Herkenbaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:43 schreef Worsteman het volgende:
Een keertje om 11 uur 's avonds na een al 13 uur durende reis een enorme (maar dan ook echt een enorme) braadworst gegeten die door de kok speciaal voor ons bereid was. Dit was volgens mij op de A1.
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
de link in de OP doet het hier niet.
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hier nu ook niet, heel vreemd want gister deed hij het nog wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Raststättes die bij Serways zijn aangesloten wel (dit zijn er 390 over heel Duitsland verspreid), Autohofe niet altijd volgens mij.quote:
Wordt dan in het restaurant altijd de volledige kaart aangeboden of is er een beperkt menu na middernacht ?quote:Op maandag 15 juli 2013 07:46 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Raststättes die bij Serways zijn aangesloten wel (dit zijn er 390 over heel Duitsland verspreid), Autohofe niet altijd volgens mij.
Ik ben een keer of tien s'nachts bij een Raststätte wezen eten, en er was geen beperkt menu.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:58 schreef jaco het volgende:
[..]
Wordt dan in het restaurant altijd de volledige kaart aangeboden of is er een beperkt menu na middernacht ?
Dat vat het vrij aardig samen jaquote:Op maandag 15 juli 2013 06:42 schreef Budapestenaar het volgende:
Slechte koffie, lekkere currywurst.
Over het algemeen ook een authentieke sfeer...quote:Op maandag 15 juli 2013 22:49 schreef Betuwenaar het volgende:
Rastatte moet je links laten liggen, je kan beter bij een Autohof stoppen.
Ook hier is de koffie slecht, net als in heel Duitsland, alleen het eten is over het algemeen beter en goedkoper geld ook voor de brandstof trouwens.
Alle Duitse Raststättes hebben zelfreinigende toiletten van Sanifair.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, Duitse Raststättes ... ! Relatief breed scala aan eetmogelijkheden en (vrij) schone WC's die zichzelf soms automatisch reinigen.Onderweg naar Oostenrijk en op de terugweg is Raststätte Möseltalbrücke min of meer een verplicht onderdeel vanwege idd uitzicht.
Op de website wordt aangegeven dat de koffie van Lavazza of Segafredo is. Beiden merken staan als kwaliteits koffie bekend.quote:Op maandag 15 juli 2013 06:42 schreef Budapestenaar het volgende:
Slechte koffie, lekkere currywurst.
Ranzige automatenkoffie.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 04:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Op de website wordt aangegeven dat de koffie van Lavazza of Segafredo is. Beiden merken staan als kwaliteits koffie bekend.
Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:30 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik ben een keer of tien s'nachts bij een Raststätte wezen eten, en er was geen beperkt menu.
Bij een Autohof weet ik het niet, het is alweer jaren geleden dat ik daar s'nachts heb lopen dineren.
Dat ligt aan de omgeving waar je zit. Zo heb ik s'nachts bij Raststättes gezeten langs de A3 in het Ruhrgebied, maar ook bij Raststättes die langs snelwegen liggen zonder dat er een grote plaats in de buurt ligt. Bij de Raststättes in het Ruhrgebied lopen er s'nachts weleens figuren rond waar ik niet zo'n prettig gevoel bij krijg, meestal ga ik dan naar een Raststätte waar de parkeerplaats niet zo ver van de Raststätte af ligt, dan is het wel goed te doen. Hopelijk heb ik nu een goed beeld geschetstquote:Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?
Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
Ik herinner mijzelf 1 keten en dat is Autogrill , te herkennen aan de A in de rode vlag. Dit is echter een groot bedrijf met meerdere 'concepten', zodat je nog niet weet welk type restaurant je zult aantreffen als je de afslag neemt. De kwaliteit is echter redelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:18 schreef vluggejapie99 het volgende:
Jij bent dus wel bij Franse Raststättes (of hoe de Fransen het ook noemen) geweest? Kan je mij vertellen of alle Raststättes in Frankrijk bij dezelfde keten zijn aaangesloten? (zoals in Duitsland met Serways).
Zeg meid, dan neem je toch de frauenparkplatz.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?
Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
op zich, is dat relatief afhankelijk van....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Zijn er veel van die Autogrill restaurants langs de snelweg? Is het zo dat bijna elk snelwegrestaurant in Frankrijk onder die keten valt?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik herinner mijzelf 1 keten en dat is Autogrill , te herkennen aan de A in de rode vlag. Dit is echter een groot bedrijf met meerdere 'concepten', zodat je nog niet weet welk type restaurant je zult aantreffen als je de afslag neemt. De kwaliteit is echter redelijk.
Veel beter wordt het echter niet. Mijn ervaring met restaurants aan de Peage wegen is slecht. Ik heb nog nooit echt goed of uitstekend gegeten of van een spectaculair uitzicht genoten. Misschien hebben andere Fok!users nog specifieke tips voor de route naar Bretagne.
In reisgidsen wordt vaak aanbevolen om de Peage te verlaten en een a-la-carte restaurant op te zoeken. In sommige dunbevolkte gebieden kan het echter lang duren voordat je iets tegenkomt. Deze tip is dus alleen handig als je al weet welk restaurant je wilt bezoeken.
Nee. Ze hebben 80 vestigingen langs de Franse snelwegen volgens hun website. Je komt ze wel regelmatig tegen, maar ze zijn niet zo alom vertegenwoordigd als Serways in Duitsland.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:40 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Zijn er veel van die Autogrill restaurants langs de snelweg? Is het zo dat bijna elk snelwegrestaurant in Frankrijk onder die keten valt?
Ah, de meeste Franse Raststättes zijn dus eigenlijk "Autohofe" die afzonderlijk zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben 80 vestigingen langs de Franse snelwegen volgens hun website. Je komt ze wel regelmatig tegen, maar ze zijn niet zo alom vertegenwoordigd als Serways in Duitsland.
De meeste snelwegrestaurants in Frankrijk zijn niet van een keten.Tenminste niet zichtbaar. Ik vermoed daarom dat de restaurants vooral door afzonderlijke ondernemers gerund worden. Vandaar dat de klant ervaring steeds zo verschillend is.
Dat is wel het meest Duits wat je dan meemaakt en verdomd goed smaakt.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:43 schreef Worsteman het volgende:
Een keertje om 11 uur 's avonds na een al 13 uur durende reis een enorme (maar dan ook echt een enorme) braadworst gegeten die door de kok speciaal voor ons bereid was. Dit was volgens mij op de A1.
Dit is belachelijk duur tenzij er ingredienten als biologisch rosbief, onbespoten avocado en handgemaakte pesto als beleg waren toegevoegd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef vluggejapie99 het volgende:
Moest via de overdekte brug naar de overkant om naar het Autogrill restaurant te gaan. 2 panini broodjes en 1 bekertje koffie kostten ¤ 15.
Het was alleen een standaard opgewarmde panini met de gebruikelijke ingredienten. Was zeker veel te duur, al helemaal vergeleken met de Duitse en ook de Belgiische Raststattes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is belachelijk duur tenzij er ingredienten als biologisch rosbief, onbespoten avocado en handgemaakte pesto als beleg waren toegevoegd.
Wat vond je van de algehele sfeer, verzorging en frisheid van de toiletten en andere ruimtes ?
Er was pasgeleden een heel artikel over in de Kampioen (blad van de ANWB). Het niveau verschilt nogal.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:20 schreef vluggejapie99 het volgende:
Hoe zien de Franse Raststättes eruit? (qua hygiene etc., lijken ze op de Raststättes in Duitsland?). Ik ga namelijk over een week op vakantie naar Bretagne, vandaar deze vragen.
Bij deze.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef vluggejapie99 het volgende:
Ps: topicnaam mag veranderd worden naar wegrestaurants in het algemeen
Daar ben ik wel achtergekomen ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er was pasgeleden een heel artikel over in de Kampioen (blad van de ANWB). Het niveau verschilt nogal.
Moseltal aan de a61quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:05 schreef Meike26 het volgende:
Wat zijn de leukste/beste wegrestaurants op de route Venlo > Karlsruhe > Ulm > Memmingen ?
Hierbij let ik op uitzicht (sommige op de A61 zijn echt schitterend mooi), aanbod horeca en toilet en eventueel brandstof (al tank ik hoogstwaarschijnlijk ergens buiten de Autobahn om. Kleine touristische route en betere prijzen.
Hierbij rijd ik dan over respectievelijk de A61 > A5 > A8 en laatste stukje de A7. Grootste kans is dat ik ergens aan het eind van A61 ga stoppen (Hockenheim) of later op de A8 tussen Karlsruhe en Ulm in.
Maar mijn kwaliteitspost is weg!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:31 schreef vluggejapie99 het volgende:
Dat is dit topic XL. Dit topic is hernoemd.
Heb hem even opgezocht, die is inderdaad erg mooiquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:19 schreef XL het volgende:
[..]
Moseltal aan de a61
Er is ook ergens een favo raststätte topic kan ik me herinneren
Enkele voorbeelden:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:05 schreef Meike26 het volgende:
Wat zijn de leukste/beste wegrestaurants op de route Venlo > Karlsruhe > Ulm > Memmingen ?
Ik ga ze even opzoeken vanavond. In principe denk ik dat Moselhof wel vrij ideaal ligt qua afstand, na zo'n uurtje of 3 rijden even pauze met mooi uitzichtquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:17 schreef j669 het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden:
- A61 autohof Pfalzfeld, pas verbouwd, lekker rustig
- A61 Gundersheim, truckstop Uschi, mooi chauffeursrestaurant met een Nederlands tintje...
- B9 Schwegenheim, groot autohof, zeer goed eten, wel vrij druk.
Dit zijn een beetje de pareltjes, maar eigenlijk heb ik geen enkel autohof nog als echt slecht ervaren. Direct langs de autobaan is meestal toch wel minder, schnitzels die de hele dag voor de vitrine hebben gelegen en zo...
Mocht je meer willen weten, roep maar. Ik heb alle wegrestaurants aan de routes richting het zuiden wel van binnen gezien.
Dat snap ik, maar het vervelende daaraan is, is dat je dan alle parkeerplaatsen op moet rijden, kijken of er vrachtwagens staan en weer verder rijden... kost tijd en extra benzine. Ik houd het bij Moseltal en Gruibingen Sud aan de A8.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:35 schreef marsmello het volgende:
Meestal kan je het aan de trucks op de parkeerplaats wel zien of je bij een goed wegrestaurant bent, veel vrachtwagenchauffeurs betekent meestal goede kwaliteit eten tegen een eerlijke prijs. Aldus mijn ervaring!
Dat zegt an sich weinig meer tegenwoordig. Zeker als je 's avonds wat later komt staan alle autohofen en raststättes bomvol, omdat er elders geen parkeerruimte meer is. En een groot deel van de chauffeurs zijn tegenwoordig platkoppen die je sowieso niet in het restaurant zult zien.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:35 schreef marsmello het volgende:
Meestal kan je het aan de trucks op de parkeerplaats wel zien of je bij een goed wegrestaurant bent, veel vrachtwagenchauffeurs betekent meestal goede kwaliteit eten tegen een eerlijke prijs. Aldus mijn ervaring!
Wat is het verschil tussen een rastplatz en autohof? Ken jij in Duitsland die Serways restaurants? Zelf kom ik wel eens bij Hünxe bij Oberhausen. Echt een enorm wegrestaurant.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:48 schreef XL het volgende:
Ik was vroeger een echte rastplatz fan, tegenwoordig ben ik veel meer autohof. Vrijdag weer een ritje naar de Pfalz. Ben benieuwd waar we gaan stoppen!!
Rastplatz, direct aan de autobahn. Eigen afrit.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:30 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een rastplatz en autohof? Ken jij in Duitsland die Serways restaurants? Zelf kom ik wel eens bij Hünxe bij Oberhausen. Echt een enorm wegrestaurant.
Helder.quote:Op woensdag 28 september 2016 06:19 schreef XL het volgende:
[..]
Rastplatz, direct aan de autobahn. Eigen afrit.
Autohof, direct (max. paar honderd meter) aan een bestaande afrit. Je gaat dus van de snelweg af.
Serways is een begrip in Duitsland. 390 rastplätze hebben ze volgens wiki + tankstations + hotels. 12.000 medewerkers, 3.3mrd omzet
Als je nordsee tipt kan je net zo goed ook de mcdo's en burger kings langs de snelweg tippen.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:16 schreef 111210 het volgende:
vind tegenwoordig de Nordsee wegrestaurants zeer prima, lekker visje, schoon restaurant, schone wc's en redelijk vers eten (geen kleffe meuk)
http://www.nordsee.com/de/
mwa niet mee eens, niks mis met een broodje matjesquote:Op woensdag 28 september 2016 15:21 schreef MCH het volgende:
Als je nordsee tipt kan je net zo goed ook de mcdo's en burger kings langs de snelweg tippen.
Klopt, maar ik zie het als een fastfoodrestaurant met visquote:Op woensdag 28 september 2016 16:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
mwa niet mee eens, niks mis met een broodje matjes
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |