Politiek hè. In oorlog en liefde is alles toegestaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:16 schreef tong80 het volgende:
Een Italiaanse senator heeft zich de woede van premier Enrico Letta op de hals gehaald omdat hij de eerste zwarte minister van het land, Cecile Kyenge, heeft vergeleken met een orang-oetang. Letta noemde de uitlating van Roberto Calderoli zondag 'onacceptabel'.
Calderoli van de anti-immigratiepartij Lega Nord deed zijn racistische uitspraak zaterdag op een partijbijeenkomst in de noordelijke stad Treviglio. 'Ik ben dol op dieren (...) maar als ik plaatjes van Kyenge zie, moet ik meteen denken aan de gelijkenissen met een orang-oetang', zei hij.
Calderoli zei later dat de opmerking als grap was bedoeld en dat het niet zijn bedoeling was om Kyenge, die in Congo is geboren, te beledigen.
Gevraagd om een reactie zei Kyenge, die minister van integratie is, dat ze niets te zeggen heeft tegen Calderoli.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nister-met-aap.dhtml
Er is noch sprake van oorlog, noch van liefde. Wel van politiek. Gelukkig vinden de premier en de senaatsvoorzitter dit soort uitspraken ook allerminst kunnen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Politiek hè. In oorlog en liefde is alles toegestaan.
Overigens komen er geen oran-oetangs voor in Congo, maar gorilla's.
Ja maar we hebben het hier wel over Italië. Geloof het of niet, maar op sommige gebieden is Italië net een derdewereldland.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien had hij dat dan op die manier moeten zeggen.
Verder: zwichten voor racisten is ook weer zowat (f ergens niet aan beginnen want er zijn racisten). Lijkt me niet verstandig. Gelukkig `denken de premier en de Senaatsvoorzitter er ook zo over en keuren ze de gedane uitspraken ten stelligste af.
Maar ja, van iemand die zo'n vergelijking maakt kun je niet dusdanig veel algemene kennis verwachten dat hij van het laatste op de hoogte is.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef Knip het volgende:
Vergelijk zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovendien komen orang oetans niet voor in Afrika maar in Indonesië.
En hoe kwaad heb jij je hier dan over gemaakt:quote:Op zondag 14 juli 2013 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens erg jammer/teleurstellend dat niet meer mensen zich hier kwaad over maken.
Dat heeft denk ik niet zozeer met cultureel marxisme te maken maar eerder met (onbewust) racisme.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:46 schreef arjan1212 het volgende:
Niet natuurlijk, Lxiv dat vinden ze wel goed, want cultureel marxisme
Welke senator maakte destijds die opmerkingen dan of snap jij het verschil niet tussen wat Ma Tokkie in de kroeg roept en wat iemand met een voorbeeldfunctie verkondigt?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat deze minister niet echt op een orang oetang lijkt. Tenminste niet meer dan sommige andere mensen. Wel vind ik de ophef een beetje overtrokken. Toen er vergelijkingen tussen Bush en een aap werden gemaakt werd dat alleen grappig gevonden en niemand viel erover:
Maak jij als kansenjongere maar een photoshop analoog aan die van Bush, maar dan met Obama en plaats die online. Kijken wat de reacties zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Welke senator maakte destijds die opmerkingen dan of snap jij het verschil niet tussen wat Ma Tokkie in de kroeg roept en wat iemand met een voorbeeldfunctie verkondigt?
Niet. Werd dan ook niet gedaan door collega-politici, maar door gekkies op het internet.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
En hoe kwaad heb jij je hier dan over gemaakt:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |