Noem je nou Arrow als het voorbeeld van een serie met diepgang? Kom nouquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:25 schreef NotGuilty het volgende:
Mike wilde nooit bij Harvey weg dus zo gek is dat niet. Hij loopt de hele tijd om vergiffenis te vragen.
Donna is de baas over Harvey, dat is ook niets nieuws alleen weten we nog niet hoe dat nou zit tussen die twee. Net als dat gedoetje met de blikopener. Ze moeten wat minder trage aanlopen nemen en de verhaallijnen vooruit ontwikkelen inplaats van al die ouwe koeien uit de sloot.
Ik mis een beetje spanning, echte spanning. Ik dacht dat deze serie zich meer naar het niveau van White Collar, Arrow, Homeland enzo zou gaan ontwikkelen maar het blijft een beetje op een heel oppervlakking niveau hangen. Ik geef het nog wel een kans want wie weet gaat Harvey nog wel echt achter de plek van Jessica aan. En anders zit ik het wel uit omdat:Harvey
![]()
Maar echt een topserie kan ik het bij lange na niet (meer) noemen.
Wat is er nou knap aan die man? Rare kuif, loopt vreemd en zegt nooit iets zinnigs.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:25 schreef NotGuilty het volgende:
Mike wilde nooit bij Harvey weg dus zo gek is dat niet. Hij loopt de hele tijd om vergiffenis te vragen.
Donna is de baas over Harvey, dat is ook niets nieuws alleen weten we nog niet hoe dat nou zit tussen die twee. Net als dat gedoetje met de blikopener. Ze moeten wat minder trage aanlopen nemen en de verhaallijnen vooruit ontwikkelen inplaats van al die ouwe koeien uit de sloot.
Ik mis een beetje spanning, echte spanning. Ik dacht dat deze serie zich meer naar het niveau van White Collar, Arrow, Homeland enzo zou gaan ontwikkelen maar het blijft een beetje op een heel oppervlakking niveau hangen. Ik geef het nog wel een kans want wie weet gaat Harvey nog wel echt achter de plek van Jessica aan. En anders zit ik het wel uit omdat:Harvey
![]()
Maar echt een topserie kan ik het bij lange na niet (meer) noemen.
Meer dan Suits op dit moment ja, dus je bevestigt mijn punt alleen maar. Ik nam maar niet de moeite om bijvoorbeeld House of Cards erbij te halen, want dat is al helemaal appels met peren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:26 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Noem je nou Arrow als het voorbeeld van een serie met diepgang? Kom nou
Allesquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er nou knap aan die man? Rare kuif, loopt vreemd en zegt nooit iets zinnigs.
quote:
Allicht heeft House of Cards meer diepgang dan Suits, maar het plot van Arrow kan je in tien woorden samenvatten. Suits heeft in het verleden in ieder geval bewezen dat het tot meer in staat is..quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:31 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Meer dan Suits op dit moment ja, dus je bevestigt mijn punt alleen maar. Ik nam maar niet de moeite om bijvoorbeeld House of Cards erbij te halen, want dat is al helemaal appels met peren.
Ik bedoel slechterik tov Harvey. Degene die je nooit moet vertrouwen en altijd een tweede agenda heeft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:11 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Louis wordt niet zozeer neer gezet als een slechterik, meer gewoon als een sukkel, wat me zo langzamerhand wel wat tegen begint te staan. Hij is verdomme een senior partner en een verdomd goede advocaat, niet het eerste de beste lulletje rozenwater.
Ik kan nog veel meer series noemen die ik (nu) veel beter vind dan Suits. The Sopranos, 24, Homeland, Banshee, House of cards, Magic City, Nip/Tuck, White Collar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:36 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Allicht heeft House of Cards meer diepgang dan Suits, maar het plot van Arrow kan je in tien woorden samenvatten. Suits heeft in het verleden in ieder geval bewezen dat het tot meer in staat is..
Dat was nu juist niet het geval toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik bedoel slechterik tov Harvey. Degene die je nooit moet vertrouwen en altijd een tweede agenda heeft.
Diepgang heeft Arrow niet echt, maar er zit wel ontwikkeling in het verhaal en je ziet wat meer van de personages, wat ook uitmaakt voor het verhaal. Denk dat ze dat met diepgang bedoelde. Als de de comic verder gaan volgen, komt de echte diepgang erin, omdat het een soort van links-sociaal-radicaal wordt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:26 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Noem je nou Arrow als het voorbeeld van een serie met diepgang? Kom nou
White Collar zou ik ook niet bepaald een serie met diepgang noemen. USA Network is gewoon een station dat niet voor de diepgang gaat. Maakt op zich niet uit; van mij hoeft niet alles zoals The Wire te zijn, of zo slim in elkaar te zitten als Breaking Bad. Soms wil ik gewoon simpel vermaak. White Collar blijft dat wel bieden, omdat het toch redelijk variërend is, met zaken die anders zijn. Maar in Suits draait het uiteindelijk vooral om de relaties en minder om de zaken. Daarbij zijn rechtzaken voor het publiek minder variërend, tenzij je er diep ingaat, wat weer niet het concept is. Dit is waar de zwakte ligt van Suits. Een platonische advocatenserie werkt niet wanneer je alles hetzelfde wil houden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:31 schreef NotGuilty het volgende:
Meer dan Suits op dit moment ja, dus je bevestigt mijn punt alleen maar. Ik nam maar niet de moeite om bijvoorbeeld House of Cards erbij te halen, want dat is al helemaal appels met peren.
Nu effe niet. Maar in het verleden wel. Louis voelt een grudge en ziet in iedereen een vijand nu. Harvey had gezegd dat Louis Mike mocht overnemen en komt hem nu gewoon weer ophalen, en Mike had zijn woord gegeven. Louis is niet alleen teleurgesteld, hij voelt zich ook verraden, getuige zijn boze blik toen hij wegliep en die taart weggooide..quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:47 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat was nu juist niet het geval toch?
Waarom noem je steeds Homeland? Als er één serie ondertussen niet meer serieus te nemen is...quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:46 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik kan nog veel meer series noemen die ik (nu) veel beter vind dan Suits. The Sopranos, 24, Homeland, Banshee, House of cards, Magic City, Nip/Tuck, White Collar.
Suits begint nu echt een beetje een voorspelbaar en oppervlakkige soap te worden. Arrow had tenminste nog echt een ontwikkeling in het verhaal, wat je daar wel of niet van vindt is een andere zaak. Ik mis dat nu bij Suits. Vorig seizoen leek dat op gang te komen maar na de merge lijkt dat alweer te zijn gestopt. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst he? Ik zei namelijk ook dat seizoen 1 goed was, seizoen twee was af en toe al vermoeiend en waar ze nu mee bezig zijn slaat helemaal nergens op.
Hopelijk komt er nog verbetering in anders kijken de heren alleen nog maar voor Donna/Rachel en de vrouwen voor Harvey. Vind ik gewoon zonde van de serie maar ik ben bang dat ze gewoon niet goed weten welke kant ze op willen, waardoor het binnen de kortste keren natuurlijk weer wordt gecanceld.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Diepgang heeft Arrow niet echt, maar er zit wel ontwikkeling in het verhaal en je ziet wat meer van de personages, wat ook uitmaakt voor het verhaal. Denk dat ze dat met diepgang bedoelde. Als de de comic verder gaan volgen, komt de echte diepgang erin, omdat het een soort van links-sociaal-radicaal wordt.
[..]
White Collar zou ik ook niet bepaald een serie met diepgang noemen. USA Network is gewoon een station dat niet voor de diepgang gaat. Maakt op zich niet uit; van mij hoeft niet alles zoals The Wire te zijn, of zo slim in elkaar te zitten als Breaking Bad. Soms wil ik gewoon simpel vermaak. White Collar blijft dat wel bieden, omdat het toch redelijk variërend is, met zaken die anders zijn. Maar in Suits draait het uiteindelijk vooral om de relaties en minder om de zaken. Daarbij zijn rechtzaken voor het publiek minder variërend, tenzij je er diep ingaat, wat weer niet het concept is. Dit is waar de zwakte ligt van Suits. Een platonische advocatenserie werkt niet wanneer je alles hetzelfde wil houden.
Omdat het oppervlakkige niet een punt van kritiek hoeft te zijn. Dat bewijzen een paar van die series die je noemt. Het gebrek aan ontwikkeling is waar het aan mankeert. Al zou je volgens een bepaalde definitie deze twee ook overlappend kunnen noemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef NotGuilty het volgende:
Ik vind het bijzonder dat jullie series die ik noemen, "afkraken" op diepgang. Terwijl Suits nog veel minder diepgang heeft. Dat is juist de reden dat ik ze erbij haal, Suits heeft op dit moment gewoon de diepgang van een zweetsok.
Dan leg ik het misschien verkeerd uit pf je begrijp me niet, ik mis de ontwikkeling van het verhaal zoals ik al een paar keer zeiquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Omdat het oppervlakkige niet een punt van kritiek hoeft te zijn. Dat bewijzen een paar van die series die je noemt. Het gebrek aan ontwikkeling is waar het aan mankeert. Al zou je volgens een bepaalde definitie deze twee ook overlappend kunnen noemen.
Idd, alle series van USA zijn er op gericht dat je alle eps los kan kijken. Bij suits, white collar, burn notice etc. kun je prima eens een aflevering missen en nog gewoon vermaakt worden. Bij Breaking Bad oid is dat minder.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Diepgang heeft Arrow niet echt, maar er zit wel ontwikkeling in het verhaal en je ziet wat meer van de personages, wat ook uitmaakt voor het verhaal. Denk dat ze dat met diepgang bedoelde. Als de de comic verder gaan volgen, komt de echte diepgang erin, omdat het een soort van links-sociaal-radicaal wordt.
[..]
White Collar zou ik ook niet bepaald een serie met diepgang noemen. USA Network is gewoon een station dat niet voor de diepgang gaat. Maakt op zich niet uit; van mij hoeft niet alles zoals The Wire te zijn, of zo slim in elkaar te zitten als Breaking Bad. Soms wil ik gewoon simpel vermaak. White Collar blijft dat wel bieden, omdat het toch redelijk variërend is, met zaken die anders zijn. Maar in Suits draait het uiteindelijk vooral om de relaties en minder om de zaken. Daarbij zijn rechtzaken voor het publiek minder variërend, tenzij je er diep ingaat, wat weer niet het concept is. Dit is waar de zwakte ligt van Suits. Een platonische advocatenserie werkt niet wanneer je alles hetzelfde wil houden.
[..]
Nu effe niet. Maar in het verleden wel. Louis voelt een grudge en ziet in iedereen een vijand nu. Harvey had gezegd dat Louis Mike mocht overnemen en komt hem nu gewoon weer ophalen, en Mike had zijn woord gegeven. Louis is niet alleen teleurgesteld, hij voelt zich ook verraden, getuige zijn boze blik toen hij wegliep en die taart weggooide..
Bedoel je nu dat House of Cards volgens jou wel of geen diepgang heeft?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:02 schreef NotGuilty het volgende:
Met als topper natuurlijk House of Cards.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |