abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129247162
De alcoholische drankjes die ik de afgelopen negen maanden heb gedronken zijn ook op een hand
te tellen. Die situatie hier boven was echt een uitzondering.

Alcholvrije biertjes als die Wieckse 0.0 drink ik wel vaak. Die hebben we altijd wel in huis. Ze zijn ook een hit bij mijn kerel en bij vrienden, haha. Schijnbaar mis je wel de bite van echt bier, maar ik kan dat me niet meer herinneren. Heel relaxed dat je dan wel een biertje hebt, maar toch gewoon fit bent en blijft. Ik hou niet zo van fris en alleen maar spa rood gaat me ook tegenstaan.
pi_129247593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:06 schreef bitterend het volgende:
Geen sprake meer van fles weigeren dan L0t :D :*
Nee! Echt, wat een opluchting zeg! Gaat nu echt supergoed :)

Hmm oké, het is dus wel gemiddeld ongv wat ik kolf. Ik baal er zo van dat ik nu dus thuis ook nog 1-2 keer zou moeten gaan kolven. Heb het gevoel dat ik dan alleen nog maar bezig ben met voeden en kolven op een dag. Vaker dan twee keer kolven op mijn werk zit er echt niet in, ik moet al moeite doen om 2 keer een geschikt moment te vinden.
Afgelopen week heeft ze 2 keer toen ik moest werken een flesje kunstmelk gekregen omdat er gewoon niet genoeg melk was. Was de eerste keer dat ze kunstmelk heeft gedronken en dat ging verder wel gewoon goed.
Het liefst heb ik haar volledig op borstvoeding maar op zich heb ik er geen grote problemen mee als ze af en toe een flesje kv erbij krijgt. Zitten daar nog nadelen aan, als in dat kv de positieve effecten van de bv tenietdoet?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:38:04 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129248231
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:44 schreef L0t.. het volgende:
En teut, LB? :P

Hoeveel kolven jullie bij elkaar tijdens een werkdag? Ik zit met 2 keer kolven aan ongv. 300 cc, J drinkt overdag tussen de 400 - 500 cc, dat krijg ik echt niet bij elkaar :{ .
Nee niet teut, t was wel heel lekker! :9 En E bleef lief slapen toen ik thuiskwam dus de alcohol was ook al weg toen ze 4,5 uur later weer dronk.

En ik kolfde afgelopen week in 3 sessies net geen 300 ml. E is wat meer gaan drinken lijkt het, dus ik hoop dat het blijft lukken om volledig bv aan te bieden op het dagverblijf.

Lastig dat je maar 2x kunt kolven, met 3x zou je misschien wel meer opbrengst hebben -O-
pi_129257067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:52 schreef Phaidra het volgende:
Even een knuffel voor LE en Tally. :* Hoe is het nu?
Lief! O+

Ja, beter joh! Het lijkt er op dat hij toch meer last had van zijn eczeem dan we dachten, want met de nieuwe zalf hebben we onze Blije Baby weer terug! Aan de borst gaat weer redelijk tot goed. Hij laat zich nu wel heel snel afleiden maar dat is een heel nieuw probleem :D
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:54:59 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129257329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:18 schreef L0t.. het volgende:
Het liefst heb ik haar volledig op borstvoeding maar op zich heb ik er geen grote problemen mee als ze af en toe een flesje kv erbij krijgt. Zitten daar nog nadelen aan, als in dat kv de positieve effecten van de bv tenietdoet?
Dat mag ik hopen van niet want dan kan ik net zo goed stoppen.

Ze krijgen het niet in plaats van een voeding dus het heeft geen consequenties voor je productie lijkt me. Denk ook niet dat het verder gevolgen heeft hoor.
pi_129258215
Het brengt wel de negatieve dingen van kunstvoeding mee ja.
Zoals het meer kans op overgewicht en vroege diabetes vaker darmkrampen en obstipatie, kunstvoeding bevat geen natuurlijke antistoffen.

Dus ik vind juist dat je kan zeggen dat ieder beetje borstvoeding helpt zeker op het vlak van antistoffen :Y Borstvoeding is al nuttig maar als je ook kunstvoeding geeft imho nog nuttiger :Y
pi_129264489
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
Zoals het meer kans op overgewicht
Er staat me iets van bij dat dit voor zover het al bewezen kon worden, vooral sociaal-cultureel bepaald is. Maar te warm om te zoeken ...
  woensdag 24 juli 2013 @ 06:12:34 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129279817
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen van niet want dan kan ik net zo goed stoppen.

Ze krijgen het niet in plaats van een voeding dus het heeft geen consequenties voor je productie lijkt me. Denk ook niet dat het verder gevolgen heeft hoor.
Dat. Als Noor in september naar het kdv gaat, krijgt ze daar kv. Ik heb niet zoveel zin in het gedoe met melk meegeven :@. Ze gaat er 2 dagen heen en 's ochtends vroeg en 's avonds krijgt ze op die dagen gewoon weer bv. En ik moet sowieso ff zien hoe het met kolven op het werk uitpakt. Het trekt nu al best een zware wissel op me en ik weet niet hoe dat dan combineert met werk. Maar gewoon ondervinden denk ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129279961
Sterkte voor jou, Tally!

Fijn LE dat het nu zoveel beter gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 24 juli 2013 @ 07:26:33 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129280094
Ochtendgeluk: baby in alleen luier tegen me aan in bed voor de ochtendvoeding *;

Sorry even ego maar ik ben zo blij met dr O+
pi_129280148
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 07:26 schreef LadyBlack het volgende:
Ochtendgeluk: baby in alleen luier tegen me aan in bed voor de ochtendvoeding *;

*;
pi_129280182
quote:

O+
pi_129280527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Lief! O+

Ja, beter joh! Het lijkt er op dat hij toch meer last had van zijn eczeem dan we dachten, want met de nieuwe zalf hebben we onze Blije Baby weer terug! Aan de borst gaat weer redelijk tot goed. Hij laat zich nu wel heel snel afleiden maar dat is een heel nieuw probleem :D
Fijn dat de zalf zoveel verschil maakt! Afgeleid zijn is ook vervelend... Wat hier hielp was liggend op de bank voeden, dan blokkeerde ik eigenlijk zijn zicht volledig en dan dronk hij wel goed. Met bijkomend voordeel dat als hij dan in slaap viel, ik hem gewoon kon laten liggen (met omleggen van arm naar bed werd hij vaak weer wakker).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129280608
LB O+

XM, als Noor straks kv krijgt op het kdv en je zou onder werktijd nog wel kolven, moet je toch ook melk meeslepen? Of je het dan afgeeft op het kdv of mee naar huis neemt, dat is dan toch niet zo'n groot verschil? Ik kan me overigens goed voorstellen dat je de bv af zou willen bouwen met al dat gekolf. Ik ben zo blij dat ik niet meer zo vaak hoef te kolven tegenwoordig! Ik heb er echt een hekel aan, maar heb mezelf maar voorgehouden dat het tijdelijk is. En mijn werk liet het ook makkelijk toe, dat scheelt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129280849
LB O+ Herkenbaar gevoel O+
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:27:12 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129282691
LB O+

Phaidra, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik vind het lastig hoeveel ik dan moet meegeven. Noor heeft echt nog geen ritme / patroon in haar voedingen.

En luxeprobleem, vriesvak met moedermelk zit best wel vol :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129283317
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB O+

Phaidra, daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik vind het lastig hoeveel ik dan moet meegeven. Noor heeft echt nog geen ritme / patroon in haar voedingen.

En luxeprobleem, vriesvak met moedermelk zit best wel vol :D.
Ik zei het toevallig eerder deze week ook al: op ons kdv hebben ze een vriezer, waar ik altijd een extra voeding in heb liggen. En tegen de tijd dat ze erheen gaat, heeft ze misschien een beter ritme al. Veel bv-moeders hebben helemaal geen flauw idee hoeveel hun kind uit een flesje gaat drinken, dat voordeel heb jij natuurlijk weer ;). Ik maakte me er destijds ook heel veel zorgen om, maar uiteindelijk was het een week of twee rommelen en daarna was wel duidelijk hoeveel ik mee moest geven.

De voeding uit de vriezer is trouwens maar 2x nodig geweest!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:55:47 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129285033
Hier ook een vriesvakje op de opvang :Y daar liggen ijsblokzakjes van mij in, vinden ze ideaal!
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:44:38 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129295721
XM, je zou ook kleinere flesjes kunnen meegeven. Dan kunnen ze op het kdv uitvogelen hoe veel ze drinkt. :)

We zijn weer terug van vakantie. Ik maakte me best druk hoe het zou gaan met de bv, maar dat ging best soepel. Dus ook buiten de hut gevoed. Bij het zwembad, op een terrasje (even rustige plek gezocht) in het vliegtuig, etc. Ik zocht wel altijd een rustige plek of stelde uit tot nichtje de fles kreeg. Dan zaten we toch stil. ;)
Bij de openbare voedingen mocht ze niet "kantje wisselen", dus de voedingen waren snel klaar.
Ik heb geen opmerkingen gehad van de familie, dus dat was ook erg fijn.
Gisteren heeft ze werkelijk ieder uur gedronken. :D Tsja, we waren thuis in de rust, dus ze heeft heerlijk bijgetankt. En steeds van kant wisselen, zr had wat in te halen. :D

Ze gaat nu ook heel goed qua zindelijkheid, dua heel misschien heb ik straks nog een zindelijk kind aan de borst! :o wat zou dat een gave mijlpaal zijn! Ik durf stiekem te hopen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_129295956
Kdv hier heeft geen vriesvakje maar ik gaf inderdaad ook meerdere kleine flesjes mee. En ik zorgde (en zorg) er altijd voor dat het op de heen- en terugweg ook goed gekoeld bleef, dan kan het daarna alsnog de vriezer in. (Niet dat mijn baby ontdooide melk drinkt :') maar in ijsvorm lust ze het wel heel graag.)

quote:

Die had ik vanmorgen ook. :D O+ O+
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:56:11 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129296034
Ik geef mee wat ik heb. En de rest krijgen ze aangevuld met kv.

Fijn Davinia! Ik las je laatste zin even verkeerd. Ik las "misschien heb ik straks nog een kind aan de borst" :D

Ander dingetje:

Ik ben bijna werkloos en ga dus ook weer solliciteren. Ik ben pas vanaf 1 oktober weer bsb en mijn kolfrecht loopt een maand later af. Ik zou het op zich graag willen benutten maar ik vind het ook weer zo wat om dat bij een nieuwe werkgever op te eigen. Het is toch 25% van je dag die je niet werkt en dat is voor mij 75% per week, bijna een hele dag (en ik heb die tijd ook best wel nodig). En aangezien het maar voor een maand is..... moeilijkmoeilijkmoeilijk. Ik weet dat ik er recht op heb en zo maar het is natuurlijk ook niet altijd handig om dat op te eisen.

Meer mensen ervaring met het wisselen van baan/solliciteren terwijl je nog wilt kolven? Hoe en wanneer hebben jullie dat aangekaart?
pi_129296039
Davinia O+

XM, ik heb het KDV ook uit laten zoeken hoeveel Faye daar dronk, ze voedden ook op verzoek (en ze hadden melk voor haar in de vriezer liggen) :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129296157
Davinia, wat fijn dat het nog zo goed loopt O+

Kyara, ik begon met mijn baan met 7 maanden oude baby. Heb tijdens de sollicitatie gewoon aangegeven dat ik moet kolven en heb dat tot 18 maanden gedaan. Was geen enkel probleem. Ze investeren in principe voor langere tijd in je, daar zou die ene maand niet van af moeten hangen. En eerlijk, ik was ook niet van plan de borstvoeding op het spel te zetten voor werk, hoe graag ik die baan ook wilde. Maar dat is ieder voor zich ;)
pi_129296683
LB O+

Davinia, wat fijn dat het zo goed is gegaan! En wat gaaf, ik duim mee voor zo'n mooie mijlpaal O+

Tally -O- Enig idee waardoor het komt? Krijgt ze nu (veel) bijvoeding?

En nog even omdat het kan O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bellelena op 24-07-2013 17:49:11 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:19:03 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129296707
Kyara hoe zou je dat een maand later oplossen als het recht afgelopen is?
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')