abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:29:42 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129293334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies en al die schattige 'waarom doet de eigenaar niet X' vraagjes zijn simpel te beantwoorden met het feit dat hij dan strafbaar is.
Wat in principe natuurlijk triest is natuurlijk dat het slachtoffer gestraft wordt en de dader vrijuit gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129293883
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

je antwoordt gewoon, en kunt nergens uit opmaken dat het ook geld kost. goeie, ff onthouden deze.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_129294249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat in principe natuurlijk triest is natuurlijk dat het slachtoffer gestraft wordt en de dader vrijuit gaat.
Het slachtoffer wordt op zich niet gestraft, zolang hij het recht maar niet in eigen hand neemt natuurlijk.

Verder is het inderdaad heel lullig voor betreffende restauranthouder, maar het blijft een zakelijk geschil. Stel dat je in een restaurant eten krijgt voorgeschoteld wat totaal niet goed bereid is en verder qua service ook niet best is. Je besluit vervolgens het eten te laten staan en weg te lopen zonder te betalen. De situatie is natuurlijk vanuit het perspectief van 'slachtoffer' en 'dader' heel anders, maar juridisch gezien zit daar weinig verschil tussen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129296018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:48 schreef b4kl4p het volgende:
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

je antwoordt gewoon, en kunt nergens uit opmaken dat het ook geld kost. goeie, ff onthouden deze.
volgens mij telt gezond verstand ook mee in het oordeel van de rechter (en wet?'redelijkerwijs'? ) . Bij een horeca gelegendheid mag iedereen er natuurlijkerwijs van verwachten dat er een vergoeding tegenover de dienst van eten en drinken staat.
There are only 151 Pokémon.
pi_129296327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:48 schreef b4kl4p het volgende:
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

Onzin, je krijgt toch een menukaart onder je neus geschoven, waar de prijzen bij staan?
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:11:02 #156
45206 Pietverdriet
pi_129296411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het slachtoffer wordt op zich niet gestraft, zolang hij het recht maar niet in eigen hand neemt natuurlijk.

Verder is het inderdaad heel lullig voor betreffende restauranthouder, maar het blijft een zakelijk geschil. Stel dat je in een restaurant eten krijgt voorgeschoteld wat totaal niet goed bereid is en verder qua service ook niet best is. Je besluit vervolgens het eten te laten staan en weg te lopen zonder te betalen. De situatie is natuurlijk vanuit het perspectief van 'slachtoffer' en 'dader' heel anders, maar juridisch gezien zit daar weinig verschil tussen.
Hij blijft op de rekening zitten, dat is ook een straf. Horecaondernemers hebben het moeilijk genoeg, en deze misgelopen omzet is 100% verlies.
De rekening van zeg, 80 Euro, komt direct uit de portemonee van de ondernemer.
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:04:47 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_129341580
quote:
Eetpiraat waarschijnlijk nooit bestraft

Een beruchte eetpiraat uit Utrecht zal vermoedelijk nooit worden bestraft, zegt de politie. Gedupeerde horeca-ondernemers kunnen de wanbetaler alleen aanpakken via een peperdure civiele procedure.

Pas als een eetpiraat vaker in de fout gaat en er een dossier over deze persoon is opgebouwd, zal justitie overgaan op strafrechtelijke vervolging. ,,Wij raden ondernemers dan ook altijd aan om aangifte te doen zodat wij een dossier kunnen opbouwen", zegt de politie.
Magertjes

Het dossier tegen de 40-jarige eetpiraat is vooralsnog magertjes. Daardoor kan hij vermoedelijk alleen burgerrechtelijk worden vervolgd. Door de hoge kosten die een civiele procedure met zich meebrengt, nemen de ondernemers vaak hun verlies.

Op dit moment zijn er al zes aangiftes over de eetpiraat bekend, maar een woordvoerder van de politie zegt dat er mogelijk nog meer gevallen in en buiten Utrecht bekend worden.

De man, die geen woon- of vaste verblijfplaats heeft, is woensdagmiddag met een dagvaarding op straat gezet. De politie vraagt horeca-personeel direct de politie te bellen als de man weer toeslaat.
bron
pi_129341623
Wat een kutregels.
pi_129342250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Beetje slap verhaal van de politie. 6 gevallen is in principe ruim genoeg om het delict van flessentrekkerij te voltooien, indien er niet een extreem lange periode tussen de gevallen zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:22:33 #160
45206 Pietverdriet
pi_129342281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beetje slap verhaal van de politie. 6 gevallen is in principe ruim genoeg om het delict van flessentrekkerij te voltooien, indien er niet een extreem lange periode tussen de gevallen zit.
Zeg jij nu dat de politie haar werk niet goed doet?
pi_129342392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeg jij nu dat de politie haar werk niet goed doet?
Slappe verhalen ophangen lijkt me niet het werk van de politie inderdaad.

Gewoon proberen op te pakken, en bij een volgende keer moet dat lukken. Dan kunnen die ondernemers zich bij slachtofferhulp melden en hun claim indienen in de strafzaak, en zodra meneer weer een beetje inkomsten heeft druppelt het geld langzaam binnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')