Omdat hij uit de band is gezet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:07 schreef valentijn101 het volgende:
Maar waarom zet je de beelden op you tube als jullie BESPROKEN hebben dit niet te doen?
Omdat het besproken was voor "Zolang de band nog bestaat"quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:07 schreef valentijn101 het volgende:
Maar waarom zet je de beelden op you tube als jullie BESPROKEN hebben dit niet te doen?
Heeft hij gedaan, zegt ie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:11 schreef hugecooll het volgende:
Ter illustratie
Als hij het vervelend vindt, dan dient hij maar zo'n copyright claim in bij YT he
Een optreden mag gewoon op YouTube hoor, of je nou covers speelt of niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:13 schreef hugecooll het volgende:
Nou, bij YT weten ze toch ook wel what's up
Dat vind ik niet zo'n punt, maar geef het dan wel wat toegevoegde waarde ofzo...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:15 schreef hugecooll het volgende:
Ondertussen schaamteloos covers zingen van andere artiesten
Alsof die eerste twee feiten er dan maar ook iets toe doenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een optreden mag gewoon op YouTube hoor, of je nou covers speelt of niet.
Maar het feit is, hier liggen de masters van de beelden, mijn camera is gebruikt voor de opnames, speel er zelf ook op mee (toetsen)
Dus hij moet niet huilen.
Beelden zijn tot daar aan toe, maar het auteursrecht op de muziek zelf, speelt ook nog mee he..?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:27 schreef Tchock het volgende:
Hij heeft portretrecht, wat wil zeggen dat hij openbaarmaking van alle beelden van hem (foto, schilderij, film) kan beperken als hij daar een redelijk belang bij heeft. Alle andere informatie doet er geen reet toe.
Dat speelt alleen bij commerciële verspreiding. Bovendien kan alleen de originele maker zich daarop beroepen, niet een bandlid over een youtubevideo.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Beelden zijn tot daar aan toe, maar het auteursrecht op de muziek zelf speelt ook nog mee he..?
(al ben ik van mening dat iedereen die naar deze zooi luistert, dik geld toe moet krijgen...)
Ja dat klopt ook wel geloof ik... het is geen uitgebracht materiaal... (maak me er zelf ook nooit druk om)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat speelt alleen bij commerciële verspreiding. Bovendien kan alleen de originele maker zich daarop beroepen, niet een bandlid over een youtubevideo.
Speelde jij met je band ook op fat festival he?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:35 schreef Jos_Tieband het volgende:
Toen ik de TT zag was ik even bang dat het om dit beeldmateriaal ging, maar dat valt weer mee gelukkig!
Hij mailde me net weer dat hij mij 1 week geeft om beelden te laten verwijderen, anders laat hij z`n advocaat contact opnemen met YouTube, of diezelfde advocaat gaat een kortgeding tegen mij aanspannenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:27 schreef Tchock het volgende:
Hij heeft portretrecht, wat wil zeggen dat hij openbaarmaking van alle beelden van hem (foto, schilderij, film) kan beperken als hij daar een redelijk belang bij heeft. Alle andere informatie doet er geen reet toe.
Hij heeft er redelijk belang bij.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:
Maar goed, Braddie, juridische stappen zijn zeker mogelijk. Dan moet hij betogen dat hij er een redelijk belang bij heeft dat de beelden niet verspreid worden. Jij kunt dat eventueel tegenspreken. Wie er gelijk krijgt, dat is natuurlijk een heel andere vraag. Weer een andere vraag is of je het risico dat je zo'n zaak verliest wil nemen, want dan wordt het een duur grapje.
Bovendien: procederen om zoiets!
Dat is geen argument natuurlijk. Hij kan proberen jouw publicatie te voorkomen en staat daarmee volledig in zijn recht.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij mailde me net weer dat hij mij 1 week geeft om beelden te laten verwijderen, anders laat hij z`n advocaat contact opnemen met YouTube, of diezelfde advocaat gaat een kortgeding tegen mij aanspannen
Heb gemailed, dat er vrienden en famillie van mij aanwezig waren, en die hebben ook gefilmt en dingen online gezet.
En dat ik het onzin vind om alleen mij hier op aan te spreken terwijl hij dan ook m`n famillieleden/vrienden moet aanspreken én ook de aanverwanten van de gitarist (Die heeft ook 20-30 minuten opgenomen en op YouTube gezet, maar daar hoor ik hem niet over...)
Je leest mijn post niet, heb ik het idee.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij heeft er redelijk belang bij.
Maar het is gewoon onzin, het was een openbaar/publiekelijk iets, dan ga je toch niet zo moeilijk lopen doen?
misgelopen inkomsten omdat mensen nu weten wat ze bestellenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:
Maar goed, Braddie, juridische stappen zijn zeker mogelijk. Dan moet hij betogen dat hij er een redelijk belang bij heeft dat de beelden niet verspreid worden. Jij kunt dat eventueel tegenspreken. Wie er gelijk krijgt, dat is natuurlijk een heel andere vraag. Weer een andere vraag is of je het risico dat je zo'n zaak verliest wil nemen, want dan wordt het een duur grapje.
Bovendien: procederen om zoiets!
Hij staat in z`n recht, dat geloof ik ook welquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen argument natuurlijk. Hij kan proberen jouw publicatie te voorkomen en staat daarmee volledig in zijn recht.
Portretrecht is sterker dan jouw recht om iets te publiceren. En dat is trouwens maar goed ook, anders zouden alle chanante foto's en video's tot het einde der tijden overal neergeflikkerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij staat in z`n recht, dat geloof ik ook wel
Maar ik ook, toch?
Heb een week om het te verwijderen, en ik kijk wel hoe en wat. Laat me hier niet door intimideren in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |