abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129024698
Is dit nou echt serieus zo?
Ik wil een laptop kopen, maar met windows 7, zonder touchscreen.
Nu lijkt het wel alsof elke laptop die ik kan vinden op tweakers allemaal windows 8 hebben. Je kunt filteren op win7 maar dat zijn voornamelijk oude laptops met bijv maar 1 winkel die het nog levert.
Dus mijn vraag is eigenlijk, wat moet ik doen? Ik wil dus een laptop, minimaal een i3, liever een i5, met een fatsoenlijke GPU, MOET echt win7 zijn. En het liefst niet al te oud, dus zegmaar 1 die in 2013 is uitgekomen. Maar dat lijkt dus niet te bestaan? Waarom word win8 zo belachelijk gepusht? Ik ga echt niet overstappen op die bagger.
En ja, ik weet dat win7 super simpel te downloaden enz is, maar als ik dan toch een nieuwe laptop koop, dan liever inc legaal besturingssysteem..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:32:04 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_129025055
Een laptop met Windows 8 Pro kan je gratis downgraden naar Windows 7.
Je kan altijd ook een OEM licentie van Windows 7 bij je laptop kopen.

Je conclusie dat Windows 7 laptops niet meer gemaakt worden klopt.
Of beter gezegd, fabrikanten installeren alleen nog maar Windows 8 op hun laptops.
So we just called him Fred
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:33:34 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129025139
Er bestaat bij downgraden wel een serieuze kans dat de maker het niet ondersteunt en je nodige (geluids/wireless/usb3/...)drivers niet kan vinden voor Windows 7.

Ik zou gewoon met de stroom meegaan en Windows 8 houden. Gaat een hele hoop gezeik schelen.

Je kan voor een paar euro een simpele startmenu app kopen zoals Start8: http://www.stardock.com/products/start8/ Dan heb je bijna niet meer met dat domme startscherm van Windows 8 te maken, en heb je eigenlijk gewoon een Windows 7 die iets lekkerder draait maar lelijker is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_129025302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:33 schreef eleusis het volgende:
Er bestaat bij downgraden wel een serieuze kans dat de maker het niet ondersteunt en je nodige (geluids/wireless/usb3/...)drivers niet kan vinden voor Windows 7.

Ik zou gewoon met de stroom meegaan en Windows 8 houden. Gaat een hele hoop gezeik schelen.

Je kan voor een paar euro een simpele startmenu app kopen zoals Start8: http://www.stardock.com/products/start8/ Dan heb je bijna niet meer met dat domme startscherm van Windows 8 te maken, en heb je eigenlijk gewoon een Windows 7 die iets lekkerder draait maar lelijker is.
Het gaat niet alleen om het start menu haha ik vind heel windows 8 bagger (ja ik heb het geprobeerd) dat gaat het echt niet worden, is geen twijfel over mogelijk.

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een win8 pro laptop dan en die downgrade.. Bagger zeg..
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:36:47 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129025316
Je kan ook even je autisme proberen te vergeten en er aan wennen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129025480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:36 schreef Catch22- het volgende:
Je kan ook even je autisme proberen te vergeten en er aan wennen
want nieuw is altijd beter en alles mag door de strot worden gedouwd? :')
pi_129025747
Zo vreselijk is Windows 8 nu ook weer niet.
pi_129025856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:44 schreef Dimens het volgende:
Zo vreselijk is Windows 8 nu ook weer niet.
Mensen mogen een eigen voorkeur en mening hebben, toch? Ik wil geen win8, klaar.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:48:12 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_129025906
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:33 schreef eleusis het volgende:
Windows Vista, 7, 8 en 8.1 drivers zijn exact hetzelfde.
Windows Vista, 7, 8 en 8.1 zijn namelijk allemaal Windows NT6.x

De enige reden dat een driver niet zou kunnen installeren komt door fabrikanten die hun installer (ontrecht) restricties voor één bepaalde versie meegeven. De onderliggende inf, cat en dll files zijn exact hetzelfde.
pi_129025948
Gewoon niet zo aanstellen en een weekje wennen, windows 8 werkt fijner dan 7
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:49:40 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_129025993
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:48 schreef Plantagehouder het volgende:
Afgezien van het uiterlijk zie ik geen verschil.
pi_129026097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:48 schreef Plantagehouder het volgende:
Nogmaals, ik win8 geprobeerd. Het heeft meer dan een maand gedraaid hier in huis en ik vond het op alle mogelijke manieren bagger, en lelijk. Alleen het feit dat aero weg is vind ik al belachelijk, buiten alle andere goede dingen die ze uit win7 gesloopt hebben. Ik ga in de huidige versie (nee ook 8.1 niet) niet over. Moeten we daar nou echt met zn allen over gaan discussiëren? Mijn vraag was over laptops.
pi_129026220
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Mensen mogen een eigen voorkeur en mening hebben, toch? Ik wil geen win8, klaar.
En vast ook geen Mac en vast ook geen Linux. Tja, dan zul je uiteindelijk achter de feiten aanlopen. Zodra Windows 8.1 uitkomt, komen Metro en het Windows design zeer dicht bij elkaar waardoor dat verschil nog maar minimaal wordt. Behalve dat het startmenu er dan niet is, wat sowieso eigenlijk een nutteloze functie heeft maar waar de mens niet vanaf kan zien omdat het dat nu eenmaal gewend is, lijkt het verder erg op Windows 7.

Ik heb het een tijdje op mijn MacBook Air gedraaid en het verschil met Windows 7 is dan nog maar klein.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:56:51 #14
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_129026348
Er komt er grote update voor uit waarbij 'Start" weer terugkeert.
Als je niet met Windows 8 wil werken, ben je echt zwaar autistisch. Heb je maar een randje ervan?
Dan raad ik je aan om toch gewoon Windows 8 te gebruiken. Start sneller op en stabieler dan Windows 7.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_129026558
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:56 schreef PandaDrop het volgende:
Er komt er grote update voor uit waarbij 'Start" weer terugkeert.
Als je niet met Windows 8 wil werken, ben je echt zwaar autistisch. Heb je maar een randje ervan?
Dan raad ik je aan om toch gewoon Windows 8 te gebruiken. Start sneller op en stabieler dan Windows 7.
Dat is windows 8.1 en die brengt start niet terug, ja alleen de knop, die je naar metro brengt, dat is dus echt totaal niet waar het om gaat.
Naast dat, is dat mijn probleem helemaal niet. Laat mij lekker zelf kiezen, dat juliie nou alles slikken wat micro$oft je kant op spuugt betekend niet dat ik daar ook in trap.
pi_129027755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Fout, je wilt de Modern/Metro interface niet bij iedere klapscheet voor je neus krijgen. Welnu, je wens is al lang en breed verhoord
pi_129027954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Fout, je wilt de Modern/Metro interface niet bij iedere klapscheet voor je neus krijgen. Welnu, je wens is al lang en breed verhoord
HET GAAT ME NIET OM HET FUCKING STARTMENU
Godsamme wat zijn jullie irritant. Waarom zou ik op 100 manieren proberen win7 te recreëren als er ook gewoon windows 7 bestaat :')

Laat maar, ik zoek het zelf wel uit verder. Dit topic mag op slot.
pi_129028588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef delano.888 het volgende:
Waar gaat het dan wel om, want een beetje autistisch "Windows 8 is kut en ik weet niet waarom" jankballen is op zachtst gezegd, nogal onduidelijk voor degenen bij wie je om advies komt vragen.

quote:
Godsamme wat zijn jullie irritant. Waarom zou ik op 100 manieren proberen win7 te recreëren als er ook gewoon windows 7 bestaat :')
Erhm, mss omdat win8 standaard met ondersteuning voor nieuwere Hardware/Standaarden aan boord verscheept wordt. (native UEFI support, Hyper-V V3, 4k sector Advanced Format, ReFS etc.). En Windows 8.1 a.k.a. Windows Blue komt eraan; die zorgt ook al voor de nodige fixes.

quote:
Laat maar, ik zoek het zelf wel uit verder. Dit topic mag op slot.
Veel succes dan :W .
pi_129028703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je laat ook niet echt weten waar het wel om gaat anders dan Windows Aero, wat overigens gewoon in Windows 8 zit. En je, op Aero Peek na, standaard al kunt gebruiken. Of bedoel je Aero Glass? Dat thema? Dan krijg ik toch een beetje de neiging te zeggen dat ik het eens ben met de mensen die het hebben over autisme.
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:03:58 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_129029631
Windows 8 is een flop, dat weet Microsoft zelf ook.
Ze wilden de Apple richting uitgaan omdat dat populair was, maar ze waren vergeten dat een groot deel van hun doelgroep een ongelofelijke hekel aan Apple hebben.
pi_129029829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:03 schreef Ixnay het volgende:
Ze wilden de Apple richting uitgaan omdat dat populair was, maar ze waren vergeten dat een groot deel van hun doelgroep een ongelofelijke hekel aan Apple hebben.
Ze hebben fouten gemaakt in Windows 8, maar een totale flop is het ook weer niet.
pi_129029840
quote:
Nee, Win8 is een stuk slechter ontvangen dan nodig was omdat MS de 2 interfaces op een halfslachtige manier geïmplementeerd heeft. Ipv dat ze a la VirtuaWin de interfaces als verschillende virtual desktops waartussen je met bijv een knop in de taskbar of system tray snel kunt schakelen geïmplementeerd hebben, hebben ze Metro speciale status gegeven zodat je bij elke klapscheet "BAM!!" gelijk weer Metro voor je neus krijgt terwijl je op dat moment daar helemaal niet op zit te wachten.
pi_129032380
quote:
Jij snapt er echt niks van. :')

@ts, Windows 8 is gewoon Windows 7 met een ander start menu. Eén programmatje downloaden (start8) en je hebt gewoon weer Windows 7. Dus niet zo lopen janken.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_129033003
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:47 schreef Av- het volgende:

[..]

Jij snapt er echt niks van. :')

@ts, Windows 8 is gewoon Windows 7 met een ander start menu. Eén programmatje downloaden (start8) en je hebt gewoon weer Windows 7. Dus niet zo lopen janken.
Inderdaad. Als je eenmaal in de destkop-mode zit merk je het verschil niet eens. Behalve de start-knop natuurlijk.
pi_129034875
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 02:26 schreef Confetti het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je eenmaal in de destkop-mode zit merk je het verschil niet eens. Behalve de start-knop natuurlijk.
En de vele voordelen van het nieuwe kopieren van bestanden enzo
People assume too much.
pi_129034938
grappig dat iemand vraagt om windows7 en dat men zelfs hier probeert dat windows8 door de strot te douwen.

makkelijkste optie is denk ik een losse oem windows7 aan te schaffen en die erop te zetten , ben je alleen wat duurder uit.

( ik wil ook niet naar windows8 prut zooi )
pi_129035025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:32 schreef FredvZ het volgende:
Een laptop met Windows 8 Pro kan je gratis downgraden naar Windows 7.

moet je wel ook een w7 licentie hebben die je daarvoor wilt opofferen. Maat van mij is daar ook mee het schip in gegaan. Gewoon w7 OEM aanschaffen is makkelijker en goedkoper.
pi_129035026
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:18 schreef kovenant het volgende:
grappig dat iemand vraagt om windows7 en dat men zelfs hier probeert dat windows8 door de strot te douwen.

makkelijkste optie is denk ik een losse oem windows7 aan te schaffen en die erop te zetten , ben je alleen wat duurder uit.

( ik wil ook niet naar windows8 prut zooi )
"Windows 8 is prut. Waarom? Geen idee maar het is prut."
pi_129035100
Het gaat niet om het startmenu, maar waar gaat het wel om dan? Voor de rest zijn er niet zo veel verschillen hoor.
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:36:00 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_129035213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:14 schreef very het volgende:

[..]

En de vele voordelen van het nieuwe kopieren van bestanden enzo
Inderdaad, en het missen van bv Volume shadow copy, het missen van het startmenu, het missen van aero, compatibiliteitsproblemen met bepaalde programma's. Allemaal voordelen.

Waarom die discussie, TS vraagt toch gewoon hoe hij aan een laptop met windows 7 komt, ik moet dat gedrocht van een windows 8 ook niet en het is gewoon schandalig dat je geen keuze hebt bij aanschaf van een laptop.

En Microsoft kan natuurlijk weer vol trots vertellen dat ze x aantal windows 8 licenties hebben verkocht terwijl je helemaal geen keuze hebt. Tenzij je zin hebt in een forse discussie met de leverancier van de laptop / pc om je licentie weer in te leveren.

Makkelijkste is inderdaad om windows8 pro te kopen en dan een downgrade te doen naar windows7. Of probeer een laptop te kopen zonder OS (bv bij Dell of er is ook zo'n laptopbouwer waar je je laptop zelf kan samenstellen) en dan een OEM windows7 daarbij aan te schaffen.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

"Windows 8 is prut. Waarom? Geen idee maar het is prut."
Het is kapot lelijk, dat zou al reden genoeg moeten zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')