abonnement Unibet Coolblue
pi_128968851
8)7
  maandag 15 juli 2013 @ 15:17:28 #27
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_128971814
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef Smack10 het volgende:
8)7
:P
  maandag 15 juli 2013 @ 23:25:37 #28
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_128989482
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:42 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij eerder aan de andere kant van het spectrum heb bevonden, in dat geval heb ik je een goede week bezorgd. Niet dat ik dat zelf als een probleem ervoer, want lange berichten uitwisselen is wel eens een welkome afwisseling van de normale, kortere variant die hier gebruikelijk is. Daar is niets mis mee is natuurlijk, ik koop mijn groente ook liever voorgesneden dan dat ik dit zelf nog moet doen.

Inderdaad is in Noord-Afrika en het Midden-Oosten internet een nog crucialer medium dan hier. Hier is natuurlijk ook alles kleinschaliger, qua infrastructuur beter geregeld en heerst er meer eensgezindheid en tevredenheid. Maar voor de revoluties in de gebieden is internet wel van enorm belang geweest als medium om samenkomsten te organiseren. Het worden ook niet voor niets wel eens twitterrevoluties genoemd. Het doet me denken aan dit plaatje die ik destijds ooit heb zien voorbijkomen en wat ik wel een prachtig beschrijvende tekening vond in zijn eenvoud:

[ afbeelding ]

Het jammere aan internet is echter dat het fragieler is dan wij denken. Internet is niet zo moeilijk uit te schakelen. En in welk jaar bevinden wij ons dan?

Het is logisch dat je vanuit jezelf schrijft, je registreert je ook niet voor niets onder je eigen naam. Het is al een hele kunst dat de mens het vermogen heeft zich in een ander te plaatsen en (zo goed als het gaat) de positie vanuit diegene kan zien. En goed beschrijven is dan nog een tweede talent op zich. Maar door iets vanuit jezelf en omgeving te schrijven hoef je nog niet per se een egodocument te schrijven. Ik moet zeggen, ik verdenk mezelf er ook wel eens van dat ik er een schrijf, en ik controleer dan ook vaak mijn post terug op bijvoorbeeld het aantal zinnen waarmee ik begin met ik - want 'ik' en mijn belevenissen moeten natuurlijk wel hun rol kennen als het om belangrijke onderwerpen gaat. (Bij deze alinea ga ik trouwens niet de 'ik'ken terug tellen). Maar je moet niet vergeten dat alle ideeën ooit zijn begonnen als een 'ik denk'. En wij deze ideeën nu aannemen als waarheid is ook slechts omdat er een grote groep van 'ik' personen zich bij deze mening heeft aangesloten. Wees dan ook niet bang om soms een egodocument te schrijven, zolang je je ook maar genoeg inleeft in de denkbeelden van anderen.

Ik begrijp natuurlijk dat het oog-hand argument niet de reden van veel mensen is om te gamen. Maar je hoort het wel heel vaak, vaker dan andere, in mijn ogen betere argumenten. Uiteindelijk gaat het gewoon om het plezier. Een game is natuurlijk in principe ook gewoon een boek waar je de hoofdpersoon zelf mag spelen.

Interrail bestaat inderdaad nog steeds en wordt nog redelijk vaak gebruikt. Het is wel iets duurder geworden, maar wat is dat niet. Ik koop volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid een pas van ofwel 10 reisdagen binnen 22 dagen, of 15 aaneengesloten reisdagen voor rond de 300 euro. Ik wou eigenlijk dit jaar al interrailen, maar veel van mijn vrienden waren daar nog niet aan toe of zitten gebonden aan werk. En in je eentje op vakantie kan best oke zijn, maar een vakantie is eigenlijk wel iets wat je deelt met mensen. Bedank voor de tip in ieder geval.

Je verhaaltje is schrijnend, maar herkenbaar. Het is inderdaad iets wat ik tegenwoordig ook vaak hoor. En al helemaal het stukje over de natuur. Ik werd zelf voor gek aangekeken toen ik met vrienden op vakantie ging en 's ochtends vroeg ging hardlopen door de Spaanse heuvels, het Kroatische landschap of over de Terschellingse winderige paden. Als ik dan terugkwam lagen zij ofwel nog in bed te stinken of zaten zij al met het eerste ochtendbiertje in de hand. En er is ook nooit iemand die 's ochtends een dag meegaat met de bus of met de trein om een twintig of dertig kilometer uit de kust een dag door het landschap te lopen met een tas, lunch en zoveel water als je ook maar mee kan nemen. Nu kan ik dat ook prima alleen, maar ergens vind ik het ook wel zonde voor ze. Nouja goed, niet iedereen is gelijk natuurlijk.

Gelukkig ben ik zo te horen niet de enige bij wie de bodem is bereikt. Ik had ook eigenlijk werk moeten zoeken deze vakantie. Daarom kom ik waarschijnlijk ook niet veel verder dan Terschelling, de achtertuin van mijn ouders en het Noorderplantsoen.

Met vriendelijke groet,
Lange berichten zijn voor velen niet interessant hier, de meeste willen een soort van Blitz Krieg discussies voeren, kort maar heftig. Ikzelf lees de langere lappen tekst ook vaak niet. Eigenlijk alleen van degenen waarvan ik denk dat ze iets toevoegen. Onlangs nog een discussie gehad met een (volgens mij) een zeer gelovig moslims (beetje radicaal zelfs)... over de sharia. Hij vulde feilloos de hiaten aan die er in mijn verhaal zaten. Dan heb ik zoiets van: nou dat is toch mooi... verbeterd door een echte kenner. Beter dan dat een rechts extremist mij het een en ander wil gaan uitleggen over de sharia en dat ik in de eerste zin al foute aannames zie. :X

Overigens zien de meeste Fokkers helemaal niets in Twitter... omdat ze alleen de slechte twitteraars volgen. Zelf doe ik ook niet aan twitter, maar sommigen volg ik wel.
Het nut van twitter laat zich inderdaad vooral in het Midden Oosten zien, maar ook bij professionals op bepaalde terreinen, die vaak congressen volgen etc.
Dat plaatje, ja dat zegt meer dan duizend woorden. Overigens kunnen staten twitter wel blokkeren, maar veel mensen in bezette gebieden weten daar toch onderuit te komen. Het antwoord op jouw vraag is gelukkig niet het jaar 0. Maar wel pre 2000.

Dat klopt niet helemaal, Eric is weliswaar mijn voornaam, maar Oscuro is niet echt mijn achternaam.
(Oscuro is Spaans voor donker... en dat staat voor de tijdstip dat ik schrijf) ;)
Nee, zou ik volledig onder mijn eigen naam schrijven, dan zou ik minder open kunnen schrijven als dat ik nu doe. Hoewel het geen ramp is wanneer iemand mijn echte naam zou weten... zou ik deze niet snel gebruiken. Je bent dan toch meer kwetsbaar, mocht een opdrachtgever of werkgever je dan checken... zowel om wat ik schrijf, als ook om het tijdstip dat ik schrijf.

Heel vervelend vind ik het niet dat het als een egodocument overkomt. Het kriebelt wat, maar het jeukt niet. En ik tel de "ik-jes" ook niet. Die horen erbij... maar ik doe soms wel kunstgrepen om die "Ik" niet in het begin van elke zin neer te zetten. In het midden vallen ze minder op.
Er is ook trouwens een voordeel aan het ego achtig document. Dan is sneller voor iedereen duidelijk dat "jouw" mening slechts een mening is, en niet als feit gepresenteerd wordt. Ergens is dat eigenlijk (voor wie er goed over nadenkt) al een handreiking aan de mening van anderen. :)

Gamen heeft zo z'n voordelen en zijn nadelen. Net als rode wijn kan het heel gezond zijn als je het met mate doet.

Met interrail is het net als een normale vakantie boeken... je moet er al vroeg afspraken over maken, wanneer je vrij wilt krijgen, en waar je naartoe wilt. Toen ik en mijn kameraad gingen, waren we beide studenten in dezelfde stad, dus hadden we in dezelfde periode vrij. In andere gevallen zal het wat minder goed af te stemmen zijn.

Sporten op vakantie heb ik zelf ook zelden gedaan. Als ik de natuur in ga op vakantie, dan gaat mijn fotocamera altijd mee. Dus rennen was er zelden bij, maar een flinke wandeling de bergen in, mag best een paar uur duren. Of een fietstocht natuurlijk. In Kreta met een toenmalige vriendin dik 7 uur gewandeld door de Samaria Kloof. Flink de moeite waard... en niet alleen door de foto's.
Maar het laat opstaan met een biertje in de ene hand en een jointje in de andere hand is mij ook niet vreemd (maar niet elke dag).
Afwisseling dat is het belangrijkste. En ja, het is ook heerlijk om af en toe eens vroeg de bus te nemen (of met een kameraad met een auto) naar de Drentse Heide te rijden met een vriend of vriendin. En dan een lange heide/ bos wandeling te maken.

Helemaal niets mis met Terschelling, zolang het weer maar meezit. En het Noorderplantsoen (indien dat in Groningen... is ook niet verkeerd met Noorderzon)! Haha, loving it! w/

Beste groet, Eric
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:05:51 #29
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_128992897
Ik haat vakantie :') "Luieren". Gadverdamme. Veel en veels te veel vrije tijd in de vakantie. Ik voel me verplicht om boeken te gaan lezen, dingen met vrienden te gaan doen, iets te leren wat ik al heel graag leren wil en dingen doen die ik al heel lang moet doen. Geloof het of niet, maar ik ontsnap me veel meer buiten vakanties.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:26:37 #30
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129060884
Ik heb die hele conversatie gelezen tussen EricOscuro en TwentyFourr. Mooie posts. Kan er niks anders over zeggen.

In de zomervakantie is het doorgaans het seizoen voor bramen, aardbeien, frambozen en alebessen.

Als je die gaat plukken heb je een leuk daagje of uurtje om te besteden met familie en/of vrienden. En daarna kan je er een taart mee bakken of er een toetje mee maken.

Over een paar weken ga ik met mijn zusjes, zoals gewoonlijk, op pad om bramen te plukken. En dan gaan we er een taart van maken. Of gewoon opeten. Van het weekend ook nog een ieniemienie aalbessenstruikje gespot in het park, hopelijk groeit die uit tot een grote struik. :p
Kaleidoscopiklimax
pi_129160644
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 03:26 schreef -supergirl- het volgende:
ik vind mezelf geen jongere meer

verder niet gelezen
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 03:26 schreef -supergirl- het volgende:
1e zin gelezen: ik heb geen vakantie
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 03:27 schreef -supergirl- het volgende:
o sorry ik zit ook echt ineens in JNG te posten :') :r
:')
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 18:08:05 #32
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129160755
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:05 schreef Faux. het volgende:
Ik haat vakantie :') "Luieren". Gadverdamme. Veel en veels te veel vrije tijd in de vakantie. Ik voel me verplicht om boeken te gaan lezen, dingen met vrienden te gaan doen, iets te leren wat ik al heel graag leren wil en dingen doen die ik al heel lang moet doen. Geloof het of niet, maar ik ontsnap me veel meer buiten vakanties.
Had ik dat maar, maar helaas ik ben lui :'(
Spatieboos
  zondag 21 juli 2013 @ 01:53:21 #33
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_129177577
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 18:08 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Had ik dat maar, maar helaas ik ben lui :'(
Het is een gift, luiheid, echt waar.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:59:31 #34
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129177678
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:53 schreef Faux. het volgende:

[..]

Het is een gift, luiheid, echt waar.
Het gras zal wel gewoon groener zijn aan de andere kant :o
Spatieboos
pi_129457455
Afspreken met vrienden, uitgaan, shoppen, terrasje pakken, picknicken in het park, bij slecht weer films kijken, kamer herinrichten, het huis schoonmaken (als je je ouders lief aan kijkt krijg je er misschien geld voor. Vorige zomer heb ik bijvoorbeeld de hele keuken schoon gemaakt en netjes ingedeeld voor 15 euro), op bezoek gaan bij je oma/opa/andere familie/vriend die je niet vaak ziet, hardlopen, heel veel boeken lezen O+, naar het strand, genoeg keuze! Verder werk ik ook vrij veel in de vakantie want bovenstaande activiteiten moeten natuurlijk wel ergens van gefinancierd worden. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2013 02:00:58 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 00:45:39 #36
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129701921
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')