quote:
Op maandag 15 juli 2013 19:04 schreef GGMM het volgende:Ik dacht dat z'n contract verlengd was omdat z'n manager vergeten was dat op te zeggen.
Maar dat zal iemand anders geweest zijn, dan.
Anyway; Twente is hard op weg een grauwe middenmoter te worden. 
Dat waren we toch altijd al?
Het wordt een cruciaal seizoen met het oog op de lange termijn. Ik zie Twente wel al meer jonge talenten inkopen in het buitenland voor Jong Twente en de Jupiler League, zoals Ajax. Dat is slim.
Een positie 5-8 met Europa League via play-offs is prima. Ik voorspel een goed seizoen voor Luc Castaignos, als hij niet voortijdig vertrokken is naar Villa.
Een degelijk plan voor de komende 3-5 seizoenen met de nadruk op jeugd en continuïteit is essentieel, maar er is een probleem. Hoe hoger je valt, hoe harder de spelers weglopen. Hoe succesvoller Twente werd, hoe meer er aan spelers getrokken wordt. En als je ze dan niet jong genoeg koopt en opstelt, zijn ze vertrokken voor je er echt iets aan kunt hebben - op het gebied van prijzen.
Waarom speelde Jeroen Heubach zijn hele carriere bij Twente? Omdat Twente een middenmotor was en bleef. Was Twente kampioen geworden in de jaren '90, dan had Jeroen Heubach voor Inter Milaan of Arsenal gespeeld. Fc Utrecht heeft vrij weinig plezier beleefd aan Horny Mike. Daarom vind ik het wel stoer dat Vitesse niet meer aan Ajax verkoopt. Het hele idee van je concurrent niet sterker maken is al jaren gemeengoed in Engeland, maar hier is iedereen nog een beetje te aardig. Behalve Joop natuurlijk. Dat is een eikel.