abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129071151
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef Reya het volgende:
Goed dat er nog een derde deel is geopend.
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:17:57 #277
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071160
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:08 schreef bzl. het volgende:

[..]

Ik kende het ook niet. Maar wellicht deed hij het om zekerheid en omdat het heel smal was. Toch onaardig.

Ja hoor, waarom niet? :P
is bij de 'sportieve fietser' een bekende ergernis, maar tevens gevaarlijk; je kan van een afstand bellen (zonder actief hoeven te remmen) maar dat horen ze niet.. dus toch maar remmen, PING PING! en hoppa je voorganger wil instinctief kijken wat en waarom er iets PING doet, tijdens de blik naar achter draaien de schouders (en daarmee ook het stuur) mee naar links en abrupt geeft de voorganger weer een slinger naar rechts en vind weer een stabiele rijrichting, dan is het nu tijd om in te halen, eindelijk, nog een schoudercheck en weer op snelheid komen..

nee dankje, geen bel voor mij :+
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:19:05 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071175
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
het is heel simpel, pas je met zn twee op een weghelft; prima
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:20:26 #279
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129071191
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:25:09 #280
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071241
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:27:51 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071259
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:30:19 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071277
Belgie staat het toe om, met groepen wielrenners, de weg op te gaan, juist omdat.. de racefietsbondjes willen het, de regulierefietsbondjes willen het niet omdat een klassescheiding zou worden (wat onzin is, het is een mogelijkheid wanneer dit beter is)
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:30:27 #284
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129071279
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Vooral bij expreswegen en provinciale wegen lijkt me dat niet verstandig, inderdaad. In Bachten de Kupe zijn dan weer genoeg wegen waar überhaupt bijna geen ziel komt, dus daar kun je prima in groep wielrennen :+
pi_129071290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.
pi_129071298
Even nog wat 'aso'-gedrag van mijn zijde. Als ik er een lekker vaartje in heb op m'n racefiets, en op het fietspad rijdt een hele stoet, dan haal ik ze als het even kan in via de naastgelegen weg. Dan heeft de stoet geen last van mij en ik kan gewoon mijn snelheid behouden.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:33:16 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071307
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groep :?
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:33:51 #288
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071314
en dan haal ze in als je zelf boven de vmax wilt rijden :W
pi_129071322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:30 schreef Life2.0 het volgende:
Belgie staat het toe om, met groepen wielrenners, de weg op te gaan, juist omdat.. de racefietsbondjes willen het, de regulierefietsbondjes willen het niet omdat een klassescheiding zou worden (wat onzin is, het is een mogelijkheid wanneer dit beter is)
Moet er wel een auto voor en achter rijden, dat kunnen niet alle recreatieve clubjes regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 02:35:16 ]
pi_129071331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groep :?
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.
pi_129071375
elektrische fiets rijbewijs ? zijn jullie helemaal gek geworden
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:41:28 #292
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071383
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:36 schreef sig000 het volgende:

[..]

In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspaden
pi_129071420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

die kun je prima overbruggen middels de brede fietspaden
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.
De ouderwetse wat smallere zitten vaak vol boomstronken.
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:57:10 #294
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071517
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.
De ouderwetse wat smallere zitten vaak vol boomstronken.
ja zo zit het nou eenmaal

ah hier pak ik soms wel eens een stukje 60km omdat de weg echt belachelijk slecht is (gaan ze niets aan doen omdat het al op de vervanglijst staat) vanaf het moment dat je op de weg geen auto aan ziet komen kun je het stuk met 40+ gem net doen, zolang de auto onder de 80 rijd
pi_129071646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 02:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja zo zit het nou eenmaal

ah hier pak ik soms wel eens een stukje 60km omdat de weg echt belachelijk slecht is (gaan ze niets aan doen omdat het al op de vervanglijst staat) vanaf het moment dat je op de weg geen auto aan ziet komen kun je het stuk met 40+ gem net doen, zolang de auto onder de 80 rijd
Volgens mij gaat alles vanaf je woonplaats bergaf.
  donderdag 18 juli 2013 @ 03:37:20 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129071796
En altijd wind mee
pi_129071870
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 03:37 schreef Life2.0 het volgende:
En altijd wind mee
Zo kan kan ik ook 40+ gemiddeld halen. ;)
pi_129071933
quote:
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.
quote:
ik verbaas me iedere keer weer over het aantal bochten waarin wielrenners zich wringen om hun toch vaak weinig sociale gedrag op de openbare weg goed te praten. Alles ligt altijd aan de recreant.. die reageert niet snel genoeg, niet adequaat genoeg, die slingert, is doof, die heeft zijn aandacht niet voor 100% gericht op het verkeer, vliegt niet direct aan de kant als all-mighty op zijn racefiets er aankomt, kortom die hoort eigenlijk niet thuis op de Nederlandse fietspaden.

In het woord racefiets zit racen.. Dat betekent zo snel mogelijk. De race-auto's zijn al veilig opgeborgen op circuits en als ze dan een keer op de openbare weg mogen is het tijdens officiële wegraces. Het wordt tijd dat ook de wielrenners op hun racefiets veilig worden opgeborgen.. Op speciale racefietspaden. Dan kunnen ze elkaar van de weg af rijden.

Uiteraard is dit niet haalbaar. Tot die tijd moeten wij als 'gewone' fietsers de snelheidsmaniakken op hun racefiets maar gedogen.. Tenminste, zolang ze zich sociaal gedragen. Een bel voordat men gaat passeren is een normale waarschuwing.. en wacht totdat je zeker weet dat degene die je gaat passeren dit ook weet. Valpartijen kunnen slecht aflopen.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 04:07:05 ]
pi_129075938
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.

[..]

Ik vind het eerder een nogal eenzijdige en beperkt denkende, simpele reactie.

Ik zit zelf behoorlijk veel op zo'n gruwelijk racemonster (met bel overigens) en kom dus ook regelmatig situaties tegen zoals al eerder in dit topic genoemd. Ik ben de eerste om toe te geven dat er onder wielrenners asociale idioten zitten die onder het mom van racen en een bepaalde (gemiddelde) snelheid vast willen houden onverantwoorde risico's nemen. Bij groepen is dit helaas ook wel vaker het geval, vooral als er niet een duidelijke leider aan wordt gesteld.
Er zijn echter ook genoeg wielrenners (en ik durf wel te zeggen de overgrote meerderheid) die wel netjes fietsen, hard gaan waar het kan en rustig waar het er om vraagt, niet door rode stoplichten vliegen, niet de weg claimen, niet perse aan een bepaald gemiddelde vast willen houden, niet hoeven te racen, etc. etc. Helaas komen ook deze wielrenners nog vaak zat in gevaarlijke/moeilijke situaties terecht.
Het is echt ongelooflijk hoe argeloos en achteloos veel (niet alle) recreanten aan het fietsen zijn. Lekker van de natuur genietend hebben ze geen enkele notie van andere verkeersdeelnemers, echt niet alleen wielrenners vallen hieronder. Vrolijk breeduit slingerend over het gehele fietspad (2 baans), geen oog hebben voor gevaarlijke situaties, niets horen, niet kunnen sturen, de fiets niet recht kunnen houden enz. Veel mensen kunnen in principe gewoon niet fietsen. En als er dan en wielrenner aan komt (ook al staat hij al bijna stil op 10 meter afstand) dan is het paniek. Niet zelden wordt er vervolgens de berm ingestuurd,om daar dan natuurlijk die vreselijke race-idioot de schuld van te geven.
Die elektrische fietsen zijn ook een ramp, voor veel fietsers is de snelheid veel te hoog en is er helemaal geen controle meer over de fiets.

Het zijn dus echt niet enkel de wielrenners die wat te verwijten valt. We hebben helaas geen fietsinfrastructuur die goed aansluit bij zowel langzame als snellere fietsers, dus moeten er van beide kanten aanpassingen gedaan worden en moet er onderling meer begrip ontstaan. Helaas zie ik dat niet snel gebeuren.
pi_129076410
Het verschil is wel dat de gemiddelde groep wielrenners de recreanten van ver af al ziet, terwijl de groep zelf heel stil en snel is waardoor ze vaak als een totale Blitzkrieg voorbij komen geschoten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een groepje belt, nee, ze schreeuwen meteen, waardoor ik niet opzij ga en zij maar opzij moeten :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')