abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:00:32 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129034655
M slaapt in een romper en dunne slaapzak. Overdag alleen in een romper.

En hij heeft tot 08:30 uur uitgeslapen vanochtend :o *G* O+
pi_129035020
Oeh dat klinkt goed Kyara.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:25:23 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129035047
Ja, alleen loopt nou mijn hele schema in de war. Ik zou hem nu normaal gesproken maar 1 x laten slapen maar wel moeten om 13:30 bij de uni zijn voor het babylab.

Dus over een uurtje breng ik hem nog wel even naar bed.
pi_129035319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:53 schreef hilliebillie het volgende:
Zoë wat fijn dat je nu zelf het kamertje op hebt kunnen knappen! Dat moet wel een lekker gevoel geven!

Hier zijn we ook bezig met een nieuw kamertje voor Jelle ook ivm de tweede opkomst.. Maar de muur texen heeft mooi m'n man gedaan, heb daar momenteel gewoon de fut niet voor.. Maar goed ik heb wat voorbereidend werk gedaan (gordijnen besteld verspul gehaald) en ik mag de afwerking doen, muurstickers plakken.. Dus dan heb ik toch het gevoel ook zelf wat gedaan te hebben ;)

Heeft iemand daar misschien ervaring mee met muurstickers? Zie nu in de beschrijving staan dat je iets kunt/moet gebruiken om alle lucht achter de sticker uit te krijgen, iemand die weet hoe zoiets heet en waar dat te koop is (bouwmarkt??)
Bij onze muurstickers zat een plastic dingetje om de lucht eruit te strijken. Dat ziet er ongeveer zo uit: http://www.heerlijketaart(...)terialen/mat112.html

Zoë E drinkt twee keer (en 'snachts) bij mij, zo'n 180 ml borstvoeding overdag uit fles of beker en dan nog ik denk zo'n 200 ml groene thee of water.
Misschien nog een tip. E vindt heeft niet altijd zin in water uit zijn tuitbeker. Wat geweldig werkt is er een ijsklontje in doen. Dan gaat het direct van *klokklokklok* en heeft hij zo zijn beker leeg.

E slaapt in een romper korte mouw en een slaapzakje. Ik vind het wel heel lastig wat hij aan moet voor het slapen. Zeker omdat de muggen E erg lekker vinden. Nu hebben we wel een hor voor zijn raam maar dan weten ze hem toch nog te vinden. Hij had van de week vier enorme muggenbulten op zijn hoofd.

Hebben jullie nog dreumesvriendelijke tips tegen de muggen want ik gebruik liever geen chemische middelen bij E in de buurt.
pi_129035969
VSM heeft ook spul voor muggen enzo. Prrrrikweg heet het geloof ik.
VSM is volgens mij niet chemisch?
pi_129036108
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:16 schreef Kuukske het volgende:
VSM heeft ook spul voor muggen enzo. Prrrrikweg heet het geloof ik.
VSM is volgens mij niet chemisch?
Klopt, die Prikkweg is inderdaad niet chemischl.
Ik bedoelde eigenlijk dingen om te voorkomen dat E gestoken wordt door een mug.
pi_129036689
Oh zo. Daar is ook spul van bij de drogist. Preventief. Ehh... een groene tube.
pi_129036980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:53 schreef hilliebillie het volgende:
Heeft iemand daar misschien ervaring mee met muurstickers? Zie nu in de beschrijving staan dat je iets kunt/moet gebruiken om alle lucht achter de sticker uit te krijgen, iemand die weet hoe zoiets heet en waar dat te koop is (bouwmarkt??)
Google maar eens op 'rakel' :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:03:06 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129037116
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:58 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Google maar eens op 'rakel' :)
:D je bent me net voor! bij mij op t werk blijven we t stug een flappertje noemen ;)

Ik las hier over drinken en daar had ik ook net een vraag over. Mijn bijna dreumes drinkt ook echt weinig. Ze krijgt nog 400 ml melk en drink daarnaast misschien 100 ml? Ik heb water en diksap geprobeerd en wil nu thee aan gaan bieden. Wat voor thee geven jullie je dreumes?
pi_129037160
Billie lust alle thee geloof ik. Gisteren nam ie een slok van mijn groene thee met cranberry en hij keek me aan: "MMMMMMMMMMMMMMMMMMM"

Anders begin je toch met fruitthee?
pi_129037237
Wij geven rooibos of kruidenthee :) in ieder geval geen zwarte thee of thee met theïne :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129037283
Wij zijn begonnen met fruitthee van HIPP (duits merk van biologische babyvoeding, tegenwoordig ook hier in de supermarkt verkrijgbaar) en groene thee.

Nu krijgt hij ook wel eens andere soorten thee maar wel zonder theïne.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:16:44 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129037505
Groene thee zo maar eens proberen als ze wakker is :)
pi_129037748
M. drinkt ook niet heel veel... Als ik een flesje vul van 125 cc is er aan het eind van de dag ook nog zo'n 30cc over. Heb zo'n hema rietjesbeker gekocht en daar kan ze 'zelf uit drinken' (niet geheel zonder knoeien :+), ze vindt het ook een heel leuk ding. Die vul ik met water en zet hem op de grond. En dan gaat ze af en toe zelf aan zitten lurken... Misschien proberen voor de extra?

Mijnes drinkt geen diksap/thee, liever water... Ik vind het prima maar lijkt me zo eenzijdig. Kan ik haar nog wat anders geven?
pi_129038701
Kyara, mooie timing ook weer om te gaan uitslapen ;)

Daan krijgt meestal grijze thee. Als baby inderdaad de theine vrije variant. Maar ik doe nu niet meer moeilijk over dat halve kopje thee (rest is melk). Hij lust ook de "citroenthee" die ik zelf maak van citroenmelisse uit de tuin en heet water. Daar zit echt niks geks in.
Rietjesbeker met water staat hier ook de hele dag in de woonkamer, maar daar wordt amper uit gedronken. Hij lust wel water, dus als hij dorst had, had hij wel gedronken..

Net Daan weer in de brul omdat hij naar bed moest. Gisteren om half 10 pas in slaap, na anderhalf uur prutsen. Nu een kwartier, maar wel op schoot en stevig vast. Eigenlijk veel te warm zo geplakt, maar het werkt en nu in ieder geval niet helemaal oververhit van het lange brullen..
Daan ligt overdag in zijn gewone kleren, soms zonder broek. en 's nachts in romper in een dunne slaapzak. Of hij begint de nacht in een romper, en dan doen we hem rond 11/12 uur nog de slaapzak aan..
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:10:22 #66
30252 Soempie
Procreating
pi_129039104
Hoe is het met de vlekken, Df? En wat een goed idee om van citroenmelisse zelf thee te maken!

Hier slaapt M. in een heel dunne slaapzak (niet die van de Hema, maar echt een die meer weg heeft van een lakentje).

Drinken hou ik eerlijk gezegd niet eens bij. :@ Bij de maaltijden krijgt hij melk ('s morgens en 's middags) of water ('s middags en 's avonds). Bij de tussendoortjes ook water of thee. Ik merk inderdaad dat hij meer drinkt als hij aan tafel zit.

Op warme dagen geef ik wel extra fruit (druiven, (water)meloen) of komkommer en tomaatjes. En als we sinaasappels hebben dan pers ik die voor hem, dat gaat er altijd goed in. :9 En er staat tijdens het spelen en onderweg een rietjesbeker klaar.

Hier vanmorgen naar de bouwmarkt geweest samen. M. met zo'n mandje met wieltjes laten lopen. Erg leuk, maar het duurde wel echt een eeuwigheid voor we klaar waren. :') :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:19 #67
30252 Soempie
Procreating
pi_129039152
Kyara, mooie timing van M. :+ Wat wordt er onderzocht in het babylab, dit keer? En ga je er ook met de meisjes heen (nu of later)?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129039234
De vlekken lijken wel iets minder te worden. Tenminste, het felle rode is eraf en het worden er niet meer. Dus ik denk dat het met een paar dagen echt wel goed is.

Ik hou het drinken ook niet bij hoor. Alleen omdat het gevraagd werd, even over nagedacht ;)
pi_129039257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:10 schreef Soempie het volgende:

Op warme dagen geef ik wel extra fruit (druiven, (water)meloen) of komkommer en tomaatjes. En als we sinaasappels hebben dan pers ik die voor hem, dat gaat er altijd goed in. :9 En er staat tijdens het spelen en onderweg een rietjesbeker klaar.
Billie is gek op Innocent Smoothie :@. Laatst was het in de bonus bij AH dus alleen dan koop ik 't , en meneer kwam iedere keer mijn drinken halen :').

[ Bericht 1% gewijzigd door Kuukske op 17-07-2013 12:21:09 ]
pi_129039818
Zo, weer terug van het cb. 11.3 kilo en 82 cm uitstekend gemiddeld. Verder waren we in drie minuten klaar want het gaat gewoon prima met hem. Hij babbelde, stapte rond en deed de blokken in het goede gaatje en werd driftig toen hij de auto achter moest laten om naar huis te gaan, dus volgens mij had ze wel een indruk :P M viel wel in slaap op de fiets naar huis (we waren ook al wezen zwemmen vanmorgen). Met een bungelhoofd :+

Hij slaapt hier in een Hema slaapzak en romper, en overdag zonder mouwen. Het is nu 24 graden boven maar hij slaapt prima.

Drinken weet ik niet eens precies. 's morgens en 's avonds 200 ml melk en bij het ontbijt ook nog een beker aangelengd sap. Verder staat er beker water binnen handbereik, maar hij drinkt inderdaad ook beter als hij zit. Soms wil hij geen water maar klokt dan wel zijn diksap naar binnen, stiekemerd ;) Qua thee lust hij volgens mij, ook pure groene thee terwijl dat best bitter is.

Ik moet eigenlijk de vakantiezooi gaan inpakken, maar weinig zin. Luxeprobleem :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129040533
Mooi score CS!
(hier 11,2 en 81,3 met anderhalf jaar, zelfde spul)
Zo'n bungelhoofd ook een keer gehad. Niet echt fijn fietsen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:07:51 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129043235
Bungelhoofdjes vind ik altijd een beetje naar, maar tegelijkertijd ook bijzonder schattig :@

Wat betreft drinken, ik hen werkelijk geen idee hoeveel S. drinkt :o Met dit weer bied ik hem wel extra water aan. Wat hier trouwens het beste werkt om hem wat extra te laten drinken is S. zijn serviesje en een bak water te geven. In plaats van denkbeeldige thee drinkt hij dan mini kopjes water O+
Oude (on)bekende.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:10 #73
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129043651
En over het serviesje gesproken, dat moet na gebruik natuurlijk ook worden afgewassen *) S. wordt echt steeds meer een peutertje...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:21:00 #74
5428 crew  miss_sly
pi_129043679
*breekt even in*
Wat een leukerd, Mevr.Mus O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129043812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:10 schreef Soempie het volgende:
Hoe is het met de vlekken, Df? En wat een goed idee om van citroenmelisse zelf thee te maken!

Hier slaapt M. in een heel dunne slaapzak (niet die van de Hema, maar echt een die meer weg heeft van een lakentje).

Drinken hou ik eerlijk gezegd niet eens bij. :@ Bij de maaltijden krijgt hij melk ('s morgens en 's middags) of water ('s middags en 's avonds). Bij de tussendoortjes ook water of thee. Ik merk inderdaad dat hij meer drinkt als hij aan tafel zit.

Hier vanmorgen naar de bouwmarkt geweest samen. M. met zo'n mandje met wieltjes laten lopen. Erg leuk, maar het duurde wel echt een eeuwigheid voor we klaar waren. :') :D
Weet je nog waar die slaapzak vandaan komt? Lijkt me ideaal met dit weer!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')