212 het volgende:
De oplossing is vrouwen mogen geen scheiding aanvragen, daling echtscheidingen met 72%
Niet doen want je onderscheid je tenminste te midden van het huidige Sodom en Gomorra gedrag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef sig000 het volgende:
Ik ga me steeds wereldvreemder voelen met mijn ruim 30 jarige huwelijk.
Owja, nu snap ik het, als we dat dan met z'n allen weg doen met een ''dat gebeurt gewoon'' dan is er eigenlijk niks aan de hand.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Vreemdgaan jongen, de enige reden.
En dan begint het hele circus weer van voor af aanquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik heb meer het idee dat Westerlingen ( en Amerikanen dan in het bijzonder ) steeds meer op zoek zijn naar 'het perfecte leven' en 'het perfecte plaatje' zoals je die ziet in films en andere media. Omdat het zo 'zou moeten zijn'.
In het begin van de relatie is het geweldig, mensen trouwen snel en op gegeven moment blijkt het niet 'perfect' te zijn zoals in de films, ontmoet je anderen bij wie je dat idee wel hebt met als gevolg vreemdgaan/scheidingen etc etc. Vaak zijn het dan dezelfde mensen die hertrouwen en precies hetzelfde proces doorlopen.
Mensen zijn een beetje de realiteit kwijt wat betreft de langdurige relaties.
Zij misschien ook wel nietquote:Op donderdag 18 juli 2013 04:00 schreef EricOscuro het volgende:
Tegelijkertijd heb ik zelf ook zoiets van; na honderd keer klaarkomen in de zelfde vrouw.... kan ik me ook niet meer zo opladen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |