En daarom zeg ik altijd: Religie is wat mensen van elkaar scheidt en het Geloof is wat ons bindt.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:44 schreef TwenteFC het volgende:
Matig topic, je pakt een paar user-quotes en weerlegt deze met een aantal selectieve quotes uit de koran. Het is nu wachten tot andere users ook een paar selectieve quotes posten die juist laten blijken dat de koran wel gewelddadig is.
En dan kan het welles nietes spelletje beginnen.
Looool, je hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Indonesie is vandaag de dag, grootste moslimland ter wereld, nog nooit zijn daar moslimlegers geweest om het land te bezetten, laat staan gedwongen bekeringen. Als je mensen ga wijzen op historische feiten, begin eerst bij jezelf. Maar een klein deel van de Balkan is moslim, dit in tegenstelling tot vele andere landen zoals Griekenland, Roemenië, Moldavie, Hongarije, Servie, Kroatie, Bulgarije, Macedonie, allemaal eeuwenlang onder Islamitisch bewind geweest, zonder dat ze nu een ander geloof hebben dan voorheen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:35 schreef Robmeister het volgende:
Het is nu eenmaal een historisch gegeven dat Islam vanaf het ontstaan van die religie tot op heden een imperialistische doctrine heeft. Van de 1400 jaar dat Islam bestaat ken het alleen maar een geschiedenis van oorlogvoering en gedwongen bekeringen. Dat zijn nu eenmaal de historische feiten vastgelegd in zowel Islamitische, Christelijke, Joodse en ook seculiere bronnen. In de tijd van Mohammed was het Midden-oosten vooral Joods Christelijk, Afrika was Christelijk en grote delen van Europa was Christelijk zoals de balkan Tegenwoordig is dat bijna allemaal Islamitisch. Je kan je natuurlijk de vraag stellen waardoor dat komt? Niet door vrijwillige bekering in ieder geval. En heb ik het nog niet eens over landen als bv Indonesie Ed.
als je de geschiedenis niet bij naam mag noemen en dat onder de mantel van islamofobie wil stellen zoals jij bv doet dan noem ik dat dhimmiegedrag, Dat is een bewuste ontkenning van de historische feiten, en doe je het zelfde als bv een Obama of een ander politici die het beestje weigeren bij de naam te noemen.
Indonesie was Boedistisch en Hindoeistisch voordat Islam kwam, Nu is het inderdaad een van de grootste islamitische landen ter wereld. Maar aangezien je aangeeft dat er geen gedwongen bekeringen zijn geweest, kan ik niets anders dan de conclusie trekken dat jij inderdaad gelooft dat ze vrijwillig de religie van Allah hebben omarmd. En dan heb je een blinde vlek voor de geschiedenis.quote:Looool, je hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Indonesie is vandaag de dag, grootste moslimland ter wereld, nog nooit zijn daar moslimlegers geweest om het land te bezetten, laat staan gedwongen bekeringen.
De Balkan is eeuwen lang onder het bewind geweest van de Ottomanen en dat was Islamtisch, Met erkende minderheid religies, die wel leefde onder de dhimmie status Nadat het Ottomaanse rijk viel is daar verandering in gekomen en is het Christendom weer in grote lijnen hersteld. Zoiets soortgelijks is vroeger ook in Spanje gebeurd. Onder de Islam werdt dat Andalusie genoemd, Nadat het terug veroverd was zijn veel Islamieten weg getrapt omdat ze Spanje aan het islamiseren waren.quote:Maar een klein deel van de Balkan is moslim, dit in tegenstelling tot vele andere landen zoals Griekenland, Roemenië, Moldavie, Hongarij, Servie, Kroatie, allemaal eeuwenlang onder Islamitisch bewind geweest, zonder dat ze nu een ander geloof hebben dan voorheen
Ik zou zeggen kom maar op, geef mij je bril en laat de vlekken zien. Hoe, wanneer en wie heeft volgens historische feiten gedwongen bekeringen in Indonesie naar de Islam gedaan? Welke moslimlegers hebben Indonesia ooit bezet voor dat het moslim werd, ik laat mij graag verlichten middels historische feiten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:54 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Indonesie was Boedistisch en Hindoeistisch voordat Islam kwam, Nu is het inderdaad een van de grootste islamitische landen ter wereld. Maar aangezien je aangeeft dat er geen gedwongen bekeringen zijn geweest, kan ik niets anders dan de conclusie trekken dat jij inderdaad gelooft dat ze vrijwillig de religie van Allah hebben omarmd. En dan heb je een blinde vlek voor de geschiedenis.
En wat heeft Spanje gedaan met de Joden na dat de moslims waren verdreven, terwijl het Ottomaanse rijk meer dan 250.000 Joden alleen al toen heeft opgenomen in haar rijk die gevlucht waren van de Spanjaarden. Toen mij een Ottomaans staatsbeleid waarbij het doel was om een land of volk gedwongen te bekeren tot de Islam. of het nu de Balkan was of Afrika / Azie mag je zelf weten.quote:De Balkan is eeuwen lang onder het bewind geweest van de Ottomanen en dat was Islamtisch, Met erkende minderheid religies, die wel leefde onder de dhimmie status Nadat het Ottomaanse rijk viel is daar verandering in gekomen en is het Christendom weer in grote lijnen hersteld. Zoiets soortgelijks is vroeger ook in Spanje gebeurd. Onder de Islam werdt dat Andalusie genoemd, Nadat het terug veroverd was zijn veel Islamieten weg getrapt omdat ze Spanje aan het islamiseren waren.
Je hebt niet altijd een leger nodig om iets te islamiseren, Kijk naar Europa tegenwoordig. Geen enkel West-Europees land is onder islamitische bezetting maar doch wordt Europa langzaamaan geislamiseerd, En dat komt door hun dominantie. Eenmaal voet aan land gezet eisen Moslims steeds meer culturele en religieuze organen binnen de samenleving. Totdat het de meest dominante religie wordt en daarna komt de werkelijke Islam naar boven en niet de suiker islam waar wij lekker mee gemaakt worden.quote:Ik zou zeggen kom maar op, geef mij je bril en laat de vlekken zien. Hoe, wanneer en wie heeft volgens historische feiten gedwongen bekeringen in Indonesie naar de Islam gedaan? Welke moslimlegers hebben Indonesia ooit bezet voor dat het moslim werd, ik laat mij graag verlichten middels historische feiten.
In feite kan je dus geen historische feiten presenteren wat betreft gedwongen bekeringen in de Islam voor Indonesië? Je betoog slaat kant noch wal want zelfs met legers hebben moslims in de Balkan niet een gedwongen bekering naar de Islam opgelegd buiten hier en daar een uitzondering, wat overigens nog eens heel zeldzaam is geweest en waar zeker geen sprake is geweest er van in Indonesië.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:08 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Je hebt niet altijd een leger nodig om iets te islamiseren, Kijk naar Europa tegenwoordig. Geen enkel West-Europees land is onder islamitische bezetting maar doch wordt Europa langzaamaan geislamiseerd, En dat komt door hun dominantie. Eenmaal voet aan land gezet eisen Moslims steeds meer culturele en religieuze organen binnen de samenleving. Totdat het de meest dominante religie wordt en daarna komt de werkelijke Islam naar boven en niet de suiker islam waar wij lekker mee gemaakt worden.
http://www.historyofjihad.org/indonesia.htmlquote:In feite kan je dus geen historische feiten presenteren wat betreft gedwongen bekeringen in de Islam voor Indonesië?
Ja je eerste bron begint al geweldig:quote:Op zondag 14 juli 2013 14:33 schreef Robmeister het volgende:
[..]
http://www.historyofjihad.org/indonesia.html
Ook kan ik je wel recente voorbeelden aanbieden, Dus je moet dan ook niet zeggen dat het niet gebeurd, En wat tegenwoordig gebeurd zo werkt het al eeuwen.
http://www.worthynews.com(...)ontinue-in-indonesia
http://www.worthynews.com(...)-conversion-to-islam
http://www.ewtnnews.com/catholic-news/World.php?id=4849
http://shafaqna.com/engli(...)igious-demanded.html
En als je even googled kom je nog veel meer voorbeelden tegen hoor. Je kan een hele lijst plakken namelijk
Nogmaals, door welke legers en rijken is Indonesie overvallen, bestormd met gedwongen bekeringen? Antagonisme en subjectiviteit van het artikel is al bij het begin te constateren. Voor de Islam was iedere volk wel iets anders ja, maar in het geval van Indonesië specifiek, hoe en waarom is het moslim geworden in grote mate in eerste instantie?quote:Before being overrun by Islam, the people of Malaysia and Indonesia were overwhelmingly Hindu and Buddhists. In fact what are today the ASEAN countries had one religion (a mix of Hinduism-Buddhism-Animism) and one culture till the 15th century. They did not look upon themselves as different countries. A large part of today’s Malaysia was a part of the kingdom of Siam (Thailand). And at times Malaysia and Indonesia were under the rule of one single dynasty (Sri Vijaya, Shailendra, Majapahit and Mataram).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. http://en.wikipedia.org/wiki/Parameswara_(sultan)"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
quote:Op zondag 14 juli 2013 14:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Arabs deceive and browbeat the last Sri Vijaya king Parameswara to marry a Muslim Girl and convert to Islam
It was the Arab merchant-Jihadis who deceived the last Sri Vijaya king, Parameswara (of today’s Malaysia) to marry a Muslim damsel and converted him to Islam by promising him help in his fight against his rivals from Thailand
http://www.historyofjihad.org/indonesia.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. http://en.wikipedia.org/wiki/Parameswara_(sultan)![]()
Nou dan gaan we naar de bron van de theologie, namelijk de Koran. Even kijken wat de Koran voorschrijft...Ik gebruik alleen medina soera's omdat die later zijn geopenbaard en daarom door de leer van abrogatie rechtsgeldiger zijn als de mekka soera'squote:meer bekeringen naar de Islam betekende een enorme afname van inkomsten, laat staan dat het theologisch volgens de Koran is verboden om iemand gedwongen te bekeren.
De Koran is geen fortune cookie spreuk, plaats dan al de relevante verzen, compleet.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:06 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nou dan gaan we naar de bron van de theologie, namelijk de Koran. Even kijken wat de Koran voorschrijft...Ik gebruik alleen medina soera's omdat die later zijn geopenbaard en daarom door de leer van abrogatie rechtsgeldiger zijn als de mekka soera's
quote:2:193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Sinds wanneer is het een zonde geworden om jezelf te verdedigen en beschermen tegen vervolging?quote:190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
quote:8:39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.
Ook dit gaat om zelfverdediging, men moet eerst zeggen dat ze moeten stoppen met vervolgen, waarbij het enige doel is dat de vervolging stopt zodat beide kanten kunnen stoppen, en zelfs als dan de agressor verder gaat moet men maar op Allah vetrouwen.quote:38. Zeg tot degenen die niet geloven, dat als zij ophouden (u te vervolgen), hetgeen voorby is hen zal worden vergeven en indien zij er weer in vervallen, voorwaar, dan is er akeeds het voorbeeld van vroegere volkeren.
39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.
40. En als zij terugvallen weet dan, dat Allah uw Beschermer is, een uitstekende Beschermer en een uitstekende Helper.
quote:9:5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Ten eerste gaat dit omtrent iets wat zich heeft afgespeeld ten tijde van Mohammed, zijn er zeer specifieke groepen genoemd in de verzen, zelfs uitzonderingen. Staat er heel duidelijk dat het enkel gaat om de groepen met animositeit jegens de moslims, dat je daar een duidelijk onderscheid mee moet maken. Zelfs als een bij jou, als moslim asiel aanvraagt, dat je ze moet opnemen en beschermen tot ze ergens veilig zijn, serieus, waar heb jij het over?quote:1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.
2. Gaat daarom in het land rond voor vier maanden en weet, dat gij Allah niet kunt ontsnappen en dat Allah de ongelovigen zal vernederen.
3. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen.
4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.
5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.
Ja over de belasting wat mensen moeten geloven, waren we niet echt over aan het discussiëren he? Dat was namelijk mijnerzijds al een gegeven.quote:9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
De Koran is niet ingedeeld zoals de Bijbel, De Bijbel is in grote lijnen chronologisch opgebouwd, Her er der wordt af geweken van die chronologie, zoals de kleine profeten boeken allemaal aan het eind van het OT zijn gezet. Maar de historie zoals die beschreven wordt is chronologisch. De koran daarentegen is niet chronologisch maar opgebouwd van de langste soera tot de kortste soera, behalve soera 1. Die verzen zijn dan ook niet chronologisch te lezen maar als losse flodders. Als je bv het koranische verhaal wil opzoeken van Mozes dan moet je tal van boeken doorspitten omdat al die verzen die betrekking hebben op Mozes kriskras door elkaar staan. Je moet de Koran dan ook nooit chronologisch opvatten maar elke vers heeft zijn eigen betekenis. In tegenstelling tot de Bijbel, Omdat de Bijbel opgebouwd is met volledige verhalen die soms wel vele hoofdstukken lang zijn. En dus kan een bepaalde vers betrekking hebben op een andere vers, De Koran is niet zo'n boek.quote:De Koran is geen fortune cookie spreuk, plaats dan al de relevante verzen, compleet.
Nou, de laatste 30 Soerah's van de Koran zijn ook niet op lengte geordend hoor, als je dat denkt zou ik je adviseren om de Koran eens op te pakken en er naar te kijken, de Koran is geopenbaard volgens de Islam op een manier zodat het de vraagstukken van de moslims beantwoordde op zeer specifieke momenten, de ordening daarvan, is inderdaad niet chronologisch, maar ook niet op basis van simpelweg lengte, minimaal 1/3 van de Koran is dat namelijk niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef Robmeister het volgende:
[..]
De Koran is niet ingedeeld zoals de Bijbel, De Bijbel is in grote lijnen chronologisch opgebouwd, Her er der wordt af geweken van die chronologie, zoals de kleine profeten boeken allemaal aan het eind van het OT zijn gezet. Maar de historie zoals die beschreven wordt is chronologisch. De koran daarentegen is niet chronologisch maar opgebouwd van de langste soera tot de kortste soera, behalve soera 1. Die verzen zijn dan ook niet chronologisch te lezen maar als losse flodders. Als je bv het koranische verhaal wil opzoeken van Mozes dan moet je tal van boeken doorspitten omdat al die verzen die betrekking hebben op Mozes kriskras door elkaar staan. Je moet de Koran dan ook nooit chronologisch opvatten maar elke vers heeft zijn eigen betekenis. In tegenstelling tot de Bijbel, Omdat de Bijbel opgebouwd is met volledige verhalen die soms wel vele hoofdstukken lang zijn. En dus kan een bepaalde vers betrekking hebben op een andere vers, De Koran is niet zo'n boek.
Besef je dat je in net zo een dogmatische vicieuze cirkel redeneert zoals die gelovigen? Ten eerste staat dat er alleen maar als je je ogen sluit voor verzen er voor en verzen er na en dus niet de Koran volgt, maar wat je zelf wilt aannemen, ten tweede mag dat alleen en altijd als zij er mee zijn begonnen, ten derde mag je nooit de grenzen overschrijden ( verder gaan dan zij ) en ten 4e, moet je ophouden als zij ophouden. Wat jij doet is niet argumenteren op basis van de Koran, maar je doet aan cherrypicking, ergens bij 193 beginnen, compleet voorbij gaan aan wat er van te voren en er na wordt besproken is niet volgens de Koran lezen, Allah zegt in die hele Koran, diegenen die aannemen wat hen uitkomt en de rest negeren, dat zij niet tot de gelovigen behoren.quote:Dus als er staat dood de ongelovige waar je ze maar kan vinden, Dan bedoelt de koran inderdaad dat je alle ongelovige moet doden waar je ze maar kunt vinden. En helaas wordt dat regelmatig in de praktijk gebracht, En waarom? Omdat de Koran dat voorschrijft.
Ook dan adviseer ik je eens een blik te werpen op de laatste 30-40 Soerahs van de Koran, zij zijn niet op basis van lengte geordend.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:59 schreef Robmeister het volgende:
Ik heb een Koran thuis dus ik weet hoe hij is opgebouwd en wat er in staat. En niet om het een of ander maar er gebeurd heel veel geweld in deze wereld in naam van de Islam, Aanslagen, moord, doodslag, gedwongen bekeringen, kindhuwelijken, vrouwen mishandeling en noem maar op. Maar daarentegen hoor ik daar weinig Moslims zich tegen uit spreken.In plaats van dat ze zich dan uitspreken tegen de radicale Moslims, aangezien ze blijkbaar niet volgens de zuivere leer van islam wandelen doen ze dat vaak proberen goed te praten, te verzwijgen, of ze verdraaien het. Of ze komen aan met het argument sharia Of ze geven de schuld aan andere. Ik vraag me daltijd af waarom dat toch zo is? Als het inderdaad niet de zuivere leer van islam is, Waarom de gematigde Moslim die dat dus afkeurd zich blijkbaar wel heel gemakkelijk laat kapen door de extremisten.
Mooi, dat je dat zegt, komen we meteen op het punt, als je ontkent als moslim, dat je volgens de Koran alleen maar mag strijden tegen groepen die jou vervolgen en moet stoppen wanneer zij dat doen, ben je afvallig en volg je niet de Islam.quote:Of zou er toch een waarheid in zitten als het inderdaad de zuivere leer van islam is? Want De Islam leert namelijk dat de Koran het zuivere woord van God is, De Koran is geschreven door Allah. Die was er al voor de schepping van de mens. Dat woord is niet aan te passen of te veranderen,. Geen mens kan het woord van God veranderen. als je dus bepaalde dingen afkeurt die in de Koran staat dan word dat opgevat als afvalligheid, Dan ben je geen goede moslim. En daar staat volgens de koran en sharia weer de doodstraf op...
Ik zal je alvast op weg helpen: https://en.wikipedia.org/wiki/Spread_of_Islam_in_Indonesiaquote:Maar aangezien je aangeeft dat er geen gedwongen bekeringen zijn geweest, kan ik niets anders dan de conclusie trekken dat jij inderdaad gelooft dat ze vrijwillig de religie van Allah hebben omarmd. En dan heb je een blinde vlek voor de geschiedenis.
Ik scande jouw site eerst op betrouwbaarheid. Ik kan je wel vertellen hoe ik dat doe. Er stond een enorme lap tekst over een vaag onderwerp. namelijk 'de islamisering van Indonesië'. Zo'n tekst valt dan lastig te checken. Dus wat ik dan doe is dat ik ga zoeken naar simpele beweringen die makkelijk te controleren zijn. Zoals bijvoorbeeld de uitspraak:quote:Op zondag 14 juli 2013 16:56 schreef Robmeister het volgende:
Je hebt wel iets met je wikipedia of niet, Mag ik nu eens vragen maar kan je ook met betrouwbare bronnen komen?..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan denk ik: hee, een enkel persoon wordt genoemd. Dat valt te checken. Vervolgens zoek ik dat op en dan kom ik inderdaad op wikipedia terecht. Maar als je goed gelezen had, had je gezien ( en daarom vind ik wikipedia vaak - niet altijd - een goede site), dat ze hun bronnen er ook neerzetten.
En dan merk je dat ze een heleboel andere bronnen geraadpleegd hebben. Voor andere zaken gebruik ik liever google scholar of pubmed.
In ieder geval is het treffend dat het eerste feit dat ik check niet klopt. Toegegeven, de rest ben ik niet aan toegekomen. Maar meestal gaan bij mij dan de alarmbellen rinkelen!Misschien hebben we een verschillende definitie van 'betrouwbaar'. Bij mij betekent dat niet: een site die het met me eens is. Dat je het even weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Praktisch gezien ook niet, gezien het misbruik is van collectieve waarden van mensen en al het leed wat het vervolgens brengt.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:47 schreef Robmeister het volgende:
Ach het is een leuk betoog maar het is niet in lijnen te trekken met de realiteit, Ten eerste ben ik tegen alles wat de westerse wereld doet in het MO, Je hebt gelijk als je zegt dat er weinig verschil is met wat de Islam roept en wat de westerse politieke leiders roepen. een Islamitsche ayatholah roept de hele wereld moet islam worden, en een westerse politici roept we moeten de wereld democratiseren, theoretisch gezien zit daar weinig verschil in.
Heel gewoon? Ik daag je uit om naar 10 Islamitische vaders te lopen in Nederland, zeggen dat je bent bekeerd naar de Islam en wilt trouwen met hun 10 jarige dochter, mag je eens kijken wat voor reactie je krijgt. Mijn voorbeeld over kindermisbruik bij kinderopvang ging er om dat het zelfs op een plek gebeurt waar je het niet verwacht, laat staan in overige delen van de wereld. Wanneer zelfs een Fritzl zo omgaat met zijn eigen vlees en bloed, kijk ik nergens meer op van. Andere landen hebben geen een iets wat andere opvatting als het gaat om seksualiteit en vrijheden, maar uithuwelijk, kinderprostitutie etc is een probleem van Mexico tot aan China, met name het feit dat het ook nog eens onder Hindoestanen en Iraakse Christenen voorkomt geeft aan dat het een regionale culturele probleem is, anders dan gewezen op een religie.quote:en je kindermisbruik in kinderopvang vind ik ook geen goed voorbeeld. als bv een priester met zijn tengels aan een kind komt krijgt hij terecht de hele wereld over zich heen, maar binnen Islamitische gemeenschappen zijn kindhuwelijken heel gewoon en daar hoor ik zelden mensen zich tegen uitspreken.
Ja leuk, maar in het Westen gebeuren er ook zulke dingen, men roept Amerikanen op om Julian Assange te executeren waar men hem ook ziet, omdat hij levens van Amerikanen in gevaar heeft gebracht, abortusklinieken worden opgeblazen omdat het 'niet past binnen Gods 2e heilige Roomse Rijk' , atheïsten die moeten onderduiken in Amerika omdat ze bedreigd worden door christenen etc.quote:Kijk bv naar de cartoonrellen, of de wereldwijde gewelddadige demonstraties tegen die Mohammed film die door een Egyptische Kopt op youtube was gezet. Alleen al de woede die dat opwekt binnen de Islamitische gemeenschap. Gaan ze rellen, ambassades aanvallen, ambassadeurs vermoorden. En wat hoor je dan in het algemeen. Dat ze dan de tekeningen of de film afkeuren, Ja maar jullie beledigen de profeet Met dat soort argumenten komen ze dan aan. En dat is selectieve verontwaardiging. Dat begrijp ik echt niet hoor!! En vind ik buitengewoon vreemd gedrag.
Sorry? Je maakt een grapje hoop ik?quote:dat zou je bij Christenen niet zien hoor. die breken geen ambassades af, of gaan geen moorden plegen omdat iemand Jezus beledigd heeft.
Alleen bij moslims wordt het gebracht als islamitisch criminaliteit, Islamitisch terreur en moeten moslims het maar collectief afzweren, als elders een atheist, christen, jood, boedhist of wat dan ook iets verschrikkelijks doet, dan zie je niet een collectieve verontwaardiging richting die groep. Dat de meeste moslims tijdens de cartoonrellen gewoon rustig thuis blijven en zich niet willen mengen met groep A of B is simpelweg geen nieuws en komt dan ook niet in de media.quote:En tuurlijk zijn er Moslims die zich er tegenuit spreken maar dat is niet de meerderheid van de Islamitische gemeenschap. Niet om het een of ander, Maar het gedrag van extremistische moslims, en de reacties daarop van de gemiddelde Moslim spreekt wat dat betreft boekdelen. Alleen al uit die mindset is het inderdaad niet vreemd als mensen conclusies trekken dat de Islam inderdaad een doctrine heeft die religieus geweld goedkeurt. En dat is niet omdat wij de Koran verkeerd zouden interpreteren of niet begrijpen, maar gewoon door de handel en wandel van een gemiddelde moslim. Het is gewoon de mindset.
Waarom zou dat moeten? Ieder moslim die ik ken houdt zich bezig met reële dingen, werken, zijn hypotheek betalen, eten op tafel brengen, hobbys en verantwoordelijkheden. Waarom moeten moslims meer ageren dan een andere groep uit wiens gemeenschap zij iets verkeerds doen? Alleen omdat de ander zo selectief is met zijn collectieve verontwaardiging?quote:Als het moslim extremisme geen zuivere leer zou zijn dan zouden die dingen toch helemaal niet moeten voorkomen? Dan zou er toch veel meer tegen geageerd moeten worden binnen de Islamitische gemeenschap?
Sorry hoor, maar in alle oprechtheid, de bronnen die jij hebt geciteerd waren verre van betrouwbaar te noemen. In iedere zin is het letterlijk gevuld met subjectieve waardeoordelen.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:56 schreef Robmeister het volgende:
Je hebt wel iets met je wikipedia of niet, Mag ik nu eens vragen maar kan je ook met betrouwbare bronnen komen?..
Sorry dat ik het zeg, maar je gaat buiten gewone rare argumenten erbij zoeken. Julian Assange heeft natuurlijk weinig met religie te maken, Julian Assange word gezocht wegens spionage. En ja hoor.. opgeblazen abortus klinieken. man hou toch op zeg. dat komt elke dag in het journaal of niet daar staan de kranten ook elke dag vol van. man wat een belachelijk argument zeg!quote:Ja leuk, maar in het Westen gebeuren er ook zulke dingen, men roept Amerikanen op om Julian Assange te executeren waar men hem ook ziet, omdat hij levens van Amerikanen in gevaar heeft gebracht, abortusklinieken worden opgeblazen omdat het 'niet past binnen Gods 2e heilige Roomse Rijk' , atheïsten die moeten onderduiken in Amerika omdat ze bedreigd worden door christenen etc.
Blijkbaar begrijp jij niet helemaal wat ik zeg. Binnen de Islamitische doctrine is dat goed gekeurd, En dat zie je in veel Islamitische staten waar het heel gewoon is. Hier zou het niet mogelijk zijn omdat het wettelijk verboden is, In tegenstelling tot de islam waar dat wettelijk wordt goed gekeurd.quote:Heel gewoon? Ik daag je uit om naar 10 Islamitische vaders te lopen in Nederland, zeggen dat je bent bekeerd naar de Islam en wilt trouwen met hun 10 jarige dochter, mag je eens kijken wat voor reactie je krijgt.
Je snapt niet echt de kern van mijn betoog he? Het gaat er om dat wanneer zulke dingen gebeuren er geen sprake is van dit is iets typisch Westers of Christelijks, het wordt altijd weggezet als een 'mening' of een groep anarchisten wat te ver is gegaan. Niet dat het dagelijks gebeurd of het enkel met religie te maken heeft. Oh, jij denkt dat kranten niet te vullen zijn met wat atheisten, moslims, christenen, joden of whatever fout doen, dagelijke gevuld kan worden? Voordat je ergens op reageert, zorg er dan wel voor dat je begrijpt wat er geprobeerd wordt om duidelijk te maken.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:37 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar je gaat buiten gewone rare argumenten erbij zoeken. Julian Assange heeft natuurlijk weinig met religie te maken, Julian Assange word gezocht wegens spionage. En ja hoor.. opgeblazen abortus klinieken. man hou toch op zeg. dat komt elke dag in het journaal of niet daar staan de kranten ook elke dag vol van. man wat een belachelijk argument zeg!
Uithuwelijking wordt ten eerste niet in de Islam goedgekeurd, sterker nog, als het meisje nee zegt, is het ook nee in de Islam, iets wat niet wordt nageleefd in de Islamitische staten waar jij het over hebt. Beetje het idee van een mens is een dier, een dier is geen mens. Er zijn geen minimale / maximale leeftijden in de Islam om iemand te laten trouwen, klopt, maar de validiteit van een huwelijk gaat in de Islam altijd gekoppeld aan de acceptatie van het meisje. Het enige wat Islamitisch wel gedaan kan worden is het meisje verloven en dan wachten op wat ze zelf zegt wanneer ze de geschikte leeftijd heeft bereikt, met de vrijheid om het te ontbinden.quote:Blijkbaar begrijp jij niet helemaal wat ik zeg. Binnen de Islamitische doctrine is dat goed gekeurd, En dat zie je in veel Islamitische staten waar het heel gewoon is. Hier zou het niet mogelijk zijn omdat het wettelijk verboden is, In tegenstelling tot de islam wat dat wettelijk wordt goed gekeurd.
Besef je dat je ook maar geen enkel woord hebt gewijd aan mijn commentaar op jouw lezing van de Koran? Na het plaatsen van de complete en relevante verzen er voor en er na ben je er niet eens inhoudelijk op in gegaan en dan zeg je ook nog eens dat je gelijk hebt en dat je de waarheid beweert en de Koran goed leest? Hou toch op. Het is mensen die de Koran lezen zoals jij die de extremisten een valide platform geven om de Islam te definiëren als X en Y.quote:En inderdaad als ik de rest van je betoog lees, Dan heb ik inderdaad gelijk dat Moslims inderdaad het geweld proberen goed te praten wat in naam van hun eigen religie wordt gepleegd. Ja ze gaan natuurlijk niet rellen wegens het beledigen van de profeet, en de conclusie die wij daar uit trekken is natuurlijk helemaal verkeerd want wij lezen de koran niet goed. En daarmee laat je inderdaad zien dat het gene wat ik beweer inderdaad de waarheid is, Het is legaliseren van geweld.
Zeker kan dat. maar jij komt aan met het opblazen van abortus klinieken, Oftewel de Christelijke abortus terrorist< maar nu vraag ik hoe vaak dat voorkomt. Nou volgens mij nooit, En als dat zou gebeuren dan staat dat ook gewoon in de krant,. en komt het ook in het journaal. terreur in naam van Islam komt regelmatig voor en dus staat het ook regelmatig in de krant, en komt het regelmatig op TV. Ja dat is niet meer dan logisch. Als men geen aanslagen pleegt dan heeft de krant of de TV weinig te melden hoor.Of moeten ze er over zwijgen dan? Mag dat niet in de krant komen of op TV?quote:Oh, jij denkt dat kranten niet te vullen zijn met wat atheisten, moslims, christenen, joden of whatever fout doen, dagelijke gevuld kan worden? Voordat je ergens op reageert, zorg er dan wel voor dat je begrijpt wat er geprobeerd wordt om duidelijk te maken.
Nou kijk het is heel simpel. Ik zie moslims aanslagen plegen en anders gelovige de kop afsnijden. ik vraag me af waarom ze dat dan doen. Als ik de Koran raadpleeg zie ik daar teksten die dat soort geweld legaliseren en goed keuren. Ja ik kan er ook niets aan doen dat ik een link leg tussen beide gevallen. Dat doet iedereen. Zo word bv het vrouwenstandpunt van de SGP gelijk gesteld met de Bijbel. Zo word de slavernij van vroeger gelijk gesteld aan de Bijbel..Wij vonden onze legalisering blijkbaar in de Bijbel. Dat is wat men dan zegt. Dus ik zou niet weten waarom wij geen link mogen leggen tussen het moslimextremisme en de Koran, Maar waarom ze wel altijd een link mogen leggen tussen radicale Christenen en de Bijbel.quote:Besef je dat je ook maar geen enkel woord hebt gewijd aan mijn commentaar op jouw lezing van de Koran? Na het plaatsen van de complete en relevante verzen er voor en er na ben je er niet eens inhoudelijk op in gegaan en dan zeg je ook nog eens dat je gelijk hebt en dat je de waarheid beweert en de Koran goed leest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |