abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:14:22 #1
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_128996756
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds juni 2013 bezig met onze derde en laatste PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Taartjesfee op 27-07-2013 16:15:18 ]
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:15:48 #2
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_128996776
Laatste twee posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:10 schreef _aurum_ het volgende:
Nikki: w/

Poezebeest: Heb jij ook iets van bloed geprikt? Of mag je dat nog doen de komende dagen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:14 schreef Frummeltje86 het volgende:
aurum, ik las dat jouw eerste IUI een feit is! Viel dus mee gelukkig :) Ik hoop op een mooi resultaat!

Ik twijfel eerlijk gezegd ook daarover. In 'mijn' ziekenhuis doen ze geen samenlevingstesten meer, dus het is niet zeker of ik van binnen wel vriendelijk genoeg ben voor de zaadjes... :{ En we zijn ook 'pas' in poging 3, maar toch vraag ik me af of het niet handiger is om het bij ons met IUI te doen. Misschien liggen de kansen dan ook wat hoger?

Afijn, eerst deze poging maar afwachten. Hierna nog drie pogingen en dan terug voor een gesprek met de fertiliteitsarts. Ze gaan dan ook een HSG doen, dus dan kan de rest denk ik ook besproken worden.
pi_128997365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:14 schreef Frummeltje86 het volgende:
aurum, ik las dat jouw eerste IUI een feit is! Viel dus mee gelukkig :) Ik hoop op een mooi resultaat!

Ik twijfel eerlijk gezegd ook daarover. In 'mijn' ziekenhuis doen ze geen samenlevingstesten meer, dus het is niet zeker of ik van binnen wel vriendelijk genoeg ben voor de zaadjes... :{ En we zijn ook 'pas' in poging 3, maar toch vraag ik me af of het niet handiger is om het bij ons met IUI te doen. Misschien liggen de kansen dan ook wat hoger?

Afijn, eerst deze poging maar afwachten. Hierna nog drie pogingen en dan terug voor een gesprek met de fertiliteitsarts. Ze gaan dan ook een HSG doen, dus dan kan de rest denk ik ook besproken worden.
Jij bent jonger dan mij he, soms heb ik het gevoel dat dat ze meer tijd geeft om aan te klooien dingen te proberen :+

Samenlevingstest deden ze bij mijn zkh ook niet, ik moest het gewoon maar nog een jaar gaan proberen. Het schijnt moeilijk te herkennen zijn en na een jaar eindigde je sowieso bij de IUI's.

Bij mij hebben ze trouwens ook een HSG gedaan en nog steeds snap ik niet waarom, ze hadden net zo goed een kijkoperatie (laparoscopie) kunnen doen. Downtime is bij allebei een dag...

Wij hebben 3 pogingen IUI en als dat niet werkt, dan moet ik alsnog een kijkoperatie. Als ze dat nou vorig jaar gelijk hadden gedaan :? (heb 't gevraagd aan mijn huidige arts, waarom er toen niet voor gekozen is, maar schijnt dat het aan de voorkeur van de arts ligt).

Samenvattend: ik zou als het na die 3 pogingen nog niet gelukt is en ze willen een HSG doen,vragen of ze geen kijkoperatie kunnen doen...Mij is destijds de keus niet gegeven...en knowledge is power enzo :P

Over grotere kans met IUI, het schijnt 10% meer te zijn.

Merk dat ik er op de achtergrond veel mee bezig ben en het zuigt energie :X Gisteraaf vroeg naar bed en wel goed geslapen gelukkig, nog 12 dagen *aftelt*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:16:21 #4
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_128997970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Jij bent jonger dan mij he, soms heb ik het gevoel dat dat ze meer tijd geeft om aan te klooien dingen te proberen :+

Samenlevingstest deden ze bij mijn zkh ook niet, ik moest het gewoon maar nog een jaar gaan proberen. Het schijnt moeilijk te herkennen zijn en na een jaar eindigde je sowieso bij de IUI's.

Bij mij hebben ze trouwens ook een HSG gedaan en nog steeds snap ik niet waarom, ze hadden net zo goed een kijkoperatie (laparoscopie) kunnen doen. Downtime is bij allebei een dag...

Wij hebben 3 pogingen IUI en als dat niet werkt, dan moet ik alsnog een kijkoperatie. Als ze dat nou vorig jaar gelijk hadden gedaan :? (heb 't gevraagd aan mijn huidige arts, waarom er toen niet voor gekozen is, maar schijnt dat het aan de voorkeur van de arts ligt).

Samenvattend: ik zou als het na die 3 pogingen nog niet gelukt is en ze willen een HSG doen,vragen of ze geen kijkoperatie kunnen doen...Mij is destijds de keus niet gegeven...en knowledge is power enzo :P

Merk dat ik er op de achtergrond veel mee bezig ben en het zuigt energie :X Gisteraaf vroeg naar bed en wel goed geslapen gelukkig, nog 12 dagen *aftelt*
Dat is waar, ja. Ergens ben ik heel blij dat we de kans krijgen om het gewoon zelf voor elkaar te krijgen thuis. Het zou zo fijn zijn als dat lukt. Maar met die stomme bijwerkingen wil ik wel een eerlijke kans krijgen en niet voor spek en bonen bezig zijn. Dat hebben we al lang genoeg gedaan!

Ik denk trouwens dat zo'n kijkoperatie al weer veel ingrijpender is dan een HSG, dus misschien dat ik die verschillende stappen wel snap. Maar het is goed om te weten!

Ja, ik ben er ook echt dagelijks mee bezig hoor. Ik heb nog 8 dagen te gaan in deze wachtsessie...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:59:35 #5
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129000660
Ik las over positieve testen bij Nikki en poezebeest! *O* *O*

Aurum, ben blij dat het meeviel, is de pregnyl ook meegevallen?

Hier zijn de wachtdagen weer voorbij... gisteren ongesteld geworden en begin morgen weer met nieuwe IVFpoging.
Was er gister aardig beroerd van. We hebben de afgelopen 2 weekenden kleine kinderen te logeren gehad en dan maak je een beetje mee met hoe het kan zijn en het voelde gewoon zo natuurlijk en nu voelt het zo oneerlijk....
Hoop iig dat het dit keer een IVFpoging word en niet weer een iui.
pi_129008154
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Aurum, of je vond de HSG heel zwaar of je denkt erg licht over een laparascopie. Ik heb na een hsg een kijkoperatie gehad en ik zou het niet aanraden om de hsg over te slaan. Een HSG is geen pretje, maar wel een kortdurende ongemak. De kijkoperatie heeft me toch wel wat meer klachten gegeven. De dagen erna nog pijnlijk buik (van de koolzuurgas voornamelijk) en tot 10 dagen na ok pijn bij het litteken. Bovendien zitten er toch ook iets meer risico's aan een kijkoperatie en de bijbehorende narcose dan aan een HSG. Nu moet je misschien nog een keer, maar er is al een aantal dingen uitgesloten en als je in de tussentijd zwanger raakt scheelt het je toch een operatie.
pi_129016410
Hè balen snoenk. :( en zeker als je dan een beetje hebt kunnen proeven van hoe het zou kunnen zijn. Ik start alvast met hopen dat de volgende IVF er gewoon een wordt met een heleboel mooie embryo's.

Frummel sterkte met wachten. :*

Poezebeest hoe is het met je? Ga je nog een echo of bloedafname of iets dergelijks krijgen? Pfoeh, voor jou moet het ook killing zijn allemaal. :*
pi_129017489
Nikki; ik krijg niks van dit alles en ik ben weer wat rustiger dan gisteren. Ik wacht tot het bloedverlies stopt, test dan nog een keer en als die nog positief is dan wacht ik rustig op de echo. Meer dan wachten kan ik nu niet doen helaas.
pi_129018192
Ik vind het knap dat je zo relatief rustig blijft. Ik ben al sinds mijn bloedverlies startte helemaal op van de zenuwen. Ik krijg niets meer gedaan, het komt gewoon niet uit mijn handen. De hele dag zit er zo'n stemmetje in mijn hoofd die zegt: "wat als dit" "wat als dat" "hè ik voel niets meer" :( Ik herken mezelf, de altijd nuchtere meid, in de verste verte niet in hoe ik nu ben. Ik vind het in ieder geval allemaal enorm frustrerend. En als het bloeden nou eens zou stoppen, maar nee hoor, er blijft spul uitkomen.

/einde klaagmodus
pi_129019321
Nikki; gisteren was ik ook labiel, het was maar goed dat niemand moeilijk deed op het werk anders was ik ontploft of keihard gaan huilen :') Ik voel juist vanalles, mijn ks litteken trekt, steekjes, opgeblazen gevoel, misselijk. Ik ben er van overtuigd dat het niet goed zit, dus ik wil er zsm vanaf zijn en door kunnen.
pi_129022692
Ik snap heel goed dat je als het echt niet goed zit gewoon snel door wilt. Dat had ik nu ook toen ik bloed verloor, het enige wat ik dacht was: "hupsa, nu de hele zooi maar eruit en dan snel weer door." Maargoed, daar denkt baby 2.0 geloof ik toch anders over. ;)

Ik was gisteren misselijk, maar dat was van de zenuwen denk ik. Ik ben nog nooit misselijk geweest van zwanger zijn, behalve dat ik moet kokhalzen van tandenpoetsen. Een opgeblazen gevoel heb ik vooral 's avonds (ik lijk echt 20 weken zwanger qua buik :X), en ik heb borsten die soms wel een soms geen pijn doen, dat is heel frustrerend, ik zit er telkens in te prikken. :')
pi_129022974
nikki was de hsg waarde heel hoog? of is er een kans dat het bloed van een afgestootte embryo is?
Poezebeest ik blijf voor je duimen hoor.
pi_129023095
FR de waarde was niet heel hoog. Ik begon op 646 afgelopen vrijdag met 4w3d en gisteren was het 2000 (de tientallen ben ik even kwijt). Dus een normale stijging en ook overige hormoonwaarden waren prima in orde.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:55:26 #14
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_129034582
Nikki en Poezebeest, ik duim me suf voor jullie allebei :* Ik hoop zo hard dat het voor jullie beiden goed afloopt!

Nog zeven dagen... Deze keer trouwens helemaal geen last van mijn ( ) ( ) ... Misschien dat dat nog komt, maar ik weet dat ik daar de vorige twee keren toch flink last van had!
pi_129035715
@Snoenk: Pregnyl viel idd mee, maar ik ben geen natuurtalent want ik heb een blauwe plek op mijn buik van het prikken :')

@Sull: HSG was idd geen pretje en ik kan me voorstellen dat een operatie ook geen pretje is, maar mijn idee is dat als er iets niet in orde is dan kunnen ze met de kijkoperatie meer dan met de HSG. Als de HSG niet goed is dat moet je alsnog de kijkoperatie hebben..

Poes en Nikki, ik hoop dat alles blijft plakken :Y

Iedere dag is er 1 Frum :*

Ik voel vanalles maar ik hecht er nog niet veel waarde aan,volgens mij kan je jezelf daar zo gek nee maken :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129036253
@aurum: vraagje, waarom dan een laparoscopie en niet eerst een hysteroscopie?
pi_129037042
Idd, en bij een hysteroscopie kunnen ze ook kleine dingen aanpakken.
Bij mij was er mogelijk iets gezien bij de HSG, bij de (pijnloze) hysteroscopie bleek het toch in orde.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:58:33 #18
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_129038681
Aha, er zit dus ook nog iets tussen de HSG en laparoscopie in. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me hiermee nog niet al te veel bezig heb gehouden... En ik denk ook dat mijn arts niet zo snel aan een kijkoperatie begint, maar dat is meer gevoel dan dat het op feiten berust is. Voorlopig hoef ik me er ook niet op voor te bereiden.

Bij mijn zus (waarschijnlijk ook pcos) doen ze bijvoorbeeld al gelijk een HSG in de onderzoeken. En waarschijnlijk gaan ze bij haar ook direct beginnen met IUI. Wat een verschil in beleid tussen ziekenhuizen eigenlijk dan.
pi_129043063
Ik ben even een beetje boos en verdrietig tegelijk. Ik had gemaild naar Maastricht omdat we al heel lang (lees: 7 maand ongeveer) niets gehoord hadden en ik wel graag wilde weten waar we precies zaten. Daarop werd er een belafspraak gepland voor vandaag. Aan de telefoon vertelde de arts dat ze dus twijfels hebben gehad over of ik het allemaal lichamelijk wel aankon, daarom ben ik in december al bij de gynaecoloog in Maastricht geweest. Hij heeft in januari zijn akkoord al gegeven, dat er wat hem betreft geen problemen zijn met de ivf behandeling in mijn geval. Dat heeft hij doorgegeven, hij heeft mij de uitslagen nog opgestuurd voor als we de behandeling in Utrecht zouden willen doen én zelfs bericht doorgegeven aan Nijmegen (omdat ik vanuit daar ben doorgestuurd). Al die tijd die er dus tussen zat, is er niets gebeurd. Gewoon helemaal niets. Ze gaan nu pas het bloedonderzoek opstarten, dus nu gaan die 6-9 maanden pas in. Ik vraag me echt af wat er gebeurd was als ik niet gemaild had, hadden ze me dan tot in de eeuwigheid laten wachten? Aan de telefoon was ik zo ondersteboven dat ik er niet eens wat van heb gezegd en nu voelt het gewoon allemaal even stom en lelijk en en en. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanuke op 17-07-2013 14:53:19 (in de war met data. :o) ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:07:15 #20
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_129043218
Jeetje nanunke dat zuigt :( :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:13:48 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_129043426
Nanuke flink balen zeg :* als ik jou was zou ik het wel bij het volgende bezoek even aangeven. Sterkte :*
Be happy with the little things in life
pi_129043746
Ik denk dat ik er zo nog even ene mailtje achteraan stuur, want 7 maanden wachten op niets is eigenlijk gewoon niet oké. Maar aangezien we sowieso nog met hun verder moeten, weet ik nog niet zo goed hoe ik dit moet gaan verwoorden op een nette manier. :@ Ik baal er zo van. Het is al geen leuk traject, en wachten duurt al zo lang. En dan ook nog dit. Ik kan er ook gewoon niet bij hoe dit heeft kunnen gebeuren. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:38:27 #23
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_129044282
Ik denk dat je dat moet aangeven, dat je nu het gevoel hebt dat de afgelopen maanden dus voor niks zijn geweest en hoe je hier bij voelt, dat het al zwaar genoeg is. En dat je hun niet veroordeelt, maar dat dit je wel erg dwars zit.
Be happy with the little things in life
pi_129053262
Nouja Nanuke. Ik zou toch op een nette manier proberen aan te geven dat dit wel heel vreemd is. Wellicht kun je een poging doen de ontwikkeling van de test te bespoedigen, als dat mogelijk is. Ik kan me wel voorstellen dat dit even rauw op je dak valt zeg. :( En het wachten op pgd duurt toch al zo lang... :*
pi_129054922
Nanuke; wat ontzettend vervelend allemaal! Ik zou morgen een mailtje sturen, nu reageer je vanuit je emotie, wellicht kun je morgen een net mailtje opstellen. Ik snap dat je in je achterhoofd houdt dat je nog met ze verder moet, maar je mag best zeggen dat je dit vervelend vindt. Knuffel voor jou :*

Dv;hoe is het met jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')