abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:03:51 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128901280
De wat ouderen kennen de naam die hier boven staat wat al te goed.
De millenium Bug, de reden waarom ik het aan haal is de manier waarop dit gebruikt werd om de economie weer op te laten leven en de mensheid nieuwe computers te laten kopen.
Voor de mensen die niet weten wat het was.
Er werd vermeld dat de pc de sprong van 1999 naar 2000 niet aan kon en er veel problemen zouden ontsaan met netwerken en andere dingen die werden aangestuurd door pc's.
mijn mening het was gewoon een wereldwijde recalme stunt om de mensheid nieuwe pc's te laten kopen.
Er onstonden nauwelijks problemen.
Ik vond het toen al erg vreemd de hele opbouw van de pc de echte pc begon zo'n beetje bij de 8086 en toen ging het gestaag vooruit maar nooit echt met grote sprongen.
Dit vond ik heel gek, want veel techniek bestond al lang en er werd beweerd dat nieuwe technieken veel meer kosten om te fabriceren, vaak was het zo dat zo'n nieuwe techniek al heel snel in prijs daalde.
zo ging de snelheid langzaam vooruit, ze maakten nooit echt grote sprongen.
en sinds een aantal jaren kan die techniek niet meer vooruit en wat doen ze nu ze gooien er gewoon meer processors in, en de techniek is er gewoon, een vriend van mij heeft de mobiel een oppo find 5 dit telefoon toestel heeft gewoon een quad core, dus waarom niet verder?

waarom hangen bij quad core en waarom gewoon niet door gaan.
Nee ze wachten expres puur omdat dit de economiw stimuleerd dat we elke keer een nieuwe moeten kopen, en zo deze economie in stand houden.

wat denken jullie?
milleniumbug
oppo find 5 info
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:15:41 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_128901607
Nee, de media had nieuws nodig en kwam met veel valse feiten. In grote en wat oudere platformen kon het wel problemen opleveren, maar die waren allang ondervangen.
Over een jaartje of 20 hebben we weer zoiets met unix tijd.

En je kunt wel nieuwe core's bij elkaar stoppen, maar daar is geen ruimte voor. je kunt ze niet even een paar cm langs elkaar zetten. Dat heeft te maken met de snelheid over koper.

Overigens vind ik ten opzichte van een paar jaar geleden dat de machines ongelofelijk snel worden.
i7 erin en gaan met die banaan, voor weinig geld. Dat is ooit anders geweest.
pi_128901809
Allemachtig :')
Je zit op FOK!. Mag er toch vanuit gaan dat je enige ICT kennis hebt?
pi_128901923
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:03 schreef theguyver het volgende:
De millenium Bug, de reden waarom ik het aan haal is de manier waarop dit gebruikt werd om de economie weer op te laten leven en de mensheid nieuwe computers te laten kopen.
Er werd vermeld dat de pc de sprong van 1999 naar 2000 niet aan kon en er veel problemen zouden ontsaan met netwerken en andere dingen die werden aangestuurd door pc's.
mijn mening het was gewoon een wereldwijde recalme stunt om de mensheid nieuwe pc's te laten kopen.
Ik vond het toen al erg vreemd de hele opbouw van de pc de echte pc begon zo'n beetje bij de 8086 en toen ging het gestaag vooruit maar nooit echt met grote sprongen.
Dit vond ik heel gek, want veel techniek bestond al lang en er werd beweerd dat nieuwe technieken veel meer kosten om te fabriceren, vaak was het zo dat zo'n nieuwe techniek al heel snel in prijs daalde.
en sinds een aantal jaren kan die techniek niet meer vooruit en wat doen ze nu ze gooien er gewoon meer processors in, en de techniek is er gewoon, een vriend van mij heeft de mobiel een oppo find 5 dit telefoon toestel heeft gewoon een quad core, dus waarom niet verder?

Nee ze wachten expres puur omdat dit de economiw stimuleerd dat we elke keer een nieuwe moeten kopen, en zo deze economie in stand houden.

wat denken jullie?
milleniumbug
oppo find 5 info
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-core_processor
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:37:43 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128902111
true in wikipedia staat ook dat hitte het probleem is, wat ik best raar vind want ze kunnen zo'n processor quadcore zonder hitte probleem in een telefoon proppen, ze houden de vooruitgang naar mijn mening gewoon langzaam,
vanwege andere redenen waaronder het financiële plaatje, gewoon gestaag geen grote sprongen.
pi_128902447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:37 schreef theguyver het volgende:
true in wikipedia staat ook dat hitte het probleem is, wat ik best raar vind want ze kunnen zo'n processor quadcore zonder hitte probleem in een telefoon proppen, ze houden de vooruitgang naar mijn mening gewoon langzaam,
vanwege andere redenen waaronder het financiële plaatje, gewoon gestaag geen grote sprongen.
Niet elke CPU is hetzelfde. De CPUs die in telefoons zitten zijn heel anders.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:04:59 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128902700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niet elke CPU is hetzelfde. De CPUs die in telefoons zitten zijn heel anders.
klopt, maar dan komt gelijk de vraag, waarom maken ze geen pc's met phone cpu's je kan er veel meer op een mainboard kwijt de snelheid is hoog en de techniek is er al.
de huidige cpu op een telefoon heeft de zelfde snelheid als die van een normale pc amper 5 jaar terug, en de manier van koelling is niet echt veranderd in de loop der jaren die technieken bestonden al. waarom breiden ze dat niet uit.
voorbeeld de Blueray is uitgevonden medio jaren 90 maar ze vonden het medium te groot voor de markt.
de techniek bestond al lang maar ze stelden het gewoon nog een hele tijd uit, zelfde geld voor een hoop andere technieken.
pi_128902759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:04 schreef theguyver het volgende:
pt, maar dan komt gelijk de vraag, waarom maken ze geen pc's met phone cpu's je kan er veel meer op een mainboard kwijt de snelheid is hoog en de techniek is er al.
de huidige cpu op een telefoon heeft de zelfde snelheid als die van een normale pc amper 5 jaar terug, en de manier van koelling is niet echt veranderd in de loop der jaren die technieken bestonden al. waarom breiden ze dat niet uit.
voorbeeld de Blueray is uitgevonden medio jaren 90 maar ze vonden het medium te groot voor de markt.
de techniek bestond al lang maar ze stelden het gewoon nog een hele tijd uit, zelfde geld voor een hoop andere technieke
Telefoon CPU's zijn gewoon langzaam en je komt in de problemen met architectuur. Veel telefoon CPU's zijn ARM CPU's.

Verder zou bluray in de jaren 90 niet nuttig zijn omdat je nog tv's had met lage resolutie. TVs met hoge resoluties waren gewoon te duur.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:10:44 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128902843
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Telefoon CPU's zijn gewoon langzaam en je komt in de problemen met architectuur. Veel telefoon CPU's zijn ARM CPU's.

Verder zou bluray in de jaren 90 niet nuttig zijn omdat je nog tv's had met lage resolutie. TVs met hoge resoluties waren gewoon te duur.
maar als opslag medium wel, zie een normale harde schijf uit die tijd was maar, 4 tot 8 gb de blueray denderde daar gewoon overheen.

telefoon cpu is klein en portable, en als voorbeeld gaf ik deze oppo telefoon met een resolutie van 1080p dat is wel erg netjes voor zo'n klein ding vergeleken met mijn pc is dat ding een monster telefoon, heb telefoon dmv hdmi aangelsoten aan mijn tv en nog steeds zonder haperingen.
nou is mijn pc 2 jaar oud en had deze dat zonder problemen aan gekund.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:12:18 #10
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128902872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:
maar als opslag medium wel, zie een normale harde schijf uit die tijd was maar, 4 tot 8 gb de blueray denderde daar gewoon overheen.
Maar die bluray is dan wel 10x duurder dan een normale hardeschijf en dan heb ik het nog over de bluray brander die je nodig hebt.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:13:11 #11
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128902888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:

telefoon cpu is klein en portable, en als voorbeeld gaf ik deze oppo telefoon met een resolutie van 1080p dat is wel erg netjes voor zo'n klein ding vergeleken met mijn pc is dat ding een monster telefoon, heb telefoon dmv hdmi aangelsoten aan mijn tv en nog steeds zonder haperingen.
nou is mijn pc 2 jaar oud en had deze dat zonder problemen aan gekund.
Videomateriaal afspelen is niet zo zwaar. Laat die telefoon maar eens complexe berekeningen maken en vergelijk dat met een normale pc
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:14:43 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128902921
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maar die bluray is dan wel 10x duurder dan een normale hardeschijf en dan heb ik het nog over de bluray brander die je nodig hebt.
de techniek word goedkoper door massa productie ;)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:16:28 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128902956
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Videomateriaal afspelen is niet zo zwaar. Laat die telefoon maar eens complexe berekeningen maken en vergelijk dat met een normale pc
daarom snap ik niet dat ze niet een mainboard maken met veel van die telefoon cpu's hoe meer hoe sneller, en ow ze kunnen behoorlijke berekeningen maken, ik denk dat de huidige techniek veel meer kan maar dat ze het gewoon gestaag doen zodat het gunstiger is voor de economie
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:24:06 #14
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128903132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

daarom snap ik niet dat ze niet een mainboard maken met veel van die telefoon cpu's hoe meer hoe sneller, en ow ze kunnen behoorlijke berekeningen maken, ik denk dat de huidige techniek veel meer kan maar dat ze het gewoon gestaag doen zodat het gunstiger is voor de economie
Het is veel voordeliger om een goede cpu te nemen dan 30 zwakke telefoon cpu's
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:31:59 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128903306
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het is veel voordeliger om een goede cpu te nemen dan 30 zwakke telefoon cpu's
je sanpt niet echt waar ik heen wil, een nieuwe cpu, kost veel als deze net op de markt is, maar als uit test blijkt dat deze goed is, dan gelijk in massa productie gooien, ook is het zo'n een cpu word geperst en getest op snelheid, en dan gedowngrade naar een bepaalde snelheid. je kan dit zelf aanpassen dit heet over klokken, die dingen vallen heel goed omhoog te schroeven maar je koeling op je pc is maar voor de huidige snelheid berekend dus je kan die processor al veel sneller maken dan op de verpakking staat.
zo kan het dus ook met telefoon processors, die hebben nagenoeg geen koeling nodig maar je kan ze wel opschroeven maar dan moet je een pc koeling er op zetten.
daarop baseer ik dit.,
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:35:40 #16
25865 Bill_E
vijf plus 98!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:37:08 #17
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128903446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

je sanpt niet echt waar ik heen wil, een nieuwe cpu, kost veel als deze net op de markt is, maar als uit test blijkt dat deze goed is, dan gelijk in massa productie gooien, ook is het zo'n een cpu word geperst en getest op snelheid, en dan gedowngrade naar een bepaalde snelheid. je kan dit zelf aanpassen dit heet over klokken, die dingen vallen heel goed omhoog te schroeven maar je koeling op je pc is maar voor de huidige snelheid berekend dus je kan die processor al veel sneller maken dan op de verpakking staat.
zo kan het dus ook met telefoon processors, die hebben nagenoeg geen koeling nodig maar je kan ze wel opschroeven maar dan moet je een pc koeling er op zetten.
daarop baseer ik dit.,
Kost allemaal extra stroom. Op kleine schaal merk je dat misschien niet maar op grote schaal wel. Dan komt een normale cpu goedkoper uit.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:39:52 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128903524
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Kost allemaal extra stroom. Op kleine schaal merk je dat misschien niet maar op grote schaal wel. Dan komt een normale cpu goedkoper uit.
ja en nee, koeling misschien het voltage op een printplaat is zeer laag en zowel op je telefoon als pc verschilt het niet veel.
en ik heb het over je pc upgraden niet de telefoon, en voor een pc maakt extra voltage voor koeling niet echt uit, het verbruik is nauwelijks gestegen met een pc uit 1980
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:12:09 #19
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_128909124
Veel games werken eigenlijk maar op 1 core. Dat wordt lekker spelen op een Telefoon CPU.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:28:45 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128911160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 17:12 schreef Knarf het volgende:
Veel games werken eigenlijk maar op 1 core. Dat wordt lekker spelen op een Telefoon CPU.
jup true maar MMO's en dergelijke maken gebruik van quad core.
Ik weet niet of het kan maar, it's just out of the blue here.
Vroeger werkte de processors naar ongekende hoogte nu ze zo'n beetje de limit hebben bereikt van de snelheid van 1 processor werken ze in de breedte dus meer processors.
maar waarom stapje voor stapje, waarom niet gelijk wat overslaan en verder uitbreiden.
daar gaat het me een beetje om :P
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:35:46 #21
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_128911361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Vroeger werkte de processors naar ongekende hoogte nu ze zo'n beetje de limit hebben bereikt van de snelheid van 1 processor werken ze in de breedte dus meer processors.
maar waarom stapje voor stapje, waarom niet gelijk wat overslaan en verder uitbreiden.
Omdat de chips anders te groot worden?
1 Processor heeft nu eenmaal een bepaalde grootte, dan kun je er niet ineens 16 of 1024 aan elkaar plakken ofzo. Plus dat elke processor ook nog cache nodig heeft, waardoor het oppervlakte van een chip ook weer oploopt.
Bij servers is dit weer anders.
Ten eerste is warmte een iets kleiner probleem en al die processors worden ook nog eens gebruikt (ligt wel aan de software die je wilt draaien natuurlijk).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_128916072
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Omdat er ook software wordt gemaakt. Tot het moment dat de processors zo'n beetje hun huidige top snelheid hadden bereikt was er vraag naar snellere processors zodat er makkelijk voor geprogrammeerd kon worden. Multiprocesor systemen waren wel mogelijk maar van Microsoft kon je alleen het professionele windows NT gebruiken..
Verder wordt er op pc voor de x86 processors geprogrammeerd dus is er geen vraag en aanbod naar iets anders dan een x86 processor en er komt pas vraag naar zo'n processor als er programma's gemaakt gaan worden die draaien op een niet x86 processor.
pi_128969398
Lijkt me logisch. Is niets anders dan het enige logische gevolg van kapitalisme - technologie is zo'n beetje de vijand en wordt sterk tegengehouden. In principe is het geen complot van zichzelf, maar het kan er natuurlijk wel heel gemakkelijk eentje worden door onderlinge afspraken tussen de groten der aarden qua technologie.

Om weer op dat logische terug te komen. Fabrikant 1 maakt iets, fabrikant 2 loopt daarmee achter en gaat zijn product dus verbeteren, maar het heeft geen zin om iets 1000% beter te maken - de moeite die dat kost, gaat het niet gelijk opleveren, dus zorg je dat je net even die schep van 10% er bovenop doet.

Dit zal ook nooit veranderen, als kapitalisme blijft bestaan in zijn huidige vorm.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:12:46 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128969731
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef illusions het volgende:
Lijkt me logisch. Is niets anders dan het enige logische gevolg van kapitalisme - technologie is zo'n beetje de vijand en wordt sterk tegengehouden. In principe is het geen complot van zichzelf, maar het kan er natuurlijk wel heel gemakkelijk eentje worden door onderlinge afspraken tussen de groten der aarden qua technologie.

Om weer op dat logische terug te komen. Fabrikant 1 maakt iets, fabrikant 2 loopt daarmee achter en gaat zijn product dus verbeteren, maar het heeft geen zin om iets 1000% beter te maken - de moeite die dat kost, gaat het niet gelijk opleveren, dus zorg je dat je net even die schep van 10% er bovenop doet.

Dit zal ook nooit veranderen, als kapitalisme blijft bestaan in zijn huidige vorm.
Kijk dat bedoel ik dus.
ze kunnen ook grotere stappen maken zie bijvb de gameconsole verbeteringen, dat gaat met grotere stappen, zit ook wel wat langere tijd tussen, maar het kan korter, die consoles hadden ze toen ook kunnen maken, technisch gezien wel.
maar ik denk dat het kapitalisme in de toekomst zal vervallen, maar dan heb ik het ver in de toekomst.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:25:14 #25
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_128970121
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik dus.
ze kunnen ook grotere stappen maken zie bijvb de gameconsole verbeteringen, dat gaat met grotere stappen, zit ook wel wat langere tijd tussen, maar het kan korter, die consoles hadden ze toen ook kunnen maken, technisch gezien wel.
maar ik denk dat het kapitalisme in de toekomst zal vervallen, maar dan heb ik het ver in de toekomst.
Spelcomputers maken tegenwoordig gewoon gebruik van aangepaste hardware van pc's. Deze zijn dus per definitie achterhaald op het moment dat ze uitkomen.
pi_128970122
Ga eens lezen over zaken als parallel computing, instructiesets, moores/amdahls law etc voordat je er een complot achter gaat zoeken...
  maandag 15 juli 2013 @ 14:56:48 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128971209
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef Plantagehouder het volgende:
Ga eens lezen over zaken als parallel computing, instructiesets, moores/amdahls law etc voordat je er een complot achter gaat zoeken...
Agh was maar gewoon een idee hoor.
En hield me er 10 jaar geleden veel mee bezig, tegenwoordig als je een paar maand achterligt op ict gebied lig je al ver achter.
waar ik alleen op duld is dat het alleen geleidelijk aan gaat en nooit met grote sprongen.
Ik bedoel echt grote sprongen he.

En het rare bijvoorbeeld dat de tablet in feite al jaren bestaat maar puur door de app store van apple zo rete populair is geworden.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:23:32 #28
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_128972001
quote:

wat denken jullie?
milleniumbug
oppo find 5 info
Overigens is er wel een problem in 2038
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:42:06 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128972528
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Overigens is er wel een problem in 2038
ik denk dat we niet de huidige computers in 2038 gaan gebruiken lambiekje.
of typ jij dit met je apple 2?
  maandag 15 juli 2013 @ 15:53:01 #30
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_128972843
Ik zie zo even snel nergens in dit topic iets over de millenium bug?

Laat ik het even kort samenvatten: Er was ooit een tijd dat opslagruimte (RAM, harddisks) erg veel geld kostten. In die tijd was het, zeker bij grote gegevensverzamelingen, de moeite om het jaartal van een datum in twee decimalen op te slaan (dus 70, 85, 99) in plaats van in vier decimalen (1970, 1985, 1999).

Toen de eeuwovergang in beeld kwam werd dat een probleem. Stel je voor dat iemand een geregistreerde geboortejaar 01 heeft, ga je die in 2002 dan een kinderspaarrekening of een overlijdensverzekering aansmeren?

Tegen de eeuwwisseling was de opslag niet meer zo duur, maar uit gewoonte (en omdat de installed base al zo in elkaar zat) is er heel lang volgehouden om het eeuwtal niet op te slaan.

Destijds werkte ik bij de ING bank en heb ik veel, heel veel van dit soort situaties gevonden in software en opgelost (daar waren diverse manieren voor, ga ik nu even niet op in). De reden dat er uiteindelijk niet zo veel gebeurde was dan ook, op zijn minst deels, te verklaren door de moeite die er in gestoken was om het probleem op te lossen.

In elk geval is het véél te kort door de bocht om te stellen dat het een commercieel complot was, grote kans dat er (zeker in de financiele wereld) nog steeds met dezelfde mainframes gewerkt wordt.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:53:52 #31
33189 RM-rf
1/998001
pi_128972869
'ze'...

de belangrijke vraag om te beginnen is dan al wie je nu eigenlijk denkt dat 'ze' zijn.

en of het in het huidige marktsysteem zo eenvoudig is dat één marktpartij zomaar de gehele inoovatie kan blokkeren.
Ikzelf betwijfel het sterk...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 15 juli 2013 @ 18:16:14 #32
52357 Lambiekje
pi_128977088
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:53 schreef RM-rf het volgende:
'ze'...

de belangrijke vraag om te beginnen is dan al wie je nu eigenlijk denkt dat 'ze' zijn.

en of het in het huidige marktsysteem zo eenvoudig is dat één marktpartij zomaar de gehele inoovatie kan blokkeren.
Ikzelf betwijfel het sterk...
Copyright voor de meeste rare zaken zou innovatie kunnen blokkeren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:23:41 #33
52357 Lambiekje
pi_128977289
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

nee alle 32bit UNIX / LINUX .
  maandag 15 juli 2013 @ 18:33:34 #34
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_128977605
quote:
[..]
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

hardware != software
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:25:50 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_129012625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

ja en nee, koeling misschien het voltage op een printplaat is zeer laag en zowel op je telefoon als pc verschilt het niet veel.
en ik heb het over je pc upgraden niet de telefoon, en voor een pc maakt extra voltage voor koeling niet echt uit, het verbruik is nauwelijks gestegen met een pc uit 1980
Dat zou ik niet zo snel zeggen. IIRC zat de voeding van mijn 486 nog ruim onder het vermogen van de voeding in mijn huidige PC.
Overigens maken ze wel PCs met telefoon SOCs. Dan krijg je zoiets:
http://tweakers.net/nieuw(...)id-voor-75-euro.html
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 december 2015 @ 23:43:49 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158298909
Paar jaar geleden opende ik dit topic, en grappige is, mijn droom werd werkelijkheid.
Sinds kort heb ik een PC stick, en niet meer zo'n lompe PC :D
http://www.bol.com/nl/p/n(...)924-9200000047408878

Ik schop deze even omhoog.
Ook even naar aanleiding van de items die nu naar voren komen in het 9/11 topic.

En ik ga even wat voorspellingen doen.
binnen 10 jaar.

- Landelijke/regionale wifi ( betaald of misschien wel gratis)
- lompe pc's verdwijnen dito voor consoles, kleiner of zelfs alleen controller of keyboard en muis.
- Electronica winkels en speelgoed winkels verdwijnen media markt en bart smit doen als laatste hun lichtje uit ( online verkoop als oorzaak)

Hoe denken jullie hierover?
pi_158299826
adresering en BIOS , wat met UNIX systemen later (2140 ) zou optreden .

Ik heb er aan meegewerkt en kan je vertellen dat er meer problemen zijn geweest dan wat je verteld word dit om het merk te beschermen.

maar aan het verloop te zien wil je het daar niet over hebben maar alleen het gebrek aan kennis van matrix adressering om je te voeden

quote:

[ Bericht 15% gewijzigd door DeMolay op 17-12-2015 00:29:42 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  donderdag 17 december 2015 @ 09:04:08 #38
52357 Lambiekje
pi_158301887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:43 schreef theguyver het volgende:
Paar jaar geleden opende ik dit topic, en grappige is, mijn droom werd werkelijkheid.

Ook even naar aanleiding van de items die nu naar voren komen in het 9/11 topic.

binnen 10 jaar.

- lompe pc's verdwijnen dito voor consoles, kleiner of zelfs alleen controller of keyboard en muis.
- Electronica winkels en speelgoed winkels verdwijnen media markt en bart smit doen als laatste hun lichtje uit ( online verkoop als oorzaak)

Micro pc niet handiger. Een stick moet je nog ergens insteken
  donderdag 17 december 2015 @ 09:11:59 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158301978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Micro pc niet handiger. Een stick moet je nog ergens insteken
Volgens mij is dat een hdmi aansluiting. Dus die prop je achterin een scherm (monitor/tv) met een bluetooth muis en toetsenbord en klaar is guyver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 17 december 2015 @ 09:46:52 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158302347
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een hdmi aansluiting. Dus die prop je achterin een scherm (monitor/tv) met een bluetooth muis en toetsenbord en klaar is guyver.
^O^ jup fucking handig!
Echt aanrader!
pi_158305891
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:53 schreef Beelzebufo het volgende:

In elk geval is het véél te kort door de bocht om te stellen dat het een commercieel complot was, grote kans dat er (zeker in de financiele wereld) nog steeds met dezelfde mainframes gewerkt wordt.
Intel heeft wel degelijk heel langzaam de nieuwe processoren op de markt gebracht, er was een heel vooropgezet plan om de nieuwere processoren op de markt te brengen om te zorgen dat er genoeg winst werd gemaakt.
Intel heeft ook de processormarkt overgenomen , AMD staat gewoon nu bekent als 2 de rangsprocessor.

En over de hitte van processoren , dat valt wel mee als er nu ook een grafische chip in de main processor gepropt kan worden .

Ben het wel met theguyver eens dat de desktop-pc gaat verdwijnen en vervangen wordt door een laptop daar deze en betaalbaarder worden en dezelfde kwaliteiten hebben + zijn t.o.v. de desktop vaak flink energie zuiniger.
Daarnaast is het nu duurder om een desktop in elkaar te zetten dan een gelijkwaardige laptop te kopen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Dance99Vv op 17-12-2015 13:17:17 ]
There is only one religion
pi_158322285
Probleem zit hem gewoon in de architectuur.
Microsoft heeft getracht om een Windows-versie voor de ARM-processor aan de man te brengen, maar daar draaide uiteraard de 'gewone' Windows-software niet op en softwarefabrikanten deden weinig moeite om hun producten over te zetten naar het ARM-platform.
Gevolg: WindowsRT is in de prullenbak beland.
Microsoft doet nu een nieuwe poging met apps, waarbij je 1 app kunt draaien op elk windows-platform, van telefoon tot desktop.

Dus dan blijf je hangen op de CISC-processorarchitectuur van Intel.
En die heeft oa een hitteprobleem en loopt tegen het plafond van de wet van Moore aan.

Wat de milleniumbug betreft: die is schromelijk overdreven. Desondanks was het probleem er wel en alle software had een update nodig om het probleem te verhelpen (UNIX uitgezonderd, die berekent de datum op een heel andere wijze).
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_158322334
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Intel heeft wel degelijk heel langzaam de nieuwe processoren op de markt gebracht, er was een heel vooropgezet plan om de nieuwere processoren op de markt te brengen om te zorgen dat er genoeg winst werd gemaakt.
Als dat zo is, dan had AMD Intel op zijn fluitjes kunnen verslaan.
Door gewoon sneller met veel snellere processoren te komen.

quote:
Intel heeft ook de processormarkt overgenomen , AMD staat gewoon nu bekent als 2 de rangsprocessor.
Niet alleen dat, ook Apple is van de Motorola-processoren afgestapt naar Intel, omdat de ontwikkeling bij Intel sneller verliep en Apple daardoor een achterstand zou oplopen.

De desktop-pc loopt inderdaad op zijn einde: veel mensen die ik ken werken vrijwel alleen nog via hun smartphone of een tablet. Degenen die meer willen hebben een laptop en slechts een enkeling die specifiek een desktop nodig heeft (Gamers bijv) hebben die nog. Maar de tijd dat je op een zolderkamertje zat te internetten op je pc ligt al ver achter ons.
pi_158322380
quote:

[quote]- Landelijke/regionale wifi ( betaald of misschien wel gratis)
Nee, Wifi kent teveel nadelen en wordt door steeds snellere mobiele internet steeds meer achterhaald. Zelf gebruik ik al een tijd geen gratis wifi meer vanwege de risico's terwijl het me geen voordeel oplevert.

quote:
Ik vind Qnap zijn productlijn wel een interessante ontwikkeling: de pc als mediacenter en prive-opslag.

quote:
Je ziet ze al langzaam verdwijnen. Computerwinkels bijv worden al zeldzamer.
Daar tegenover staat wel dat bijv. een online winkel als Coolblue in grote steden filialen aan het openen is.
  vrijdag 18 december 2015 @ 01:46:12 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158322574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, Wifi kent teveel nadelen en wordt door steeds snellere mobiele internet steeds meer achterhaald. Zelf gebruik ik al een tijd geen gratis wifi meer vanwege de risico's terwijl het me geen voordeel oplevert.

[..]

Ik vind Qnap zijn productlijn wel een interessante ontwikkeling: de pc als mediacenter en prive-opslag.

[..]

Je ziet ze al langzaam verdwijnen. Computerwinkels bijv worden al zeldzamer.
Daar tegenover staat wel dat bijv. een online winkel als Coolblue in grote steden filialen aan het openen is.
Wifi kent heel veel nadelen, maar ik zie het niet als ondenkbaar.

Sommige producten zijn tot dusver redelijk geflopt, maar misschien is het de tijd nog niet voor.. zie de eerste windows tablets!
We zullen zien :)

Jup, tot mijn grote ergenis, Hier in enschede zit bijvoorbeeld nog maar 1 speelgoedwinkel keten..
De andere is al 4 maand aan verhuizen... als dat nog door gaat zelfs het personeel zit nog in het ongewis.

Op den duur zal je alleen nog kleding winkels en supermarkten weer vinden ben ik bang.
pi_158322654
Mij valt op dat tweedehands winkels erg in opkomst zijn. Niet alleen categorie kringloop, maar ook ketens waarbij particulieren een stukje winkelruimte kunnen huren om daar hun spullen te verkopen of waar je kleding kunt brengen en een deel van de opbrengst ontvangt.

Wat Wifi betreft: vele stedelijke projecten zijn geflopt. Dus dat zie ik niet gebeuren.
Landelijke dekking door 4G of straks nog sneller haalt veel meer uit.

Windows-tablets waren groot, duur, log en point-and-click en geen touch.
Apple wist het goede moment te kiezen, Microsoft helaas niet.
Zag je overigens ook met de smartphone: Apple koos het juiste moment om het landschap opnieuw vorm te geven.
En drukte Windows Mobile en Symbian er uit.
Google was zo slim om in het kielzog van Apple mee te varen en het lagere segment te bedienen.
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 13:25:15 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158327516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

^O^ jup fucking handig!
Echt aanrader!
Of dit:

GAM / De Pandora en de Dragonbox Pyra handhelds #5

O+

De ideale BNW computer, de development is zo open van de pandora zijn alle schema's open je kunt zelf een case printen als je wilt. De development van de huidige pyra is ook aan alle kanten open, dingen die niet gaan zoals gepland worden op het forum uitvoerig doorgesproken met de "community".. voor mij een voorbeeld zoals ontwikkeling zou moeten gaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:40:13 #48
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_158351308
Nvidia en shield is ook erg hendig

http://shield.nvidia.com/tablet/k1
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_158426787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan had AMD Intel op zijn fluitjes kunnen verslaan.
Door gewoon sneller met veel snellere processoren te komen.

Dacht je dat?
Hier lees dit maar even door, lees ook de commentaren eronder even .
Snap je ook waarom AMD niet kan opboksen tegen Intel.
http://tweakers.net/nieuw(...)15-naar-desktop.html

We kijken al jaren tegen dezelfde roadmap aan met dezelfde procs.
pi_158427657
Dart AMD niet kan opboksen tegen Intel, dat klopt, maar het complot is dat Intel zich opzettelijk inhoudt om meer geld te verdienen.
Tja, als dat zo is, dan zou AMD het makkelijker moeten hebben.
pi_158428151
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:38 schreef Wantie het volgende:
Dart AMD niet kan opboksen tegen Intel, dat klopt, maar het complot is dat Intel zich opzettelijk inhoudt om meer geld te verdienen.
Tja, als dat zo is, dan zou AMD het makkelijker moeten hebben.
Dat intel zich opzettelijk inhoud is ook geen complot maar een feit, is ook niks geheimzinnigs aan.
Meestal zelfs noodzakelijk, winst is daar 1 factor in, 2de factor is de fabrikanten van de moederborden die al de nodige problemen ondervonden met USB 3.0, niet om de 6 mnd een nieuw type konden neerzetten.
De types sandy-bridge,evy-bridge ,haswell en nu haswell refresh enz waren in 2011/2012 al bekend.
Die roadmap was toen al uitgelekt . AMD had toen al de strijd verloren en is zich gaan richten op de GPU markt.

Kijk maar wanneer wat is uitgebracht/ op de markt gebracht

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core

[ Bericht 8% gewijzigd door Dance99Vv op 22-12-2015 00:10:25 ]
pi_158429582
Eigenlijk onvoorstelbaar he. Ze hebben zo'n beetje alle concurrentie verpletterd (arm even daar gelaten), en kunnen zich gewoon inhouden :)
  woensdag 23 december 2015 @ 20:24:48 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158476912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:34 schreef Wantie het volgende:
Eigenlijk onvoorstelbaar he. Ze hebben zo'n beetje alle concurrentie verpletterd (arm even daar gelaten), en kunnen zich gewoon inhouden :)
Toen ik jaren geleden in een computer winkel werkte kwam een defecte AMD best voor.
Een defect Intel was bijna uniek!
Bij het in elkaar zetten van een PC maakte mijn chef zich ook helemaal niet zo druk als een cooler een keer niet goed contact maakte met de chip zelf aangezien deze weinig problemen vertoonde bij het voor het eerst aan zetten van een net in elkaar gezette pc.
Bij een AMD chip brande deze al veel sneller door.

nou heb ik het over bijna 10 jaar terug, maar ik merkte wel dat Intel ver op de concurrentie voor lag daarin!
pi_158488127
ik heb wel eens een youtubefilmpje gezien waarbij ze bij een intel de heatsink loskoppelden en bij een AMD.
De intel draaide gewoon door, de AMD brandde vrijwel meteen door.
pi_158488484
quote:

binnen 10 jaar.

Je gaat wel van het ene naar het andere uiterste met dit topic. Maar goed hierbij mijn voorspellingen/logica.

-smartphones worden de nieuwe laptops
-vr is de nieuwe realiteit. Je hebt zelfs vr nodig om in de gewone wereld te kunnen functioneren. Dit heeft 15 jaar nodig.
- 80 % van de winkels verdwijnen en er komen service winkels voor terug. In de winkel kijken naar het product en support. Thuis voor de deur afgeleverd. Gaan winkelen krijgt een nieuwe betekenis.
- wifi verliest het van 5g / 6g vanwege reactie tijden / snelheden en mogelijkheden en dus niet gratis. Wifi wetgeving zelfs aangescherpt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mand op 24-12-2015 02:40:47 ]
XRP - To tha moon motherf#cker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')