abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129033403
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_129033408
'Slotje' zeggen en geen nieuw deel openen. :')
pi_129033584
Even op die foto reageren in de OP. Je ziet dat het Joodse kind rechts op de foto staat waardoor de kijker onbewust hem een hogere positie toekent.

Tevens houdt hij zijn arm op de schouders van de Palestijn, terwijl de Palestijn op zijn beurt op een onderdanige manier zijn hand onder die van het Joodse kind laat rusten op zijn schouder.

Verder is het Joodse kind langer dan de Palestijn waardoor deze automatisch meer autoriteit toegekend krijgt.

Goede zaak dat alle topicdeelnemers zodoende Joden een hogere morele positie toekennen in de verdere discussie. :7
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129034264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 03:14 schreef Rosario het volgende:
'Slotje' zeggen en geen nieuw deel openen. :')
Ik kan dat niet met mijn mobiel
pi_129034689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 03:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
Even op die foto reageren in de OP. Je ziet dat het Joodse kind rechts op de foto staat waardoor de kijker onbewust hem een hogere positie toekent.
:') :') :') :') :') !!!!!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_129036311
quote:

Tevens houdt hij zijn arm op de schouders van de Palestijn, terwijl de Palestijn op zijn beurt op een onderdanige manier zijn hand onder die van het Joodse kind laat rusten op zijn schouder.

Verder is het Joodse kind langer dan de Palestijn waardoor deze automatisch meer autoriteit toegekend krijgt.

Goede zaak dat alle topicdeelnemers zodoende Joden een hogere morele positie toekennen in de verdere discussie. :7
Je bent de eerste die dit aankaart terwijl het tot nu toe niemand boeide.
Maar waarschijnlijk geeft nog steeds niemand een neuk hierom.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_129041551
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:31 schreef WH141 het volgende:

[..]

Je bent de eerste die dit aankaart terwijl het tot nu toe niemand boeide.
Maar waarschijnlijk geeft nog steeds niemand een neuk hierom.
Voor ons bewuste is dit nauwelijks relevant inderdaad. ;)

:P
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129041767
quote:

Kom op zeg. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129041955
quote:
'Israelis will lose faith in EU' || Netanyahu to ask EU leaders: Help postpone EU guidelines on Israeli settlements

In an interview with Germany's Die Welt, Netanyahu says Europeans 'have been whining for years' that the U.S. is not involved enough in peace negotiations, and are now undermining that very effort.
Prime Minister Benjamin Netanyahu plans to phone a number of European leaders on Wednesday and ask them to help postpone the publication of the new European Union guidelines concerning Israeli settlements.

The guidelines are expected to be officially released on Friday and go into effect on January 1, 2014.

A senior Israeli official said that Netanyahu has already spoken to a few European leaders on Wednesday morning, and that they told him they were not aware of the new guidelines or the plan to release them on Friday. On Tuesday, Netanyahu was scheduled to speak with EU Foreign Minister Catherine Ashton, but the conversation was postponed and will likely take place on Wednesday.

In an interview with Germany's Die Welt newspaper on Tuesday, Netanyahu sharply criticized the EU decision, and claimed the move undermines the efforts of U.S. Secretary of State John Kerry to renew peace negotiations.

"For years the Europeans have been whining about the fact that the Americans are not involved enough," Netanyahu said. "Now that they are involved, this action actually undermines the American efforts and undermines the negotiations."

According to Netanyahu, the EU's move "causes Israelis to lose confidence in the impartiality of Europe. It's just the wrong way to go." He added that Israel will not allow its borders to be determined through external economic pressure, but rather only through negotiations.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.536265

Hopen dat ze hier niet in trappen. De vredesonderhandelingen hebben hier helemaal niks mee te maken. Hij weet heel goed dat die nederzettingen op geen enkele manier goed te spreken zijn. Maar gezien de Europeanen nu pas met die 'Guidelines' komen kan ik hun reactie wel raden.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:43:14 #10
176916 Karrs
2007-2017
pi_129042370
Hij zal toch moeten begrijpen dat er consequenties aan gaan zitten. Voorheen was de druk om het nederzettingenbeleid te wijzigen, niet aanwezig buiten de goodwill van Israël zelf.

Hij heeft wel een punt dat de Palestijnen het opnieuw als een morele overwinning gaan zien en dat je ze dat eigenlijk niet moet willen gunnen.
pi_129042637
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:43 schreef Karrs het volgende:
Hij zal toch moeten begrijpen dat er consequenties aan gaan zitten. Voorheen was de druk om het nederzettingenbeleid te wijzigen, niet aanwezig buiten de goodwill van Israël zelf.

Hij heeft wel een punt dat de Palestijnen het opnieuw als een morele overwinning gaan zien en dat je ze dat eigenlijk niet moet willen gunnen.
Waarom niet? Het bestaan van het beleid voor nederzettingen is een morele overwinning voor Israël. Niet alleen moreel btw. Ook gewoon qua land. Wat weegt zwaarder? Een morele overwinning, of land dat illegaal afgepakt wordt?
pi_129056087
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom niet? Het bestaan van het beleid voor nederzettingen is een morele overwinning voor Israël. Niet alleen moreel btw. Ook gewoon qua land. Wat weegt zwaarder? Een morele overwinning, of land dat illegaal afgepakt wordt?
Onzin, het is een noodzakelijk kwaad althans volgens de initiatiefnemers, rechts Israel zal er minder moeite mee hebben.
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:12:30 #13
176916 Karrs
2007-2017
pi_129057730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat het nederzettingenbeleid fout is, staat buiten kijf. Maar zoals gewoonlijk bekijk je het probleem maar van één zijde.

Het is een overwinning voor de Palestijnen waar ze niets voor hebben hoeven doen. Sterker nog, het is al de tweede overwinning op rij, na de erkenning van de Palestijnen als entiteit bij de VN. Het is voor hen een reden om te blijven doen wat ze al doen: hun kinderen grootbrengen met haat jegens het volk dat naast hen woont. Want dat dat gebeurt, staat eveneens buiten kijf.

En daarom moet je de Palestijnen dit niet willen gunnen. Je moet die mensen geen reden geven dat ze op de goede weg zijn met hun zinderende haat.
pi_129059835
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat het nederzettingenbeleid fout is, staat buiten kijf. Maar zoals gewoonlijk bekijk je het probleem maar van één zijde.

Het is een overwinning voor de Palestijnen waar ze niets voor hebben hoeven doen. Sterker nog, het is al de tweede overwinning op rij, na de erkenning van de Palestijnen als entiteit bij de VN. Het is voor hen een reden om te blijven doen wat ze al doen: hun kinderen grootbrengen met haat jegens het volk dat naast hen woont. Want dat dat gebeurt, staat eveneens buiten kijf.

En daarom moet je de Palestijnen dit niet willen gunnen. Je moet die mensen geen reden geven dat ze op de goede weg zijn met hun zinderende haat.
Jij hebt echt een wereldvreemde kijk op zaken. In welke wondere wereld leef jij waar mensen elkaar niet haten, na meer dan 60 jaar conflict, tientallen duizenden doden, en miljoenen vluchtelingen? Wat een onzin zeg.

Afgezien van dat het onzin is, kan het plaatje ook omgedraaid worden. Want je gaat me niet vertellen dat kolonisten hun kinderen opvoeden met liefde voor Arabieren, anders waren het geen kolonisten in de eerste plaats.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, het is een noodzakelijk kwaad althans volgens de initiatiefnemers, rechts Israel zal er minder moeite mee hebben.
Ja volgens Israël is het een noodzakelijk kwaad. Maar zo kun je alles recht lullen. Aanslagen zijn ook een noodzakelijk kwaad. Bombardementen. Raketten. Het doel heiligt de middelen toch?
pi_129060355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hebt echt een wereldvreemde kijk op zaken. In welke wondere wereld leef jij waar mensen elkaar niet haten, na meer dan 60 jaar conflict, tientallen duizenden doden, en miljoenen vluchtelingen? Wat een onzin zeg.

Afgezien van dat het onzin is, kan het plaatje ook omgedraaid worden. Want je gaat me niet vertellen dat kolonisten hun kinderen opvoeden met liefde voor Arabieren, anders waren het geen kolonisten in de eerste plaats.

[..]

Ja volgens Israël is het een noodzakelijk kwaad. Maar zo kun je alles recht lullen. Aanslagen zijn ook een noodzakelijk kwaad. Bombardementen. Raketten. Het doel heiligt de middelen toch?
Onzin, er is een verschil tussen daden, zoals het nederzettingenbeleid, om de andere partij over te halen om eindelijk eens over vrede te praten, en daden dat slechts de bedoeling heeft tot moord, onlust, provocatie en verovering, zoals de zelfmoordaanslagen of raketten. Raketten en aanslagen hebben niet voor betere overleg gezorgd, terwijl de nederzettingen dat grappig genoeg wel deden sterker nog er kan gezegd worden dat zonder de nederzettingen de Palestijnen wellicht de onderhandelingstafel nog niet eens hadden gezien, dus wat dat betreft.
pi_129060996
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, er is een verschil tussen daden, zoals het nederzettingenbeleid, om de andere partij over te halen om eindelijk eens over vrede te praten, en daden dat slechts de bedoeling heeft tot moord, onlust, provocatie en verovering, zoals de zelfmoordaanslagen of raketten. Raketten en aanslagen hebben niet voor betere overleg gezorgd, terwijl de nederzettingen dat grappig genoeg wel deden sterker nog er kan gezegd worden dat zonder de nederzettingen de Palestijnen wellicht de onderhandelingstafel nog niet eens hadden gezien, dus wat dat betreft.
Geloof je dat nou echt? Blijf in je mythes geloven. :')
Als er iets is wat onderhandelingen tegen houdt is dat wel het nederzettingenbeleid.

Zie dit artikel van Haaretz bijvoorbeeld;
quote:
Abbas has said settlement expansion must stop before negotiations that collapsed in 2010 over the issue can resume.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.536305

En een artikel van 26 juni.
quote:
Palestinians say Israel must stop building settlements before peace talks resume.

"Resumption of negotiation requires a cessation of all settlement activities," the Palestine Liberation Organisation said in a statement this week.
http://www.aljazeera.com/(...)362622754731453.html

En nog eentje dan uit 2010.

quote:
Senior Palestinian Authority officials on Friday accused Prime Minister Benjamin Netanyahu of attempting to foil the peace process, after the premier approved tenders for construction of nearly 240 new housing units east of the Green Line.

"The Netanyahu government is determined to thwart any chance of resuming direct negotiations," said chief Palestinian negotiator Saeb Erekat, hours after media sources reported that Israel was moving ahead for the first planned construction of this kind in months.

"This is a crushing blow to the United States' efforts to prevent the peace process from collapsing," Erekat added. "Israel is turning its back to the Arab who gave the Americans a month to find a solution."
http://www.haaretz.com/ne(...)onstruction-1.319293

Als je goed zoekt kun je genoeg andere voorbeelden vinden.
pi_129061255
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geloof je dat nou echt? Blijf in je mythes geloven. :')
Als er iets is wat onderhandelingen tegen houdt is dat wel het nederzettingenbeleid.

Zie dit artikel van Haaretz bijvoorbeeld;

[..]

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.536305

En een artikel van 26 juni.

[..]

http://www.aljazeera.com/(...)362622754731453.html

En nog eentje dan uit 2010.

[..]

http://www.haaretz.com/ne(...)onstruction-1.319293

Als je goed zoekt kun je genoeg andere voorbeelden vinden.
Onzin, je doet net of het nederzettingenbeleid er pas sinds gisteren is, het gaat om het begin van de daadwerkelijke onderhandelingen tussen Palestijnen en Israel, nou, dat begon pas wat serieuzere gestaltes aan te nemen sinds het begin van het nederzettingenbeleid.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:34:37 #18
176916 Karrs
2007-2017
pi_129061260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hebt echt een wereldvreemde kijk op zaken.
Natuurlijk, ik zie het totaal verkeerd, dat weet ik ook wel, maar je zult maar zo'n buur hebben. Wat zou jij daarvan vinden, Peunage? (Ik doel op de Palestijnen als buren).
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:38:00 #19
176916 Karrs
2007-2017
pi_129061419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat het dan nu maar noodzakelijk wordt dat dat beleid ongedaan wordt gemaakt. Door druk (pfwhaha) van de EU.

Het signaal is niet mis te verstaan. Dat de Palestijnen rottigheid blijven uithalen is geen excuus om ze dan maar te 'straffen' door dat nederzettingenbeleid te gedogen. Dat moet gewoon stoppen, punt uit. En dan juichen de Palestijnen maar even. Die komen wel tot inkeer aan de onderhandelingstafel, als ze erachter komen dat ze eigenlijk helemaal niets te willen hebben - maar alles te verdienen.
pi_129061586
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik zie het totaal verkeerd, dat weet ik ook wel, maar je zult maar zo'n buur hebben. Wat zou jij daarvan vinden, Peunage? (Ik doel op de Palestijnen als buren).
Ik zou er alles aan doen om mijn buren niet zo ver te krijgen. Want in 1800 waren mijn buren nooit zo. In 2013 wel. Wat is er in de tussentijd veranderd?

Wat ik in ieder geval niet ga doen is bij hun in de tuin een schuur gaan bouwen. Ik weet vrij zeker dat ze mij dan niet aardiger gaan vinden. Ik ga ook zeker niet een groot metalen hek 3 meter binnen in hun tuin plaatsen. Dat gaan ze ook niet op prijs stellen. Of ze er van weerhouden hun huis te verbouwen.

Maar als ik het bovenstaande wel doen, puur omdat ik sterker ben, en sterke vrienden heb, dan ga ik niet heel verontwaardigd doen als ze een keer steen tegen mijn raam aan gooien. Of dat de kinderen mij uitschelden of zo.

Maar wat zou jij doen?
pi_129061753
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat het dan nu maar noodzakelijk wordt dat dat beleid ongedaan wordt gemaakt. Door druk (pfwhaha) van de EU.

Het signaal is niet mis te verstaan. Dat de Palestijnen rottigheid blijven uithalen is geen excuus om ze dan maar te 'straffen' door dat nederzettingenbeleid te gedogen. Dat moet gewoon stoppen, punt uit. En dan juichen de Palestijnen maar even. Die komen wel tot inkeer aan de onderhandelingstafel, als ze erachter komen dat ze eigenlijk helemaal niets te willen hebben - maar alles te verdienen.
Begrijp me niet verkeerd, het nederzettingenbeleid is veel te groot geworden, de verkeerde groepen hebben er controle op gekregen waardoor het beleid ook steeds minder onderdeel is geworden van het plan om mee te helpen met de onderhandelingen, dat dient te stoppen het liefst zo snel mogelijk, het is bijzonder vervelend om te zien hoe Netanyahu bijna uit de handen eet van kolonisten die weinig met de staat Israel hebben.

Desalniettemin is het EU-beleid lachwekkend, wat je zelf ook al min of meer aanneemt, vooral omdat het zo eenzijdig is, je straft (eigenlijk soort van opnieuw) een partij, terwijl je beweert op de hand van beide partijen te zijn dat klopt niet helemaal zo :P :P.
pi_129061776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, je doet net of het nederzettingenbeleid er pas sinds gisteren is, het gaat om het begin van de daadwerkelijke onderhandelingen tussen Palestijnen en Israel, nou, dat begon pas wat serieuzere gestaltes aan te nemen sinds het begin van het nederzettingenbeleid.
Het maakt niet uit hoe lang het beleid er al is. Voor mijn part bestaat het sinds het begin der tijden. Het verandert namelijk niks aan de feiten, het nederzettingenbeleid is op dit moment een major issue en houdt de vredesonderhandelingen tegen. Dus waarom gaan ze door?

Nou wil ik best even hypocriet zijn en geloven dat ze ooit zijn begonnen met het beleid om Palestijnen te laten onderhandelen, en niet om land te pikken. Maar waarom gaan ze er zo systematisch mee door. Ze zijn geen moment gestopt. Het is structureel en systematisch geworden. Bouwen, bouwen, bouwen.

Hoe lang gaan ze nog door?
pi_129061892
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe lang het beleid er al is. Voor mijn part bestaat het sinds het begin der tijden. Het verandert namelijk niks aan de feiten, het nederzettingenbeleid is op dit moment een major issue en houdt de vredesonderhandelingen tegen. Dus waarom gaan ze door?

Nou wil ik best even hypocriet zijn en geloven dat ze ooit zijn begonnen met het beleid om Palestijnen te laten onderhandelen, en niet om land te pikken. Maar waarom gaan ze er zo systematisch mee door. Ze zijn geen moment gestopt. Het is structureel en systematisch geworden. Bouwen, bouwen, bouwen.
[ afbeelding ]
Hoe lang gaan ze nog door?
Zonder de nederzettingen komen de Palestijnen niet eens aan de onderhandelingstafel, het is het enige waar ze eigenlijk bereid zijn over te praten, het enige wat hen daadwerkelijk treft.
pi_129061958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zonder de nederzettingen komen de Palestijnen niet eens aan de onderhandelingstafel, het is het enige waar ze eigenlijk bereid zijn over te praten, het enige wat hen daadwerkelijk treft.
Herhaal nou niet de hele tijd dezelfde onzin. De nederzettingen heeft het misschien, ga ik nog checken, ooit overgehaald te gaan onderhandelen, nu houdt het de onderhandelingen tegen. Dus waarom werkt Israël niet gewoon mee aan de onderhandelingen?
pi_129062063
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Herhaal nou niet de hele tijd dezelfde onzin. De nederzettingen heeft het misschien, ga ik nog checken, ooit overgehaald te gaan onderhandelen, nu houdt het de onderhandelingen tegen. Dus waarom werkt Israël niet gewoon mee aan de onderhandelingen?
Het is anders nog steeds een van de belangrijkste punten waarover de Palestijnen willen praten, althans dat is hun belangrijkste eis, ik ben het eens met je zoals ik hierboven al zei dat het beleid veel te ver uitgeschoten is naar rechts waardoor het belang van onderhandelingen steeds minder duidelijk wordt, maar je mist het punt als je zegt dat het hele nederzettingenbeleid de onderhandelingen doet vertragen, en het zijn overigens ook niet alleen de nederzettingen, maar dat terzijde uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')