abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juli 2013 @ 00:52:02 #1
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129069886
Hey peepz,

In Amerika, (maar ook steeds meer in het westen) vind er een grote verschuiving plaats in het traditionalistisch huwelijk en lange relaties.

•The divorce rate in America for first marriage is 41%
•The divorce rate in America for second marriage is 60%
•The divorce rate in America for third marriage is 73%

bron: http://www.divorcerate.org/

Nederland (2011)

Totaal echtscheidingspercentage: 36,5 %

Bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)=37425ned&D1=3-9&D2=(l-11)-l&HD=100526-0713&STB=G1,T

Theorie waarom:

Slightly more than half of all married people will cheat on their spouses at some point in their lives. Men apparently cheat more often than women, but the gap isn’t huge.

Most of the time cheating does occur, the other spouse doesn’t know about it, with women being in the dark slightly more often than men.

That’s if you’re married. If you’re in a committed relationship but aren’t married, then I’d imagine that the odds of cheating are even higher. Partly I say that because cheating is more common when you’re younger and becomes less likely as you age.

Bron: http://www.divorce-lawyer(...)ce-men-or-women.html

Bonus:

"approximately 72 percent of the divorces in the U.S. were filed by women"

bron:http://www.divorce-lawyer(...)ce-men-or-women.html"

De theorie is controversieel.
De kinderen zien hier voornamelijk de dupe.

Wat denken de FOK!kers hiervan?
Voorwaarts.
pi_129070055
ik vind hier niet zoveel van. In welk opzicht moet ik hier iets van vinden?
Ja doei.
pi_129070113
Waar is je bron dat de kinderen er de dupe van zijn?
pi_129070213
Wat een nieuws :o
pi_129070218
Ik heb meer het idee dat Westerlingen ( en Amerikanen dan in het bijzonder ) steeds meer op zoek zijn naar 'het perfecte leven' en 'het perfecte plaatje' zoals je die ziet in films en andere media. Omdat het zo 'zou moeten zijn'.

In het begin van de relatie is het geweldig, mensen trouwen snel en op gegeven moment blijkt het niet 'perfect' te zijn zoals in de films, ontmoet je anderen bij wie je dat idee wel hebt met als gevolg vreemdgaan/scheidingen etc etc. Vaak zijn het dan dezelfde mensen die hertrouwen en precies hetzelfde proces doorlopen.

Mensen zijn een beetje de realiteit kwijt wat betreft de langdurige relaties.
pi_129070255
NIEUW ONDERZOEK:

Nieuw onderzoek wijst uit dat 100% van alle scheidingen begonnen is met een huwelijk!
Het scheidingsprobleem is dan ook eenvoudig op te lossen door het huwelijk af te schaffen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:14:30 #7
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129070292
Meer dan 50% zullen vreemd gaan, 1/3 huwelijken gaan kapot.

Dit wordt steeds meer.

Liefde wordt vaak geassocieerd met geluk en een goed leven.

Zijn dit niet cijfers waarvan je denkt dat er grote problemen zijn in de huidige wereld, dat er veranderingen moeten komen en dat je anders gaat kijken naar je eigen relatie en toekomstige relaties?

Ben Je niet nieuwsgierig waarom mensen zoveel vreemd gaan?

"
Voorwaarts.
pi_129070311
Nee, niet echt.
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:16:25 #9
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129070326
Waarom niet?
Voorwaarts.
pi_129070329
ik vind de cijfers wel meevallen, dacht dat het eerder het dubbele was.
pi_129070344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik heb meer het idee dat Westerlingen ( en Amerikanen dan in het bijzonder ) steeds meer op zoek zijn naar 'het perfecte leven' en 'het perfecte plaatje' zoals je die ziet in films en andere media. Omdat het zo 'zou moeten zijn'.

In het begin van de relatie is het geweldig, mensen trouwen snel en op gegeven moment blijkt het niet 'perfect' te zijn zoals in de films, ontmoet je anderen bij wie je dat idee wel hebt met als gevolg vreemdgaan/scheidingen etc etc. Vaak zijn het dan dezelfde mensen die hertrouwen en precies hetzelfde proces doorlopen.

Waarom per se "voor eeuwig" bij elkaar blijven? Dan vraag ik me echt af wie nou werkelijk in een sprookjeswereld leeft. De noodzaak van een huwelijk is er minder en het is niet raar dat mensen elkaar op den duur gaan vervelen. Dan naar passie zoeken, een nieuw avontuur beleven, andere mensen ontdekken en leren kennen.. ik zie niet wat daar zo mis mee is. Zelfs bejaarden worden nog weer opnieuw verliefd, dus het is ook niet zo dat je na een bepaalde leeftijd geen kans meer maakt en opgehokt moet zijn. Ook voor kinderen valt het volgens mij best mee, zo lang de ouders goed met elkaar om kunnen blijven gaan.
pi_129070348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:16 schreef Keinplan het volgende:
Waarom niet?
waarom wel? Besteed liever aandacht aan m'n eigen leven en huwelijk dan dat ik me druk ga maken om wat cijfers.
Ja doei.
pi_129070436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:17 schreef Kola het volgende:

[..]

Waarom per se "voor eeuwig" bij elkaar blijven? Dan vraag ik me echt af wie nou werkelijk in een sprookjeswereld leeft. De noodzaak van een huwelijk is er minder en het is niet raar dat mensen elkaar op den duur gaan vervelen. Dan naar passie zoeken, een nieuw avontuur beleven, andere mensen ontdekken en leren kennen.. ik zie niet wat daar zo mis mee is. Zelfs bejaarden worden nog weer opnieuw verliefd, dus het is ook niet zo dat je na een bepaalde leeftijd geen kans meer maakt en opgehokt moet zijn. Ook voor kinderen valt het volgens mij best mee, zo lang de ouders goed met elkaar om kunnen blijven gaan.
Als je met zo'n instelling leeft, ga dan ook niet trouwen denk ik dan en neem ook geen kinderen, want nee, zelfs bij een 'goede' scheiding valt het voor de kinderen niet mee.
pi_129070588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:24 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Als je met zo'n instelling leeft, ga dan ook niet trouwen denk ik dan en neem ook geen kinderen, want nee, zelfs bij een 'goede' scheiding valt het voor de kinderen niet mee.
Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er geen last van gehad. Net als anderen die ik ken, waar de ouders ook nog vriendelijk of zelfs als vrienden met elkaar overweg konden. Soms is "het" er gewoon niet meer. Ik heb genoeg liefde en aandacht en plezier gehad. Mijn moeder kreeg een nieuwe vriend, ook met kinderen. De leukste vakanties mee gehad. Ieder weekend bij mijn vader, mochten we TV kijken wat bij mijn moeder niet mocht. Op verjaardagen waren we weer even allemaal bij elkaar, met plezier. Het hoeft allemaal niet negatief of deprimerend te zijn.
Ik denk dat je er als kind ook veel van kan leren. Erger dan uit elkaar gaan is gedwongen samen blijven, ongelukkig samen zijn, om de kinderen.. Dat merken ze ook heus wel. En trouwen of kinderen krijgen met het idee dat je voor altijd en eeuwig gelukkig met elkaar zal blijven is ook niet bepaald realistisch he. Tenzij je het zo in je hoofd hebt dat je voor de komende 40 jaar precies hetzelfde zal blijven, of perfect met elkaar zal meegroeien en al die dingen. Prachtig als het lukt, maar lukt het niet dan is het ook prima. Als je er maar goed mee om weet te gaan.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:35:15 #15
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_129070592
Wij hebben een open relatie, gaan wij dan niet scheiden? :+

Sorry, je OP bevat alleen maar het argument "vreemdgaan" voor waarom lange relaties niet zouden werken. Ik vind dat vrij beperkt. Ik denk dat je het beter kan zoeken in een gebrek aan aandacht voor elkaar door het vanzelfsprekend gaan vinden van de relatie.
pi_129070666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Kola het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er geen last van gehad. Net als anderen die ik ken, waar de ouders ook nog vriendelijk of zelfs als vrienden met elkaar overweg konden. Soms is "het" er gewoon niet meer. Ik heb genoeg liefde en aandacht en plezier gehad. Mijn moeder kreeg een nieuwe vriend, ook met kinderen. De leukste vakanties mee gehad. Ieder weekend bij mijn vader, mochten we TV kijken wat bij mijn moeder niet mocht. Op verjaardagen waren we weer even allemaal bij elkaar, met plezier. Het hoeft allemaal niet negatief of deprimerend te zijn.
Ik denk dat je er als kind ook veel van kan leren. Erger dan uit elkaar gaan is gedwongen samen blijven, ongelukkig samen zijn, om de kinderen.. Dat merken ze ook heus wel. En trouwen of kinderen krijgen met het idee dat je voor altijd en eeuwig gelukkig met elkaar zal blijven is ook niet bepaald realistisch he. Tenzij je het zo in je hoofd hebt dat je voor de komende 40 jaar precies hetzelfde zal blijven, of perfect met elkaar zal meegroeien en al die dingen. Prachtig als het lukt, maar lukt het niet dan is het ook prima. Als je er maar goed mee om weet te gaan.
Al is dat een hele andere instelling dan 'we gaan nu trouwen en kindjes krijgen en als we er geen zin meer in hebben en de vlindertjes zijn weg na een paar jaar dan kappen we ermee' zoals tegenwoordig eng vaak voorkomt. En dan zeg ik, trouw dan niet en krijg vooral geen kinderen.

Het is anders als je zegt dat je gaat trouwen met het plan om de rest van je leven gelukkig bij elkaar te blijven en iets op te bouwen en bereid bent hier heel hard voor te werken. Ja dit kan mis gaan en leiden tot een scheiding maar wel vanuit hele andere gronden dan bij het bovenstaande geval.
pi_129070763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:41 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Al is dat een hele andere instelling dan 'we gaan nu trouwen en kindjes krijgen en als we er geen zin meer in hebben en de vlindertjes zijn weg na een paar jaar dan kappen we ermee' zoals tegenwoordig eng vaak voorkomt. En dan zeg ik, trouw dan niet en krijg vooral geen kinderen.

Het is anders als je zegt dat je gaat trouwen met het plan om de rest van je leven gelukkig bij elkaar te blijven en iets op te bouwen en bereid bent hier heel hard voor te werken. Ja dit kan mis gaan en leiden tot een scheiding maar wel vanuit hele andere gronden dan bij het bovenstaande geval.
Verschilt dan per persoon. Voor mij is dat "voor altijd" zo'n geforceerde instelling, geen basis om op te trouwen.
pi_129070903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Kola het volgende:

[..]

mijn situatie is ongeveer hetzelfde, zij het dat mijn ouders iets minder goed met elkaar overweg gaan (wat ik dan weer enigszins kinderachtig vind)

ik zie mezelf eigenlijk ook niet voor altijd bij één enkele persoon blijven. er zijn zoveel verschillende mensen en zoveel fasen in je leven, ik snap niet dat iemand in het begin van zn leven al besluit met wie het moet eindigen
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:00:41 #19
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129070914
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef motorbloempje het volgende:
waarom wel? Besteed liever aandacht aan m'n eigen leven en huwelijk dan dat ik me druk ga maken om wat cijfers.
Mijn ouders zijn gescheiden en dit maakte mij depressief.

Bij andere kinderen, wiens ouders ook gescheiden zijn, kunnen ook depressief worden of erger en de criminaliteit in gaan. (iig wordt het bijna altijd erger, bijna nooit beter)

Ook komt de vader diep in de schulden te zitten vanwege alimentatie, hypotheek etc.

Dit beïnvloed de mensen om hun heen.
Men neemt elkaars gedrag over. (banale voorbeelden: gapen, drinken wanneer de ander drinkt)

Des te meer scheidingen, des te meer men de gevolgen hiervan zult zien.
De maatschappij gaat hierdoor achteruit vanwege toenemende criminaliteit, depressie(drugs) en andere gedragsproblemen komen vaker voor en zelfs de economie verslechterd hierdoor.

Daarom denk ik dat dit voor iedereen van belang is.
Voorwaarts.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:10:19 #20
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129071066
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:35 schreef Pienata het volgende:
Wij hebben een open relatie, gaan wij dan niet scheiden? :+

Sorry, je OP bevat alleen maar het argument "vreemdgaan" voor waarom lange relaties niet zouden werken. Ik vind dat vrij beperkt. Ik denk dat je het beter kan zoeken in een gebrek aan aandacht voor elkaar door het vanzelfsprekend gaan vinden van de relatie.
Een open relatie is geweldig en dit is ook zeker een uitzondering van de regel omdat je niet echt vreemd kan gaan.

In de meeste relaties, wilt men exclusiviteit, en daarom gaat het ook mis.

Een open relatie is daarom een goed antwoord.
Voorwaarts.
pi_129071105
Ik ga me steeds wereldvreemder voelen met mijn ruim 30 jarige huwelijk.
pi_129071139
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef sig000 het volgende:
Je zou je bijna moeten gaan schamen onderhand :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_129071173
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Je zou je bijna moeten gaan schamen onderhand :D!
Hee Vosss, ik word opa en heb er scheit aan. :P
pi_129071180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:00 schreef Keinplan het volgende:

[..]
...
Ook komt de vader diep in de schulden te zitten vanwege alimentatie, hypotheek etc.
...
Des te meer scheidingen, des te meer men de gevolgen hiervan zult zien.
De maatschappij gaat hierdoor achteruit vanwege toenemende criminaliteit, depressie(drugs) en andere gedragsproblemen komen vaker voor en zelfs de economie verslechterd hierdoor.
...
hoe oud ben je?
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_129071181
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hee Vosss, ik word opa en heb er scheit aan. :P
Wanneer moet ze werpen en van harte alvast ofzo
vosss is de naam,
pi_129071196
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Wanneer moet ze werpen en van harte alvast ofzo
Het gaat waarschijnlijk zorgen dat Kerstmis ineens wel de moeite waard wordt.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:23:44 #27
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_129071220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:10 schreef Keinplan het volgende:

[..]

Een open relatie is geweldig en dit is ook zeker een uitzondering van de regel omdat je niet echt vreemd kan gaan.

In de meeste relaties, wilt men exclusiviteit, en daarom gaat het ook mis.

Een open relatie is daarom een goed antwoord.
Is uiteraard geweldig. :+ Maar kan net zo goed misgaan, en ik betwijfel of "vreemdgaan" de voornaamste reden tot breakup zou zijn, zoals jij impliceert. Dat zou betekenen dat mensen met een open relatie zeer signifanct minder vaak uit elkaar zouden gaan. Ik vraag me af of dat het geval is.
pi_129071263
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het gaat waarschijnlijk zorgen dat Kerstmis ineens wel de moeite waard wordt.
2 dagen te vroeg en dezelfde verjaardag als de mijnes _O_

Beter gewoon dus 2 dagen eerder halen 8-)
vosss is de naam,
pi_129071273
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:28 schreef vosss het volgende:

[..]

2 dagen te vroeg en dezelfde verjaardag als de mijnes _O_

Beter gewoon dus 2 dagen eerder halen 8-)
Als opa kun je alleen maar afwachten.
pi_129071283
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:29 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als opa kun je alleen maar afwachten.
Het is dat ik niks met kinderen heb, maar het schijnt leuk te zijn om opa te worden :)
vosss is de naam,
pi_129071289
Moet die kleine dan straks ook Opa Schvvmert zeggen? :D
vosss is de naam,
pi_129071300
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef vosss het volgende:
Moet die kleine dan straks ook Opa Schvvmert zeggen? :D
Die heeft op zijn 2e verjaardag al een dikke PC. :7
pi_129071405
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die heeft op zijn 2e verjaardag al een dikke PC. :7
En op zn 16de een mooie tuinstoel? :7
vosss is de naam,
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:45:36 #34
404113 Keinplan
Internetkrieger
pi_129071418
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:23 schreef Pienata het volgende:

[..]

Is uiteraard geweldig. :+ Maar kan net zo goed misgaan, en ik betwijfel of "vreemdgaan" de voornaamste reden tot breakup zou zijn, zoals jij impliceert. Dat zou betekenen dat mensen met een open relatie zeer signifanct minder vaak uit elkaar zouden gaan. Ik vraag me af of dat het geval is.
Ja, je hebt gelijk.
Daarom gaf ik ook aan dat de vreemdgaan-theorie controversieel is.

Je hoort vaak dat de "vonk" in een relatie weg is.
Dit is volgens mij de aanleiding van vele dingen.

Als je niet kijkt naar open relaties, ben je het er dan mee eens dat vreemdgaan de voornaamste reden is dat men uit elkaar gaat, als je bedenkt dat meer dan 50% vreemd gaat, (en/of zult gaan)?
Zo niet, wat denk je dan dat de voornaamste reden is?
Voorwaarts.
pi_129071436
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:44 schreef vosss het volgende:

[..]

En op zn 16de een mooie tuinstoel? :7
Die staan er al. 8-)
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:52:29 #36
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_129071479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:45 schreef Keinplan het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk.
Daarom gaf ik ook aan dat de vreemdgaan-theorie controversieel is.

Je hoort vaak dat de "vonk" in een relatie weg is.
Dit is volgens mij de aanleiding van vele dingen.

Als je niet kijkt naar open relaties, ben je het er dan mee eens dat vreemdgaan de voornaamste reden is dat men uit elkaar gaat, als je bedenkt dat meer dan 50% vreemd gaat, (en/of zult gaan)?
Zo niet, wat denk je dan dat de voornaamste reden is?
Genoeg stellen die niet uit elkaar gaan na een slippertje. De voornaamste reden is, zoals ik al eerder zei, geen aandacht meer voor elkaar hebben, vanzelfsprekendheid, sleur, irritaties. Vreemdgaan is hier vaak een gevolg van, maar zal niet altijd gebeuren. ;)
pi_129071575
Wanneer je samen wat opgebouwd hebt dan laat je dat niet zomaar gaan.
  donderdag 18 juli 2013 @ 04:00:18 #38
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_129071917
En toch werken 2/3 e van de huwelijken wel.

Ooit gaat het libido eens naar beneden. Wel behoorlijk sneu als het daarop strand, maar goed bij vrouwen strand het wat eerder als bij mannen.
Tegelijkertijd heb ik zelf ook zoiets van; na honderd keer klaarkomen in de zelfde vrouw.... kan ik me ook niet meer zo opladen.
Maar gelukkig voor de nieuwe vrouw hoef ik ook niet zo nodig meer zo vaak.

Tenminste niet als ik niet de perfecte vrouw voor mezelf heb. Sure, de perfecte vrouw kom je maar weinig tegen, maar als ik haar tegenkom, dan heb ik ook totaal geen enkele zin op welke andere vrouw dan ook... dan wil ik alleen haar. Dan ben ik nog liever 3 jaar vrijgezel. dan haar maar ook een maal te missen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_129072615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:41 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Waarbij uit cijfers dus blijkt dat dat 2de nogal naief is. Immers in meer dan 1/3 van de gevallen lukt het niet. Dan heb ik meer respect voor dat 1ste, en daarmee dus ook nadenken over hoe je dingen regelt als het misgaat.
pi_129073019
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar nu ben je op fok en kan je er een paar seconden bij stil staan lol.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129073050
De oplossing is vrouwen mogen geen scheiding aanvragen, daling echtscheidingen met 72%
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:57:00 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129073146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:51 schreef arjan1212 het volgende:
De oplossing is vrouwen mogen geen scheiding aanvragen, daling echtscheidingen met 72%
Dus de oplossing is dat er niemand meer trouwt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129074251
Ik zie niks over het waarom?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129074322
Vreemdgaan jongen, de enige reden.
Ja doei.
pi_129074572
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef sig000 het volgende:
Niet doen want je onderscheid je tenminste te midden van het huidige Sodom en Gomorra gedrag.
Soms moet je koesteren dat je zo anders bent dan de meesten. :s)

Jullie zullen er beiden veel tijd en moeite in hebben gestoken gedurende de afgelopen jaren en dat zal je merken als je uit elkaar gaat. De meest voorkomende vraag die dan opkomt is: Was het dat allemaal waard om dat weg te gooien?
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:13:29 #46
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129074667
De traditie in de Westerse wereld is eigenlijk: je houdt van elkaar, belooft elkaar eeuwige liefde en trouw met elkaar tot de dood. Dat is voor een groot percentage natuurlijk een onrealistische stelling.

Ik ben na mijn eerste mislukte relatie eens gaan nadenken over een stelling die beter bij mij past, en die luidt als volgt:

"In mijn leven kom ik liefde tegen. Soms duurt die lang, soms duurt die kort. Ze zijn allemaal evenveel waard. Ik beloof geen dingen die ik niet waar kan maken, dus ik trouw niet en in plaats daarvan bewijs ik mijn liefde door liefdevol gedrag. Monogamie is geen deugd, een goede relatie is wel een deugd. Ik ben niet verantwoordelijk voor het geluk van mijn partner maar ik doe mijn best om zelf gelukkig te zijn en op dat fundament kun je een huis van een relatie bouwen. Als de relatie mijn geluk op de lange termijn afbreekt, dan is het geen relatie meer en dan nemen we afscheid als vrienden, en zal ik nog steeds van haar houden als vriend."

Kinderen zijn de dupe van onvolwassen ouders, niet van scheidingen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_129074903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Vreemdgaan jongen, de enige reden.
Owja, nu snap ik het, als we dat dan met z'n allen weg doen met een ''dat gebeurt gewoon'' dan is er eigenlijk niks aan de hand.

:P
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129075134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef Lilliesleaf het volgende:

En dan begint het hele circus weer van voor af aan :')

Gras groener etc... :+
pi_129075231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:00 schreef EricOscuro het volgende:

Tegelijkertijd heb ik zelf ook zoiets van; na honderd keer klaarkomen in de zelfde vrouw.... kan ik me ook niet meer zo opladen.

Zij misschien ook wel niet :P Misschien denkt ze wel ... :O heb je hem weer :')
pi_129075910
Vandaag de dag is voor veel mensen een relatie de zoveelste verslaving, een bezigheid/vlucht met een bepaalde functionaliteit om afgeleid te worden van zichzelf en alle dingen waar ze mee zitten. Op een gegeven moment 'werkt' dat dan niet meer en volgt de kater en als niet geleerd is verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen dan is de schuld leggen bij iets externs, de partner, de enige 'oplossing'.

Gegevens uit de startpost weerspiegelen een beeld van een maatschappij waarin mensen liever heel hun leven voor zichzelf weg lopen dan zichzelf in de ogen te kijken. Vreemdgaan en affaires om in je hoofd mee bezig te kunnen zijn en jezelf niet echt te hoeven ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')