quote:
Op maandag 29 juli 2013 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:[..]
Ik maak onderscheid tussen zaken die er moeten zijn, dan mag je niet aannemen dat de markt er wel voor zorgt, en zaken die er niet hoeven zijn, die kun je rustig aan de markt overlaten. De markt blinkt namelijk uit in het voortbrengen van volstrekt overbodige zaken. Voor marktwerking is namelijk vereist dat helemaal niet afnemen ook een optie is.
Mijn betogen zijn dan ook zeer consistent. Horecabezoek is niet zo'n zaak die er moet zijn, afzien ervan is ook probleemloos een optie, dus kun je dat rustig aan de markt overlaten.
[..]
Ik was voor de rookvrije werkplek, en voor rookvrije coupés. Rookvrije perrons vond ik onzin, en de totale afschaffing van rookcoupes vond ik fundamentalistisch. Ik had er wel begrip voor dat die dan lastig te organiseren zijn, omdat mensen door de trein moeten lopen. Maar dan had je het vanwege praktische problemen kunnen laten zitten wanneer van toepassing, de principiele totale afschaffing van rookcoupes om het roken tegen te gaan vond ik onzin en nog steeds.
Dat was om het personeel te beschermen omdat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek.