Nu je het zo zegt zie ik alleen maar voordelen. Ik weet alleen niet of ik daar daadwerkelijk gelukkig(er) ga worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef Charcot het volgende:
Als jij in Nijmegen een huis vindt waar je goedkoper kunt wonen, de omgeving beter bij jou past etc. en het nadeel ervan bij wijze van spreken alleen de reistijd zou zijn..?
Ik had me een tijdje geleden ingeschreven bij een sportschool (Achmea Health Center). Dat beviel me niet echt, dus heb ik daarvan afgezien. Op maandag, dinsdag en woensdag vertrek ik doorgaans om 6 uur van huis en kom ik pas om 6 uur of half 7 weer thuis. Vaak heb ik dan geen zin om nog eens naar de sportschool te gaan, dan ga ik liever lekker hardlopen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:58 schreef TomAdorson het volgende:
Hmmm Nijmegen is wel ver weg van Amsterdam. Ik weet het niet, op jezelf wonen is leuk, maar het is kut als je geen echte sociale contacten in je omgeving hebt. Sociale contacten zijn toch echt belangrijk om je lekker te voelen en te ontspannen. Waarom schrijf je je niet in bij een sportvereniging of zoiets? Dat heb ik gedaan en zo heb ik nieuwe mensen leren kennen in mijn omgeving.
Ik persoonlijk zou niet terug naar Nijmegen verhuizen omdat je het toch weer wennen gaat worden. Misschien heb je het geluk dat je dichtbij je vrienden komt te wonen en dat ze tijd hebben om regelmatig te chillen, maar misschien kan je dat niet krijgen en zit je met hetzelfde probleem. Heb je een auto?
Ik ben 27 jaar. Echt heel spontaan afspreken zal niet meer makkelijk gaan inderdaad zoals je zegt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:25 schreef Pharmacist het volgende:
Lastige situatie. Ik denk sowieso dat je uit moet kijken dat je niet te hoge verwachtingen hebt van Nijmegen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je vrienden in Nijmegen hebben natuurlijk ook niet stilgezeten. Als je in Nijmegen woont is het misschien nog steeds niet mogelijk "spontaan" af te spreken. Na een bepaalde leeftijd gaat dat gewoon niet echt meer omdat mensen ook banen, relaties en later zelfs kinderen hebbben.
Verder is het in ieder geval duidelijk dat er iets moet veranderen. Ofwel in je situatie in Utrecht, ofwel dmv terugverhuizen naar Nijmegen of niet iets anders omdat deze situatie niet goed is voor je. .
Ik wilde graag in Utrecht wonen (tussen Amsterdam en Nijmegen in) en in Leidsche Rijn kon ik snel aan een woning komen via de makelaar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:38 schreef Silenus het volgende:
Leidsche Rijn is natuurlijk ook wel een verschrikkelijk oord waar alleen levende doden/burgers wonen. Daar wordt ieder normaal mens doodongelukkig.
Overigens zeggen in Utrecht ook mensen gewoon hoi terug, eigenlijk. Denk niet dat het zo erg veel verschilt.
Wel veel mooie huizen en alles is nieuw. En als je mensen kent is het wel gezellig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:38 schreef Silenus het volgende:
Leidsche Rijn is natuurlijk ook wel een verschrikkelijk oord waar alleen levende doden/burgers wonen. Daar wordt ieder normaal mens doodongelukkig.
Overigens zeggen in Utrecht ook mensen gewoon hoi terug, eigenlijk. Denk niet dat het zo erg veel verschilt.
Ik denk dat verhuizen je gelukkiger zal maken. Bij mij althans wel. Mensen zeggen dat ook.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben 27 jaar. Echt heel spontaan afspreken zal niet meer makkelijk gaan inderdaad zoals je zegt.
Verder heb je een valide punt: ik heb mogelijk te hoge verwachtingen van Nijmegen. Ik ben eigenlijk gewoon bang dat ik na het verhuizen naar Nijmegen nog steeds doodongelukkig zal zijn. Maar ja, daar kom ik alleen achter door het een keer te proberen of door te achterhalen wat mij nou precies dwars zit.
[..]
Ik wilde graag in Utrecht wonen (tussen Amsterdam en Nijmegen in) en in Leidsche Rijn kon ik snel aan een woning komen via de makelaar.
Cliché, maar gaat allemaal over en komt allemaal goedquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:48 schreef RoW_0 het volgende:
Ik herken mijzelf hierin enorm. Zelf ben ik ook Turks, duaalstudie, woon nét boven Nijmegen maar ik woon nog wel thuis. Net een relatie van 3 jaar op een trieste manier afgesloten. Ik heb geen idee wat mijn doel of nut heeft in leven at the moment. Mijn baan is nogal saai, mijn studie is kut. Dude, je bent zeker niet alleen.
Turken zijn soms net mensen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:48 schreef RoW_0 het volgende:
Ik herken mijzelf hierin enorm. Zelf ben ik ook Turks, duaalstudie, woon nét boven Nijmegen maar ik woon nog wel thuis. Net een relatie van 3 jaar op een trieste manier afgesloten. Ik heb geen idee wat mijn doel of nut heeft in leven at the moment. Mijn baan is nogal saai, mijn studie is kut. Dude, je bent zeker niet alleen.
Ik houd ook van m'n familie, maar ben wel ietwat selectief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat verhuizen je gelukkiger zal maken. Bij mij althans wel. Mensen zeggen dat ook.
Maar ik ben weer terug bij familie waar ik veel van hou, dus daar zit wel een verschil.
JIj kiest zelf ervoor om vatbaar te zijn voor de sociale controle.. Je geeft hun de schuld, maar ik vind dat jij de schuldige bent.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik houd ook van m'n familie, maar ben wel ietwat selectief.Als ik besluit om naar Nijmegen te verhuizen, dan zal dat absoluut niet op loopafstand van m'n familie zijn. De sociale controle mogen zij lekker daar houden.
Eigenlijk heb je gewoon gelijk. Ik vertoon gewoon vluchtgedrag.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
JIj kiest zelf ervoor om vatbaar te zijn voor de sociale controle.. Je geeft hun de schuld, maar ik vind dat jij de schuldige bent.
De extra reistijd valt op zich ook reuze mee omdat - wanneer ik vanuit Nijmegen vertrek - niet hoef over te stappen. Ik ben nu ook zo'n uur onderweg (station2station). Nijmegen - Amsterdam duurt ruim een halfuur langer, maar voordeel is dat ik in dezelfde trein kan blijven zitten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:25 schreef fathank het volgende:
Die extra reistijd van Nijmegen - Amsterdam ipv Utrecht - Amsterdam met de trein kun je wel besteden aan je studie. Dat is nog best een afstand waarbij het loont om in een stiltecoupe te gaan zitten en je laptop aan te slingeren danwel een studieboek open te slaan.
Ideaal dus om ff te studeren in een stiltecoupe.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De extra reistijd valt op zich ook reuze mee omdat - wanneer ik vanuit Nijmegen vertrek - niet hoef over te stappen. Ik ben nu ook zo'n uur onderweg (station2station). Nijmegen - Amsterdam duurt ruim een halfuur langer, maar voordeel is dat ik in dezelfde trein kan blijven zitten.
Makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef Ambipur het volgende:
Heb ik je eerder gezegd.... Je loopt weg van dingen. Ga de confrontatie eens aan.
Yep. Ik kan ook gewoon werken en eerder naar huis/later naar het werk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Ideaal dus om ff te studeren in een stiltecoupe.
Helemaal niet. Confrontie opzoeken is gewoon zeggen: ik ben het er niet mee eens. En dan achter je mening staan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Wíl ik de confrontatie aangaan? Ik heb rust nodig. Ik ga er eens serieus over nadenken.
Vroeger werkte ik vijf dagen in de week op het kantoor in Nijmegen. Echter wegens verandering van mijn werkzaamheden (doorgroei binnen de organisatie) werd van mij steeds meer verlangd om op het hoofdkantoor aanwezig te zijn. Bovendien biedt dat voor mij meer toekomstperspectief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
2 van de 3 is al aardig wat, en wellicht komt er uitbreidingsmogelijkheid in de toekomst?
Ik ben inderdaad slechthorend aan één kant. Dat vormt voor mij echter totaal geen belemmering. Ik kan werkelijk overal prima opschieten met wildvreemden, behalve in de Randstad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:31 schreef Automatique het volgende:
Sylvester, als ik het mij kan herinneren, ben je slechthorend.
Wellicht dat het ook een rol speelt in het aangaan van sociale contacten in je omgeving, maar dat je de rol ervan onderschat?
Meer tijd voor mezelf om me ongelukkiger te voelen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:40 schreef erikkll het volgende:
In amsterdam gaan wonen, geen reistijd meer, meer tijd voor jezelf!
Tsja.. ik zou het persoonlijk wel weten. Ik woon ook bijna anderhalf uur rijden bij mijn studeerplek vandaan op 't moment, en dat zal de komende 3 jaar wel zo blijven aangezien ik ga promoveren aan een universiteit anderhalf uur de andere kant opquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vroeger werkte ik vijf dagen in de week op het kantoor in Nijmegen. Echter wegens verandering van mijn werkzaamheden (doorgroei binnen de organisatie) werd van mij steeds meer verlangd om op het hoofdkantoor aanwezig te zijn. Bovendien biedt dat voor mij meer toekomstperspectief.
Minder dan drie dagen per week naar Amsterdam gaan is bijna uit den boze. Dat zal incidenteel wel kunnen...
Als ik die laatste zin lees vraag ik me af of het niet gewoon ligt aan het feit dat je nog niet helemaal lekker in je vel zit? Externe factoren kunnen wel een rol spelen, maar zijn geen oplossing daarvoor. Kan best zijn dat het samenhangt met elkaar. Er wonen best een boel Fok!ers in Utrecht, binnenkort is daar ook weer een meet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad slechthorend aan één kant. Dat vormt voor mij echter totaal geen belemmering. Ik kan werkelijk overal prima opschieten met wildvreemden, behalve in de Randstad.
[..]
Meer tijd voor mezelf om me ongelukkiger te voelen?
Reizen vind ik niet erg, dus dat is op zich geen punt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja.. ik zou het persoonlijk wel weten. Ik woon ook bijna anderhalf uur rijden bij mijn studeerplek vandaan op 't moment, en dat zal de komende 3 jaar wel zo blijven aangezien ik ga promoveren aan een universiteit anderhalf uur de andere kant op. Ik kan 2 dagen in de week vanuit huis werken, maar zal 3 dagen naar de universiteit moeten. Maar de plek waar ik woon is me veel waard, en dan heb ik ook nog een man om rekening mee te houden, die nu op ongeveer een half uur rijden van z'n werk woont, maar daar wel 5 dagen per week heen moet. Reizen vind ik niet erg, zeker niet in de zomermaanden op de motor, maar ook in de auto in de winter vind ik het fijne nadenk-tijd. Reizen hoeft niet negatief te zijn, als je je er op instelt en er aan gewend raakt
Ik zit zo nu en dan inderdaad niet lekker in m'n vel. Dat klopt. Vooral nu ik een flinke verkoudheid heb te pakken kan ik blijven hangen in het negatieve.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:02 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Als ik die laatste zin lees vraag ik me af of het niet gewoon ligt aan het feit dat je nog niet helemaal lekker in je vel zit? Externe factoren kunnen wel een rol spelen, maar zijn geen oplossing daarvoor. Kan best zijn dat het samenhangt met elkaar. Er wonen best een boel Fok!ers in Utrecht, binnenkort is daar ook weer een meet.
Misschien kun je je richten op meer sociale contacten in je omgeving vinden en in het algemeen wat beter in je vel zitten en ondertussen op zoek naar een baan dichter bij Nijmegen. Het kan soms al helpen om met een plan bezig te gaan, ook al is de uitkomst straks misschien dat je je wel op je plek voelt in Utrecht. Vwb het wonen: waarom niet voor nu op zoek naar een andere woning in een buurt die beter bij je past, misschien bespaar je daar ook wel kosten mee die je dan weer aan leuke dingen kunt besteden.
Toegegeven, ik wil ook niet meer in het durp waar ik ben opgegroeid wonen, al wonen daar nog best veel vrienden en familie. Maar als ik kijk naar de stad waarin ik nu woon maakt het echt wel uit wáár je in die stad woont, voor je woongenot. Ik woon nu in een soort volksbuurtje maar dan zonder het gezeik dat je vaak in dat soort buurten ziet. Dus nog veel contact met buren maar men blaast elkaar niet met speakers uit de tuin.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Waar ik vandaan kom (Den Haag) zou ik echt nooit meer willen wonen
Grappig, ik zou als "blanke" echt never nooit niet specifiek in een "blanke" buurt willen wonen. Nooit gedaan ook.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Een van de redenen om in Leidsche Rijn te wonen, en dan specifiek dit gedeelte, was om een keer in een "blanke" buurt te wonen. Na 25,5 jaar was ik de Turkenwijk wel beu.Heel stiekem mis ik die sfeer gewoon weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |