Wat is jullie hoogste snelheid ooit op een fiets gereden?
Voor 2 categorieën wegen: 1. afdaling 2. vlakke weg.
Voor mij:
1. 78.8 km/u, afdaling (10%) van de Alpe d'Huez (berg in Frankrijk). Met mijn mountainbike.
2. 55.8 km/u, windkracht 6 in de rug en sprinten maar! Ook met mijn mountainbike.
Beiden gemeten met fietscomputer.
Vermeld ook ff erbij of het met een gewone fiets, mountainbike of racefiets was en of het een meting was van een fietscomputer.
ben ook nog een keer een afdalingkje afgegaaan en daarbij heb ik de 50 volgnes mij ook wel overtroffen, maaar toen had ik geen meet apparatuur bij de hand; dat was op een TE klein mountainbikeje
Beide op de toer-fiets van me vader. Kan niet veel harder omdat dan de versnellingen domweg tekort schieten, te hoog beentempo, 't is geen race-fiets maar wel heel licht en met smalle bandjes.
quote:dan hebben ze geen nummerbord om te beboeten
Op vrijdag 20 september 2002 00:22 schreef Vava het volgende:
En wat als je dan geflitst wordt?
56 km/h op het vlakke, volgens mij was dat zelfs met niet egt bepaald veel wind...
Racefiest, fietscomputer
nu op me normale fietsje kan ik nie harder dan 45 km/u want dan heb ik geen versnellingen meer
quote:Moeten wij dit geloven? Ik denk
Op vrijdag 20 september 2002 00:15 schreef thetruth het volgende:
Met een ligfiets 110 kmh
quote:Moet een pittig afdalinkje geweest zijn, hoeveel % en waar was dat? En ATB of racefiets?
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
quote:Echt? Da's een aardig vaartje.
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
M'n snelste ooit was iig in Sauerland met een mountainbike van de besneeuwde skipiste af, nadat m'n leraar Duits op diezelfde piste op zijn bek was gedonderd. ("Tuurlijk kan dat!. Wacht, ik doe het even voor...")
btw. na die rit was mn fiets zo krom als iets
Wil je trouwens in het Guinness Book of Records komen, moet je nog een beetje doortrappen hoor. Wereldrecord hoogste snelheid op de fiets staat op 260 km/u. Maar dat was dan wel met een speciale fiets met 4 versnellingen ofzo, met van die tandwielen met een diameter van 50 cm. Werd ie op een zoutvlakte in Amerika eerst tot 150 km/u getrokken door een dragracer, en daarna kon die gast zelf fietsen. Versnellingen waren te zwaar om mee weg te fietsen.
Goed,
Op eigen trapkracht 49 km/h
Afdaling van berg op asfalt 72 km/h
Afdaling Off road 55 km/h
Allen op MTB met Fietscomputer
Het frame van mijn racertje was een beetje slapjes en begon te klapperen op het laatst. Toen maar rapjes de rem aangetrokken
Gewone fiets (3 versn) iets van 55, gemeten met de teller van een brommer die naast me reed
quote:Heh, of die 7
Op vrijdag 20 september 2002 02:08 schreef Realforze het volgende:[..]
Echt? Da's een aardig vaartje.
Daar moet je toch wel goed op voorbereid zijn als je zo naar beneden vliegt. Ik weet dat profs met max. 120 km/u downhillen. Ben jij zo goed dat je 137 km/u gaat of moest die 1 er niet staan?
quote:Altijd intelligent om zoiets te doen. Ik kende iemand die bijna zijn nek gebroken had met zo'n stunt.
Op vrijdag 20 september 2002 00:28 schreef keeper het volgende:
65-70 km/u hangend aan een scooter van een vriend, op een recht stuk. Harder durfde ik niet want toen begon m'n fiets als een gek te trillen
quote:[offtopic] Met mijn skate's aan 125 cc motor gehangen. Bij 60 ofzo wou ik dus echt niet meer harder. [/offtopic]
Op vrijdag 20 september 2002 13:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:[..]
Altijd intelligent om zoiets te doen. Ik kende iemand die bijna zijn nek gebroken had met zo'n stunt.
Afdaling (flauw): 64 km/h
Afdaling (zandpad, met hobbels etc.): 54 km/h
quote:Ik ook zoiets maar dan in België, afdaling in de buurt van Spa.
Op vrijdag 20 september 2002 02:29 schreef Poepoog het volgende:
68 kilometer bergafwaarts op een Japanse bijna snelweg met 25 kilo bepakking en een duffe hoofd.
als ik ergens een hekel aan heb is het wel fietsen
op ski's wel de 100km/u gehaald,
teld dat ook?
Overigens is 90 km/h ongeveer de maximaal haalbare snelheid op de weg, op de fiets. Om harder te gaan heb je een helling nodig die erg steil en lang is, en die bestaan niet. Mocht je Smeets of andere varianten dus ooit horen roepen dat de renners in de Tour tegen de 120 gaan, dan weet je gelijk weer op welk niveau Smeets zit.
Jammer alleen dat snelheid op een rechtstuk geen kick geeft In hard een bocht doorgaan doet meer
mijn records op de rechte weg met de wind in de rug:
44 KMU op een opoefiets zonder versnellingen (ja dan mot je dus echt snel trappen)
Hoogste overtreding:
41 KMU in een 30 zone.
op m'n mountainbike
quote:Inderdaad. En dat is makkelijk te begrijpen als je bedenkt het benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te handhaven toeneemt met de snelheid tot de derde macht. Met andere woorden, om 2x zo snel te rijden moet je 8x zoveel vermogen leveren. Om van 40km/u naar 50km/u te gaan moet je dus al 2x zoveel vermogen leveren. Het te leveren vermogen neemt dus zeer snel toe en voor je het weet moet je al prof zijn om het nog rond te kunnen draaien.
Op vrijdag 20 september 2002 14:26 schreef BarBaar het volgende:
Overigens is 90 km/h ongeveer de maximaal haalbare snelheid op de weg, op de fiets. Om harder te gaan heb je een helling nodig die erg steil en lang is, en die bestaan niet. Mocht je Smeets of andere varianten dus ooit horen roepen dat de renners in de Tour tegen de 120 gaan, dan weet je gelijk weer op welk niveau Smeets zit.
Die snelheden van 100+ km/u die ik hier langs zie komen zijn dus klinkklare onzin.
Een ligfiets zou wat sneller moeten zijn omdat die een lagere luchtweerstand heeft: scheelt ongeveer een factor 2 in luchtweerstand.
Iemand die op een racefiets 50km/u haalt zou op een ligfiets ca 63km/u moeten halen (=derdewortel(2)*50km/u)
Was een eenmalige ervaring want ik werd bijna onder de auto getrokken... maar heb wel een snelheid gehaald van 80 KM/h..
quote:\\
Op zaterdag 21 september 2002 10:54 schreef Cavemania het volgende:
Heb ooit eens 74km/h van een lange helling gehaald, en ongeveer 52 op de vlakke weg
70 kilometer per uur op een omafiets!! Geduwd door een opgevoerde brommer, van de brug Dordrecht-papendrecht af!! Echt levensgevaarlijk, de fiets begon vervaarlijk onstabiel te worden op snelheid... en beneden uiteraard de bocht niet halen, maar toen kon je nog rechtdoor het gras een helling af..ik weet niet hoe het nu is..
Downhill in Zweden: 68 km/uur op mountainbike.
ik ben een erg slome fietser.
quote:jullie hebben beiden helemaal gelijk.
Op vrijdag 20 september 2002 18:34 schreef Aernout het volgende:[..]
Inderdaad. En dat is makkelijk te begrijpen als je bedenkt het benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te handhaven toeneemt met de snelheid tot de derde macht. Met andere woorden, om 2x zo snel te rijden moet je 8x zoveel vermogen leveren. Om van 40km/u naar 50km/u te gaan moet je dus al 2x zoveel vermogen leveren. Het te leveren vermogen neemt dus zeer snel toe en voor je het weet moet je al prof zijn om het nog rond te kunnen draaien.
Die snelheden van 100+ km/u die ik hier langs zie komen zijn dus klinkklare onzin.
Een ligfiets zou wat sneller moeten zijn omdat die een lagere luchtweerstand heeft: scheelt ongeveer een factor 2 in luchtweerstand.
Iemand die op een racefiets 50km/u haalt zou op een ligfiets ca 63km/u moeten halen (=derdewortel(2)*50km/u)
ik kreeg een sleepje van een maat op zijn brommer , alleen ging die lul ineens linksaf een straat in en ik hield het eff niet meer en reed rechtdoor en knalde vol op de stoeprand
was pijnlijk maar we hebben wel gelachen
39km/h op de weg toen ik nog 15 of 16 was.
Een x gekeken hoe hard ik kon toen ik wind mee had ofzo.
Daarna heb ik niet zo vaak meer gefietst. Zeker niet om me moe te maken
Tegenwoordig heb ik een auto
Ook eens 7 km in zo'n 14 minuten gefietst, exactere waarden weet ik niet meer, maar 't gemiddelde zat wel zo rond 28 km/u. En dat was op een gewone fiets met 3 versnellingen.
quote:Voor zijn waardevolle tip over dit topic benoem ik DJP tot FOK!ker van de week
Op vrijdag 20 september 2002 17:14 schreef DJP het volgende:
he realforze, krijg ik nog credit voor het verzinnen van het fiets onderwerp?
(http://forum.fok.nl/showtopic.php/197978)
on topic-
Ik ga zelden sneller als 30km/u, te vermoeiend
85,7 Op 2800m hoogte op de Col de la Bonette.
76,3 Zuid-limburg (Moorveldberg).
65,3 Ergens in het bos in midden-Limburg.
52,0 Eigen kracht windstil.
quote:Maximum op racefiets in afdaling=90 km/u
Op dinsdag 24 september 2002 15:25 schreef DJP het volgende:
90 is echt het maximum
Toen ik 78.8 reed met MTB in 10% Alpe d'Huez afdaling was dat voor mijn gevoel echt het maximum: Ik zat in een aerodynamische houding, trapte zoveel mogelijk bij, ik reed op het langste rechte stuk van de afdaling (1 à 2 km van de voet), en harder ging echt niet. Je hebt ook altijd weer bochten waarvoor je af moet remmen en je moet natuurlijk oppassen voor tegenliggers.
Ik heb trouwens ooit gehoord dat ze de maximum snelheid tijdens een massasprint (op een vlakke weg) in de Tour (in 1997 ofzo) hadden gemeten: 72 km/u.
De winnaar, Nicola Minali, reed dat toen. Maarja, die gasten zaten toen ook helemaal vol met EPO.
quote:Hoeveel % daling was dat? Moet je wel een hele steile berg hebben met een goed wegdek en lange rechte stukken. Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).
Op donderdag 26 september 2002 23:18 schreef knep het volgende:
Ik weet (uit eigen ervaring) dat je zeker harder dan 80 kan op een ATB.
Ik heb vrij brede Bontrager Jones banden erop zitten . Leuk op zwaar terrein, maar op asfalt ga je dan natuurlijk zachter.
quote:15% een kilometer lang en ook nog eens eenrichting verkeer. En ik had toen 1,9 inch banden met toch wel redelijk profiel. Je moet als je graag zo hard wilt als een idioot optrekken om met een hoge beginsnelheid aan het steile stuk te kunnen beginnen...
Op vrijdag 27 september 2002 00:07 schreef Realforze het volgende:[..]
Hoeveel % daling was dat? Moet je wel een hele steile berg hebben met een goed wegdek en lange rechte stukken. Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).
Ik heb vrij brede Bontrager Jones banden erop zitten . Leuk op zwaar terrein, maar op asfalt ga je dan natuurlijk zachter.
quote:Voor de duidelijkheid: bij snelheden boven de 50km/u speelt rolweerstand van de banden nauwelijks meer een rol. Meer dan 95% van de weerstand is dan luchtweerstand. Wel is de aerodynamica van de wielen dan van belang en zijn dunne banden in het voordeel.
Op vrijdag 27 september 2002 00:07 schreef Realforze het volgende:
Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).
quote:Speelt rolweerstand echt geen rol? Ik heb eens een berg afgedaald samen met iemand op een racefiets (ik op m'n ATB) en diegene ging minstens 10 km/u harder dan ik.(zonder bijtrappen)
Op vrijdag 27 september 2002 18:26 schreef Aernout het volgende:[..]
Voor de duidelijkheid: bij snelheden boven de 50km/u speelt rolweerstand van de banden nauwelijks meer een rol. Meer dan 95% van de weerstand is dan luchtweerstand. Wel is de aerodynamica van de wielen dan van belang en zijn dunne banden in het voordeel.
Ik heb trouwens een hele interessante link gevonden. Interessante link!
Hier staat o.a. hoe hard je gaat bij een bepaald dalingspercentage.
61 op plat weggetje naast snelweg met windje mee. Kan sneller, ik weet het..
ow, Was op Zelfgesleutelde racefiets met Koga frame..
quote:Keertje in de famenne (zuid-belgie) onderuit gegaan met bijna 60. Combinatie van miezerregen, geen haarspeldbochtaankondiging en 3 rochefortjes..
Op maandag 7 oktober 2002 13:17 schreef zwijntje het volgende:
Okee, er staan veel hogere snelheden in dit topic.
Maar ik vond met 65 km/u afdalen door de haarspeldbochtjes best spectaculair, eerlijkgezegd
[geen helm op, niet echt verantwoord... de volgende keer ga ik er toch maar eens een aanschaffen...]
Zat gelukkig met met voetjes in de toe-clips (ouwe versie) dus lag bij stilkomen horizontaal gewoon op me zij, maar nogsteeds op me fiets. Niet gaan rollen, anders breek je alle botte. Was wel een van de stoerste ervaringen.. Adrenaline spoot me neus uit..
motorfiets
quote:Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.
Op maandag 7 oktober 2002 12:41 schreef Realforze het volgende:
Speelt rolweerstand echt geen rol? Ik heb eens een berg afgedaald samen met iemand op een racefiets (ik op m'n ATB) en diegene ging minstens 10 km/u harder dan ik.(zonder bijtrappen)
werd gedrukt door een gast op een 125cc brommer, trekt die lul het gas los opeens.
7 kleuren kak kan ik je vertellen.
quote:dit haal je nooit... als je de kilometers ziet die erbij de tour in de afdaling zit kan je als niet profesionele wielrenner daar echt niet met meet dan 75KM/h afdalen... anders rij je jezelf echt kei dood... van downhillen heb ikgeen verstand maar 140KM per uur tegen een boom met je fietsje ??
Op vrijdag 20 september 2002 02:08 schreef Realforze het volgende:[..]
Echt? Da's een aardig vaartje.
Daar moet je toch wel goed op voorbereid zijn als je zo naar beneden vliegt. Ik weet dat profs met max. 120 km/u downhillen. Ben jij zo goed dat je 137 km/u gaat of moest die 1 er niet staan?
quote:En gewicht, iemand van 100 kilo gaat veel harder een berg af als iemand van 50 kilo.
Op maandag 7 oktober 2002 18:22 schreef Aernout het volgende:[..]
Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.
Was wel een racefiest met voor 60 tanden en achter 11....
De snelheid is trouwens geklokt met een autoteller
Helm en beschermende kleding had ik aan, maar was als de dood voor een kleine, verkeerde beweging - boven de 60 km/u moet je niet aan je stuur rukken, heeeeeeeeeeeeeeel erg stabiel houden
Was trouwens niet erg verantwoord....hij klapperde best wel, ik ben toen ook iets zachter gaan rijden
Heb toen wel besloten dat ik de volgende keer maar wel een helm zou opzetten.
was wel eng trouwens
Vlakke weg vlak bij huis met wind in de rug op mn gewone fiets: 48km/h
Wel op mijn skates achter een auto ruim tachtig gereden.
quote:LOOSER mijn fiets begint bij de 75-80 pas te trillen als een gek en dan ga ik nog door, jammer dat de top op die brommer waar ik wel eens aanhang maar op 83 ligt met fiets eraan. (digi gemeten)
Op vrijdag 20 september 2002 00:28 schreef keeper het volgende:
65-70 km/u hangend aan een scooter van een vriend, op een recht stuk. Harder durfde ik niet want toen begon m'n fiets als een gek te trillen
dat onverharde ging bijna fout, kon de bocht net halen, anders was ik een ravijn ingestort
quote:ik geloof er geen reet van
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
40 km/u op me ma der snorfiets vlakke weg ow snorFIETS telt niet? jammer
en met de race fiets km of 75 van een berg af in de buurt van dordonge frankrijk.
gemeten met fiets teller cateye mity 2 en een sigma atb teller
quote:of jij kan gewoon niet fietsen
Op zaterdag 27 december 2003 23:22 schreef Fliepke het volgende:
We mogen inmiddels wel concluderen dat die fietscomputers absoluut niet nauwkeurig kunnen meten .
Of dat ze heel erg slecht worden afgesteld...
quote:denk je nu werkelijk dat ik me bezig ga houden met fietsen?
Op zaterdag 27 december 2003 23:29 schreef Kaj_A het volgende:[..]
of jij kan gewoon niet fietsen
quote:Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.
Op zaterdag 27 december 2003 23:22 schreef Fliepke het volgende:
We mogen inmiddels wel concluderen dat die fietscomputers absoluut niet nauwkeurig kunnen meten .
Of dat ze heel erg slecht worden afgesteld...
quote:Het is toch best hard...
Op zondag 28 december 2003 11:26 schreef MartinusMagnus het volgende:[..]
Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.
56.8 km/h op een hybridefiets met 7 versnellingen (tijd terug)
Binnenkort hopelijk een nieuwe fiets
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:24 schreef goudappeltje het volgende:[..]
dan hebben ze geen nummerbord om te beboeten
quote:Als je 50km/u gaat dan maait de bovenkant van de band met 100km/u door de lucht. En als daar dus grote dikke noppen op zitten dan levert dat ernorme weerstand op. Niet de rolweerstand, maar de luchtweerstand van een ATB-band is het probleem.
Op maandag 7 oktober 2002 18:22 schreef Aernout het volgende:[..]
Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.
Maar goed, dat is toch bijna weer een jaar of 10 geleden, fiets niet zo vaak meer laatste tijd, ben een beetje lui aan't worden.
Overigens meen ik ooit tijdens een tv-verslag van de Tour de France gezien te hebben dat ze met meer als 140 km/h een heuvel afkwamen, dat moet je toch ook niet op je gezicht gaan.
Wat interessanter is: bergje op op een motorfiets: 130
Deze zijn allemaal op vlakke weg, afdalingen heb ik wel harder gereden maar dan heb ik wel betere dingen te doen dan op de snelheidsmeter te kijken.
Deze snelheden haal ik nou niet meer, ik heb nou een zooi extra gewicht en een heeel wat slechtere conditie als toen ik boven staande snelheden reed, ik heb nou een race fiets en daar probeer ik weer een beetje mee in conditie te komen (tenminste zodra het weer wat warmer wordt ) en daar heb ik vorige zomer een top van 50 km/h mee gehaald, ben van plan dat ik dit jaar toch wel zo ver moet komen dat ik die 50km toch wat kilometers vol kan houden op de vlakke weg.
De hoogste snelheid die ooit gefietst is ligt trouwens rond de 270 km/h dacht ik (keer op discovery channel gezien), was met behulp van een racewagen die de fietser sleepte tot de 200+ km/h waarna die werd losgekoppeld en de fietser een bepaalde afstand achter de racewagen bleef rijden (die een speciaal scherm had zodat de fietser geen last had van de wind enz).
quote:Wow jij bent echt best wel DE man!
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef pAin het volgende:
Wat interessanter is: bergje op op een motorfiets: 130
quote:Hehe ja, ik was een keertje in Amerika, waar up hill motorrijden helemaal hip en de bom is
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
Wow jij bent echt best wel DE man!
Imagine this: er staan een stel rednecks rond om een motorfiets die bijna 3 meter lang is. En jij staat er zo bij te kijken, maar aangezien het locals zijn, keken ze me zo raar aan.... Dus zij vragen stellen waar ik vandaan kwam op zn plattelands amerikaans, dus ik zeg van "uit holland"..... En die gasten allemaal lachen..... Dus ze vroegen: wil je ook eens op zon motor rijden?? Nou ja, dat laat je je geen 2 keer vertellen natuurlijk
Dis mij in Franrijk op een wat bewolkte dag, anders was t te warm om overdag te fietsen.
Fiets is een Kyoso k4000 (halfords merk , ben er werknemer dus voor een bedragje onder de ¤300,- )
Niet echt boeiende fiets, schijfrem voor (bagger kwali opzich, maar remt redelijk strak)
voorvering weet ik niet ui mn koppie, deore versteller achter, voor sis.
v-brake achter.
vredestijn slicks voor & achter.
Dat is trouwens heerlijk, om samen met je broer (gazelle playa, voor&achter schijfrem deore) beetje rond te rijden...
Hij was snel op de rechte vlakke stukken, maar bij de eerste off-road stukkie ging t niet meer zo lekker hij had echte race bandjes...
quote:Fred Rompelberg heet die fietser. Een Nederlander, ja Volgens het Guinness Book of Records kwam hij tot 268.831 km/u. En hij moest wel gesleept worden het eeste stuk, het verzet is zodanig dat je daar echt niet mee wegkomt anders.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef Fl3xx het volgende:De hoogste snelheid die ooit gefietst is ligt trouwens rond de 270 km/h dacht ik (keer op discovery channel gezien), was met behulp van een racewagen die de fietser sleepte tot de 200+ km/h waarna die werd losgekoppeld en de fietser een bepaalde afstand achter de racewagen bleef rijden (die een speciaal scherm had zodat de fietser geen last had van de wind enz).
Overigens heeft hij een jaar ofzo voordat hij het record vestigde ook al eens een poging gedaan. Dat ging toen mis, hij kwam buiten de slipstream van de auto en ging onderuit met snelheid hard.
Vlak: 56 km/u (ook op fietscomputer), wel flinke meewind toen (denk kracht 6 a 7).
quote:HEEE, dat heb ik helemaal niet geschreven! Het forum is stuk!!!
Op vrijdag 20 september 2002 14:22 schreef Solitarias het volgende:
130 kM/H: Met een crossfietje van een klifje afgefiets in het water (a la Jack-ass), helling 90 graden
Zelfs het flauwste bochtje wordt dan een scherpe bocht en de fiets begon aardig te schudden...
Het leukste is trouwens off road; bochtjes, springen, door water, enz
Wat een adrenaline kick krijg je daarvan!
Ding ging tot 55km/u ofzo en ik ging net iets buiten te teller, tegen de 60 dus, volgens mij wel bergaf enz.
Op mn 17e ofzo met een goede ATB een keer 62 digi gereden rechtuit.
weet je het zeker? ik leerde bij natuurkunde altijd dat het een kwadratische afhankelijkheid was, ivm E = 0.5*m*v^2quote:Op vrijdag 20 september 2002 18:34 schreef Aernout het volgende:
tot de derde macht
De kracht van de luchtweerstand neemt toe met een 2e macht van de snelheid. Het vermogen (=kracht x snelheid) dat je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen neemt toe met een 3e macht van de snelheid. Ofwel.... wil je 2x zo hard fietsen, moet je 8 x zo hard trappenquote:Op woensdag 14 juli 2004 19:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
weet je het zeker? ik leerde bij natuurkunde altijd dat het een kwadratische afhankelijkheid was, ivm E = 0.5*m*v^2
foto!quote:Op donderdag 15 juli 2004 08:53 schreef Solitarias het volgende:
392,7 km/uur. Ik heb bewijs op de foto staan.................. voor de ongelovigen
Wel geijkt?quote:Op donderdag 15 juli 2004 08:53 schreef Solitarias het volgende:
392,7 km/uur. Ik heb bewijs op de foto staan.................. voor de ongelovigen
OK, vanavond of morgen...en geijkt tot op 0,5% (VDO C10 metertje)quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
foto!
met WAT heb jij dat gedaan?? bijna 400 km/uquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:11 schreef Solitarias het volgende:
[..]
OK, vanavond of morgen...en geijkt tot op 0,5% (VDO C10 metertje)
magneetje voor het reed contactje plaatsen 10x t wiel snel heen en weer bewegen en voilá je rijd heel snelquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
met WAT heb jij dat gedaan?? bijna 400 km/u
Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zettenquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:19 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
magneetje voor het reed contactje plaatsen 10x t wiel snel heen en weer bewegen en voilá je rijd heel snel
??? Editen lukt niet? "geen rechten"quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zetten
He da's een goede tip!quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zetten
natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werkquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:50 schreef Solitarias het volgende:
[..]
He da's een goede tip!
Nee, gewoon met 1 magneet ah fietswiel en trappen maar................
Waarom heb jij nog geen profcontract?quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:04 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
70 km/h, vlakke weg, wind stil, niet in slipstream van iets, gewone kleding: korte broek en t-shirt op een gare Batavus Champion met 10 versnellingen van 20 jaar oud. Als op de fiets een hoger verzet zat kon ik nog wel harder.
Ik post de foto wel, van de stand van mijn meter.......meten is weten...........quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werk
Is dat niet je totale kilometerstand??quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet
[afbeelding]
Nee, zie de MAX aan de rechterkant, da's de maximale snelheid vd rit.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:10 schreef pAin het volgende:
[..]
Is dat niet je totale kilometerstand??
kan hendig ik fietst ook regelmatig 200+quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werk
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet
[afbeelding]
Dat is nog nietsquote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:46 schreef GWD het volgende:
[..]
kan hendig ik fietst ook regelmatig 200+
Hahaha, sure.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet
[afbeelding]
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:20 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Waarom heb jij nog geen profcontract?
Weet je héél zeker dat die weg echt vlak was?
Dan nog geloof ik het niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
[..]
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
Ja, ik ben sterk. Maar als je het niet gelooft, dan maar nietquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Dan nog geloof ik het niet.
Ik haal zelf op eigen kracht ongeveer 55 op het vlakke, op een moderne racefiets, (op een redelijk snelle ligfiets (Optima Baron zonder verdere stroomlijn) 65) strakke kleding, en ik ben niet onathletisch. (1,5 jaar geleden Wingate test gedaan: piekvermogen 19,7 Watt/Kg, gemiddeld over 30 seconden 11,9 Watt/Kg)
Aangezien het vermogen toeneemt met een 3e macht van de snelheid zou je om 70 ipv 55 te rijden (70/55)3 = 2,06 x zoveel vermogen moeten leveren. En dan ook nog met flapperkleren enzo?
ligt ook maar net hoe je toeren ingesteld zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet
[afbeelding]
Sprinters in de tour de france halen net aan 70 km/u op topsnelheid voor de streep!!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
ja, die meoten daarvoor nog 100 km rijden ofzoquote:Op zondag 18 juli 2004 15:36 schreef Archie het volgende:
[..]
Sprinters in de tour de france halen net aan 70 km/u op topsnelheid voor de streep!!
en dat hou je idd op vol vermogen 100km volquote:Op zondag 18 juli 2004 16:46 schreef Archie het volgende:
Dat maakt geen flikker uit van die 100 km, op een valkke weg halen ze echt vol vermogen hoor!
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.quote:Op zondag 18 juli 2004 16:46 schreef Archie het volgende:
Dat maakt geen flikker uit van die 100 km, op een valkke weg halen ze echt vol vermogen hoor!
Ik bedoelde ook in de sprint duh, want daar ging 't over!quote:Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.
Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
Bergop 40 km/u. Right. Armstrong deed vandaag bijna 40 minuten over een stukje van maar 15,5 km. Bergop.quote:Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.
Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
Ik rijd wel eens 50 tegen een viaduct opquote:Op donderdag 22 juli 2004 00:42 schreef Light het volgende:
[..]
Bergop 40 km/u. Right. Armstrong deed vandaag bijna 40 minuten over een stukje van maar 15,5 km. Bergop.
Jij wel ja, maar:quote:Op maandag 19 juli 2004 11:44 schreef Archie het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook in de sprint duh, want daar ging 't over!
uit deze context haalde ik dat hij bedoelde dat ze constant 70 reden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
Fred Rompelberg, 268,831 kilometer per uurquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:05 schreef komrad het volgende:
Ik heb ooit een documentaire op discovery gezien waar iemand het wereldrecord wilde verbeteren en achter een auto met straalmoter reed. Errug lijp trouwens, vallen was -> einde verhaal. Ik weet niet wat het record was, maar ik vind dat ook niet echt tellen.
Idd. Waar die formules geen rekening mee houden is het zuigingseffect van het peloton en het bijtrappen.quote:Op zondag 28 december 2003 11:26 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.
In een tijdrit wel ja. In de vlakke etappes rijden ze meestal een gemiddelde van rond de 45 (dan wel over 200 km of zo). In de sprint maximaal idd 70-75 (hoewel het meestal meer in de buurt van de 70 zit dan van de 75).quote:Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.
Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
Op een hybryde is dat ook ongeveer wel het maximaal haalbare op het vlakke......... harder lukt mij ook nooit......niet genoeg versnellingen en geen groot genoege tandwielverhoudingenquote:Op maandag 2 augustus 2004 21:01 schreef erikh het volgende:
Op eigen kracht 1 keer de 52.5 gehaald, had net mijn nieuwe fiets eaald, toch eens kijken hoe hard ik ermee kon.
was een hybride
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |