abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128962997
In November willen mijn vriend en ik graag op vakantie. We willen graag naar een iets warmer klimaat. Het Caribisch gebied ligt boven ons budget en landen als Turkije trekken ons niet zo.

Nu leek ons de Canarische eilanden wel iets en leek ons La palma of Cran canaria wel wat. Alleen wat is het beste in zo'n maand als November. We gaan niet voor de discotheken enzo. Maar meer voor ontspanning en de natuur.

Nu is de natuur volgens mij mooier op La palma maar daar is de kans op neerslag groter en de temperaturen liggen iets lager dan op Cran canaria.

Wij komen er niet echt uit dus ik hoop eigenlijk hier op mensen met ervaring met deze eilanden rondom de maand november. Of met een goede andere optie :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128963107
In november is het geen 30 graden meer op de Canarische eilanden dat is 1 ding wat zeker is.
pi_128963248
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:51 schreef Xeor het volgende:
In november is het geen 30 graden meer op de Canarische eilanden dat is 1 ding wat zeker is.
Hoeft ook niet graad of 20 is voldoende.
pi_128963280
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoeft ook niet graad of 20 is voldoende.
Er staat ook altijd wel een stevige bries op de Canarische eilanden, ik weet niet wat je plannen zijn om te gaan doen?
pi_128963301
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:03 schreef Xeor het volgende:

[..]

Er staat ook altijd wel een stevige bries op de Canarische eilanden, ik weet niet wat je plannen zijn om te gaan doen?
Wandelen en relaxen vooral. Heb je een goed alternatief?
pi_128963490
In november is het volgens mij daar een dooie boel. Dat soort vakantiebestemmingen moeten het echt hebben van de (zomer)vakanties.
pi_128963563
Ik zou dat soort bestemmingen juist mijden in de zomer vanwege het massatoerisme waarschijnlijk haha.
pi_128963628
La gomera is het rustigste.
pi_128963690
La Palma is erg mooi, normaal gesproken zou ik dat eerder aanraden omdat het iets minder toeristisch is hoewel rond de winter juist veel duitsers die kant op schijnen te komen (vanwege het mooie weer, etc).

Geen idee hoe het met het (massa)toerisme zit in November, maar La Palma kan ik voor de natuur zeker wel aanraden...
pi_128963750
Had idd ook gelezen dat la palma heel mooi is. Maar er is meer regen en daar zit ik dan weer mee. Straks geregend het alleen maar dat zou ook jammer zijn.
pi_128963933
tenerife kan ik wel aanraden
  maandag 15 juli 2013 @ 10:44:02 #12
186676 Melro
Regelneef
pi_128964036
Ga naar Cyprus.
22 graden, 5 regendagen in de maand november.
Mooi eiland.
Veel plezier.
pi_128964112
2 jaar geleden was het in ieder geval in oktober nog 35° op La Palma, en vertelde de mountainbikeverhuurder dat het seizoen dan eigenlijk pas echt begint.

Ik vond La Palma prachtig, weinig toeristisch en regen hebben we niet gehad. Aan de oostkant van het eiland is er meer bewolking, maar wij zaten aan de westkant (waar je ook elke avond kon genieten van de zonsondergang O+).
pi_128964156
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wandelen en relaxen vooral. Heb je een goed alternatief?
Niet een alternatief maar huur een auto/scooter op Tenerife en verken daar de boel.
pi_128964235
Ik heb eigenlijk qua bestemming echt een voorkeur voor la palma. Maar ben zo bang om te verregenen.

Voor Cyprus kan ik eens kijken. En Tenerife al voor gekeken maar leek ons niks.
pi_128964258
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:48 schreef Xeor het volgende:

[..]

Niet een alternatief maar huur een auto/scooter op Tenerife en verken daar de boel.
Willen sowieso 1 of 2 dagen een auto huren om wat te gaan verkennen :)
pi_128964274
Als je wilt genieten van de natuur dan raad ik je La Palma aan. Dat eiland is groener dan Gran Canaria.
De oostelijke Canarische Eilanden hebben meer een sahara-klimaat en de westelijke eilanden een caraïbisch klimaat. La Palma is ook minder toeristisch als Tenerife, Gran Canaria of Lanzarote.

Ik heb jaren geleden een zeilreis gemaakt waarbij ik de eilanden Gran Canaria, Fuerteventura, La Palma en Tenerife heb aangedaan. Je ziet de eilanden dan van oost naar west groener worden. Erg mooi. Als je zeebenen hebt dan is zo'n reis zeker aan te bevelen. Deze reis heb ik in februari gemaakt en geen regen gezien die week. Wel een dag bewolking en harde wind. Het was toen een graad of 18 midden op zee.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_128964398
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Als je wilt genieten van de natuur dan raad ik je La Palma aan. Dat eiland is groener dan Gran Canaria.
De oostelijke Canarische Eilanden hebben meer een sahara-klimaat en de westelijke eilanden een caraïbisch klimaat. La Palma is ook minder toeristisch als Tenerife, Gran Canaria of Lanzarote.

Ik heb jaren geleden een zeilreis gemaakt waarbij ik de eilanden Gran Canaria, Fuerteventura, La Palma en Tenerife heb aangedaan. Je ziet de eilanden dan van oost naar west groener worden. Erg mooi. Als je zeebenen hebt dan is zo'n reis zeker aan te bevelen. Deze reis heb ik in februari gemaakt en geen regen gezien die week. Wel een dag bewolking en harde wind. Het was toen een graad of 18 midden op zee.
Ja had ook gekeken voor fuertaventura en zag dat het vooral heel veel rots was. Nou vind ik dat voor een dag best leuk. Maar zie het toch liever groen.
  maandag 15 juli 2013 @ 10:58:24 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128964463
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In November willen mijn vriend en ik graag op vakantie. We willen graag naar een iets warmer klimaat. Het Caribisch gebied ligt boven ons budget en landen als Turkije trekken ons niet zo.

Nu leek ons de Canarische eilanden wel iets en leek ons La palma of Cran canaria wel wat. Alleen wat is het beste in zo'n maand als November. We gaan niet voor de discotheken enzo. Maar meer voor ontspanning en de natuur.

Nu is de natuur volgens mij mooier op La palma maar daar is de kans op neerslag groter en de temperaturen liggen iets lager dan op Cran canaria.

Wij komen er niet echt uit dus ik hoop eigenlijk hier op mensen met ervaring met deze eilanden rondom de maand november. Of met een goede andere optie :)
Tenerife. Het noordwesten dan, net tegen de bergen aan. Zuiden is te droog, het westen te druk, het noorden te nat.

Edit: oh, je wilt niet naar Tenerife.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128964475
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja had ook gekeken voor fuertaventura en zag dat het vooral heel veel rots was. Nou vind ik dat voor een dag best leuk. Maar zie het toch liever groen.
Fuerteventura ziet er vanaf zee bruin uit. Veel rots en veel Duitsers.
Je moet er maar van houden! ;)
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_128964546
Wel vaak regen daar hoor vanaf november.
Het is wel warm maar daar zit je ook niet op te wachten lijkt me.
pi_128964589
Dusz ik weet het niet meer. _O-
  maandag 15 juli 2013 @ 11:07:28 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128964720
Het hoogseizoen is juist vanaf november tot halverwege maart. In de zomer is het juist erg rustig daar.

Ben op Tenerife en Gran Canaria geweest waarvan in Tenerife echt mooier vond.
La Palma wil ik in maart eigenlijk wel heen, lijkt mij mooier dan Gran Canaria.

Niet echt geholpen he? :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128964731
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:01 schreef quirina het volgende:
Wel vaak regen daar hoor vanaf november.
Het is wel warm maar daar zit je ook niet op te wachten lijkt me.
Wat is vaak? Er is een verschil tussen dagelijks een regenbui en de hele dag regen natuurlijk. ;)
Edit: De kant van het eiland kan ook nog uitmaken. De passaatwind komt uit het noordoosten en de regen dus ook.
pi_128964777
Ik kan er echt niet mee zitten als er af en toe een bui valt. Maar het moet niet heel de dag staan regenen. Dan kan ik net zo goed in nl blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')