abonnement Unibet Coolblue
pi_128818189

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gifgrolsch.jpg

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier
pi_128818250
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef guitarist het volgende:

[..]

Post eens wat je kan spelen dan, dan geloof ik het pas... :D
Ga mezelf niet bewijzen voor je.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2013 23:16:22 ]
pi_128818265
doe eens niet :{

[ Bericht 42% gewijzigd door Bosbeetle op 10-07-2013 23:08:02 ]
PS4 online: micro_nl
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:09:02 #4
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_128818420
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:05 schreef guitarist het volgende:
Had ik net een leuke TT verzonnen
Bewaar je leuke TT-verzinsels nou maar voor deeltje 666. 8-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_128818804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:09 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Bewaar je leuke TT-verzinsels nou maar voor deeltje 666. 8-)
En alleen 666 graag.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:36:33 #6
20720 brother52
Dus..........
pi_128819727
Iemand een Line 6 Pod HD500 kopen?

Ze hebben een nieuwe versie uit... :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_128819842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:36 schreef brother52 het volgende:
Iemand een Line 6 Pod HD500 kopen?

Ze hebben een nieuwe versie uit... :P
[ afbeelding ]

Hij schijnt vol nieuwe features te zitten.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:07:02 #8
20720 brother52
Dus..........
pi_128821039
Valt wel wat mee. De processor is wat krachtiger dus je zit niet zo snel meer over de limiet, er zijn een paar versterkermodellen bij gekomen en hij heeft een andere interface.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_128821198
Guitarist is zo'n zielige brandhoutspeler die vindt dat iedereen behalve hemzelf op het podium mag sterven. Hoe goed iemand zijn instrument ook beheerst het komt natuurlijk niet in de buurt van de standaard akkoordjes die iedere autist op z'n ongestemde holle plank met snaren weer aan de wereld moet showen.
pi_128821330
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:11 schreef Rivalo het volgende:
Guitarist is zo'n zielige brandhoutspeler die vindt dat iedereen behalve hemzelf op het podium mag sterven. Hoe goed iemand zijn instrument ook beheerst het komt natuurlijk niet in de buurt van de standaard akkoordjes die iedere autist op z'n ongestemde holle plank met snaren weer aan de wereld moet showen.
Ach, lekker laten gaan.
Ik zal hier toch blijven posten, dus hij ontkomt toch niet aan mij, en als ik af en toe wat dingen post qua muziek dan is dat zo, en daar moet dan ook niet over gezeken worden.

Zelfs als ik iets post waarin ik gitaar speel is het niet goed, wánt ik speel het óf zonder gevoel, óf m`n phrasing is kut, óf m`n sound is kut, het is altijd wel wat.

En als mensen (ik noem een guitarist even als voorbeeld) hetzelfde doen (dus een filmpje posten waar in ze bas/gitaar spelen) Dan krijgen ze niet de kritiek die ik krijg. zelfs al is het filmpje slechter als wat ik heb gepost.

Het is gewoon een groot "Braddie Afzeik Festein" zo zie ik het.

Maakt niet uit wat ik post, wat ik doe, het is toch wel fout/verkeerd/kut.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:15:57 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:24:31 #11
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_128821664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:15 schreef Braddie het volgende:
Ik zal hier toch blijven posten
Ik heb vroeger basgitaar gespeeld, nu cello. Zessnarig, soort omgekeerde gitaar eigenlijk maar dan zonder octaafcorrectie (F-C-G-D-A-E).

Als ik een gitaar in m'n klauwen kreeg stemde ik de B altijd naar een C en de E naar F, omdat ik niet om die terts ipv. kwart heen kon denken (ja en dan gingen akkoorden weer kut maar boeie). Hoe ga jij daar - qua soleren - ei'k mee om, dat niet alles overal hetzelfde is op de hals? Of is het juist een voordeel in het begrijpen van het instrument? :)
iedereen is uniek behalve ik
pi_128821983
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:24 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Ik heb vroeger basgitaar gespeeld, nu cello. Zessnarig, soort omgekeerde gitaar eigenlijk maar dan zonder octaafcorrectie (F-C-G-D-A-E).

Als ik een gitaar in m'n klauwen kreeg stemde ik de B altijd naar een C en de E naar F, omdat ik niet om die terts ipv. kwart heen kon denken (ja en dan gingen akkoorden weer kut maar boeie). Hoe ga jij daar - qua soleren - ei'k mee om, dat niet alles overal hetzelfde is op de hals? Of is het juist een voordeel in het begrijpen van het instrument? :)
Pffooee..
Dat is een lastige :')
Inprincipe ga leer ik dit ook puur weer spelenderwijs, speel nu 3 jaartjes gitaar ongeveer. En omdat ik een beetje het instrument leer te begrijpen kan ik soleren. Geen idee hoe ik het je moet uit leggen.

Stem hem vaak in open G6 of in DADGAD of in Open G of Open D. Geeft je heel veel creativiteit.

Even een filmpje van hoe ik een kleine 3 maanden geleden speelde (Wel foutjes hier en daar nog, en een iets te snel vibrato.. Dit heb ik ondertussen afgeleerd, en ook is m`n Phrasing. door het vertragen van m`n vibrato juist beter geworden gek genoeg)

pi_128822333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:36 schreef brother52 het volgende:
Iemand een Line 6 Pod HD500 kopen?

Ze hebben een nieuwe versie uit... :P
[ afbeelding ]
Kan ik toch heul niet betalen jonge!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_128822418
Gaan we nu stoppen met zeiken op mij? Waarom? Hierom:

" Ik speel rond de 35 jaar en dit is de eerste keer dat ik hier op gitaarnet een video plaats
reacties welkom!
Ik vind zelf dat ik het vrij aardig kan en de technieken goed beheerst.


Dit is de meeste recente
http://www.youtube.com/watch?v=qcZlK...1tTmaai_JVhn3Q

Experiment met een C7 dominant solo schaal akkoord
http://www.youtube.com/watch?v=c_ck8...1tTmaai_JVhn3Q "


Audio en video is niet synchroon, maar dat hoeft ook niet. Het is echt verschrikkelijk.
Dit moet een troll zijn... of als hij écht al 35 jaar gitaar speelt.... doof.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:52:53 ]
  FOK!fotograaf donderdag 11 juli 2013 @ 00:58:22 #15
159915 -Menn0-
MNO
pi_128822563
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:11 schreef Rivalo het volgende:
Guitarist is zo'n zielige brandhoutspeler die vindt dat iedereen behalve hemzelf op het podium mag sterven. Hoe goed iemand zijn instrument ook beheerst het komt natuurlijk niet in de buurt van de standaard akkoordjes die iedere autist op z'n ongestemde holle plank met snaren weer aan de wereld moet showen.
Fuck is het toch met al die gasten die je nooit ziet maar opeens bijdehand komen doen? :')
,,/
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:59:08 #16
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_128822582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:35 schreef Braddie het volgende:
Even een filmpje van hoe ik een kleine 3 maanden geleden speelde (Wel foutjes hier en daar nog, en een iets te snel vibrato..
Dapper die verminderd-akkoord pogingen, maar vooral goed dat je niet gelijk naar die hoge B gaat. :P

Denk trouwens dat dit wel interessant voor je is, missch. een uitzoekertje. Filmpje start op de solo van Ulco Bed. Lekkere opbouw, en check de cleane ritmische double time in het stuk voordat de distortionpedaal aangaat. :)
iedereen is uniek behalve ik
pi_128822643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:59 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dapper die verminderd-akkoord pogingen, maar vooral goed dat je niet gelijk naar die hoge B gaat. :P

Denk trouwens dat dit wel interessant voor je is, missch. een uitzoekertje. Filmpje start op de solo van Ulco Bed. Lekkere opbouw, en check de cleane ritmische double time in het stuk voordat de distortionpedaal aangaat. :)
Oh, die Diminished scale die ik tot 2x toe probeer (En de 2e x wel haal, maar een beetje meh klinkt :D )
Ik ga eens luisteren!
pi_128822706
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:58 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Fuck is het toch met al die gasten die je nooit ziet maar opeens bijdehand komen doen? :')
Voel je je aangesproken? Ik heb trouwens ook geen flauw idee wie jij bent :')
  donderdag 11 juli 2013 @ 01:05:22 #19
20720 brother52
Dus..........
pi_128822738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Kan ik toch heul niet betalen jonge!
Ik wil hem eigenlijk ook helemaal niet kwijt :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 11 juli 2013 @ 01:11:31 #20
20720 brother52
Dus..........
pi_128822851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:35 schreef Braddie het volgende:
Even een filmpje van hoe ik een kleine 3 maanden geleden speelde (Wel foutjes hier en daar nog, en een iets te snel vibrato.. Dit heb ik ondertussen afgeleerd, en ook is m`n Phrasing. door het vertragen van m`n vibrato juist beter geworden gek genoeg)

Alhoewel er wat foutjes in zitten en je er paar keer redelijk naast zit, is dit best netjes.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_128822992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:11 schreef brother52 het volgende:

[..]

Alhoewel er wat foutjes in zitten en je er paar keer redelijk naast zit, is dit best netjes.
Dank :)
Heb m`n phrasing/vibrato wel wat beter onder de knie, ben ik goed op gaan oefenen.
pi_128823126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:58 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Fuck is het toch met al die gasten die je nooit ziet maar opeens bijdehand komen doen? :')
En nog niet eens een ding van zijn verhaal klopt.

Nogmaals, voor de 1000ste keer: ik heb er niets tegen dat Bladdie hier post, als het maar ontopic is en niet 100 filmpjes per topic, daar heeft hij zijn eigen topic voor. :')
PS4 online: micro_nl
  donderdag 11 juli 2013 @ 01:31:00 #23
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_128823130
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:01 schreef Braddie het volgende:
Ik ga eens luisteren!
En? :)

Wat ik er trouwens o.m. interessant aan vind is de opbouw met veel herhalingen, en het schakelen tussen gewone en bluestoonladder. (Ik meen dat het zelfs opportuun voor me is om 'm op m'n cello te gaan uitpielen.)

Ulco Bed noemde zich toentertijd overigens Eelco Prins, je hoort vermoedelijk wel waarom. 8-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_128823140
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:30 schreef guitarist het volgende:

[..]

En nog niet eens een ding van zijn verhaal klopt.

Nogmaals, voor de 1000ste keer: ik heb er niets tegen dat Bladdie hier post, als het maar ontopic is en niet 100 filmpjes per topic, daar heeft hij zijn eigen topic voor. :')
We gaan vaak zat off-topic in dit forum, dan hoor ik je nooit klagen.
Maar als het een audio/video bestand is wat off-topic is dán is het opeens wél een probleem.

Make up your mind.

En, hoevaak post ik nou een filmpje :')
Minder dan bijvoorbeeld Dribbel dat doet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 01:33:52 ]
pi_128823154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

We gaan vaak zat off-topic in dit forum, dan hoor ik je nooit klagen.
Maar als het een audio/video bestand is wat off-topic is dán is het opeens wél een probleem.

Make up your mind.
Je hebt een eigen topic voor je zelfverheerlijking. Je hoeft niet overal om aandacht te janken.
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')