abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177211966
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:37 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

!!!!! Moet er iets aangezet worden??? Morgen toch maar even naar de bank...

Ik begrijp het pinnen alleen niet. Dus stel je gaat naar zo'n geldautomaat daar. Je voert je pas in, zie je vervolgens bij de bedragen dirhams of euro's staan?
Standaard kun je alleen binnen Europa pinnen met je pas. Beveiliging bij diefstal. Via de app kun je voor alle werelddelen apart instellen dat je daar ook kunt pinnen gedurende de periode dat je daar bent.

Natuurlijk laat de automaat dirhams zien. Er komen toch ook geen euro’s uitrollen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:48:04 #153
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177214013
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:37 schreef Kluun1985 het volgende:
!!!!! Moet er iets aangezet worden??? Morgen toch maar even naar de bank...
Zoals ik een paar dagen geleden al schreef: volgens mij kun je dat gewoon online regelen.
pi_177214425
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Standaard kun je alleen binnen Europa pinnen met je pas. Beveiliging bij diefstal. Via de app kun je voor alle werelddelen apart instellen dat je daar ook kunt pinnen gedurende de periode dat je daar bent.

Natuurlijk laat de automaat dirhams zien. Er komen toch ook geen euro’s uitrollen?
Goed, ik heb alleen 1000 euro op mijn rekening. Ik wil 2000 dirham hebben. Dat zou dus ongeveer 500 euro zijn ala ik het goed heb? Dan krijg ik dus 2000 dirham, en als ik terug in Nederland ben is er gewoon 500 euro af. Klopt dit?
Niet doen
pi_177214540
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:59 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Goed, ik heb alleen 1000 euro op mijn rekening. Ik wil 2000 dirham hebben. Dat zou dus ongeveer 500 euro zijn ala ik het goed heb? Dan krijg ik dus 2000 dirham, en als ik terug in Nederland ben is er gewoon 500 euro af. Klopt dit?
Op je afschrift krijg je te zien welk bedrag je in dirhams hebt opgenomen en waar je daarvoor in euro’s kwijt bent.

Is dit je eerste keer in het buitenland? Zoveel vragen, zoveel zorgen....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177214546
Hoe is het trouwens als ik geland ben bij terminal 3? Ik zal proberen de andere reizigers te volgen, maar klopt het dat ik op een gegeven moment een soort trein in moet om naar mijn bagage te gaan?

En moet ik als ik naar huis vertrek weer met een trein naar terminal 3? Zo ja, heb ik dan mijn bagage al afgegeven voor ik de trein instap?

Dubai Intl Airport lijkt net een doolhof!
Niet doen
pi_177214575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Op je afschrift krijg je te zien welk bedrag je in dirhams hebt opgenomen en waar je daarvoor in euro’s kwijt bent.

Is dit je eerste keer in het buitenland? Zoveel vragen, zoveel zorgen....
Eerste keer alleen, dus ik moet het dit keer zelf uitzoeken. Normaal volgde ik mijn medereizigers.
Niet doen
pi_177214584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:02 schreef Kluun1985 het volgende:
Hoe is het trouwens als ik geland ben bij terminal 3? Ik zal proberen de andere reizigers te volgen, maar klopt het dat ik op een gegeven moment een soort trein in moet om naar mijn bagage te gaan?

En moet ik als ik naar huis vertrek weer met een trein naar terminal 3? Zo ja, heb ik dan mijn bagage al afgegeven voor ik de trein instap?

Dubai Intl Airport lijkt net een doolhof!
Nonsens. Bordjes volgen en anders personeel vragen. Relax!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177214622
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:03 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Eerste keer alleen, dus ik moet het dit keer zelf uitzoeken. Normaal volgde ik mijn medereizigers.
Het had je een hoop stress gescheeld als je de vorige ke(e)r(en) ook had opgelet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177214718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:02 schreef Kluun1985 het volgende:
Hoe is het trouwens als ik geland ben bij terminal 3? Ik zal proberen de andere reizigers te volgen, maar klopt het dat ik op een gegeven moment een soort trein in moet om naar mijn bagage te gaan?

En moet ik als ik naar huis vertrek weer met een trein naar terminal 3? Zo ja, heb ik dan mijn bagage al afgegeven voor ik de trein instap?

Dubai Intl Airport lijkt net een doolhof!
Mijn hemel, wat voor wereldvreemde eend ben jij joh :')
pi_177214754
Hij had beter kunnen beginnen met een solo weekendje Londen of zo ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177215075
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hij had beter kunnen beginnen met een solo weekendje Londen of zo ;(
Is het zo lastig in Dubai?!? Ik dacht nog wel toeristische bestemming = makkelijk.
Niet doen
pi_177215534
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:18 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Is het zo lastig in Dubai?!? Ik dacht nog wel toeristische bestemming = makkelijk.
Je kon geen andere toeristische bestemming bedenken? Die wat dichterbij ligt? Een cultuur heeft die je kent? Een taal spreekt die je beheerst?

Dubai is niet het einde van de wereld, en zeker ingericht op de westerse toerist. Maar voor iemand die niet aan de CC durft en geen idee heeft hoe hij de weg moet vinden op een vliegveld vind ik het geen logische eerste bestemming.

Hoe is je Arabisch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177216283
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hij had beter kunnen beginnen met een solo weekendje Londen of zo ;(
Of eerst eens naar de randstad ofzo.
pi_177217931
wil je het de hele vakantie doen met omgerkend 500 euro?
  One tough cookie donderdag 15 februari 2018 @ 23:56:40 #166
169210 liesje1979
pi_177219277
Spannend hoor TS! Ik kan me mijn eerste tripje alleen nog goed herinneren. Ook al was het, het wat makkelijkere Barcelona ik was serieus doodsbang en zag overal beren op de weg, wat als.... en ook al zei iedereen dat ik me prima zou redden en het wel goed zou komen, het hielp niets. En ja in het begin was ik ook in Barcelona nog angstig, had ik wel de goede trein? Ondanks dat ik goed had uitgezocht hoe ik bij mijn hotel kwam, kon ik hem niet gelijk vinden, en toen ik mijn eerste wandeling ging maken en ik een foto wilde maken haalde ik heel sneaky mijn camera uit mijn tas, maakte zo snel mogelijk een foto en stopte hem dan snel weer weg omdat ik gelezen had dat je uit moest kijken voor zakkenrollers. _O-

Maar echt binnen no time ben je helemaal gewend en is het heerlijk. Pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan reizen. :+
Veel plezier in ieder geval.
pi_177219392
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:56 schreef liesje1979 het volgende:
Spannend hoor TS! Ik kan me mijn eerste tripje alleen nog goed herinneren. Ook al was het, het wat makkelijkere Barcelona ik was serieus doodsbang en zag overal beren op de weg, wat als.... en ook al zei iedereen dat ik me prima zou redden en het wel goed zou komen, het hielp niets. En ja in het begin was ik ook in Barcelona nog angstig, had ik wel de goede trein? Ondanks dat ik goed had uitgezocht hoe ik bij mijn hotel kwam, kon ik hem niet gelijk vinden, en toen ik mijn eerste wandeling ging maken en ik een foto wilde maken haalde ik heel sneaky mijn camera uit mijn tas, maakte zo snel mogelijk een foto en stopte hem dan snel weer weg omdat ik gelezen had dat je uit moest kijken voor zakkenrollers. _O-

Maar echt binnen no time ben je helemaal gewend en is het heerlijk. Pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan reizen. :+
Veel plezier in ieder geval.
Dit topic is van 2013 dus ik denk dat TS al is geweest ;)
  One tough cookie vrijdag 16 februari 2018 @ 00:06:00 #168
169210 liesje1979
pi_177219426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 00:03 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Dit topic is van 2013 dus ik denk dat TS al is geweest ;)
Oh. _O- Ik dacht even huh? Maar het is een centraal topic, mijn reactie was idd niet voor TS maar voor Kluun. :Y
  vrijdag 16 februari 2018 @ 06:09:29 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177222351
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:02 schreef Kluun1985 het volgende:
Hoe is het trouwens als ik geland ben bij terminal 3? Ik zal proberen de andere reizigers te volgen, maar klopt het dat ik op een gegeven moment een soort trein in moet om naar mijn bagage te gaan?

En moet ik als ik naar huis vertrek weer met een trein naar terminal 3? Zo ja, heb ik dan mijn bagage al afgegeven voor ik de trein instap?

Dubai Intl Airport lijkt net een doolhof!
DXB is aanmerkelijk makkelijker dan Schiphol. Maar ja, je moet een treintje in en je moet met een lift. Dus je volgt gewoon de bordjes en - in mindere mate, want veel mensen stappen alleen maar over op DXB en stoppen dus bij een transferbalie - je medereizigers. En niet in paniek raken als je rustig een kwartier aan het wandelen bent en dan lopen mijn kinderen tegenwoordig zo hard dat ik er zo af en toe op een holletje achteraan ren :P .

Direct na de paspoortcontrole heb je nog een handbagagescan, en als je je bagage van de band hebt gehaald en naar de uitgang loopt kan het zijn dat je wordt gevraagd je ruimbagage nog even op een bandje voor controle te leggen. Dat gaat met duidelijke gebarentaal, en is niet te missen :)

Als je terug gaat geef je inderdaad eerst je bagage af, dan ga je door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole, en dan weer lift + treintje.

Hoe ga je naar het hotel?
pi_177224014
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:18 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Is het zo lastig in Dubai?!? Ik dacht nog wel toeristische bestemming = makkelijk.
Nee hoor, het is best relaxed. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_177230815
quote:
11s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:54 schreef Max-Westerman het volgende:
wil je het de hele vakantie doen met omgerkend 500 euro?
Ja? Ik ga toch niets doen? Alleen taxi kosten en eten betalen. Hotel is bijv al betaald. Toeristenbelasting is weinig. Waarom zou ik het niet met 2000 dirham redden?
Niet doen
pi_177230892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 06:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

DXB is aanmerkelijk makkelijker dan Schiphol. Maar ja, je moet een treintje in en je moet met een lift. Dus je volgt gewoon de bordjes en - in mindere mate, want veel mensen stappen alleen maar over op DXB en stoppen dus bij een transferbalie - je medereizigers. En niet in paniek raken als je rustig een kwartier aan het wandelen bent en dan lopen mijn kinderen tegenwoordig zo hard dat ik er zo af en toe op een holletje achteraan ren :P .

Direct na de paspoortcontrole heb je nog een handbagagescan, en als je je bagage van de band hebt gehaald en naar de uitgang loopt kan het zijn dat je wordt gevraagd je ruimbagage nog even op een bandje voor controle te leggen. Dat gaat met duidelijke gebarentaal, en is niet te missen :)

Als je terug gaat geef je inderdaad eerst je bagage af, dan ga je door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole, en dan weer lift + treintje.

Hoe ga je naar het hotel?
Bedankt!

Ik moet een rode TUI smile volgen en dan kom ik bij een TUI medewerker die mij met een busje naar het hotel brengt....
Niet doen
pi_177230963
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:47 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik moet een rode TUI smile volgen en dan kom ik bij een TUI medewerker die mij met een busje naar het hotel brengt....
Je bedoelt dat je, nadat je je ruimbagage hebt opgehaald en door de ‘nothing to declare’ gang bent gelopen, je in de aankomsthal uitkijkt naar een persoon met een bordje met een rode TUI smile. Of met wellicht je naam.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177231001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:44 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ja? Ik ga toch niets doen? Alleen taxi kosten en eten betalen. Hotel is bijv al betaald. Toeristenbelasting is weinig. Waarom zou ik het niet met 2000 dirham redden?
Omdat fast food en door de stad rijden of wandelen op een gegeven moment saai wordt.
En wil je een museum in, of een pretpark bezoeken, of de hoogste toren ter wereld in dan gaat dat je geld kosten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:00:34 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177232659
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:47 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik moet een rode TUI smile volgen en dan kom ik bij een TUI medewerker die mij met een busje naar het hotel brengt....
Ah kijk, dat is lekker makkelijk geregeld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Omdat fast food en door de stad rijden of wandelen op een gegeven moment saai wordt.
En wil je een museum in, of een pretpark bezoeken, of de hoogste toren ter wereld in dan gaat dat je geld kosten.
Z'n hotel is erg dicht bij El Fahidi/ de Creek. Daar kun je een behoorlijke tijd je ogen uitkijken zonder geld uit te geven. Dubai Museum kost geen bal. Creek over met een abra kost geen bal. Eten en drinken is in die buurt goedkoop als je het bescheiden houdt. Ik neem aan dat 'ie een dagje strand doet (of misschien meerdere) en als hij daarvoor even een supermarkt inschiet voor eten en drinken en naar Jumeirah Beach of Kite Beach gaat kost het hem alleen maar taxikosten. Idem dito (afgezien van de meegebrachte maaltijd, maar een kop koffie bij Starbuck's is minder dan AED20, en als hij avontuurlijk wil doen gaat hij naar Cafe Bateel voor Arabische koffie) voor een dagje Dubai Mall/Burj Khalifa (van buiten; 'beklimmen' kost flink wat)/Dubai Fountain.

Ik zou het liever ruimer hebben, maar het kan best.....
pi_177234289
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:44 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ja? Ik ga toch niets doen? Alleen taxi kosten en eten betalen. Hotel is bijv al betaald. Toeristenbelasting is weinig. Waarom zou ik het niet met 2000 dirham redden?
Waarom ga je op vakantie als je niks gaat doen?

Ben je geen troll?
pi_177236400
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Omdat fast food en door de stad rijden of wandelen op een gegeven moment saai wordt.
En wil je een museum in, of een pretpark bezoeken, of de hoogste toren ter wereld in dan gaat dat je geld kosten.
Het is maar 6 dagen. Ik ben het volgende van plan:

Dubai Mall
Mall of the Emirates
The Walk
Atlantis The Palm Hotel
De souks bij de Creek
Die souk bij Dubai Marina
Strand
Lokale supermarkten met bijvoorbeeld Indiase of Koreaanse producten bekijken is mijn hobby trouwens. Vooral onbekende soep/noodles kijken en die aanschaffen en meenemen!

Heel misschien dat ik of naar Global Village wil of idd de Burj Khalifa in. Maar ik wil eigenlijk een rustige vakantie. Gewoon een beetje genieten en rondkijken ipv 6 dagen lang heen en weer rennen om maar op tijd bij de safari aan te komen of die Dhow Cruise in te gaan. Ik zit in het oude gedeelte Bur Juman, ontbijt is inbegrepen, en verder vreet ik niet veel. Dus tussendoortjes als fruit of noten koop ik bij de supermarkt, hoef ik alleen aan lunch en diner te denken. Het laatste zal ik vooral in het oude gedeelte doen en dan kost dat niet zoveel neem ik aan? Dus dan heb ik vooral te maken met taxi en evt OV kosten en lunch. Als dit klopt, dan hou ik dus nog genoeg geld over en kan ik wel naar 1 of 2 attracties.
Niet doen
pi_177236454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is lekker makkelijk geregeld.

[..]

Z'n hotel is erg dicht bij El Fahidi/ de Creek. Daar kun je een behoorlijke tijd je ogen uitkijken zonder geld uit te geven. Dubai Museum kost geen bal. Creek over met een abra kost geen bal. Eten en drinken is in die buurt goedkoop als je het bescheiden houdt. Ik neem aan dat 'ie een dagje strand doet (of misschien meerdere) en als hij daarvoor even een supermarkt inschiet voor eten en drinken en naar Jumeirah Beach of Kite Beach gaat kost het hem alleen maar taxikosten. Idem dito (afgezien van de meegebrachte maaltijd, maar een kop koffie bij Starbuck's is minder dan AED20, en als hij avontuurlijk wil doen gaat hij naar Cafe Bateel voor Arabische koffie) voor een dagje Dubai Mall/Burj Khalifa (van buiten; 'beklimmen' kost flink wat)/Dubai Fountain.

Ik zou het liever ruimer hebben, maar het kan best.....
Dat bedoel ik precies. Ik begrijp het niet zo. Ik woon in Rotterdam en ben nog nooit de Euromast in geweest, hoezo moet ik dan die Burj Khalifa in? Een vliegtuig vliegt nog hoger. Ik zit bij het raam en wanneer we landen zie ik toch hetzelfde? Tenzij die taxi ritten ivm files heel duur worden, red ik het dus prima met 500 euro. En dat Savoy Central zit inderdaad dicht bij de souks. En ze hebben een shuttle service naar het strand. Ik wil vooral rondkijken ipv de toerist uithangen en allerlei activiteiten te gaan ondernemen. Ben ik niet al een hele dag in de Dubai Mall kwijt?
Niet doen
pi_177236475
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:14 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Waarom ga je op vakantie als je niks gaat doen?

Ben je geen troll?
Omdat het VAKANTIE heet! Daarna moet ik weer aan de bak. Ik ben daar liever ontspannen dan bezig met overal naar toerennen.
Niet doen
pi_177236494
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik precies. Ik begrijp het niet zo. Ik woon in Rotterdam en ben nog nooit de Euromast in geweest, hoezo moet ik dan die Burj Khalifa in? Een vliegtuig vliegt nog hoger. Ik zit bij het raam en wanneer we landen zie ik toch hetzelfde? Tenzij die taxi ritten ivm files heel duur worden, red ik het dus prima met 500 euro. En dat Savoy Central zit inderdaad dicht bij de souks. En ze hebben een shuttle service naar het strand. Ik wil vooral rondkijken ipv de toerist uithangen en allerlei activiteiten te gaan ondernemen. Ben ik niet al een hele dag in de Dubai Mall kwijt?
Als je vooral wil rondkijken en nergens in wil is het haalbaar.
Ik hoor je trouwens alleen over taxi praten. OV (vooral metro, maar er zijn ook stukjes tram) daar is goedkoper, rijdt heel frequent en is gemakkelijk te gebruiken. Alleen opletten dat je als man niet in de vrouwenwagons (metro) instapt, maar dat is met plaatjes heel duidelijk aangegeven, kan haast niet misgaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177236502
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:16 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Omdat het VAKANTIE heet! Daarna moet ik weer aan de bak. Ik ben daar liever ontspannen dan bezig met overal naar toerennen.
Je leeft er ook zo ontspannen naartoe _O-
Ik hoop echt dat je ter plekke meer relaxed wordt als je erachter bent hoe alles werkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177236647
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als je vooral wil rondkijken en nergens in wil is het haalbaar.
Ik hoor je trouwens alleen over taxi praten. OV (vooral metro, maar er zijn ook stukjes tram) daar is goedkoper, rijdt heel frequent en is gemakkelijk te gebruiken. Alleen opletten dat je als man niet in de vrouwenwagons (metro) instapt, maar dat is met plaatjes heel duidelijk aangegeven, kan haast niet misgaan.

Heb even naar Global Village gekeken, maar dat is een attractiepark. Ook overbodig dus. Ik ben ook van plan het OV te gebruiken, maar ik ben bang dat ik uit gemakzucht en luiheid toch vooral op taxi's ga wachten daar.
Niet doen
pi_177236657
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je leeft er ook zo ontspannen naartoe _O-
Ik hoop echt dat je ter plekke meer relaxed wordt als je erachter bent hoe alles werkt.
Liever nu gestresst, en dan nu alles leren en begrijpen, en daar dan relaxt mijn ding kunnen doen.
Niet doen
pi_177239681
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:16 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Omdat het VAKANTIE heet! Daarna moet ik weer aan de bak. Ik ben daar liever ontspannen dan bezig met overal naar toerennen.
oh oke
fijne vakantie dan.
Ik kan je helaas geen tips geven ik ben nog nooit in Dubai geweest, maar ik wil dit jaar misschien wel gaan.
Misschien kan jij na je vakantie mij wel van tips voorzien!
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:57:21 #185
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177240036
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef Kluun1985 het volgende:
Dat bedoel ik precies. Ik begrijp het niet zo. Ik woon in Rotterdam en ben nog nooit de Euromast in geweest, hoezo moet ik dan die Burj Khalifa in? Een vliegtuig vliegt nog hoger. Ik zit bij het raam en wanneer we landen zie ik toch hetzelfde?
Toegegeven: ik ben ook nog nooit de Euromast op geweest, maar de Burj Khalifa is toch echt wel iets heel, heel anders.

Om even te vergelijken: de Eiffeltoren is drie keer zo hoog als de Euromast.


Global Village heeft wel een kermis-achtig gedeelte, maar is niet echt een attractiepark. Wat het wel is, is een beetje moeilijk te omschrijven. Er zijn paviljoens van landen van over de hele wereld. De meesten daarvan verkopen spullen uit die landen, als een hele grote, hele gevarieerde markt. Maar tegelijk loopt de halve Arabische wereld er rond, en is het daardoor een hele leuke ervaring. Vind ik...

Cat heeft gelijk wat betreft je taxikosten: ik denk dat je daar een beetje te licht over denkt. Maar goed, daar kom je vanzelf achter en dan kun je je plan bijstellen.

Ik wist niet dat er een souk bij de Marina is?

Ik denk dat Dubai Mall een ruime halve dag is, zo ongeveer. Even goed timen met de fonteinen.
pi_177240401
Met taxi’s moet je ook nog opletten dat je geregistreerde taxi’s neemt die op de meter rijden. Anders wordt het grapje nog duurder.

Bij het theater trapten we daar bijna in. Drukdruk, weinig taxi’s beschikbaar maar een man met gewone auto bood zijn diensten aan. We zijn maar een stukje teruggelopen om een officiële taxi te vinden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177244833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Toegegeven: ik ben ook nog nooit de Euromast op geweest, maar de Burj Khalifa is toch echt wel iets heel, heel anders.

Om even te vergelijken: de Eiffeltoren is drie keer zo hoog als de Euromast.
[ afbeelding ]

Global Village heeft wel een kermis-achtig gedeelte, maar is niet echt een attractiepark. Wat het wel is, is een beetje moeilijk te omschrijven. Er zijn paviljoens van landen van over de hele wereld. De meesten daarvan verkopen spullen uit die landen, als een hele grote, hele gevarieerde markt. Maar tegelijk loopt de halve Arabische wereld er rond, en is het daardoor een hele leuke ervaring. Vind ik...

Cat heeft gelijk wat betreft je taxikosten: ik denk dat je daar een beetje te licht over denkt. Maar goed, daar kom je vanzelf achter en dan kun je je plan bijstellen.

Ik wist niet dat er een souk bij de Marina is?

Ik denk dat Dubai Mall een ruime halve dag is, zo ongeveer. Even goed timen met de fonteinen.
maar een vliegtuig vliegt nog steeds hoger. Bovendien smog/zand kijken betaal ik niet voor. :')

Een markt waar je entreegeld moet betalen 8)7

Ik ben me ervan bewust dat de taxi niet goedkoop is, maar als ik de kaart bekijk is Atlantis Hotel het verst, vanaf hotel is het 45 minuten. Bijv:

Vertrek Zo om 22:00 van Schiphol

Aankomst Ma om 07:30, hotel inchecken kan pas vanaf 12:00, eerst even naar de supermarkt naast het hotel, door het hotel rennen, ze hebben zwembad! Slapen tot 16:00, dan naar Dubai Mall, want ik ben jarig, en wil mezelf trakteren bij de Cheesecake Factory, dan kan ik dus ook al de fonteinshow etc zien.

Di: Naar de Bur Juman Mall en de souks

Wo: Mall of the emirates en strand en dubai marina the walk

Do: Weer Dubai Mall en omgeving

Vrij: Atlantis Hotel

Za: Weet ik nog niet, sowieso snacks inslaan om mee te nemen

Zo: Inpakken en rond 12:00 op het vliegveld zijn

Lekker toch O+

Wat betreft de souk bedoelde ik Marina Souq Market, maar die is er inderdaad dan niet.
Niet doen
pi_177244865
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met taxi’s moet je ook nog opletten dat je geregistreerde taxi’s neemt die op de meter rijden. Anders wordt het grapje nog duurder.

Bij het theater trapten we daar bijna in. Drukdruk, weinig taxi’s beschikbaar maar een man met gewone auto bood zijn diensten aan. We zijn maar een stukje teruggelopen om een officiële taxi te vinden.
Hoe herken ik die? :X
Niet doen
pi_177246461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 00:04 schreef Kluun1985 het volgende:
maar een vliegtuig vliegt nog steeds hoger. Bovendien smog/zand kijken betaal ik niet voor.

Ik heb op de top van de Cayan tower gestaan (relatief nog een klein torentje vergeleken met de Burj Khalifa) en het idee dat je 'vaste grond' onder je voeten hebt en al die wolkenkrabbers kleine kuttorentjes lijken... is gewoon onbeschrijflijk. Totaal niet te vergelijken met een vliegtuig uitzicht.
pi_177288315
Over 7 dagen is het zover!!! Volgende week zondag vertrek ik om 22:00.

Nog veel regelen! Morgen naar de bank zodat ik in Dubai geld kan opnemen. Ik ga sowieso op Schiphol al 50 euro wisselen bij die GWK, dan heb ik al een klein bedrag op zak.

Ik moet nog wel uitzoeken hoeveel bagage ik mee mag nemen met Emirates, dat wordt nog lastig.

En heel belangrijk! Ik wil deze in Dubai kopen:







etc. Maar mogen die wel mee? En als ik snacks als chips koop mogen die dan ook mee? Of krijg ik dan een boete van de douane?

En mag ik paracetamol van de kruidvat meenemen?
Niet doen
pi_177291240
Bagage: https://www.emirates.com/(...)checked-baggage.aspx even Googlen op luggage emirates.
En die snacks en paracetamol mogen gewoon mee. Je moet alleen opletten met vloeistoffen in je handbagage. 1 liter max, in hoeveelheden van max 100 ml. Internet staat er vol over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177296072
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:48 schreef Kluun1985 het volgende:
Over 7 dagen is het zover!!! Volgende week zondag vertrek ik om 22:00.

Nog veel regelen! Morgen naar de bank zodat ik in Dubai geld kan opnemen. Ik ga sowieso op Schiphol al 50 euro wisselen bij die GWK, dan heb ik al een klein bedrag op zak.

Ik moet nog wel uitzoeken hoeveel bagage ik mee mag nemen met Emirates, dat wordt nog lastig.

En heel belangrijk! Ik wil deze in Dubai kopen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

etc. Maar mogen die wel mee? En als ik snacks als chips koop mogen die dan ook mee? Of krijg ik dan een boete van de douane?

En mag ik paracetamol van de kruidvat meenemen?
Je kan gewoon zelf je bankpas op Azie zetten via internetbankieren.
Verder gewoon bij aankomst pinnen. Wisselen bij GWK is veels te duur.
Antwoord op de snacks en paracetamol is ja,mag je meenemen
pi_177297232
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bagage: https://www.emirates.com/(...)checked-baggage.aspx even Googlen op luggage emirates.
En die snacks en paracetamol mogen gewoon mee. Je moet alleen opletten met vloeistoffen in je handbagage. 1 liter max, in hoeveelheden van max 100 ml. Internet staat er vol over.
Bedankt! Maar er staat dat ik 30 kg ruimbagage mee mag en 7 kg handbagage!!! Dat kan toch niet?! Ik dacht gewoon dat ik een kleine koffer als handbagage zou meenemen en 1 lege koffer als ruimbagage zodat ik aankopen daarin kan stoppen.

Ik ben trouwens van plan ook een paar dagen gewoon alles met openbaar vervoer te doen. Ik zag net dat de Al Fahidi metrostation dicht bij mijn hotel is. Maar als ik dan zo'n dag NOL kaart koop, betaal ik dan eenmalig, of moet ik die ook nog opladen?
Niet doen
pi_177297287
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:33 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Je kan gewoon zelf je bankpas op Azie zetten via internetbankieren.
Verder gewoon bij aankomst pinnen. Wisselen bij GWK is veels te duur.
Antwoord op de snacks en paracetamol is ja,mag je meenemen
Ik heb hem op 'wereld' laten zetten. Nog bedankt!
Niet doen
pi_177297848
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:11 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Bedankt! Maar er staat dat ik 30 kg ruimbagage mee mag en 7 kg handbagage!!! Dat kan toch niet?! Ik dacht gewoon dat ik een kleine koffer als handbagage zou meenemen en 1 lege koffer als ruimbagage zodat ik aankopen daarin kan stoppen.

Ligt aan je ticket he. Moet je kijken wat daar op staat. Saver/flex/flex plus is 30kg, als je een Special ticket hebt dan is het 20kg
pi_177300422
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:11 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Bedankt! Maar er staat dat ik 30 kg ruimbagage mee mag en 7 kg handbagage!!! Dat kan toch niet?! Ik dacht gewoon dat ik een kleine koffer als handbagage zou meenemen en 1 lege koffer als ruimbagage zodat ik aankopen daarin kan stoppen.

Ik ben trouwens van plan ook een paar dagen gewoon alles met openbaar vervoer te doen. Ik zag net dat de Al Fahidi metrostation dicht bij mijn hotel is. Maar als ik dan zo'n dag NOL kaart koop, betaal ik dan eenmalig, of moet ik die ook nog opladen?
Is je Google stuk? http://www.nol.ae Voor alles over NOL.

En wat is je probleem met bagage? Je mag tussen 0 en 30 kilo (check idd wel je ticket of jij niet tot de 20 kilo groep hoort) meenemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 februari 2018 @ 15:00:50 #197
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177300581
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 01:23 schreef Daantke het volgende:

[..]

Ik heb op de top van de Cayan tower gestaan (relatief nog een klein torentje vergeleken met de Burj Khalifa) en het idee dat je 'vaste grond' onder je voeten hebt en al die wolkenkrabbers kleine kuttorentjes lijken... is gewoon onbeschrijflijk. Totaal niet te vergelijken met een vliegtuig uitzicht.
Maar ik heb gemerkt dat daar ook weer een maximum aan zit. Ik vond The Top bij de Burj Khalifa nu niet bepaald anders aanvoelen dan de Petronas Towers in Kuala Lumpur, terwijl daar toch nog wel wat verschil in zit. Ik vond die toren in Dubai vooral over the top duur, achteraf gezien misschien wel té duur.
Don't let my username fool you...
  maandag 19 februari 2018 @ 20:05:32 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177306650
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar ik heb gemerkt dat daar ook weer een maximum aan zit. Ik vond The Top bij de Burj Khalifa nu niet bepaald anders aanvoelen dan de Petronas Towers in Kuala Lumpur, terwijl daar toch nog wel wat verschil in zit. Ik vond die toren in Dubai vooral over the top duur, achteraf gezien misschien wel té duur.
Aan dat laatste kun je wel wat doen door niet op een toptijd te gaan, en even naar Groupon oid te kijken.
pi_177308854
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is je Google stuk? http://www.nol.ae Voor alles over NOL.

En wat is je probleem met bagage? Je mag tussen 0 en 30 kilo (check idd wel je ticket of jij niet tot de 20 kilo groep hoort) meenemen.
Dat heb ik gelezen, maar ik bekijk natuurlijk een hoop vlogs en dit meisje heeft om 2:19 zo'n rode NOL kaart vast en beweert dat het een dagkaart is waarmee ze de hele dag voor maar 20 AED met het OV kan:


Daar zie ik niets over terug op de site?
Niet doen
pi_177308941
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:29 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen, maar ik bekijk natuurlijk een hoop vlogs en dit meisje heeft om 2:19 zo'n rode NOL kaart vast en beweert dat het een dagkaart is waarmee ze de hele dag voor maar 20 AED met het OV kan:


Daar zie ik niets over terug op de site?
Ik zou eerder de officiële site geloven dan een vlogster.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 februari 2018 @ 22:44:10 #201
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177310750
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Aan dat laatste kun je wel wat doen door niet op een toptijd te gaan, en even naar Groupon oid te kijken.
We hadden al één van de goedkoopste tijden geboekt en wel ruim van tevoren geboekt om er zeker van te zijn dat we in de drie dagen dat we er waren (tussenstop op de terugweg vanuit Australië) wel zeker naar boven konden. Leuk om eens te zien, maar voor meer dan 100 euro vond ik het wat tegenvallen.... (wel op die etage waar maar een beperkt aantal toeristen dagelijks worden toegelaten, zo hoog mogelijk)
Don't let my username fool you...
pi_177310871
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

We hadden al één van de goedkoopste tijden geboekt en wel ruim van tevoren geboekt om er zeker van te zijn dat we in de drie dagen dat we er waren (tussenstop op de terugweg vanuit Australië) wel zeker naar boven konden. Leuk om eens te zien, maar voor meer dan 100 euro vond ik het wat tegenvallen.... (wel op die etage waar maar een beperkt aantal toeristen dagelijks worden toegelaten, zo hoog mogelijk)
Ah, jij hebt dat extraatje erbij gepakt. Die vonden wij ook te duur. Nog wel getwijfeld maar in het kader van ‘de hoogte waar iedereen kan komen is ook al best hoog’ hebben we dat niet gedaan. High tea in Burj al Arab was al duur zat. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 februari 2018 @ 22:54:47 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177311031
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ah, jij hebt dat extraatje erbij gepakt. Die vonden wij ook te duur. Nog wel getwijfeld maar in het kader van ‘de hoogte waar iedereen kan komen is ook al best hoog’ hebben we dat niet gedaan. High tea in Burj al Arab was al duur zat. :7
Tja, het voordeel van hoger was dat het daar veel rustiger was en je rustig de tijd kon nemen om rond te kijken.

Maar over het algemeen gaf Dubai me vooral een "meh" gevoel. Alles en iedereen is nep en het aan de ene kant bekrompen Islamitisch cultuurtje, maar aan de andere kant graag mee willen doen met de Westerse wereld kon ik nooit echt met elkaar verenigen.
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:24:56 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177311648
Kluun ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik zie dat je je erg druk maakt maar het gaat allemaal vast goed komen ^O^ fijne reis alvast!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 20 februari 2018 @ 18:26:06 #205
54408 Parzival
Where it happens
pi_177326204
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:54 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar over het algemeen gaf Dubai me vooral een "meh" gevoel. Alles en iedereen is nep en het aan de ene kant bekrompen Islamitisch cultuurtje, maar aan de andere kant graag mee willen doen met de Westerse wereld kon ik nooit echt met elkaar verenigen.
Dat is omdat je de verkeerde (standaard) toeristen dingen doet.. ipv zelf met de auto erop uit gaan.. of naar de betere plekken gaat (Global Village, Miracle Garden, de verschillende parken, de vrijdag brunch en drankjes in het midden van de woestijn zonder alle andere toeristen en weet ik veel wat nog meer)..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177329552
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:24 schreef MaJo het volgende:
Kluun ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik zie dat je je erg druk maakt maar het gaat allemaal vast goed komen ^O^ fijne reis alvast!
Bedankt!
Niet doen
pi_177356278
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:54 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Bedankt!
Vergeet niet de speciale "2018" oud-en-nieuw lightshow te kijken bij de Burj Khalifa fonteinen. Ik was 3 weken geleden 2 dagen in Dubai en was toevallig daar foto's aan het maken van de Burj Khalifa by night toen opeens die speciale show begon, erg tof!



Elk kwartier of half uur (?) is er een 'normale' show, maar tot 31-3 wordt de 2018-show nog af en toe afgespeeld:

Dinsdag, woensdag en zaterdag om 20:00 en donderdag en vrijdag om 22:00:
https://www.khaleejtimes.(...)-show-until-march-31

Vanaf de brug onderop de foto te zien heb je een mooi zicht, maar het kan daar erg druk worden. Ik was daarom iets meer terug gelopen (richting Address hotel - wat tijdens oud en nieuw 2015-2016 in de fik heeft gestaan - en langs het "I love Dubai" sign) en had daar ook een mooie plek die een stuk rustiger was.

Nog wat random tips:
- Vliegveld is groot maar alles is prima aangegeven. Ik kwam aan op Terminal 1 en moest ook met een treintje, dat wist ik niet van te voren maar het is allemaal zo logisch dat het als vanzelf gaat. Ook lopen er heel veel hosts rond, aardige jongens en meisjes met blauwe t-shirts met de tekst "may I help you?".
- Metrosysteem is simpel en goedkoop. De kaartautomaten zijn duidelijk, maar elk metrostation heeft ook een loket met vriendelijke en goed Engels sprekende medewerkers die je precies van het juiste kaartje kunnen voorzien.
- Download met de Google Maps app van te voren een offline map van Dubai, kun je als je ergens loopt altijd even de kaart checken.
- Tripadvisor is een goede app om bezienswaardigheden of restaurants te zoeken.
- Er zijn een aantal hotels met vrij toegankelijke dakterassen (1 consumptie nemen is wel gebruikelijk). Ik zat in hotel Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road en had een gaaf uitzicht vanaf de rooftop bar (43ste verdieping):

  donderdag 22 februari 2018 @ 05:54:51 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177360013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:26 schreef Tourniquet het volgende:
Elk kwartier of half uur (?) is er een 'normale' show, maar tot 31-3 wordt de 2018-show nog af en toe afgespeeld...
Wat tof, dat wist ik niet. Dank je! En wat een prachtige foto!
pi_177362966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat tof, dat wist ik niet. Dank je! En wat een prachtige foto!
Thanks! Ik wist überhaupt niet dat de helft van de toren vol zit met LEDs, dus het verrassingseffect was des te groter. _O_
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:17:49 #210
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177365831
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:47 schreef Tourniquet het volgende:
Thanks! Ik wist überhaupt niet dat de helft van de toren vol zit met LEDs, dus het verrassingseffect was des te groter. _O_
:D Dat wist ik wel. En die leds doen eigenlijk ook altijd wel iets. Vaak afwisselend een UAE vlag en een ander patroon, bijvoorbeeld. Of als het een feestdag is van een land in de buurt, laten ze daarvan de vlag zien.
pi_177369558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vergeet niet de speciale "2018" oud-en-nieuw lightshow te kijken bij de Burj Khalifa fonteinen. Ik was 3 weken geleden 2 dagen in Dubai en was toevallig daar foto's aan het maken van de Burj Khalifa by night toen opeens die speciale show begon, erg tof!

[ afbeelding ]

Elk kwartier of half uur (?) is er een 'normale' show, maar tot 31-3 wordt de 2018-show nog af en toe afgespeeld:

Dinsdag, woensdag en zaterdag om 20:00 en donderdag en vrijdag om 22:00:
https://www.khaleejtimes.(...)-show-until-march-31

Vanaf de brug onderop de foto te zien heb je een mooi zicht, maar het kan daar erg druk worden. Ik was daarom iets meer terug gelopen (richting Address hotel - wat tijdens oud en nieuw 2015-2016 in de fik heeft gestaan - en langs het "I love Dubai" sign) en had daar ook een mooie plek die een stuk rustiger was.

Nog wat random tips:
- Vliegveld is groot maar alles is prima aangegeven. Ik kwam aan op Terminal 1 en moest ook met een treintje, dat wist ik niet van te voren maar het is allemaal zo logisch dat het als vanzelf gaat. Ook lopen er heel veel hosts rond, aardige jongens en meisjes met blauwe t-shirts met de tekst "may I help you?".
- Metrosysteem is simpel en goedkoop. De kaartautomaten zijn duidelijk, maar elk metrostation heeft ook een loket met vriendelijke en goed Engels sprekende medewerkers die je precies van het juiste kaartje kunnen voorzien.
- Download met de Google Maps app van te voren een offline map van Dubai, kun je als je ergens loopt altijd even de kaart checken.
- Tripadvisor is een goede app om bezienswaardigheden of restaurants te zoeken.
- Er zijn een aantal hotels met vrij toegankelijke dakterassen (1 consumptie nemen is wel gebruikelijk). Ik zat in hotel Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road en had een gaaf uitzicht vanaf de rooftop bar (43ste verdieping):

[ afbeelding ]
Hey wat goed!!! Dat van die show wist ik niet. Komende dinsdag zal ik daar staan om 20:00. Ben sowieso van plan dinsdag bij de Dubai Mall door te brengen. Ik moet trouwens nog een schema maken. Ik heb 5 volle dagen, maandag land ik om 07:30, maar ik kan pas 14:00 inchecken, verwacht dus de ochtend daaraan kwijt te zijn, dus maandag breng ik in het hotel en oude gedeelte als de Bur Juman Mall en Meena Bazaar door. Dinsdag naar de Dubai Mall en woensdag naar de Mall of the Emirates, donderdag wil ik naar de souks en het atlantis hotel en The Walk. Dan hou ik vrijdag en zaterdag over voor het strand en nog een laatste keer Dubai Mall. Als het trouwens mogelijk is zou ik best 1 dag naar Abu Dhabi willen en die moskee willen zien. Maar dat ligt eraan of het hotel een tour heeft. Of rijden de taxichauffeurs in Dubai op verzoek ook naar Abu Dhabi?
Niet doen
pi_177370225
^ Ibn Battuta Mall
Souk Madinat Jumeirah
Jumeirah Lake Towers
Pier 7
City Walk

[ Bericht 68% gewijzigd door Kluun1985 op 22-02-2018 15:38:05 ]
Niet doen
pi_177371072
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:58 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hey wat goed!!! Dat van die show wist ik niet. Komende dinsdag zal ik daar staan om 20:00. Ben sowieso van plan dinsdag bij de Dubai Mall door te brengen. Ik moet trouwens nog een schema maken. Ik heb 5 volle dagen, maandag land ik om 07:30, maar ik kan pas 14:00 inchecken, verwacht dus de ochtend daaraan kwijt te zijn, dus maandag breng ik in het hotel en oude gedeelte als de Bur Juman Mall en Meena Bazaar door. Dinsdag naar de Dubai Mall en woensdag naar de Mall of the Emirates, donderdag wil ik naar de souks en het atlantis hotel en The Walk. Dan hou ik vrijdag en zaterdag over voor het strand en nog een laatste keer Dubai Mall. Als het trouwens mogelijk is zou ik best 1 dag naar Abu Dhabi willen en die moskee willen zien. Maar dat ligt eraan of het hotel een tour heeft. Of rijden de taxichauffeurs in Dubai op verzoek ook naar Abu Dhabi?
Taxi rijdt overal naar toe als je maar betaald :P

http://www.guinnessworldr(...)urney%E2%80%8E-41649 :D
pi_177371264
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:58 schreef Kluun1985 het volgende:

[...]

Als het trouwens mogelijk is zou ik best 1 dag naar Abu Dhabi willen en die moskee willen zien. Maar dat ligt eraan of het hotel een tour heeft. Of rijden de taxichauffeurs in Dubai op verzoek ook naar Abu Dhabi?
Gewoon een helicopter charteren natuurlijk. ;)

Meeste hotels zullen wel wat kunnen regelen, maar zo te lezen zijn er ook zat mogelijkheden met een lijnbus:

https://www.allesoverdubai.info/van-dubai-naar-abu-dhabi-reizen/
http://reisbloggers.nl/az(...)-abu-dhabi-en-dubai/
http://www.thetravelmento(...)dubai-and-abu-dhabi/
  donderdag 22 februari 2018 @ 17:40:24 #215
54408 Parzival
Where it happens
pi_177372254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:58 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

............... Als het trouwens mogelijk is zou ik best 1 dag naar Abu Dhabi willen en die moskee willen zien. Maar dat ligt eraan of het hotel een tour heeft. Of rijden de taxichauffeurs in Dubai op verzoek ook naar Abu Dhabi?
Ja hoor die rijden gewoon naar AD.. duurt 1.5 uur ofzo en je bent tussen de 250-350aed kwijt. Wel even goed van te voren kijken waar je heen moet.. want de chauffeurs kennen dubai dan wel.. maar Abu Dhabi is natuurlijk weer iets heel anders.. (en vice versa)

er gaat idd ook een bus maar die rijdt helemaal AD in .. en dan moet je weer een half uur in een taxi om vanaf de Abu Dhabi mall naar de moskee te gaan.. vaak is de bus ook vol en gaan alle vrouwen voor (ze gooien er zelfs mannen voor uit de bus als het nodig is..)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:02:26 #216
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_177372633
Afgelopen week weer eens geweest, eerste keer met vrouwlief samen. Eerst paar dagen Dubai, daarna auto gehuurd en naar Al Ain gereden (Jebel Khafeet, Al Ain oasis). Vind dit de fijnste stad in de UAE, veel leefbaarder dan druk Dubai. Daarna via Fujairah naar hotel bij Dibba aan het strand en laatste dag terug via RAK.

Het is jammer dat je niet makkelijk meer Oman inkomt. De rit van Al Ain via Hatta naar Fujairah was de moeite waard en Musandam is fantastisch.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:03:19 #217
54408 Parzival
Where it happens
pi_177373933
ik mag morgen weer naar Dibba rijden.. :) even een duikje doen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177375415
Bedankt voor alle tips :)

Weet iemand trouwens wat de rush hours in Dubai zijn? Ik betaal liever niet voor files :X
Niet doen
pi_177427269
Morgen is het zover!!! Ik zou wel graag mijn tablet willen meenemen, maar ik lees net dat er een laptopverbod geldt als je terugkomt van Dubai. Klopt dit?
Niet doen
pi_177428082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:57 schreef Kluun1985 het volgende:
en is het zover!!! Ik zou wel graag mijn tablet willen meenemen, maar ik lees net dat er een laptopverbod geldt als je terugkomt van Dubai. Klopt dit
nee.
of vlieg je door naar de VS?
pi_177459615
ben wel benieuwd naar kluun
pi_177459704
quote:
11s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:35 schreef Max-Westerman het volgende:
ben wel benieuwd naar kluun
Inderdaad! Zou hij al uit de krochten van DXB hebben weten te ontsnappen? 8-)
pi_177461626
Die zit vast nog te janken op een toilet op het vliegveld :')
pi_177473647
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Die zit vast nog te janken op een toilet op het vliegveld :')
Ja, verschrikkelijk dat iemand die voor het eerst op een lange reis gaat wat vragen stelt, en zich druk maakt over een enorm groot vliegveld :')

Al vraag het natuurlijk wel om een reportje.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 05:11:44 #225
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177475937
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:03 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, verschrikkelijk dat iemand die voor het eerst op een lange reis gaat wat vragen stelt, en zich druk maakt over een enorm groot vliegveld.
Dat vind ik ook helemaal niet gek. Maar als je dan tips krijgt en je reageert stronteigenwijs, is mijn geduld redelijk vlot op 😉

Kluun is vast zo druk met ontdekken dat hij ‘s avonds geen energie meer heeft voor FOK! Met een beetje geluk heeft hij ook nog een staartje meegepakt van een zeldzaam fenomeen: regen 😜 Verder gaat de temperatuur vlot omhoog, helaas.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:57:13 #226
54408 Parzival
Where it happens
pi_177574966
de regen dit jaar was bijna niets... maar t koelde wel nog even lekker af...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:03:23 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177580828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:57 schreef Parzival het volgende:
de regen dit jaar was bijna niets... maar t koelde wel nog even lekker af...
Ik zat me net, bij een vuurtje in de tuin, te bedenken dat het fris is. En een prachtig heldere sterrenhemel O+
pi_177607835
Kluun, ben je al terug en hoe was het? ;)
pi_177672164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:57 schreef Kluun1985 het volgende:
Morgen is het zover!!!
En, hoe was het?
pi_177692162
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:04 schreef Kluun1985 het volgende:
-lokpost-
Hoe was het?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177698236
Beetje vreemd dat Kluun nergens meer op reageert :{ Allerlei mensen hebben hem proberen te helpen met zijn vragen en van tips voorzien en dan kan het er niet ff vanaf om te reageren met hoe t was geweest.... :X Of het moet een kutvakantie geweest zijn maar dat kan je ook gewoon zeggen :D
  vrijdag 9 maart 2018 @ 05:16:35 #232
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177699348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 01:01 schreef Maureentje het volgende:
Beetje vreemd dat Kluun nergens meer op reageert :{ Allerlei mensen hebben hem proberen te helpen met zijn vragen en van tips voorzien en dan kan het er niet ff vanaf om te reageren met hoe t was geweest.... :X Of het moet een kutvakantie geweest zijn maar dat kan je ook gewoon zeggen :D
Of je bent niet geweest en vindt dat het grapje lang genoeg heeft geduurd 😜
pi_177699757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 01:01 schreef Maureentje het volgende:
Beetje vreemd dat Kluun nergens meer op reageert :{ Allerlei mensen hebben hem proberen te helpen met zijn vragen en van tips voorzien en dan kan het er niet ff vanaf om te reageren met hoe t was geweest.... :X Of het moet een kutvakantie geweest zijn maar dat kan je ook gewoon zeggen :D
gewoon een troll
pi_177747049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vergeet niet de speciale "2018" oud-en-nieuw lightshow te kijken bij de Burj Khalifa fonteinen. Ik was 3 weken geleden 2 dagen in Dubai en was toevallig daar foto's aan het maken van de Burj Khalifa by night toen opeens die speciale show begon, erg tof!

[ afbeelding ]

Elk kwartier of half uur (?) is er een 'normale' show, maar tot 31-3 wordt de 2018-show nog af en toe afgespeeld:

Dinsdag, woensdag en zaterdag om 20:00 en donderdag en vrijdag om 22:00:
https://www.khaleejtimes.(...)-show-until-march-31

Vanaf de brug onderop de foto te zien heb je een mooi zicht, maar het kan daar erg druk worden. Ik was daarom iets meer terug gelopen (richting Address hotel - wat tijdens oud en nieuw 2015-2016 in de fik heeft gestaan - en langs het "I love Dubai" sign) en had daar ook een mooie plek die een stuk rustiger was.

Nog wat random tips:
- Vliegveld is groot maar alles is prima aangegeven. Ik kwam aan op Terminal 1 en moest ook met een treintje, dat wist ik niet van te voren maar het is allemaal zo logisch dat het als vanzelf gaat. Ook lopen er heel veel hosts rond, aardige jongens en meisjes met blauwe t-shirts met de tekst "may I help you?".
- Metrosysteem is simpel en goedkoop. De kaartautomaten zijn duidelijk, maar elk metrostation heeft ook een loket met vriendelijke en goed Engels sprekende medewerkers die je precies van het juiste kaartje kunnen voorzien.
- Download met de Google Maps app van te voren een offline map van Dubai, kun je als je ergens loopt altijd even de kaart checken.
- Tripadvisor is een goede app om bezienswaardigheden of restaurants te zoeken.
- Er zijn een aantal hotels met vrij toegankelijke dakterassen (1 consumptie nemen is wel gebruikelijk). Ik zat in hotel Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road en had een gaaf uitzicht vanaf de rooftop bar (43ste verdieping):

[ afbeelding ]
Handig topic! Blij met wat tips die ik zag.

Zeker met deze en de fontein show.

Ik vlieg er volgende week heen voor een weekje. Paar dagen Dubai en paar dagen Abu Dhabi.

Eigenlijk geen echte planning gemaakt... Behalve dat mn reisgenootje een (half?)dagje wil gaan skiën, ik iig die fontein wil zien en wanneer we in Abu Dhabi zijn willen we een woestijnsafari doen.

Verder is nog alles open.

Ik lees wisselende verhalen over Burj Khalifa, dus nog maar even over nadenken...Verder zie ik het allemaal wel gebeuren. Vooral ontspanning en genieten is de planning.
pi_177747152
Ik lees hier trouwens dat het fris is momenteel? Wat is fris?

Ik vind 28 graden wel aangenaam, maar misschien dat het in de avond eerder fris aanvoelt. Door het temp verschil van ochtend en avond?
Toch nog maar een vestje in mn koffer gooien voor de zekerheid...?
  zondag 11 maart 2018 @ 16:54:08 #236
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177750409
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:03 schreef MissPoezz78 het volgende:
Ik lees hier trouwens dat het fris is momenteel? Wat is fris?

Ik vind 28 graden wel aangenaam, maar misschien dat het in de avond eerder fris aanvoelt. Door het temp verschil van ochtend en avond?
Toch nog maar een vestje in mn koffer gooien voor de zekerheid...?
Nee joh, dat was vorige week ;)

Het weer is erg veranderlijk op het moment. Twee dagen geleden stond er voor komende week een keer 36 graden in de voorspellingen, maar nu is het weer maximaal 32. 's Nachts minimaal 16, dus dat valt mee. Vestje zou ik zeker wel meenemen voor naar de woestijn, waar het altijd een paar graden kouder is, maar ook voor in malls (en helemaal als je een keer besluit naar de bioscoop te gaan).

Wat betreft de Burj: de meeste mensen vinden het leuk, maar het is op het moment wel erg stoffig, en er is dus geen geweldig zicht. Geen idee hoe dat over een week is. Ik lag ziek in bed en ben vanmorgen kennelijk door een zandstorm heen geslapen. En nu is het hele huis stoffig :(
pi_177761405
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee joh, dat was vorige week ;)

Het weer is erg veranderlijk op het moment. Twee dagen geleden stond er voor komende week een keer 36 graden in de voorspellingen, maar nu is het weer maximaal 32. 's Nachts minimaal 16, dus dat valt mee. Vestje zou ik zeker wel meenemen voor naar de woestijn, waar het altijd een paar graden kouder is, maar ook voor in malls (en helemaal als je een keer besluit naar de bioscoop te gaan).

Wat betreft de Burj: de meeste mensen vinden het leuk, maar het is op het moment wel erg stoffig, en er is dus geen geweldig zicht. Geen idee hoe dat over een week is. Ik lag ziek in bed en ben vanmorgen kennelijk door een zandstorm heen geslapen. En nu is het hele huis stoffig :(
Haha, ow gelukkig. Ik kom voor de warmte namelijk ;-)
Maar vestje zal ik meeslepen. Had verwacht dat het in de woestijn warmer zou zijn, maar daar kan het dus ook fris zijn :D

Goed om te weten van de zandstorm. Iets om rekening mee te houden. Beetje zonde om 35e te betalen om die toren op te mogen en het uitzicht is minder spectaculair daardoor.

hopelijk weer opgeknapt dan.

Ik zal de andere tips hier boven nog even doornemen wat leuk is om te doen. We willen ook niet een te druk programma.
pi_177789357
Ik heb spontaan een last minute geboekt en vertrek morgen tm maandag..

Wou eerst een vakantie boeken om helemaal bij te komen, voor je het weet zit je in een appartement boven de dubai mall :P


Vraagje? Betalingen met creditcard is dat in Dubai met pincode of is het net zo soepel als in de VS.
(pincode gisteren pas aangevraagd :'))
Hell To The Liars
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:42:20 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177790515
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:48 schreef Droopie het volgende:
Ik heb spontaan een last minute geboekt en vertrek morgen tm maandag..

Wou eerst een vakantie boeken om helemaal bij te komen, voor je het weet zit je in een appartement boven de dubai mall :P


Vraagje? Betalingen met creditcard is dat in Dubai met pincode of is het net zo soepel als in de VS.
(pincode gisteren pas aangevraagd :'))
Met pincode :Y
pi_177790881
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Met pincode :Y
bedankt :) en qua taxi's ook met pincode en wat raad je aan?
uber careem of de normale taxi's.

OV lijkt me trouwens ook wel relaxed of is dat megadruk daar

(heb niet alles gelezen, woon jij daar? of ga je er graag heen)
Hell To The Liars
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:33:47 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177796148
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:58 schreef Droopie het volgende:
bedankt :) en qua taxi's ook met pincode en wat raad je aan?
uber careem of de normale taxi's.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een taxi met cc betaald :D Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit iets met cc heb betaald zonder pincode, dus ik zou er inderdaad maar vanuit gaan dat je die nodig hebt.

Uber raad ik niet aan. Teveel slechte ervaringen om me heen (met name met chauffeurs die gewoon weinig ervaring hebben). Careem is duurder dan een gewone taxi, maar is soms handiger: ik woon een beetje 'buiten', en dan heb ik eerder een Careem dan een gewone taxi. Het kan een voordeel zijn dat je ze kunt volgen, en ik gebruik ze als ik eens een keer m'n pubers alleen op pad moet sturen. En als je je cc in de app zet heb je helemaal geen contant geld nodig, want zelfs de fooi kan je daarmee betalen. Maar als je van bijvoorbeeld een mall naar een redelijk bekende plek gaat, is een gewone taxi makkelijk te krijgen en prima.
quote:
OV lijkt me trouwens ook wel relaxed of is dat megadruk daar
Met name in de spits is de metro echt druk, maar afhankelijk waar je hotel is en waar je heen wilt, kan het heel erg handig zijn.
quote:
(heb niet alles gelezen, woon jij daar? of ga je er graag heen)
Ik woon hier ja :D
pi_177823772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips.
Ik ben er nu 6 uurtjes en ben helemaal overprikkeld door alle indrukken :P

Dubai mall en daarbuiten al die ledverlichtingen, haaien en noem maar op.

Enig minpuntje is dat 40% van mijn uitzicht hardwerkende buitenlanders zijn die (juist ja) hotels aan het bouwen zijn.

Verder is die suite echt mega luxe voor een simpele jongen als ik.


Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga doen de komende dagen, maar ga overdag zoveel mogelijk energie opsparen en savonds naar de lampjes in de verschillende buurten waar ik zicht op heb.
Hell To The Liars
pi_177823852
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips.
Ik ben er nu 6 uurtjes en ben helemaal overprikkeld door alle indrukken :P

Dubai mall en daarbuiten al die ledverlichtingen, haaien en noem maar op.

Enig minpuntje is dat 40% van mijn uitzicht hardwerkende buitenlanders zijn die (juist ja) hotels aan het bouwen zijn.

Verder is die suite echt mega luxe voor een simpele jongen als ik.


Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga doen de komende dagen, maar ga overdag zoveel mogelijk energie opsparen en savonds naar de lampjes in de verschillende buurten waar ik zicht op heb.
Ga ook een keertje naar het oude deel. De souls kunnen druk zijn en je moet de verkopers van je afslaan, maar er zijn ook rustige delen van de oude stad. Dubai Museum ligt daar, leuk om doorheen te lopen. Uurtje varen op Dubai Creek (privébootje voor een tientje, meen ik), lekker rondkijken naar oude en nieuwe gebouwen.
En ik vond de cultural lunch ook erg leuk. Eten en uitleg door locals. Als je interesse hebt kan ik het linkje voor je opzoeken. Moet je wel van tevoren reserveren, ik had dat vanuit huis al geregeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177824655
Bedankt voor de tips :)
Hell To The Liars
pi_177830909
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Met pincode :Y
Weet jij misschien een lekkere Spa plek in Dubai?
Eentje die locals goed vinden en niet te commerciële prijzen hanteert? ☺️
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:02:23 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177836352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 05:23 schreef MissPoezz78 het volgende:
Weet jij misschien een lekkere Spa plek in Dubai?
Eentje die locals goed vinden en niet te commerciële prijzen hanteert? ☺️
:N Daar heb maak ik alleen maar tijd voor op vakantie. En dan ben ik niet hier. Mijn lokale kapper/mani/pedi/schoonheidssalon is denk ik niet wat je zoekt.

Maar je bent hier komende week, toch? Bij Time Out Dubai (het weekblad, niet een van de overzichtsboeken; kost AED12 en loopt van woensdag 14 to dinsdag 20; verkrijgbaar in supermarkten en boekhandel) zit deze week een "Spas & Wellbeing" supplement waar misschien iets in staat. Aan de andere kant: "niet te commercieel" is niet echt een bekend concept in Dubai, helaas :(

Time Out is trouwens sowieso een bron van informatie (hoewel misschien ook een beetje overweldigend).

Oh, het is trouwens alweer behoorlijk helder buiten.
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:04:54 #247
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177836400
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
En ik vond de cultural lunch ook erg leuk. Eten en uitleg door locals. Als je interesse hebt kan ik het linkje voor je opzoeken. Moet je wel van tevoren reserveren, ik had dat vanuit huis al geregeld.
Was je dat gaan doen! Leuk :)

Informatie over tours, cultural meals en bezoeken aan Jumeirah Mosque vind je op de site van het Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding (SMCCU).
pi_177841905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Was je dat gaan doen! Leuk :)

Informatie over tours, cultural meals en bezoeken aan Jumeirah Mosque vind je op de site van het Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding (SMCCU).
heb je misschien wat goede tips om rustig te wandelen met natuur (ben net naar Zaleed paleis geweest) heerlijk zonder mensen uit de drukte en alleen maar 2 politieauto's en loslopende pauwen :)
Hell To The Liars
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:29:23 #249
54408 Parzival
Where it happens
pi_177842332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Aan de andere kant: "niet te commercieel" is niet echt een bekend concept in Dubai, helaas :(

..... even parkeren in Deira of Jebel Ali.. dan heb je genoeg "lokale" massages salon kaartjes op je auto zitten.....
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:30:28 #250
54408 Parzival
Where it happens
pi_177842355
en even duiken in Al Aqah!... ik heb contacts voor je als je les wil
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:41:27 #251
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177843642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:29 schreef Parzival het volgende:

[..]

..... even parkeren in Deira of Jebel Ali.. dan heb je genoeg "lokale" massages salon kaartjes op je auto zitten.....
😀Of in Tecom. Maar ik denk maar zo dat ze dat soort massages misschien niet bedoelde.
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:49:12 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177843766
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:30 schreef Parzival het volgende:
en even duiken in Al Aqah!... ik heb contacts voor je als je les wil
Divers Down?
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:43:45 #253
54408 Parzival
Where it happens
pi_177845077
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Divers Down?
yup.. morgen nachtduik.. ga je mee?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:44:48 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177845095
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:13 schreef Droopie het volgende:
heb je misschien wat goede tips om rustig te wandelen met natuur (ben net naar Zaleed paleis geweest) heerlijk zonder mensen uit de drukte en alleen maar 2 politieauto's en loslopende pauwen :)
Niet echt bij jou in de buurt. Je zou Safa Park kunnen proberen. Ik weet niet hoe druk dat tegenwoordig is. Ik ga naar het strand als ik wil uitwaaien. Als je vanaf Kite Beach richting Dubai Canal (itt richting Burj al Arab, daar is het drukker) loopt is er een paar km bijzonder rustig strand.

Maar voor de natuur komen de meeste mensen niet naar Dubai 😉
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:56:28 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177845373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:43 schreef Parzival het volgende:
yup.. morgen nachtduik.. ga je mee?
Ik duik niet, helaas, maar mijn dochter heeft er haar open- en advanced open water padi gehaald. De eerste keer was ze net een week 12, en ik ken geen betere duikschool om haar aan toe te vertrouwen ❤
pi_177859014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:N Daar heb maak ik alleen maar tijd voor op vakantie. En dan ben ik niet hier. Mijn lokale kapper/mani/pedi/schoonheidssalon is denk ik niet wat je zoekt.

Maar je bent hier komende week, toch? Bij Time Out Dubai (het weekblad, niet een van de overzichtsboeken; kost AED12 en loopt van woensdag 14 to dinsdag 20; verkrijgbaar in supermarkten en boekhandel) zit deze week een "Spas & Wellbeing" supplement waar misschien iets in staat. Aan de andere kant: "niet te commercieel" is niet echt een bekend concept in Dubai, helaas :(

Time Out is trouwens sowieso een bron van informatie (hoewel misschien ook een beetje overweldigend).

Oh, het is trouwens alweer behoorlijk helder buiten.
Thnx ga ik daar eens neuzen.

Nee, ik zoek echt een spa plek met massages en sauna's ed.
Zonder direct de hoofdprijs te moeten betalen 😂.

Fijn van het heldere week. Beetje leuk uitzicht is fijn.

Ik ben hier as we speak. Gisteren aangekomen. 😊
pi_177859064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:30 schreef Parzival het volgende:
en even duiken in Al Aqah!... ik heb contacts voor je als je les wil
Thnx, maar duiken is niet mijn ding.

Enne denk dat de massage kaarten waar je 't over had niet helemaal is wat ik zoek 😅😋
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:20:00 #258
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177861813
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:51 schreef MissPoezz78 het volgende:
Thnx ga ik daar eens neuzen.

Nee, ik zoek echt een spa plek met massages en sauna's ed.
Zonder direct de hoofdprijs te moeten betalen 😂.

Fijn van het heldere week. Beetje leuk uitzicht is fijn.

Ik ben hier as we speak. Gisteren aangekomen. 😊
Check Groupon ook even!
pi_177864102
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:20 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Check Groupon ook even!
Goeie tip. In nl is het wel zo dat een gekochte Groupon niet vaak direct gebruikt kan worden...
Dat zou lastig zijn hier als ik hem niet kan gebruiken.
Weet je hoe dat hier zit?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:04:08 #260
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177866336
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:08 schreef MissPoezz78 het volgende:
Goeie tip. In nl is het wel zo dat een gekochte Groupon niet vaak direct gebruikt kan worden...
Dat zou lastig zijn hier als ik hem niet kan gebruiken.
Weet je hoe dat hier zit?
Nee. Ik zie er niets over in de FAQ, afgezien van dat er een 6 uur delay kan zijn voor je je coupon krijgt. En dat als je de afspraak die je wilde maken niet kunt maken binnen 7 dagen na ontvangst, je het kunt melden en je je geld terug krijgt. Kijk anders zelf even ;)
pi_177870720
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee. Ik zie er niets over in de FAQ, afgezien van dat er een 6 uur delay kan zijn voor je je coupon krijgt. En dat als je de afspraak die je wilde maken niet kunt maken binnen 7 dagen na ontvangst, je het kunt melden en je je geld terug krijgt. Kijk anders zelf even ;)
Ik dacht meer aan eigen ervaring 😉.
Zal morgen eens even lezen.

Overigens, voor wie ooit nog naar Dubai gaat en de fonteinenshow en lichtshow wil zien bij Burj Khalifa, in de mall heb je café Joe. Daar kun je buiten zitten (voor Dubai best betaalbare prijzen voor drinken) en heb je eerste rangs uitzicht!
Zal bij thuiskomst ff wat plaatsen. Lukt niet makkelijk mobiel.
pi_177871241
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:42 schreef MissPoezz78 het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan eigen ervaring 😉.
Zal morgen eens even lezen.

Overigens, voor wie ooit nog naar Dubai gaat en de fonteinenshow en lichtshow wil zien bij Burj Khalifa, in de mall heb je café Joe. Daar kun je buiten zitten (voor Dubai best betaalbare prijzen voor drinken) en heb je eerste rangs uitzicht!
Zal bij thuiskomst ff wat plaatsen. Lukt niet makkelijk mobiel.
Dan was jij net heel dichtbij mij :D

Ik stond links van de brug aan de overkant.


Was echt fantastisch bizar niet normaal die Burj Khalifa show.

Die fonteinenshow van Lionel Richie was ook wel grappig, maar die lichtshow was niet normaal adembenemend mooi.

Nu is deze week bij de Dubai Marina ook een straatfeest, rond zonsondergang langs het strand en dan die walk, prima vermaak.
Hell To The Liars
pi_177876631
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan was jij net heel dichtbij mij :D

Ik stond links van de brug aan de overkant.


Was echt fantastisch bizar niet normaal die Burj Khalifa show.

Die fonteinenshow van Lionel Richie was ook wel grappig, maar die lichtshow was niet normaal adembenemend mooi.

Nu is deze week bij de Dubai Marina ook een straatfeest, rond zonsondergang langs het strand en dan die walk, prima vermaak.

Ja was gaaf he. Die fontein show is ook prachtig.

Dubai Marina staat voor vandaag op de planning.
Ben benieuwd.
pi_177903576
Weet iemand hoe je op het vliegveld van Dubai bij terminal 3 kan kijken (ik vertrek vanaf terminal 2).
Hell To The Liars
pi_177903849
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:15 schreef Droopie het volgende:
Weet iemand hoe je op het vliegveld van Dubai bij terminal 3 kan kijken (ik vertrek vanaf terminal 2).
Waarom wil je dat? Is 20-30 minuten per bus maar dat is airside dus je moet een ticket hebben. Vice versa ook (via transfer desk wordt je doorverwezen naar transport).

Of je moet t2 uit en taxi gaan nemen en dan weer terug.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_177904227
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Waarom wil je dat? Is 20-30 minuten per bus maar dat is airside dus je moet een ticket hebben. Vice versa ook (via transfer desk wordt je doorverwezen naar transport).

Of je moet t2 uit en taxi gaan nemen en dan weer terug.
omdat t3 volgens mij de terminal is die hartstikke groot en tof is (en t2 maar mwah)

ik zie het als een paar uurtjes sightseeing :)
Hell To The Liars
pi_177904269
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

omdat t3 volgens mij de terminal is die hartstikke groot en tof is (en t2 maar mwah)

ik zie het als een paar uurtjes sightseeing :)
True maar meeste is pas na de checks. Als je uren layover hebt zou ik dan eerder naar de stad gaan. Ben je ook vrij snel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_177907610
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:44 schreef RipCity het volgende:

[..]

True maar meeste is pas na de checks. Als je uren layover hebt zou ik dan eerder naar de stad gaan. Ben je ook vrij snel.
Daar zit ik al 5 dagen :P
Dus dat hoeft niet meer haha.

Maar als het meeste achter de checks zit en je daarachter niet vrij kan bewegen heeft het echt weinig toegevoegde waarde.

Bedankt voor je hulp in ieder geval :)
Hell To The Liars
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:34:56 #269
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178284647
Dus? Hoe zijn de vakanties geweest? Vertel eens....
pi_178310259
Eerste dag kwam ik aan en savonds naar de Dubai Mall geweest

Ik zat in Damac Mall view en een suite van 77m3 met 40% uitzicht op het oosten en de andere 60% op een hotel in aanbouw op 15 meter van mijn balkon. (de prijs was er ook naar).

Best luxe zo in je eentje.

Eerste wat opviel is de extreme nederigheid van hotelpersoneel en taxichauffeurs.

Ben dagje naar het strand (La Mer) geweest en langs een paleis van de sjeik.

Verder naar een museum over de geschiedenis van de UAE, dus ook wat geleerd maar was ook best matig ;)

Dubai Marine met zonsondergang en avondlampjes is een echte aanrader.

Verder veel shoppen en naar de outlet mall geweest en de Tommy Hillfiger en Quicksilver winkel geplunderd..

Daar was het echt 50% goedkoper dan hier.

Sowieso is Dubai goedkoper dan een gemiddelde Nederlandse stad, om over London en New York te zwijgen.

Ik kwam er onder andere voor wat rust, dus dat heb ik ook maar gedaan.. Ik wil zeker wel een keer terug, maar dan als ze klaar zijn met bouwen en (ik gok nog 5 jaar) dat heel dat land in elkaar stort.

Dat groeien en overal de eerste en best in willen zijn, hartstikke leuk.

Maar er bestaan in de wereld lang niet zoveel toeristen als ze daar hotels hebben :')

zeker een aanrader en ik denk dat een weekje Dubai onder de streep net zo duur is als een lang weekend London.
Hell To The Liars
pi_178469113
Ik heb al heeeeeeeeel lang niet meer gepost op Fok, maar we zijn net een paar dagen terug van een cruise in de Perzische golf, met zowel voor- als achteraf een paar dagen Dubai. Om inspriratie op te doen had ik hier wel rondgeneusd, dus misschien wel leuk om hier ook onze ervaringen te laten zien: http://www.livingea.com/blog/?p=2566 en als kers op de taart deze afsluiter http://www.livingea.com/blog/?p=2586
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 12 april 2018 @ 19:18:44 #272
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178474191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:13 schreef elvy het volgende:
Ik heb al heeeeeeeeel lang niet meer gepost op Fok, maar we zijn net een paar dagen terug van een cruise in de Perzische golf, met zowel voor- als achteraf een paar dagen Dubai. Om inspriratie op te doen had ik hier wel rondgeneusd, dus misschien wel leuk om hier ook onze ervaringen te laten zien: http://www.livingea.com/blog/?p=2566 en als kers op de taart deze afsluiter http://www.livingea.com/blog/?p=2586
He, wat leuk om eens iets van jou te horen! Nog steeds in Kenia?

En erg leuk verslag + foto's. Maar is Kite Beach hip? *O* ;) Was de safari met Platinum Heritage?
pi_178475202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:13 schreef elvy het volgende:
Ik heb al heeeeeeeeel lang niet meer gepost op Fok, maar we zijn net een paar dagen terug van een cruise in de Perzische golf, met zowel voor- als achteraf een paar dagen Dubai. Om inspriratie op te doen had ik hier wel rondgeneusd, dus misschien wel leuk om hier ook onze ervaringen te laten zien: http://www.livingea.com/blog/?p=2566 en als kers op de taart deze afsluiter http://www.livingea.com/blog/?p=2586
Leuk! Klinkt erg zoals mijn trip. Ook Dubai en cruise. En woestijnsafari, maar dan zonder overnachting. Die staat op het lijstje voor ooit. Lijkt me prachtig. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178482906
Jazeker, nog steeds naar volle tevredenheid in Kenia.
Ik weet dan ook niet of ik de juiste persoon ben om te bepalen of iets 'hip' is (waarschijnlijk toch een enigzins vertekend beeld inmiddels), maar wij vonden het een aardig eind die kant op gaan ja! ( bestaat 'hip' eigenlijk nog wel?)

Woestijnsafari was inderdaad met Platinum Heritage. Wel echt een toeristen ervaring natuurlijk, maar wij vonden het zeker een aanrader.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:36:22 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178483980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:14 schreef elvy het volgende:
Jazeker, nog steeds naar volle tevredenheid in Kenia.
Ik weet dan ook niet of ik de juiste persoon ben om te bepalen of iets 'hip' is (waarschijnlijk toch een enigzins vertekend beeld inmiddels), maar wij vonden het een aardig eind die kant op gaan ja! ( bestaat 'hip' eigenlijk nog wel?)
:D Het is in elk geval een mooi strand. Ik vind het tof (? ;) ) dat je voor je de zee ziet, links de Burj al Arab, direct achter je een moskee en verderop de Burj Khalifa. Ik neem soms mijn zoon en een vriendje mee en dan gaan zij eerst een paar km hardlopen en heb ik een boek, maar vaak zit ik alleen maar mensen te kijken. De wereld loopt aan je voorbij...

quote:
Woestijnsafari was inderdaad met Platinum Heritage. Wel echt een toeristen ervaring natuurlijk, maar wij vonden het zeker een aanrader.
Het is ook gewoon echt leuk. Ook de meer standaard safari's, vind ik. Mits je niet het idee hebt dat je iets heel unieks gaat doen is het gewoon een hartstikke leuke dag weg.

En wat is Mia een prachtig meisje <3
pi_178489198
Nou ja, precies dat dus. Zowel qua strand als qua safari.

En, dank, heel trotse moeder hier! O+
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_182330655
Ik vertrek volgende week naar het zonnige Dubai voor 8 dagen én wil natuurlijk veel zien. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Go Dubai Card. Je kunt dan enkele attracties kiezen tegen een gereduceerd tarief of all-in voor enkele dagen tegen een vaste prijs. Vraag me af of er geen 'catch' is, dus mocht iemand ervaring hebben dan hoor ik dat graag. Overigens bedankt voor alle tips hier, veel aan gehad!
pi_199135214
Beste topic schop :P

Over 2 weekjes op naar Dubai voor een week.
Zie hierboven wisselende ervaringen over Dubai, maar ook wel wat tips over wat je echt moet zien.
Wil je echt iets ondernemen betaal je wel redelijk wat, vaak wel met VIP behandeling.

Hotel prijzen vallen overigens best mee. 5 sterren hotel (wat denk ik daar niet zo bijzonder is) voor prima prijs.
pi_199325161
Inmiddels alweer paar dagen in Dubai.

Het is zeker een bezoek waard.
Qua kosten valt het heel erg mee, lokale gids zei wel dat dat voor hotels ook komt vanwege het seizoen. Ramadan bv.
Ik zit gwn echt heel goedkoop in een 5 sterren hotel.
Ook het eten en uitjes zijn over het algemeen heel goedkoop.
Dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Het weer?
Ik hou van heerlijk warm weer. In de avond loopt nu de luchtvochtigheid wel echt op. Overdag zo'n 35 graden met 50%.
Dikke prima.

Let er wel op dat van ongeveer april tm september bv Dubai Safari (dierentuin) dicht is vanwege de hitte. En zo kan wel meer dicht zijn.

Echt rondlopen doe je echter niet en de stad is ook echt gigantisch groot. Het is niet als bij andere steden dat je nog wel vrij gemakkelijk even naar hotspots loopt. Vergeet dat maar.
OV is gewoon prima, bushokjes zijn ook afgeschermd.

Gewoon hele bijzondere stad.
Woestijnsafari is echt heel mooi om te doen, was nu ook super omdat het wat rustiger is.
De skyline is echt indrukwekkend met echt bijzondere gebouwen (met ofc de Burj Khalifa).
De geuren van eten en specerijen die de stad vullen nu in de avond zijn ook zooooo goed. Heerlijk.

Islamitische cultuur zie je, maar is er amper. Je hoort de moskee op de gebedstijden als je buiten bent.
Maar verder?
Ze zijn hier echt super netjes.

Gebrek aan respect van toeristen vind ik wel echt stuitend. Wij willen dat ze zich bij ons aanpassen, wat doen wij daar? ......
Echt mensen met hele korte broeken, open buik, inkijk. Blote schouders.
Echt massaal ook. Heb nog niet gezien dat er iets van gezegd wordt.

De mensen hier zijn heel vriendelijk. Ik word gewoon ongemakkelijk van alle service haha.
Niet de 1e keer in een 5 sterren hotel maar zo'n service hoef je in Europa bv niet te verwachten hoor. Je hebt overal praktisch een persoonlijke bediende.

Zeker waard om heen te gaan.
Kijk voor die tijd welke uitjes je wil gaan doen voor hoe lang. Ik ben hier een week ongeveer (maar ook reisdagen), maar had best nog wat andere uitjes nog willen doen die de komende dagen niet passen.

Ook tijdens Ramadan gaan is niet voor iedereen mss weggelegd, maar ik merk er niet zo'n probleem mee en wel fijn niet zo bomvol met toeristen.
pi_199325211
Zijn de restaurants daar overdag wel open tijdens de ramadan?
pi_199326294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:47 schreef Basp1 het volgende:
Zijn de restaurants daar overdag wel open tijdens de ramadan?
Ja.
Je kunt als toerist in principe gewoon doen wat je wilt.

Op een trip geven ze je ook gwn water om te drinken ondanks Ramadan enzo.

De verwachtingen zijn wel hoger zeggen ze. Dat ze strenger zijn op kleding en niet eten en drinken overdag. Ik hou mij er zo goed als mogelijk aan. Maar heb nog geen enkel verschil gemerkt.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:09:12 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_199327472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:47 schreef Basp1 het volgende:
Zijn de restaurants daar overdag wel open tijdens de ramadan?
Ja, steeds meer. Voorheen nog achter dichte deuren of schermen, maar dat is dit jaar voor het eerst ook niet meer. Wat op zich wel grappig is: mijn - niet-moslim - kind voelt zich er heel onprettig bij om in een mall openlijk in een restaurant te eten en drinken terwijl er moslims langslopen. Ik eigenlijk ook wel.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:12:22 #283
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_199327533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:40 schreef bianconeri het volgende:
Islamitische cultuur zie je, maar is er amper. Je hoort de moskee op de gebedstijden als je buiten bent.
Maar verder?
Ze zijn hier echt super netjes.
Uit nieuwsgierigheid: wat had je dan verwacht?

Ben je er de komende dagen nog? Rond Eid wordt het wat minder voorspelbaar wanneer het waar druk is. De meeste bedrijven en scholen zijn van dinsdag tot en met donderdag vrij,
pi_199332003
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: wat had je dan verwacht?
Ik weet dat Dubai minder streng is, maar dat je er amper wat van merkt vind ik bijzonder.
Omdat toch wel veel daarom het niets vinden en zeker rondom Ramadan willen mijden.

Moskee geluid had ik wel verwacht hoor.

quote:
Ben je er de komende dagen nog? Rond Eid wordt het wat minder voorspelbaar wanneer het waar druk is. De meeste bedrijven en scholen zijn van dinsdag tot en met donderdag vrij,
Nee, woensdag vertrek ik. Dus het einde mis ik net.
Weekend (vr/za) was ook wel rustig. Maar einde Ramadan zal wel wat meer worden.

Ik vind het nu wel prima, scheelt heel wat drukte.
pi_199332049
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, steeds meer. Voorheen nog achter dichte deuren of schermen, maar dat is dit jaar voor het eerst ook niet meer. Wat op zich wel grappig is: mijn - niet-moslim - kind voelt zich er heel onprettig bij om in een mall openlijk in een restaurant te eten en drinken terwijl er moslims langslopen. Ik eigenlijk ook wel.
Ik ook hoor.
Ik zie nu ook gwn mensen volop buiten eten. Overigens ook gwn moslims drinken, maar goed daar zal wel een uitzondering voor zijn.

Maar ik zal uit respect nu ook echt nu vol in zicht gaan eten.
Buiten het ontbijt in hotel dan (waar een moslim overigens ook gwn zit te eten en eten steelt in doggy bag xD).
Maar het dinner neem ik op moment dat het toegestaan is.

Drinken doe ik op het toilet.
pi_199401733
Inmiddels net weer thuis.

Paar dingen over de reis en Dubai:

1. Het reizen.
Prima te doen. Het is een redelijk lange vlucht, maar prima te doen.
Nu in Corona tijd ook wel te doen, wel redelijk wat papierwerk waar je op moet letten. Terug weg moet je zowel PCR als antigen test hebben. Gelukkig goedkoop daar.
Er is wat extra controle op vliegvelden, maar soms ook amper. Ik had extra lange overstap in Parijs en kon zonder problemen gewoon Parijs in ondanks dat ze eigenlijk op slot zitten.

Dubai airport (DXB) is wel echt slecht hoor, ze accepteren geen elektronische tickets.... Dan moet je daar vroeg zijn voor de antigen test, maar kun je helemaal niet verder omdat je moet wachten voor de check-in zucht.....
Moet je in lange rij wachten met al die mensen met bagage en zooi alleen om voor 1 seconde even een papieren versie te krijgen.
Achter de douane is het ook nu nog best prima. Veel open.

Openbaar vervoer in de stad Dubai zelf is goed te doen. Is ook vrij goedkoop als je binnen een zone blijft, als je buiten de zone gaat kost het wel paar euro. Voor onze begrippen nog wel te doen, maar voor daar niet echt goedkoop. Metro en bus stopte vanaf Marina wel heel vroeg, dan moest ik ineens de taxi nemen en dat is best wel duur.

De stad zelf is totaal niet gemaakt voor wandelen en fietsen. Paden zijn niet echt goed in veel gebieden, grote omhoog staande putten ofzo. Soms moet je ook echt heel ver omlopen om een weg over te steken en vaak dan ook door gigantische loopbruggen waardoor je eerst een heel stuk een trap omhoog moet waar je niet op zit te wachten met 35 graden.
De middenberm is vaak ook dicht met een hek, dus ergens tussendoor kan vaak niet.
Fietsen heb ik niet gedaan, maar was ook niet goed geregeld. Moesten op sommige delen over het voetpad en moeten officieel op sommige delen afstappen.

Zebrapaden kennen ze wel, maar 99% van de mensen boeit het totaal niet dat jij daar staat te wachten. Dus AUB ga niet een zebrapad over voor iemand stopt. Dat wordt echt je dood.
En de lichten van auto's aan doen? Auto's met kapotte lampen in het donker, politie rijdt erachter en doet niets.
Maar sowieso vaak genoeg auto's gezien die in de avond gewoon geen lichten aan heeft staan.
Op zich zijn de wegen wel goed, de grote wegen zijn makkelijk.

2. Uitjes.
Mega jacht (Lotus) met diner. Was toen ik ging slecht geregeld. Zeggen dat het 2 uur duurt, duurde 3,5 uur.
Heel slecht aangegeven, ontmoetingsplek die je krijgt klopt niet. Er staan nergens borden of wat dan ook waar het dan zou zijn. Het is dat op een gegeven moment een mega jacht aankomt (en bij boeken zie je een foto van hoe die eruit ziet). Dat is hoe je weet waar je ongeveer moet zijn. Maar echt iedereen was een beetje beduusd.
Het boarden ging ook veel te laat.
Eten was wel heel lekker. Drinken inbegrepen (excl alcohol). Uitzicht over de skyline van Dubai is erg mooi.
Voor de prijs prima, maar aanrader? Niet zo.

Burj Khalifa Sky.
Must do natuurlijk. Echt heel bijzonder de hele ervaring. De VIP gedaan dus dan krijg je ook wat extra service met drinken en snacks. Uitzicht is heel erg mooi. Echt heel indrukwekkend om zo over Dubai heen te kijken.
Is wel 1 van de weinige dingen die Europese prijzen heeft, maar is het waard.
Heb de 17:00 tijdsslot gedaan vanwege zonsondergang. Had waarschijnlijk 18:00 wel kunnen doen want moest erg lang wachten tot zon onderging, maar goed.

Premium woestijn safari.
Kamelen rijden, ATV tocht, sandboarden, dune bashing, diner in een woestijnkamp, shows daar.
Echt heel bijzonder om zo vlakbij Dubai echt in een woestijn te zijn. Flinke duinen en daar flink door knallen.
Helaas is de woestijn wel vol met transformator hokjes en flink vervuild met flesjes en van alles.
Maar wel een heel erg bijzondere ervaring.
Eten is ook gewoon prima, veel keuze. Shows ook gewoon leuk. Minder dan normaal vanwege Ramadan maar ach. Wel geregeld kleine geld vragende dingetjes, overal maken ze foto's en willen dan weer om geld vragen.
Echt spotgoedkoop voor wat je krijgt, en absoluut waard om te doen. Je wordt ook gewoon opgehaald vanaf je hotel.
Je kunt privé tour doen of met groep, ik had met een groep gedaan. Ik had een leuke groep, dus dat was ook leuk. Leuke gids ook. Ik werd als 1e opgehaald en laatste terug. Dus al met al duurde dat vanwege die reistijd voor mij al gauw 1,5 uur langer.
Vanwege Ramadan ook lekker rustig, geen files (ook niet in de woestijn). De gids kon tijd nemen voor dingen.

Underwaterzoo en Aquarium.
Goedkoop, maar niet bijzonder. Leuk om even een dagje te doen. Net als Burj Khalifa kun je dit combineren met de Dubai Mall en ook de Dubai Fountains (grote mooie show van paar minuten).
Maar echt weinig dieren en hele kleine ruimte. Het wordt geadverteerd als heel groot en heel veel, maar nee viel mij heel erg tegen.
Ik had de Explorer ticket gedaan, en toch viel niet alles er onder. Moest ineens weer bijbetalen om meer te zien.
Terwijl toen ik uit een deel kwam van de tour ik er anders gratis was geweest, een fout van ze. Echt heel dom.
In de mall zelf en na de fountain show wel genoeg restaurants om lekker te eten.

Gold Souk. Niet veel aan. Even langs gegaan. Veel opdringerige mensen (heb je in rest van de stad weinig tot niet). Wel veel opties aan verschillende souks daar, niet alleen goud.

3. Eten en drinken.
Eten is echt belachelijk goedkoop, ook als je naar betere restaurants gaat.
Heel veel keuze, met name Midden-Oosters en Aziatisch. Het ruikt overal echt heerlijk.
Drinken is goed, alleen alcoholisch is wel heel slecht. Echt nergens te krijgen en als het wat is dan is het Heineken en Amstel (serieus? Waarom willen buitenlanders die troep?).
Vaak in hotels dat je dat dan wel kan krijgen en dan voor 9-10 euro voor een pint :')
Op vliegveld wel veel vrijer te vinden.

4. Ramadan en Islam
Advies is soms wel te gaan en anderen zeggen van niet.
Ik heb niet bewust iets meegemaakt waarom ik zou zeggen ga niet.
Er zijn wat kleine dingen anders. De tijden zijn voor sommige dingen net even iets anders. Sommige restaurants zijn dicht overdag, maar dat is ook zelden.
Het is juist heerlijk rustig geweest en ook bij tours was het zoveel rustiger. Dus Ramadan zal voor mij zeker niet een reden zijn om niet te gaan.
Verder lees je nog best dat Dubai wel vrij is maar wel streng (voor onze begrippen).
Nou zeker niet. Je kunt ook overdag gewoon buiten eten en drinken (heb ik niet gedaan).
Toeristen hebben ook totaal geen respect voor de lokale regels, volop bloot te zien. Maar er wordt echt niets mee gedaan. Het ''mag'' gewoon allemaal.

Grappige is ook dat veel nog gescheiden is. Openbaar vervoer heeft gescheiden delen voor vrouwen en kinderen en voor de mannen. Sommige restaurants zit de man ook apart.

5. Het weer.
Gewoon geweldig! Begin tot midden mei zal niet voor iedereen zijn. Elke dag gewoon 35 graden en in de avond en nacht koelt het af tot 28-30 graden.
Heerlijk! Lekker van de zon genieten, wel met mate want UV is echt extreem.
Overdag is de vochtigheid echt laag, 50% of niet eens. 35 graden met een lage vochtigheid is echt genieten!
In de avond schiet de vochtigheid echt gigantisch omhoog, tot wel 90%. Overdag met volle zon was veel en veel fijner dan in de avond.

6. Geheel

Dubai is echt een gigantische stad. Het is niet zoals de meeste steden dat je gewoon lekker even rond wandelt (wat ik normaal doe). Alles is zo ontzettend uit elkaar en dat in de brandende zon.
Dat is wel echt een nadeel. Je bent heel afhankelijk, je gaat er niet zo even op uit.
Buiten uitjes maken kun je ook niet bijzonder veel en buiten de skyline is er niet heel veel te zien dan.
Qua lokale bevolking is het natuurlijk heel veel aan het buitenlanders (Indisch en Pakistaans). Die vind je meer in buitenwijken en dat is niet veel aan om heen te gaan.
Het is niet zoals in andere steden dat je prima je kunt mengen.

Het is wel echt een prachtige stad om te bezoeken. Gewoon heel bijzonder om te zien. En je kunt er vrij goedkoop heen en ook goedkoop van alles doen.
Je kunt je er prima een week vermaken, ook wel langer.
Ik zou er niet heel snel weer heen gaan, of ik moet heel specifiek een reden hebben.

Maar het is niet zoals bv wat ik heb bij een Barcelona dat ik er wel meerdere malen constant heen kan en gewoon echt steeds van de stad kan genieten denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door bianconeri op 13-05-2021 14:04:05 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')