Maar niet elke fantastische wereldtopper is een goed ronderenner. En iemand die serieus meedoet voor de overwinning in de mooie klassiekers zou ik net zo gaaf vinden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een gele trui winnaar is toch wel de hoop van de meeste mensen
Als je denkt dat het werkt helpt dat natuurlijk ook al een beetje ( a la placebo)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Voor wie opzoek was naar wat artikelen over een ovalen blad.
http://www.scielo.br/pdf/rbcdh/v14n4/11.pdf
en
http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
Er zijn verschllende types ovale bladen. Sommigen om de verzuring tegen te gaan, anderen meer om het dode punt te voorkomen. Niet alleen het blad is ovaal, soms is de positie van de krank ook anders.
De claim van 7,5% minder melkzuur in de benen wordt nergens bevestigd.
Team Sky gebruikt Osymetric variant die ook in de artikelen voorbij komt. In de ene opstelling levert het een klein beetje extra vermogen op de pedalen op, in de andere kost het een beetje vermogen. Wel lijkt het erop dat de belasting voor de knie wat minder is dan met normale tandwielen. Als is dit niet heel veel en alleen in deze gestandaardiseerde omgeving.
Wat bij het extra vermogen niet is meegenomen zijn de extra rendementsverliezen door de zwabberende ketting en het grotere risico op mechanische problemen. Vraag is of het extra vermogen op het pedaal dan uiteindelijk tot meer vermogen lijkt. Mij lijkt het een heel marginal gain.
Velits en Roche kan je er ook bijschrijven als je Gilbert erbij zet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Albasini en Gilbert denk ikWeinig echt rappe aankomers er bij.
Zit ook deels tussen de oren waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Voor wie opzoek was naar wat artikelen over een ovalen blad.
http://www.scielo.br/pdf/rbcdh/v14n4/11.pdf
en
http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
Er zijn verschllende types ovale bladen. Sommigen om de verzuring tegen te gaan, anderen meer om het dode punt te voorkomen. Niet alleen het blad is ovaal, soms is de positie van de krank ook anders.
De claim van 7,5% minder melkzuur in de benen wordt nergens bevestigd.
Team Sky gebruikt Osymetric variant die ook in de artikelen voorbij komt. In de ene opstelling levert het een klein beetje extra vermogen op de pedalen op, in de andere kost het een beetje vermogen. Wel lijkt het erop dat de belasting voor de knie wat minder is dan met normale tandwielen. Als is dit niet heel veel en alleen in deze gestandaardiseerde omgeving.
Wat bij het extra vermogen niet is meegenomen zijn de extra rendementsverliezen door de zwabberende ketting en het grotere risico op mechanische problemen. Vraag is of het extra vermogen op het pedaal dan uiteindelijk tot meer vermogen lijkt. Mij lijkt het een heel marginal gain.
Donderdag, dan wint Gesink.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vrijdag lijkt me de dag voor nog een mooie ontsnapping.
Gilbert is normaal een stuk sneller dan die andere 2quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:52 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Velits en Roche kan je er ook bijschrijven als je Gilbert erbij zet.
Ach qua klassiekers hebben we ook wel talentjes gehad. Langeveld, Boom en Maaskant. Dit jaar was bv. Terpstra ook erg goedquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niet elke fantastische wereldtopper is een goed ronderenner. En iemand die serieus meedoet voor de overwinning in de mooie klassiekers zou ik net zo gaaf vinden.
Ik heb het wel vaker gehoord "vroeger" over bijvoorbeeld talentvolle sprinters, "ja maar de Tour gaat hij niet winnen want hij kan niet klimmen"....ja, Cavendish gaat de Tour ook niet winnen, is hij dan een faler?
Met z´n doping wel jaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gilbert is normaal een stuk sneller dan die andere 2
Je moet wel beseffen dat 80% van de Nederlanders die de tour de france volgt, op misschien een giro of vuelta na alles mist en ook totaal niet interesseert.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niet elke fantastische wereldtopper is een goed ronderenner. En iemand die serieus meedoet voor de overwinning in de mooie klassiekers zou ik net zo gaaf vinden.
Ik heb het wel vaker gehoord "vroeger" over bijvoorbeeld talentvolle sprinters, "ja maar de Tour gaat hij niet winnen want hij kan niet klimmen"....ja, Cavendish gaat de Tour ook niet winnen, is hij dan een faler?
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:52 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Als je denkt dat het werkt helpt dat natuurlijk ook al een beetje ( a la placebo)
Dat denk ik ook. Als het mentaal helpt, dan heb je er alsnog profijt van.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zit ook deels tussen de oren waarschijnlijk?
Die is erg snel ja, maar lijkt niet echt in vorm.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Met z´n doping wel ja
Navardauskas is degene die zich afgelopen weken nog in vlakke sprints heeft gemengd.
Ja, laat het dan iemand vertellen met wat verstand. Dit kan m'n oma ook nog.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:54 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind dit echt een vreselijk saai verhaal
Ja, en dat is dus belachelijkquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je moet wel beseffen dat 80% van de Nederlanders die de tour de france volgt, op misschien een giro of vuelta na alles mist en ook totaal niet interesseert.
Je bent als je niet voor de gele trui gaat geen kneus maar het gaat om die trui bij het grote publiek. Net zoals bij voetbal (of gewoon teamsport in zijn algemeenheid) het gaat om de doelpunten (en niet verdedigen en helemaal niet keeper) en bij tennis om de bal zo hard mogelijk over het net te rossen ipv de bal eerst terug slaan (of verdedigen ala Nadal).
Heeft in de Ronde van Romandie nog een peleton/flinke groepsprint gewonnen waar Albasini 9e werd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Met z´n doping wel ja
Navardauskas is degene die zich afgelopen weken nog in vlakke sprints heeft gemengd.
Weet niet.quote:
Niet iedereen hoor.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet niet.
We roepen de nummer 6 van de wedstrijd ook niet op het podum ipv de winnaar.
En we kijken toch ook elke dag naar wat iemand voor werk doet of in wat voor huis hij/zij woont, auto rijdt, kleren draagt en hoe de kinderen zijn? We zijn met alles bezig met presteren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |