Wat is jullie hoogste snelheid ooit op een fiets gereden?
Voor 2 categorieën wegen: 1. afdaling 2. vlakke weg.
Voor mij:
1. 78.8 km/u, afdaling (10%) van de Alpe d'Huez (berg in Frankrijk). Met mijn mountainbike.
2. 55.8 km/u, windkracht 6 in de rug en sprinten maar! Ook met mijn mountainbike.
Beiden gemeten met fietscomputer.
Vermeld ook ff erbij of het met een gewone fiets, mountainbike of racefiets was en of het een meting was van een fietscomputer.
ben ook nog een keer een afdalingkje afgegaaan en daarbij heb ik de 50 volgnes mij ook wel overtroffen, maaar toen had ik geen meet apparatuur bij de hand; dat was op een TE klein mountainbikeje
Beide op de toer-fiets van me vader. Kan niet veel harder omdat dan de versnellingen domweg tekort schieten, te hoog beentempo, 't is geen race-fiets maar wel heel licht en met smalle bandjes.
quote:dan hebben ze geen nummerbord om te beboeten
Op vrijdag 20 september 2002 00:22 schreef Vava het volgende:
En wat als je dan geflitst wordt?
56 km/h op het vlakke, volgens mij was dat zelfs met niet egt bepaald veel wind...
Racefiest, fietscomputer
nu op me normale fietsje kan ik nie harder dan 45 km/u want dan heb ik geen versnellingen meer
quote:Moeten wij dit geloven?
Op vrijdag 20 september 2002 00:15 schreef thetruth het volgende:
Met een ligfiets 110 kmh
quote:Moet een pittig afdalinkje geweest zijn, hoeveel % en waar was dat? En ATB of racefiets?
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
quote:Echt? Da's een aardig vaartje.
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
M'n snelste ooit was iig in Sauerland met een mountainbike van de besneeuwde skipiste af, nadat m'n leraar Duits op diezelfde piste op zijn bek was gedonderd. ("Tuurlijk kan dat!. Wacht, ik doe het even voor...")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |