Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef Reya het volgende:
Goed dat er nog een derde deel is geopend.
is bij de 'sportieve fietser' een bekende ergernis, maar tevens gevaarlijk; je kan van een afstand bellen (zonder actief hoeven te remmen) maar dat horen ze niet.. dus toch maar remmen, PING PING! en hoppa je voorganger wil instinctief kijken wat en waarom er iets PING doet, tijdens de blik naar achter draaien de schouders (en daarmee ook het stuur) mee naar links en abrupt geeft de voorganger weer een slinger naar rechts en vind weer een stabiele rijrichting, dan is het nu tijd om in te halen, eindelijk, nog een schoudercheck en weer op snelheid komen..quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:08 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ik kende het ook niet. Maar wellicht deed hij het om zekerheid en omdat het heel smal was. Toch onaardig.
Ja hoor, waarom niet?
het is heel simpel, pas je met zn twee op een weghelft; primaquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Vooral bij expreswegen en provinciale wegen lijkt me dat niet verstandig, inderdaad. In Bachten de Kupe zijn dan weer genoeg wegen waar überhaupt bijna geen ziel komt, dus daar kun je prima in groep wielrennenquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groepquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.
Moet er wel een auto voor en achter rijden, dat kunnen niet alle recreatieve clubjes regelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:30 schreef Life2.0 het volgende:
Belgie staat het toe om, met groepen wielrenners, de weg op te gaan, juist omdat.. de racefietsbondjes willen het, de regulierefietsbondjes willen het niet omdat een klassescheiding zou worden (wat onzin is, het is een mogelijkheid wanneer dit beter is)
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groep
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspadenquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspaden
ja zo zit het nou eenmaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.
De ouderwetse wat smallere zitten vaak vol boomstronken.
Volgens mij gaat alles vanaf je woonplaats bergaf.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja zo zit het nou eenmaal
ah hier pak ik soms wel eens een stukje 60km omdat de weg echt belachelijk slecht is (gaan ze niets aan doen omdat het al op de vervanglijst staat) vanaf het moment dat je op de weg geen auto aan ziet komen kun je het stuk met 40+ gem net doen, zolang de auto onder de 80 rijd
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:25 schreef Life2.0 het volgende:
voor de beeldvorming; http://www.fietsersbond.nl/forum/wielrenners-ook-een-fietsbel
quote:ik verbaas me iedere keer weer over het aantal bochten waarin wielrenners zich wringen om hun toch vaak weinig sociale gedrag op de openbare weg goed te praten. Alles ligt altijd aan de recreant.. die reageert niet snel genoeg, niet adequaat genoeg, die slingert, is doof, die heeft zijn aandacht niet voor 100% gericht op het verkeer, vliegt niet direct aan de kant als all-mighty op zijn racefiets er aankomt, kortom die hoort eigenlijk niet thuis op de Nederlandse fietspaden.
In het woord racefiets zit racen.. Dat betekent zo snel mogelijk. De race-auto's zijn al veilig opgeborgen op circuits en als ze dan een keer op de openbare weg mogen is het tijdens officiële wegraces. Het wordt tijd dat ook de wielrenners op hun racefiets veilig worden opgeborgen.. Op speciale racefietspaden. Dan kunnen ze elkaar van de weg af rijden.
Uiteraard is dit niet haalbaar. Tot die tijd moeten wij als 'gewone' fietsers de snelheidsmaniakken op hun racefiets maar gedogen.. Tenminste, zolang ze zich sociaal gedragen. Een bel voordat men gaat passeren is een normale waarschuwing.. en wacht totdat je zeker weet dat degene die je gaat passeren dit ook weet. Valpartijen kunnen slecht aflopen.
Ik vind het eerder een nogal eenzijdige en beperkt denkende, simpele reactie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 04:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |