Als ze de zwaarste periode hebben gehad en het dieptepunt (bijna) hebben bereikt, dan zou ik ze zeker kopen. Jammer genoeg heb ik geen glazen bol en heb ik ook niet het idee dat ik de toekomst beter in kan schatten dan de markt.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.
Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.
Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.
Wat is jullie mening hierover?
De verwatering staat vast dit komt doordat 3 banken de emissie garanderen dus indien er claimrechthouders zijn die ze niet uitvoeren dan nemen de banken de aandelen over.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:36 schreef snabbi het volgende:
De emissie verloopt goed, dat zou in mijn ogen alleen maar moeten leiden tot een verdere verwatering van de winst over de aandelen. Zelfs al heb je het dieptepunt bereikt, verwachten we dan echt geen groot herstel?
Gelukkig beleg ik niet. Gok toch verkeerd.
Dat je conlusie juist is en je ook tussen nu en een paar weke al de helft kunt opkopen i.p.v. te wachten tot eind augustus. Indien je nu koopt heb je al een fiks rendement bij verkoop want het grootste verlies per aandeel is al geschied. (van ¤ 20 naar ¤ 2,00)quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.
Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.
Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.
Ik had zelf ook verwacht dat Imtech weer omhoog zou kruipen, de realiteit is helaas iets anders. Geen idee waar dit jaar heengaat met Imtech.quote:Imtech voorziet verliezen in tweede kwartaal
GOUDA (AFN) - Imtech heeft in het tweede kwartaal opnieuw aanzienlijke verliezen geleden bij een groot aantal onderdelen. Dat meldde de technisch dienstverlener donderdag in een handelsupdate.
Volgens Imtech blijven vooral de prestaties in de Benelux, Duitsland en Oost-Europa en van het onderdeel Imtech Marine zwak. Al deze onderdelen hebben afgelopen kwartaal een ,,significant'' verlies geleden, meldde het bedrijf zonder concrete cijfers te geven. Imtech zal de waarde van de activiteiten in de Benelux en van Marine opnieuw onder de loep nemen.
Imtech voert een reorganisatie uit om het bedrijf weer op de rails te krijgen. Daarbij verdwijnen vanaf de tweede helft van dit jaar 550 banen in Duitsland. In de Benelux worden evenveel banen geschrapt. Die operatie is al in gang gezet. Bij Marine gaan vanaf de tweede helft van het jaar 140 banen verloren. De reorganisatie kost Imtech in het eerste halfjaar 42 miljoen euro. In de tweede helft van 2013 wordt nog eens 38 miljoen euro aan kosten geboekt.
Afschrijvingen
In de Benelux staan de prijzen onder druk, terwijl de vraag in de bouw- en infrastructuurmarkt zwak blijft. Imtech verwacht dat dit in het tweede kwartaal heeft geleid tot afschrijvingen van 15 miljoen euro. Bij Marine worden afboekingen van 25 miljoen euro voorzien.
De omzetontwikkeling in Duitsland en Oost-Europa stemt Imtech wel tot tevredenheid. De kosten blijven er echter te hoog, waardoor er opnieuw een aanzienlijk verlies is ontstaan.
Preferente aandelen
Imtech gaf verder aan voor 30 miljoen euro preferente aandelen uit te zullen geven, die kunnen worden omgezet in normale aandelen. De aanmeldingstermijn voor de claimemissie werd met 5 dagen verlengd, tot donderdag 25 juli (15.00 uur).
Imtech verwacht de halfjaarcijfers op 27 augustus te publiceren.
http://www.iex.nl/Aandeel(...)mentele-analyse.aspxquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Weet iemand wat de boekwaarde is van Imtech als je naar de verschillende assets van het bedrijf kijkt? Hoe zit het met de schulden?
Ik denk dat je teveel naar het verleden kijkt en denkt dat het weer zo kan zijn, het bedrijf is echt flink beschadigd. Het negatieve imago heeft ook in de toekomst zijn weerslag op de omzet.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik heb wel gekocht. Voor 9,50.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:36 schreef beer-nut het volgende:
Vandaag weer 12% onderuit. Ik ben blij dat ik ze nog niet gekocht had.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:44 schreef DagoDuckert het volgende:
Dit fonds gaat nog lager eindigen, wacht zeker met instappen als je dit van plan bent. Er komen nog rake klappen.
Winstwaarschuwing gemist?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Ja, daar ben ik erg benieuwd naar want zomaar een stok in het hok gooien en dan vervolgens weglopen houd ik niet van.
Dus Duckie: Leg eens haarfijn uit op welke gronden jij denkt dat de koers nog verder zal dalen.![]()
Waarom nu instappen terwijl de emissie nog bezig is. Hij is al verlengd, lijkt erop dat er weinig interesse is in aandelen van Imtech. M.a.w. weinig vertrouwen. Daarbij zouden de begeleidende banken dan het restant moeten kopen (die overigens ook al preferente aandelen hebben met een div. rendement van ik meen 4,66% (belachelijk natuurlijk)). Wellicht dumpen ze die na de emissie.quote:
Je kan het interpreteren alsof ze vertrouwen in Imtech hebben, en dus hun belang vergroten.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |