abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129761935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:49 schreef GimmeGore het volgende:
Iemand nog meer tips om een kat bezig te houden?

Onze Zombie verveelt zich lijkt het. Dan wordt hij vervelend en luidruchtig, maar er is niks wat hem lang interesseert.
Ik zou haast overwegen een muisje bij de te kopen bij de dierenwinkel zodat hij wat te jagen heeft
(hij kan niet naar buiten, hoewel ik me soms afvraag of hij daar niet gelukkiger van zou worden )
Mijn eigen huidige kat kan zichzelf ook niet entertainen. Ze houdt erg van spelen, maar gaat nooit zelf met balletje of propje papier of zo aan de gang.
Ik probeer haar nu een beetje te laten werken voor haar brokjes, kijk eens bij zooplus:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed

Ik heb onderstaande nagemaakt met en stuk karton met daarop wasbolletjes, een pringels bus met gaten erin en een eierbakje

pi_129764236
Wat een leuk idee, zou je daar een foto van kunnen posten computergirl ?
pi_129765710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:00 schreef Sorella het volgende:
Wat een leuk idee, zou je daar een foto van kunnen posten computergirl ?

Het zijn Orijen brokjes, die zij vrij vet dus karton is niet de slimste ondergrond maarhet was maar en eerste probeersel

Edit: voedselverrijking heet het. Google geeft meer voorbeelden
https://www.google.nl/sea(...)oAA&biw=1024&bih=672

[ Bericht 9% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 06-08-2013 20:40:00 ]
pi_129767291
quote:
[..]

Edit: voedselverrijking heet het. Google geeft meer voorbeelden
https://www.google.nl/sea(...)oAA&biw=1024&bih=672
Ik ga van de week de wasmiddel leveranciers bellen voor de wasbolletjes en in de schuur kijken voor een plank.
Lijkt me wel wat om het af te wisselen met de voerlabyrints die ik heb staan, verandering doet eten zeggen ze ;)
pi_129767980

Ik heb zoiets nagemaakt met een lading plastic bekers.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:55:24 #206
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_129809147
Dat zijn goeie ideeën. We hebben het al gehad over of we misschien Zombie zouden weg doen omdat hij gelukkiger zou zijn als buitenkat (wij wonen 4 hoog, dus naar buiten is gewoon echt geen optie) en dat idee maakt mij dan weer niet zo blij.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 22:17:52 #207
137949 Disana
pi_129810541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:11 schreef tonja het volgende:

[..]

Tnx disana. Loes is inderdaad absoluut uit haar doen.
Ik zou eigenlijk wel graag willen weten hoe het met Harry en Loes is, maar ik weet niet wat het geschikte topic daarvoor is.
pi_129810734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:55 schreef GimmeGore het volgende:
Dat zijn goeie ideeën. We hebben het al gehad over of we misschien Zombie zouden weg doen omdat hij gelukkiger zou zijn als buitenkat (wij wonen 4 hoog, dus naar buiten is gewoon echt geen optie) en dat idee maakt mij dan weer niet zo blij.
is het een optie om een vriendje voor Zombie te zoeken? Dan kunnen ze lekker elkaar bezig houden.
pi_129812611
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mijn eigen huidige kat kan zichzelf ook niet entertainen. Ze houdt erg van spelen, maar gaat nooit zelf met balletje of propje papier of zo aan de gang.
Ik probeer haar nu een beetje te laten werken voor haar brokjes, kijk eens bij zooplus:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed

Ik heb onderstaande nagemaakt met en stuk karton met daarop wasbolletjes, een pringels bus met gaten erin en een eierbakje

[ afbeelding ]
Haast overwegen? Gewoon doen joh! Katten hebben om de zoveel tijd nieuwe prikkels nodig. Wij hebben veel speeltjes, maar die verstoppen we vaak. Om de zoveel tijd halen we dan weer iets uit de kast en dan is het weer helemaar leuk. De tips hier zijn erg goed. Dozen met gaten, kattententjes, stokjes met veren. Je moet een kat zeker minstens een half uur per dag vermaken, door te spelen, te kroelen of wat dan ook. En een vriendje voor zombie zou inderdaad goed zijn.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:24:26 #210
259233 GimmeGore
pi_129814103
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

is het een optie om een vriendje voor Zombie te zoeken? Dan kunnen ze lekker elkaar bezig houden.
Hebben we al. Zijn broertje Wodka. Maar Wodka is niet zo ondernemend. Ik heb gisteravond een eierdoos verknipt, dichtgeplakt en er wat brokjes in gedaan en Wodka keek er eens naar en keek me daarna aan van:"wat denk je nou zelf? veel te veel moeite..." En daarna heeft hij liggen toekijken hoe zijn brioer 3 kwariter is bezig geweest met de brokjes er uit krijgen.
pi_129814258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:24 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Hebben we al. Zijn broertje Wodka. Maar Wodka is niet zo ondernemend. Ik heb gisteravond een eierdoos verknipt, dichtgeplakt en er wat brokjes in gedaan en Wodka keek er eens naar en keek me daarna aan van:"wat denk je nou zelf? veel te veel moeite..." En daarna heeft hij liggen toekijken hoe zijn brioer 3 kwariter is bezig geweest met de brokjes er uit krijgen.
:D grappig hoe verschillend katten kunnen zijn O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:28:35 #212
259233 GimmeGore
pi_129814348
Volgens de dierenarts is het goed mogelijk dat ze twee verschillende vaders hebben, dus daar zal het wel aanliggen :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:00:40 #213
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129818071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef GimmeGore het volgende:
Volgens de dierenarts is het goed mogelijk dat ze twee verschillende vaders hebben, dus daar zal het wel aanliggen :P
Dat klopt!

Eventjes wat Biologen-kennis over dit onderwerp? ;)

Wij mensenvrouwtjes leggen - tot we ongeveer 45-50 jaar oud zijn - iedere maand sowieso één ei. Dat heet ovulatie. Kan ook meervoudig zijn en dan krijg je wellicht een meerling, maar in dat geval van dezelfde vader.

Bij katten, en bij veel andere beesten (konijnen bijvoorbeeld), werkt het heel anders. Bij deze zoogdieren komt die ovulatie niet op een geregeld tijdstip, maar wordt die juist opgewekt door de penetratie met het mannelijk lid, wat het vrouwtjesdier in kwestie alleen maar toelaat als ze krols is. Hetgeen weer wordt opgewekt door hormonale schommelingen als gevolg van variaties in weer, daglengte, enzovoorts.

Zoals iedere kattenliefhebber weet - of zou moeten weten - is Madame Poesch niet te houden als ze krols is, en neemt ze iedere kans om 'm te smeren zodra dat het geval is, met als gevolg een gezellige orgie waaraan alle katers in de buurt hun kans grijpen en deelnemen. Meervoudige penetraties dus, met als gevolg, diverse ovulaties, met weer als gevolg, mogelijk diverse verschillende vaders van de kittens die uiteindelijk verschijnen. :Y

De natuur is een fraai iets. O+ ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:09:01 #214
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129818304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De natuur is een fraai iets. O+ ;)
Mwah, die penishaakjes die die ovulatie triggeren bij terugtrekking en zo'n pijn veroorzaken bij de geile poes dat ze uit een reflex als een wilde om zich heen gaat meppen is natuurtechnisch misschien wel mooi of ingenieus, maar ik vind het maar wreed :P
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:12:34 #215
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129818383
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:09 schreef tonja het volgende:

[..]

Mwah, die penishaakjes die die ovulatie triggeren bij terugtrekking en zo'n pijn veroorzaken bij de geile poes dat ze uit een reflex als een wilde om zich heen gaat meppen is natuurtechnisch misschien wel mooi of ingenieus, maar ik vind het maar wreed :P
:) - ja voor ons Homo sapiens sapiens-vrouwtjes maar moeilijk te begrijpen... ;)

Ik heb overigens gelezen dat het toch echt wel Mevrouw Poesch is die de volgorde van en de voorkeur voor de 'heren' uiteindelijk bepaalt, hoe die stoere katers zich ook uitsloven en zich een slag in de rondte vechten onder elkaar.
Mevrouw Poesch is uiteindelijk de baas over wat er gebeurt, en vooral ook, in welke volgorde.
Dat ze na de 'daad' gaat meppen lijkt me niet meer dan terecht. :P

Je kan het ook van de andere kant bezien, vanuit het oogpunt van Mevrouw Poesch:
"iedere maand - of week, of dag - wèèr dat gesodemieter met die kerels die seks willen, ik moet er niet aan denken, twee keer per jaar vind ik 'feest' genoeg!" :D :P

[ Bericht 5% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-08-2013 01:32:11 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129823745
Hmm jammer dat ze dus blijkbaar geen aansluiting bij elkaar vinden. Ik merk hier bij onze 2 katten ook wel dat ze niet altijd bij elkaar hoeven zijn, maar ze vinden het wel fijn dat ze elke dag even een half uurtje gek kunnen doen samen. Verder houden ze vooral van knuffelen met ons *;

Succes verder met Zombie!
pi_129824417
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
Hoi,

Ik heb thuis een aantal katten en een Staywell luikje in de gevel. Dit luikje heeft een zgn. vierweg sluiting: alleen uit, alleen in, geheel open en geheel gesloten.

Dat klinkt natuurlijk heel mooi, maar nu hebben twee katten ontdekt dat ze bij de stand "alleen in" het deurtje naar zich toe moeten openen om toch naar buiten te kunnen. Ontzettend slim inderdaad, maar zo heb ik dus geen kont aan mijn high-tech kattenluikje :')

Wat kan ik hieraan doen? Want ik moet nu zorgen dat ze allemaal binnen zijn 's avonds en dan pas het luikje helemaal dicht maken. Als ik dat niet doe gaan ze 's nachts met de buurtkatten op de vuist en/of nemen ze allemaal prooien mee naar binnen.
Ik heb ook zo'n leuk kattenluik. En een kat die weet hoe je hem moet openen (op dezelfde manier... naar zich toe trekken, doet hij nu zelfs als het luik gewoon open is!)
Het is bij ons niet zo'n heel groot probleem, aangezien de katten altijd binnen zijn als wij naar bed gaan (en dan kan het luik dus echt op "slot", namelijk met een extra plank ervoor...).

Wat je zou kunnen proberen is het luik om te keren. Ik neem aan dat je de "tunnel" nu buiten hebt. Als je die tunnel nou eens binnen doet? Volgens mij kan de kat hem dan niet meer open trekken... (ik weet niet of het mogelijk is hoor!)
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 11:23:33 #218
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_129824636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n leuk kattenluik. En een kat die weet hoe je hem moet openen (op dezelfde manier... naar zich toe trekken, doet hij nu zelfs als het luik gewoon open is!)
Het is bij ons niet zo'n heel groot probleem, aangezien de katten altijd binnen zijn als wij naar bed gaan (en dan kan het luik dus echt op "slot", namelijk met een extra plank ervoor...).

Wat je zou kunnen proberen is het luik om te keren. Ik neem aan dat je de "tunnel" nu buiten hebt. Als je die tunnel nou eens binnen doet? Volgens mij kan de kat hem dan niet meer open trekken... (ik weet niet of het mogelijk is hoor!)
Het het tunneltje nu binnen zitten, de draaiknop zit buiten. Maar fysiek kan hem niet omdraaien, het is niet zo'n grote ruimte binnen waardoor het luikje niet genoeg ruimte heeft om helemaal open te gaan binnen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:45:43 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129827058
Hallo, ook ik heb een vraag.
We hebben 2 katten (poes en kater, alle2 hetjes) en een hond.
Ze zijn allemaal niet hele grote vrienden van elkaar maar er is ook geen ruzie.
Sinds een paar maanden plast de kater ineens op het hondenkussen :( :( Nu hebben we pas een nieuw kussen gekocht omdat die lucht er niet meer uitging en meneer gaat vrolijk verder op het nieuwe kussen!
We hebben niet hetzelfde kussen gekocht, hij gaat ook nog steeds op de kattenbak en hij ligt op dit nieuwe kussen ook wel eens te slapen. (Oude kussen deed hij dit niet)

Help! Wat kan dit zijn?? En hoe zorg ik dat hij stopt??
Ik heb niets veranderd en er is ook niets gebeurd. Heb al feliway geprobeerd en dus een nieuw kussen.
pi_129827180
is hij geholpen?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:58:38 #221
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129827375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:50 schreef loecje het volgende:
is hij geholpen?
ja ze zijn allemaal geholpen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:23:32 #222
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_129841902
Eén van mijn katten kwam gisteren thuis met een hoop troep aan haar poot. Bleek een soort hars / teer te zijn. Ze heeft waarschijnlijk vastgezeten en zich los moeten trekken, aangezien er een hele hap haar weg was (bovenste gedeelte). Heb het met hulp zo goed mogelijk schoon gemaakt / weg geknipt en het ziet er als volgt uit.

Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen? Ze heeft er niet zichtbaar last van en doet ook niet anders dan normaal.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag. Voorlopig mag ze ook niet naar buiten, tot haar ongenoegen.
  Manager PR/Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 20:38:07 #223
269689 crew  Viv
pi_129842458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Bisamrat het volgende:
Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen?
Ik zou wel even overleggen met je dierenarts. Misschien is dit spul wel giftig, en ze krijgt het binnen als ze haar poot gaat wassen. :o
pi_129844576
Ik zou naar de dierenarts gaan! Misschien kunnen ze ook meteen iets verzorgends meegeven en eventueel de restjes goed verwijderen.

Ik mag morgen weer met Midas naar de DA :( hij loopt soms heel raar, een beetje zoals een herdershond loopt met zo'n kromme gebogen achterrug en ook mogen we niet aan zijn achterbenen komen...
Gelukkig loopt hij soms wel normaal dus een 2e kunstpees lijkt uit beeld :)
Hij heeft erg moeite met gaan liggen, kruipt dor zijn voorpoten omlaag en laag zijn kont dan zijwaards vallen...
Ik hoop maar dat hij morgen weer gewoon als vanouds loopt :)
pi_129854914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:45 schreef snoenk het volgende:
Sinds een paar maanden plast de kater ineens op het hondenkussen :( :( Nu hebben we pas een nieuw kussen gekocht omdat die lucht er niet meer uitging en meneer gaat vrolijk verder op het nieuwe kussen!
We hebben niet hetzelfde kussen gekocht, hij gaat ook nog steeds op de kattenbak en hij ligt op dit nieuwe kussen ook wel eens te slapen. (Oude kussen deed hij dit niet)

Ik heb niets veranderd en er is ook niets gebeurd. Heb al feliway geprobeerd en dus een nieuw kussen.
Ik zou allereerst iets medisch uitsluiten, just in case. Als dat allemaal in orde is: hoeveel kattenbakken heb je (1 per kat + 1 is aangeraden, dus 3 bakken in jouw geval, en niet naast elkaar), ben je van grit veranderd, is het een kattenbak met kap (zo ja, kap er af)? Kussen ook goed schoonmaken met Biotex groen en Ecodor.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is eventueel een kattenbak vlakbij de mand zetten. Als ie 't daar op doet ipv het kussen, de kattenbak steeds ietsje verder verplaatsen tot ie staat waar jij 'm wil. Al heb ik daar gelukkig geen ervaring mee, ik zou zelf eerder een gedragsdeskundige raadplegen en niet teveel gaan aanrommelen :)
pi_129854923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Bisamrat het volgende:
Eén van mijn katten kwam gisteren thuis met een hoop troep aan haar poot. Bleek een soort hars / teer te zijn. Ze heeft waarschijnlijk vastgezeten en zich los moeten trekken, aangezien er een hele hap haar weg was (bovenste gedeelte). Heb het met hulp zo goed mogelijk schoon gemaakt / weg geknipt en het ziet er als volgt uit.

[ afbeelding ]

Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen? Ze heeft er niet zichtbaar last van en doet ook niet anders dan normaal.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag. Voorlopig mag ze ook niet naar buiten, tot haar ongenoegen.
Ook ik zou hiermee even naar de dierenarts gaan :)
pi_129854931
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:33 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou naar de dierenarts gaan! Misschien kunnen ze ook meteen iets verzorgends meegeven en eventueel de restjes goed verwijderen.

Ik mag morgen weer met Midas naar de DA :( hij loopt soms heel raar, een beetje zoals een herdershond loopt met zo'n kromme gebogen achterrug en ook mogen we niet aan zijn achterbenen komen...
Gelukkig loopt hij soms wel normaal dus een 2e kunstpees lijkt uit beeld :)
Hij heeft erg moeite met gaan liggen, kruipt dor zijn voorpoten omlaag en laag zijn kont dan zijwaards vallen...
Ik hoop maar dat hij morgen weer gewoon als vanouds loopt :)
Beterschap, hopelijk valt 't allemaal mee en issie snel weer de oude!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:59:07 #228
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_129857719
Heb de dierenarts gebeld en zolang er geen wond is hoef ik niet langs te komen. Pootje proberen schoon te maken met (lichte) shampoo, (af)wasmiddel, als de kat het toe laat (dat word feest :)). Zodat de poot niet meer plakt. Maar het kan verder gelukkig geen kwaad.

Vanavond de teek verwijderen (eerst tangetje kopen) die ik achter haar oor vond (grote jongen ook nog) en dan is het weer klaar hopelijk.
pi_129870283
Midas heeft niks gebroken, alles ziet er gezond en sterk uit... ook kreeg hij weer een complimentje voor zijn jonge uiterlijk :P wel heeft hij pijnstillers meegekregen hij heeft wel enorm pijn als je hem aanraakt bij de achterpoten dus misschien iets verrekt of anders maandag verder kijken... dan is het waarschijnlijk weer een pees :x
pi_129896451
Hoe kun je het best een kat laten wennen aan borstelen?

Het lijkt me dat ze het niet zo graag heeft, maar ze zou het écht goed kunnen gebruiken omdat ze de laatste tijd nogal veel moet overgeven (en meestal 's nachts ;() en dan is de rui er ook nog die het alleen maar erger maakt... :{ en het dametje heeft sowieso al veel haar (wel kortharig).

Ik heb het nu wat bij haar gelegd dat ze er wat kan aan ruiken enz.

[ Bericht 11% gewijzigd door Little_Dolls op 10-08-2013 13:32:42 ]
pi_129898434
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:

Het lijkt me dat ze het niet zo graag heeft, maar ze zou het écht goed kunnen gebruiken omdat ze de laatste tijd nogal veel moet overgeven (en meestal 's nachts ;() en dan is de rui er ook nog die het alleen maar erger maakt... :{ en het dametje heeft sowieso al veel haar (wel kortharig).

Heb je een borstel met zachte haren? Ik denk dat zulke borstels beter zijn als borstels met stalen pinnetjes zeg maar.

Mijn kat gaat helemaal liggen spinnen als ik hem borstel en de ander denkt dat het speelmateriaal is :) Werkt ook heel goed om losse haren te verwijderen!
pi_129898476
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je een borstel met zachte haren? Ik denk dat zulke borstels beter zijn als borstels met stalen pinnetjes zeg maar.
Ja, hebben met opzet een redelijk zachte borstel gekocht. Ik had het eerst met zo'n rubberen borstel geprobeerd die je ook wel voor honden en paarden kunt gebruiken, maar die had ze nog minder graag leek me...
pi_129905813
onze kat is weer thuis O+ na drie weken uit logeren ivm vakantie.

ik was even bang dat ze heel erg zou moeten wennen maar ze ligt weer als vanouds te ronken op de bank en heeft mn handen alweer helemaal "gewassen" en gekroeld met me O+

Vraagje: onze kattenoppas heeft haar geborsteld met zo'n borstel met stalen pinnetjes (we hebben hem meegekregen.overgenomen). t is een kortharige kat. ze vindt het héél lekker om geborsteld te worden, gaat er goed voor liggen en probeert ook een beetje met t ding te spelen, maar ik ben een beetje bang om haar huid te beschadigen. hoe vaak kan ik haar borstelen met zo'n borstel? En waar moet ik mee uitkijken? op haar buik wil ze het sowieso niet, dat lijkt me ook niet lekker met die pinnetjes op je tepels :@...
Kwak
pi_129909325
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
onze kat is weer thuis O+ na drie weken uit logeren ivm vakantie.

ik was even bang dat ze heel erg zou moeten wennen maar ze ligt weer als vanouds te ronken op de bank en heeft mn handen alweer helemaal "gewassen" en gekroeld met me O+

Vraagje: onze kattenoppas heeft haar geborsteld met zo'n borstel met stalen pinnetjes (we hebben hem meegekregen.overgenomen). t is een kortharige kat. ze vindt het héél lekker om geborsteld te worden, gaat er goed voor liggen en probeert ook een beetje met t ding te spelen, maar ik ben een beetje bang om haar huid te beschadigen. hoe vaak kan ik haar borstelen met zo'n borstel? En waar moet ik mee uitkijken? op haar buik wil ze het sowieso niet, dat lijkt me ook niet lekker met die pinnetjes op je tepels :@...
Furminator? Er zijn wisselende meningen over dat ding. Zou idd vacht en huid kunnen beschadigen. Zeker bij korthaar. Ik bortel ze eens per week met een gewone kam en met een rubberen borstel. Maar die beschadigd dus niets.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:24:52 #235
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129909594
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Furminator? Er zijn wisselende meningen over dat ding. Zou idd vacht en huid kunnen beschadigen. Zeker bij korthaar. Ik bortel ze eens per week met een gewone kam en met een rubberen borstel. Maar die beschadigd dus niets.
daarom heb ik dus geen Furminator. Heb een gewoon kammetje met pinnetjes.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129911131
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Geen idee, het was een ding van acht euro, lijkt me niet een furminator? Het zou kunnen dat deze eigenlijk voor honden is.
Kwak
pi_129911362
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Geen idee, het was een ding van acht euro, lijkt me niet een furminator? Het zou kunnen dat deze eigenlijk voor honden is.
Nee, geloof dat de furminator duurder is. Als je echt wilt borstelen omdat poes het lekker vindt, neem dan een rubberen borstel met nopjes. Dat neem alleen losse haren op en is zacht.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:10:15 #238
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129911557
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, geloof dat de furminator duurder is. Als je echt wilt borstelen omdat poes het lekker vindt, neem dan een rubberen borstel met nopjes. Dat neem alleen losse haren op en is zacht.
furminator is verkrijgbaar vanaf 30 euro ongeveer (tot 75 voor een grote hond :X)
And eternity in an hour.
pi_129912730
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

pi_129913614
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]
Yup :Y
pi_129914107
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een slickerborstel?

die kan je gewoon net zo vaak gebruiken als een normale borstel.
te vaak borstelen zorgt juist voor meer haaruitval.

ik borstel max 2x per week. eerst met de zoomgroom (rubberen borstel) en dan nog na met de slickerborstel om alle losse haren te verwijderen.
pi_129914181
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:

met snoepjes :)
hier krijgen ze snoepjes als beloning wanneer ze stil zitten. ik beloon ze niet wanneer ze weglopen. in het begin kom je dan echt niet aan borstelen toe maar na een tijdje hebben ze wel door dat er iets lekkers te halen valt.
pi_129915057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:03 schreef loecje het volgende:

[..]

met snoepjes :)
hier krijgen ze snoepjes als beloning wanneer ze stil zitten. ik beloon ze niet wanneer ze weglopen. in het begin kom je dan echt niet aan borstelen toe maar na een tijdje hebben ze wel door dat er iets lekkers te halen valt.
Maar de vraag is hoe je dat leert aan zo'n kat. Als zij weet dat ze snoepjes krijgt is door het dolle heen en zit ze niet bepaald stil...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129915607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:45 schreef snoenk het volgende:

Zelfde situatie hier, maar na een verhuizing. Dat was voor ons de hint dat de kat nu echt klaar was om naar buiten te gaan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_129915742
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:02 schreef loecje het volgende:

[..]

een slickerborstel?
[ afbeelding ]
die kan je gewoon net zo vaak gebruiken als een normale borstel.
te vaak borstelen zorgt juist voor meer haaruitval.

ik borstel max 2x per week. eerst met de zoomgroom (rubberen borstel) en dan nog na met de slickerborstel om alle losse haren te verwijderen.
ja zo eentje, maar dan kleiner.

we hadden haar (15 maanden) nog nooit geborsteld :@ nooit aan gedacht bij een korthaar, maar ze verliest nu wel minder haar in huis en haar vacht ziet er echt prachtig uit.

gewone borstel met rubber nopjes nog maar aanschaffen dan.
Kwak
pi_129915875
Hier was plassen in huis ook een teken van ik wil de tuin weer in mogen.
pi_129916058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Maar de vraag is hoe je dat leert aan zo'n kat. Als zij weet dat ze snoepjes krijgt is door het dolle heen en zit ze niet bepaald stil...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een kat hoeft toch ook niet prefect stil te zitten als je borstelt?
zolang ze maar niet weglopen.

een gedroogd visje werkt hier trouwens ook goed. daarmee zijn ze wel even bezig voordat het op is.
pi_129924704
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Iemand tips om 'm weer "dik" te krijgen?
  zondag 11 augustus 2013 @ 03:49:30 #249
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129926357
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:09 schreef Hitomi het volgende:
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Als hij goed eet, levendig is en het naar zijn zin lijkt te hebben zou ik me daar niet zo druk om maken.
pi_129927211
quote:

Makreel of andere vette vis? Tonijn uit blik?
Toen mijn terminaal zieke kater de recovery niet meer wilde heb ik een poosje nog crème fraîche gevoerd op een lepeltje, maar weet niet of dat gezondheidstechnisch te verantwoorden is bij een kat die nog jaren mee 'moet'
  zondag 11 augustus 2013 @ 07:42:26 #251
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129927221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja zo eentje, maar dan kleiner.

we hadden haar (15 maanden) nog nooit geborsteld :@ nooit aan gedacht bij een korthaar, maar ze verliest nu wel minder haar in huis en haar vacht ziet er echt prachtig uit.

gewone borstel met rubber nopjes nog maar aanschaffen dan.
janneke heeft idd ook minder haaruitval :Y (en dat is een kwart Pers, dus drama :P). Ik zal ook nog eens zo'n borstel met rubberen nopjes proberen en eens kijken of het me ook gaat lukken Pippa te borstelen :P
And eternity in an hour.
pi_129929583
quote:

je hebt ook andere soorten recovery voer. beste is om even met je dierenarts overleggen.
bijvoorbeeld Convalescence Support of blikjes A/D van hills.
dit hoef je dan niet met een spuitje te voeren maar gewoon net zoals blik geven of iets aanlengen met water.

blikjes met de staafmixer bewerken deed het hier ook goed. dan wordt de geur nog sterker en is alles saus/gelei achtig.
pi_129929737
Voer in paté vorm misschien? Anders zou je ook eens een rolletje KVV kunnen proberen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:35:50 #254
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129930014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier was plassen in huis ook een teken van ik wil de tuin weer in mogen.
Hij mag op het dakterras, deur staat nu ook overdag open. Snachts moeten ze wel beneden blijven. Hij is nog nooit verder geweest dan dakterras.
Heb er nu nog een kattenbak bijgezet, Ze staan wel dicht bij elkaar, maar kan hem nergens anders neerzetten anders word de bak leeggehaald door de hond.

Hij heeft sinds het kussen weer gewassen is er nog niet op geplast dus hoop dat hij tevreden is met nog een bak
pi_129930245
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]
Dat ziet er schattig uit O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:42 schreef loecje het volgende:

[..]

een kat hoeft toch ook niet prefect stil te zitten als je borstelt?
zolang ze maar niet weglopen.

een gedroogd visje werkt hier trouwens ook goed. daarmee zijn ze wel even bezig voordat het op is.
Ik bedoel: hoe doen jullie het? Haar eerst laten ruiken aan een snoepje en dan borstelen?
pi_129930532
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:44 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik bedoel: hoe doen jullie het? Haar eerst laten ruiken aan een snoepje en dan borstelen?
hoe ik het heb gedaan:
roepen, als de kat komt een snoepje geven als beloning. ruiken aan de borstel is een snoepje, kort borstelen en weer een snoepje. die borstelperioden steeds langer maken.
probeer telkens een snoepje te geven als de kat het nog prima vind. dus voordat ze het zat zijn en weg willen lopen want dan ben je te laat en beloon je het weglopen ipv het borstelen. wel kan je hem/haar weer opnieuw roepen waarna je weer kan belonen.

dit is hoe ik de zoomgroom het makkelijkste vind. korte halen en van kop naar staart werken.
in het filmpje gaat het wel heel snel en gemakkelijk. hier blijven ze dus echt niet zo stil zitten.
ik las ook veel het over een cirkelvormige beweging, maar dat werkt voor mij niet.
pi_129948876
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:35 schreef snoenk het volgende:

[..]

Hij mag op het dakterras, deur staat nu ook overdag open. Snachts moeten ze wel beneden blijven. Hij is nog nooit verder geweest dan dakterras.
Heb er nu nog een kattenbak bijgezet, Ze staan wel dicht bij elkaar, maar kan hem nergens anders neerzetten anders word de bak leeggehaald door de hond.

Hij heeft sinds het kussen weer gewassen is er nog niet op geplast dus hoop dat hij tevreden is met nog een bak
Je kunt nog een bak met aarde oid op het dakterras zetten.
En je kussen wassen met groene biotex dat haalt de urine sporen beter weg dan gewoon wasmiddel.
pi_129979273
Voor de mensen die het gevolgd hebben, een kleine update over 'zwerfje'. Het gaat namelijk super goed, hij krijgt zijn vacht weer een beetje terug, hij houd wel een kale plek op zijn rug. Hij begint ook steeds aanhankelijker te worden. Geweldig beestje. O+

Manager PR/Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 15:15:42 #259
269689 crew  Viv
pi_129979625
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:12 schreef Myraela het volgende:
Voor de mensen die het gevolgd hebben, een kleine update over 'zwerfje'. Het gaat namelijk super goed, hij krijgt zijn vacht weer een beetje terug, hij houd wel een kale plek op zijn rug. Hij begint ook steeds aanhankelijker te worden. Geweldig beestje. O+

[ afbeelding ]
duurt best wel lang eigenlijk, dat terug groeien :?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 12-08-2013 15:27:10 ]
pi_129980082
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

duurt best wel langzaam eigenlijk, dat terug groeien :?
Nouja, we zijn nu 2 maanden verder. Zijn haar is nu langer dan het haar van een kortharige kat, maar nog niet helemaal op lengte. Je moet er rekening mee houden dat zijn haar ernstig vervilt was, zijn huid was rood en beschadigd en hij heeft 2 weken medicatie gehad (geen idee of dat invloed heeft op de haargroei.)

Vond het zelf ook lang duren en baal van de kale plek op zijn rug. Maar ik ben enorm blij dat hij in ieder geval geen pijn meer heeft en zijn nieuwe vachtje straalt, is schoon en heerlijk zacht en klitvrij.

Hij is ook zo makkelijk benaderbaar, dat ik me helemaal geen zorgen maak om de vachtverzorging.

Ben ook blij dat die niet meer mager is, volgens mij is die nu op een net gewichtje. Het blijft wel een klein katje voor een langharige kater. Apart gezicht.
pi_129984047
Dag mensen,

Beetje raar iets bij mijn kat, nummer 2 :P, is sinds kort bijna elk half uur wel in de kattenbak te vinden en alles om te spitten, volgens mij doet ze niks qua behoeftes maar begint wel irritant te worden als een bezetenen alle korrels aan de kant slaan, bijna de korrels uit de bak trappen. Maar miauwt niet als in pijn ofzo hebben. Vanochtend ook rond uurtje of 6 weer in de bak bezig om lekker wakker gemaakt te worden.

Manier hoe ze het doet lijkt wel alsof ze zeer boos is.

Wat voor teken kan dit zijn? Ze ziet er nog gezond uit, erg speels nog en eet normaal.
pi_129984163
kan een teken zijn van (beginnende)blaasontsteking ..
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:13:37 #264
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129984577
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:58 schreef Syd het volgende:
Dag mensen,

Beetje raar iets bij mijn kat, nummer 2 :P, is sinds kort bijna elk half uur wel in de kattenbak te vinden en alles om te spitten, volgens mij doet ze niks qua behoeftes maar begint wel irritant te worden als een bezetenen alle korrels aan de kant slaan, bijna de korrels uit de bak trappen. Maar miauwt niet als in pijn ofzo hebben. Vanochtend ook rond uurtje of 6 weer in de bak bezig om lekker wakker gemaakt te worden.

Manier hoe ze het doet lijkt wel alsof ze zeer boos is.

Wat voor teken kan dit zijn? Ze ziet er nog gezond uit, erg speels nog en eet normaal.
Kan idd heel goed een blaasprobleem zijn. Ik zou even met de DA bellen als ik jou was.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:13:57 #265
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129984587
kutknopjes
pi_129985534
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:13 schreef tonja het volgende:

[..]

Kan idd heel goed een blaasprobleem zijn. Ik zou even met de DA bellen als ik jou was.
Of constipatie
pi_129985879
Ik kijk het even aan komende 24uur, net nog betrapt op dikke keutel leggen haha dus dat komt goed en ze waren net nog dik aan het stoeien met mekaar. Misschien kan het verveling zijn? voel verder ook niks opgezet/gezwollen.
pi_129986398
Ik zou dingen die op blaasproblemen kunnen duiden, vooral niet nog even 24 uur aankijken. Wat is er mis met gewoon bellen?
pi_129986592
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:49 schreef Syd het volgende:
Ik kijk het even aan komende 24uur, net nog betrapt op dikke keutel leggen haha dus dat komt goed en ze waren net nog dik aan het stoeien met mekaar. Misschien kan het verveling zijn? voel verder ook niks opgezet/gezwollen.
Maar is er ook geplast vandaag?
pi_129997989
Idd is er geplast? Blaasproblemen kunnen erg snel verergeren.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:18:04 #271
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130006926
Onze kat heeft een nieuwe skill: vuilniszak openknagen, kip van het karkas eten, spelen met een rottende paprika en daarna kotsen natuurlijk O+

Maar even serieus: Ze is tijdens haar logeerpartij van drie weken wat aangekomen, hoewel ze haar keurig met t maatschepje hebben gevoerd wat ze mag. Ik merk nu thuis dat poes veel miauwt om eten (ze had daar ook al eens de zak met voer opengebeten die bij ons gewoon in de kamer staat). Brokjes die voorheen bleven staan gaan nu ineens snel op... kortom: ik heb een hongerlapje/vreetzakje in huis.

vraag: kan dat kunnen omdat ze zes juni gesteriliseerd is? Ze was voordien een scharminkel...

Ik dacht dat ze dan alleen minder vinden bewegen en minder efficiënt verbranden. Maar gaan ze ook meer eten?
Kwak
pi_130007098
kreeg ze voor 6 juni wel onbeperkt eten?
pi_130007210
Ik zou haar op suiker laten controleren, klinkt mij een beetje als onze vorige kat.

Ps, met een bloedsuikermeter kan je dit prima zelf testen, hoef je niet voor naar de dierenarts
pi_130007441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:16 schreef loecje het volgende:
kreeg ze voor 6 juni wel onbeperkt eten?
Nee hetzelfde, twee halve maatschepjes per dag. Wel soms als dat op was voor wij gaan slapen nog een klein beetje, omdat ze zo mager was en ook wel eens een dag nauwelijks at (zeker als ze krols was at ze bijna niks). We waren blij als ze wat at.

Ineens diabetes lijkt me sterk. Lees op diverse sites van dieren artsen nu dat bij sterilisatie hoort dat ze minder gaan verbruiken en juist met honger krijgen, vragen om eten en inbreken in kastjes etc. hoort daar bij.

Misschien maar eens ander voer proberen, voor gesteriliseerde katten, evt speciaal voor katten die veel om eten vragen. Ze gaat alleen heel snel overgeven van ander voer dan wat ze nu krijgt dus ben wat huiverig voor het kippen van zo'n grote zaal royal canin of sanabelle. Welk droogvoer raden jullie aan? Ze eet nu perfect fit sensitive (tarwevrij), purina one moet ze niet...
Kwak
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:21:34 #276
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130008113
Nadat de mijne gesteriliseerd was, ging ze ook veel meer eten.
De dierenarts had mij hier ook voor gewaarschuwd. Ze is sinds die tijd ongeveer een kilo aangekomen.(wat ook mocht van de da)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:46:22 #277
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130008547
Dat jullie er zo precies op letten zeg, ik zorg gewoon dat ze een vol bakje hebben en als het (bijna) leeg is vul ik het bij.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_130008593
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:46 schreef DaMook het volgende:
Dat jullie er zo precies op letten zeg, ik zorg gewoon dat ze een vol bakje hebben en als het (bijna) leeg is vul ik het bij.
Ik ben zelf obees, en wil mijn poes niet in t zelfde schuitje stoppen :P

Ongeveer 1 kg erbij klopt wel. Dan is ze nu 4.5 kg. Ze is alweer wat actiever dan de eerste dag, en ze weet ook niet zo snel meer. Misschien was t ook wel stress van t verplaatsen.
Kwak
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:24 #279
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130008820
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ben zelf obees, en wil mijn poes niet in t zelfde schuitje stoppen :P

Ongeveer 1 kg erbij klopt wel. Dan is ze nu 4.5 kg. Ze is alweer wat actiever dan de eerste dag, en ze weet ook niet zo snel meer. Misschien was t ook wel stress van t verplaatsen.
Ik ben dat niet en eet wat ik wil, en mijn katten eten ook wat ze nodig hebben, soms vul ik het bakje 2x op een dag soms 1x in de twee dagen, ze lijken het zelf erg goed in de hand te houden :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_130008848
Ter illustratie, zo ziet ze er nu uit:

Kwak
pi_130008862
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:46 schreef DaMook het volgende:
Dan gebruik je waarschijnlijk ook goedkoper voer. Bij duurder voer ga je het 1. niet leuk vinden voor je portemonnee en 2. moeten ze daar gewoon minder van hebben omdat ze er eerder van aankomen.
pi_130008897
Het borstelen gaat wel iets beter als ze een "spinmoment" heeft. Wat ook wel een beetje onhandig is, is dat ze nogal een gladde pels heeft. Er komt best wat haar af, maar nog steeds niet genoeg naar mijn mening... Vannacht weer eens een braakje gedaan. :{
pi_130008931
Hoe oud is die eigenlijk Kwak?
pi_130008982
Hier krijgen ze ook onbeperkt eten. Maar dan wel met voedsel verrijking zodat ze wat moeten doen voor hun eten
pi_130009009
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:05 schreef Myraela het volgende:
Hoe oud is die eigenlijk Kwak?
1 jaar en bijna 4 maanden. Dat vensterbankje is ca 25 cm vanaf het bed en het klokje is 20 cm doorsnede. Ze is nog niet zo groot. Misschien moet ik ook niet stressen, ze groeit nog en ik wil ook niet dat ze honger heeft.
Kwak
pi_130009230
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1 jaar en bijna 4 maanden. Dat vensterbankje is ca 25 cm vanaf het bed en het klokje is 20 cm doorsnede. Ze is nog niet zo groot. Misschien moet ik ook niet stressen, ze groeit nog en ik wil ook niet dat ze honger heeft.
Ziet eruit als een prima kat joh, geen zorgen maken. In ieder geval nog niet over zwaarlijvigheid. Al kun je zoals hierboven genoemd ook gebruik maken van een voedseldoolhof. Dan doet ze sowieso langer over haar eten.
pi_130015622
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan gebruik je waarschijnlijk ook goedkoper voer. Bij duurder voer ga je het 1. niet leuk vinden voor je portemonnee en 2. moeten ze daar gewoon minder van hebben omdat ze er eerder van aankomen.
hier ben ik het niet mee eens.

van goed voer (is niet altijd het duurste) hebben katten idd minder nodig, maar dat betekend niet dat een kat van goed voer net zoveel eet als van standaard supermarkt voer.

in goed voer zitten ook minder 'verslavende/lekker makende' stofjes en geeft eerder een vol gevoel waardoor ze niet blijven door eten. daardoor kan je dit juist onbeperkt geven mits katten hun grens weten.
zo'n grens leren katten meestal vanzelf als er onbeperkt voer staat. ze hoeven niet te bunkeren op het moment dat er een bakje voor hun neus wordt gezet maar kunnen de gehele dag door een paar hapjes eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 13-08-2013 15:18:34 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:47:13 #288
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130018384
Zijn er hier mensen die een blauwe rus hebben? Er word er eentje mijn huisgenoot rond begin oktober. Zou heel graag met wat mensen ervaring delen om hem een zo goed mogelijk leventje te laten hebben.
pi_130022295
Op aanraden van hier gisteren toch getracht de DA te bellen zonder gehoor, nu is toevallig nieuwe vriendin van me broers kameraad dierenarts assistente dus heb haar even gevraagd te willen kijken.

Maar ze kon gelukkig niks vinden. Moet wel toegeven sinds ik het bericht geplaatst heb hier op forum heeft ze nog maar 1x naar de bak gerend en agressief de korrels door elkaar gehosseld.

Ik heb haar gisteren, trouwens even reactie op jullie vraag, betrapt op het plassen. Dus dat was een hele opluchting dat te horen, haha :')

Het gaat om de rechter :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 16:22:42 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:22:59 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130022393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Zijn er hier mensen die een blauwe rus hebben? Er word er eentje mijn huisgenoot rond begin oktober. Zou heel graag met wat mensen ervaring delen om hem een zo goed mogelijk leventje te laten hebben.
Hoe kom je d'r aan?

Lijkt me een plezierige kat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130022638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
mooie katten O+ Mijn buurvrouw iets verderop heeft er eentje.
Wat zou je willen weten?
pi_130025883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:29 schreef loecje het volgende:
van goed voer (is niet altijd het duurste) hebben katten idd minder nodig, maar dat betekend niet dat een kat van goed voer net zoveel eet als van standaard supermarkt voer.in goed voer zitten ook minder 'verslavende/lekker makende' stofjes en geeft eerder een vol gevoel waardoor ze niet blijven door eten. daardoor kan je dit juist onbeperkt geven mits katten hun grens weten.zo'n grens leren katten meestal vanzelf als er onbeperkt voer staat. ze hoeven niet te bunkeren op het moment dat er een bakje voor hun neus wordt gezet maar kunnen de gehele dag door een paar hapjes eten.
Vraagje: wat is goed voer? Want ik zie door de bomen de brokken niet meer.
Mijn vorige katten hadden altijd dieetvoer bij de DA vandaan maar Elin en Nika mogen "normaal" voer. Nou is Elin sinds ze hier is en zeker sinds de sterilisatie flink aangekomen en Nika is netjes aangekomen. Nika eet "op z'n kats" dus wil steeds kleine beetjes maar Elin vreet haar eigen portie in één keer op en wat bij Nika overblijft neemt ze erbij. Elin snapt de voedselverrijker en vreet 'm helemaal leeg en Nika kijkt erna en denkt...geen zin in die moeite en tegen de tijd dat ze wel zin heeft is het leeg (ik werk hele dagen).
Nou zou ik graag dat goede voer willen geven dat ook goed voed (vooral Elin) maar alle fabrikanten zijn van mening dat zij dat hebben uitgevonden :? . Waar moet ik op letten, wat zijn de beste merken, want ik wil wel het beste voor de dames .
We have far more in common than that which devides us..
pi_130027537
Bij katten voer moet je vooral letten op de ingrediënten. Ik vind het belangrijk dat de ingrediëntenlijst begint met vlees, dan weet je dat er een goed aandeel vlees in zit. Het liefst ook graanvrij.
Ik bestel altijd bij Zooplus en ben fan van de Sanabelle brokken. Mijn katten krijgen nu de graanvrije brokken, maar ze hebben ook een tijdje Sensible gekregen. Deze zijn geschikt voor gevoelige katten en bevatten volgens mij relatief weinig graan.
pi_130028929
ik let idd ook op de ingrediënten.
wat nu echt een goed voer is verschilt per kat. voer wat voor de ene perfect is raakt de ander van aan de diaree. het verschilt ook per baasje, welke eisen stel je. er is niet één waarheid over kattenvoeding, net zoals dat er is over mensenvoeding. Iedereen moet daarin zijn eigen keuzes maken.

naast brokken vind ik bijvoorbeeld goed natvoer (zonder suikers, granen, groentes enzovoort) ook belangrijk voor de vochthuishouding. daarin ga ik nog een stapje verder en voer ik gemalen versvoer (KVV).
pi_130028997
wat betreft het leegvreten van het bakje, heb je al eens een tijdje (zeg een week) geprobeerd om het voer constant bij te vullen?

een van mijn katten schrokte in het begin ook al het eten naar binnen, alsof dat het laatste beetje voer is. na een paar dagen kreeg hij door dat er altijd voer staat en liep weg als hij vol zat. nog later begon ook telkens kleine beetjes te eten.
ook na castratie heb ik gewoon onbeperkt voer laten staan (tegen het advies van het asiel in) en deze kat is nog steeds perfect op gewicht. dat zal niet voor elke kat werken, maar een bakje direct leeg vreten is ook niet goed.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:56 #296
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130029887
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kom je d'r aan?

Lijkt me een plezierige kat.
Hij komt van een cattery/fokker net buiten rotterdam, word rond 20 augustus geboren en dan mag ik 5 weken later gaan kennismaken en op 13 weken hem ophalen. Tenminste hopen dat er een katertje in het nestje zit. Heb lang (bijna anderhalf jaar) zitten zoeken naar de juiste kat voor mij en kwam steeds weer terug bij de blauwe rus, dat prachtige uiterlijk is een mooie extra :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:28 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

mooie katten O+ Mijn buurvrouw iets verderop heeft er eentje.
Wat zou je willen weten?
Ik vind veel tegenstrijdige informatie. de ene site zegt af en toe borstelen de andere zegt dan weer helemaal niet borstelen want kan hun vacht beschadigen. Ze zijn een van de weinige (enige?) kattenras die zulks een vacht hebben.
Verder had ik graag tips van mensen die er eentje hebben over hoe hem het beste leven te geven, ben momenteel mijn flat aan het aanpassen met allemaal loop en klimplanken op de muren zodat, maar het zijn heel intelligente katten dus wil zeker voor genoeg uitdagende dingen zorgen, mijn vorige kat vond het heerlijk om op zoek te gaan naar zijn kattensnoepjes die ik dan op de meest onmogelijke plekken had gelegt, heerlijk om te zien hoe een kat dan even bekijkt hoe ie er geraakt en dan er gewoon voor gaat.
dan is er nog het eten, volgens de ene site kunnen ze slecht tegen verandering in hun eten, volgens andere sites is dat dan weer geen probleem.
Kortom wil ik mijn appartement omtoveren tot een waar paradijs voor hem, alleen al die tegenstrijdige info helpt niet echt met beslissingen maken :(

Ga er ook werk van maken om een krabpaal/klimconstructie te maken, lijkt me goedkoper om zelf een heel grote te maken, misschien wel meerdere onderling verbonden enzo, dan er te gaan kopen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:51:11 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130029928
Ben je veel thuis dat je kiest voor één kat?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:52:24 #298
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130029984
ja eigenlijk bijna altijd, werk door een handicap niet, enige dat ik niet thuis ben is als ik een ziekenhuis opname heb en dat gebeurd zelden. Moest het toch voorkomen dan kan mijn broer bij mij logeren om hem gezelschap te houden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:55:17 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130030115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
ja eigenlijk bijna altijd, werk door een handicap niet, enige dat ik niet thuis ben is als ik een ziekenhuis opname heb en dat gebeurd zelden. Moest het toch voorkomen dan kan mijn broer bij mij logeren om hem gezelschap te houden.
Ik had een vermoeden, gezien je naam. :)

Je hebt al ervaring met katten. En ik denk dat een kat het prima vindt om altijd je gezelschap te hebben.

Heb je ook ervaring met een kat 'opvoeden'?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:03:23 #300
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130030480
heb mijn vorige kat ook sinds kitten groot gebracht, die was helemaal weg van alles en iedereen, vooral niet verlegen :) krabte nergens aan, heb het haar zelfs nooit moeten afleren. Was een heerlijk diertje.
Kon wel aardig pestten, zoals voor de sensor van de tv liggen zodat je niet kon zappen, absoluut niet weg willen tot je opstond om haar te verplaatsen, dan was ze weg. Tot je terug in de zetel zat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')