abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128880455
Even kort.
Vorige maand had ik met de band "Love To Lounge" een optreden, gewoon op een open/publiek festival, en ik heb een vriend gevraagd om met mijn camera dit optreden vast te leggen.

Dit is gebeurd, en de beelden heb ik op YouTube gegooid.

Krijg ik een email, dat we hadden besproken er geen beelden van het optreden op YouTube mochten komen. (De band is uitelkaar, dus ik had ze er op gezet)

Dus ik reageerde met " Ja, luister... deze beelden zijn met mijn camera gemaakt, en ik heb ze op YouTube gezet voor vrienden/famillie/kenissen om te bekijken, en omdat ik er trots op ben. En we zijn toch uit elkaar als band, dus het maakt nu toch niet meer uit vind ik "

Werd er gereageerd door de drummer "Ja, je kan de beelden er maar het beste afhalen, anders dan onderneem ik juridische stappen "

Nu vraag ik mij af. Ik sta gewoon in m`n goedrecht toch? Beelden zijn geschoten met mijn camera. de masters liggen dan ook hier. En het was een open/publiek festival. Én de band is uit elkaar, dus er mag nu sowieso niet meer om gezeurd worden denk ik zo.

Kan iemand mij hier even wegwijs in maken?

Alvast bedankt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:05:31 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_128880587
Een vreemde in het publiek had toch ook die opname kunnen maken, wat een jankerd zeg
pi_128880674
Maar waarom zet je de beelden op you tube als jullie BESPROKEN hebben dit niet te doen? :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_128880711
Hoeveel ben je al afgevallen braddie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128880723
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:07 schreef valentijn101 het volgende:
Maar waarom zet je de beelden op you tube als jullie BESPROKEN hebben dit niet te doen? :?
Omdat hij uit de band is gezet.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128880736
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:07 schreef valentijn101 het volgende:
Omdat het besproken was voor "Zolang de band nog bestaat"
Ofwel, als de band uitelkaar is mochten we doen wat we willen.
Daarbij komt nog dat het een publiek festival was.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:11:49 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128880786
Ter illustratie :7
Als hij het vervelend vindt, dan dient hij maar zo'n copyright claim in bij YT he
pi_128880828
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:11 schreef hugecooll het volgende:
Ter illustratie :7
Als hij het vervelend vindt, dan dient hij maar zo'n copyright claim in bij YT he
Heeft hij gedaan, zegt ie.
Maar wat dan nog?
YouTube mailt dan eerst mij met vragen hoe het nou zit, dan mail ik ze terug en leg ik uit hoe en wat.
Die beelden verwijderen ze echt niet zomaar :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:13:47 #9
179075 hugecooll
pi_128880851
Nou, bij YT weten ze toch ook wel what's up
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:14:15 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128880864
Even tussendoor: Wat een kutband.... :D
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:15:36 #11
179075 hugecooll
pi_128880898
Ondertussen schaamteloos covers zingen van andere artiesten :+
pi_128881006
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:14 schreef Snowballed het volgende:
Even tussendoor: Wat een kutband.... :D
Dit, wat een kut herrie man.
pi_128881013
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef hugecooll het volgende:
Nou, bij YT weten ze toch ook wel what's up
Een optreden mag gewoon op YouTube hoor, of je nou covers speelt of niet.
Maar het feit is, hier liggen de masters van de beelden, mijn camera is gebruikt voor de opnames, speel er zelf ook op mee (toetsen)

Dus hij moet niet huilen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:20:01 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128881035
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:15 schreef hugecooll het volgende:
Ondertussen schaamteloos covers zingen van andere artiesten :+
Dat vind ik niet zo'n punt, maar geef het dan wel wat toegevoegde waarde ofzo...
Verder ben ik van mening dat ze de eerste 2 jaar niet buiten een repetitiehok moeten komen... :X

Live in een cafe (ook een cover) met megafoon voor de zang:

vrijdag 12 juli 2013 @ 18:23:39 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_128881155
Wel schattig trouwens om samen met je moeder in een band te spelen
pi_128881192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

Een optreden mag gewoon op YouTube hoor, of je nou covers speelt of niet.
Maar het feit is, hier liggen de masters van de beelden, mijn camera is gebruikt voor de opnames, speel er zelf ook op mee (toetsen)

Dus hij moet niet huilen.
Alsof die eerste twee feiten er dan maar ook iets toe doen :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128881259
Hij heeft portretrecht, wat wil zeggen dat hij openbaarmaking van alle beelden van hem (foto, schilderij, film) kan beperken als hij daar een redelijk belang bij heeft. Alle andere informatie doet er geen reet toe.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:32:19 #18
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128881372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:27 schreef Tchock het volgende:
Hij heeft portretrecht, wat wil zeggen dat hij openbaarmaking van alle beelden van hem (foto, schilderij, film) kan beperken als hij daar een redelijk belang bij heeft. Alle andere informatie doet er geen reet toe.
Beelden zijn tot daar aan toe, maar het auteursrecht op de muziek zelf, speelt ook nog mee he..?
(al ben ik van mening dat iedereen die naar deze zooi luistert, dik geld toe moet krijgen...)
pi_128881400
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Beelden zijn tot daar aan toe, maar het auteursrecht op de muziek zelf speelt ook nog mee he..?
(al ben ik van mening dat iedereen die naar deze zooi luistert, dik geld toe moet krijgen...)
Dat speelt alleen bij commerciële verspreiding. Bovendien kan alleen de originele maker zich daarop beroepen, niet een bandlid over een youtubevideo.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:35:41 #20
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128881452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat speelt alleen bij commerciële verspreiding. Bovendien kan alleen de originele maker zich daarop beroepen, niet een bandlid over een youtubevideo.
Ja dat klopt ook wel geloof ik... het is geen uitgebracht materiaal... (maak me er zelf ook nooit druk om)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:35:56 #21
146781 Jos_Tieband
Jos, van de F.B.I.
pi_128881459
Toen ik de TT zag was ik even bang dat het om dit beeldmateriaal ging, maar dat valt weer mee gelukkig!

Signature http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_profile
Hier kan echt van alles staan, bv je motto. Het kan ook slaan op je Usericon. Je Signature mag bestaan uit 255 tekens, en je kunt er de SML-code voor vet, cursief, onderstreept en links in gebruiken.
pi_128881490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:35 schreef Jos_Tieband het volgende:
Toen ik de TT zag was ik even bang dat het om dit beeldmateriaal ging, maar dat valt weer mee gelukkig!
Speelde jij met je band ook op fat festival he? :')
pi_128881496
Maar goed, Braddie, juridische stappen zijn zeker mogelijk. Dan moet hij betogen dat hij er een redelijk belang bij heeft dat de beelden niet verspreid worden. Jij kunt dat eventueel tegenspreken. Wie er gelijk krijgt, dat is natuurlijk een heel andere vraag. Weer een andere vraag is of je het risico dat je zo'n zaak verliest wil nemen, want dan wordt het een duur grapje.

Bovendien: procederen om zoiets :')!
pi_128881530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:27 schreef Tchock het volgende:
Hij mailde me net weer dat hij mij 1 week geeft om beelden te laten verwijderen, anders laat hij z`n advocaat contact opnemen met YouTube, of diezelfde advocaat gaat een kortgeding tegen mij aanspannen :')

Heb gemailed, dat er vrienden en famillie van mij aanwezig waren, en die hebben ook gefilmt en dingen online gezet.

En dat ik het onzin vind om alleen mij hier op aan te spreken terwijl hij dan ook m`n famillieleden/vrienden moet aanspreken én ook de aanverwanten van de gitarist (Die heeft ook 20-30 minuten opgenomen en op YouTube gezet, maar daar hoor ik hem niet over...)
pi_128881559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:
Maar goed, Braddie, juridische stappen zijn zeker mogelijk. Dan moet hij betogen dat hij er een redelijk belang bij heeft dat de beelden niet verspreid worden. Jij kunt dat eventueel tegenspreken. Wie er gelijk krijgt, dat is natuurlijk een heel andere vraag. Weer een andere vraag is of je het risico dat je zo'n zaak verliest wil nemen, want dan wordt het een duur grapje.

Hij heeft er redelijk belang bij.
Maar het is gewoon onzin, het was een openbaar/publiekelijk iets, dan ga je toch niet zo moeilijk lopen doen? :')
pi_128881566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hij mailde me net weer dat hij mij 1 week geeft om beelden te laten verwijderen, anders laat hij z`n advocaat contact opnemen met YouTube, of diezelfde advocaat gaat een kortgeding tegen mij aanspannen :')

Heb gemailed, dat er vrienden en famillie van mij aanwezig waren, en die hebben ook gefilmt en dingen online gezet.

En dat ik het onzin vind om alleen mij hier op aan te spreken terwijl hij dan ook m`n famillieleden/vrienden moet aanspreken én ook de aanverwanten van de gitarist (Die heeft ook 20-30 minuten opgenomen en op YouTube gezet, maar daar hoor ik hem niet over...)
Dat is geen argument natuurlijk. Hij kan proberen jouw publicatie te voorkomen en staat daarmee volledig in zijn recht.
pi_128881575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hij heeft er redelijk belang bij.
Maar het is gewoon onzin, het was een openbaar/publiekelijk iets, dan ga je toch niet zo moeilijk lopen doen? :')
Je leest mijn post niet, heb ik het idee.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:40:52 #28
179075 hugecooll
pi_128881604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:

misgelopen inkomsten omdat mensen nu weten wat ze bestellen _O-
pi_128881698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is geen argument natuurlijk. Hij kan proberen jouw publicatie te voorkomen en staat daarmee volledig in zijn recht.
Hij staat in z`n recht, dat geloof ik ook wel :)
Maar ik ook, toch?

Heb een week om het te verwijderen, en ik kijk wel hoe en wat. Laat me hier niet door intimideren in ieder geval.
pi_128881716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hij staat in z`n recht, dat geloof ik ook wel :)
Maar ik ook, toch?

Heb een week om het te verwijderen, en ik kijk wel hoe en wat. Laat me hier niet door intimideren in ieder geval.
Portretrecht is sterker dan jouw recht om iets te publiceren. En dat is trouwens maar goed ook, anders zouden alle chanante foto's en video's tot het einde der tijden overal neergeflikkerd kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')