Vind ik leuk. Wil je bij ons kleine pessimist-tot-in-de-kist clubje? Er is nog een plek vrij als penningmeester (of meesteres, if you'd likequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:37 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind je opmerking in dat andere topic leuk![]()
Pessimist tot in de kist
Nee vind ik niet. Heb het dan ook niet over een beetje obees, maar morbide obesitasquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een nogal overdreven stelling. Het is maar net hoe oud de persoon is, hoe lang hij al obees is, hoeveel hij heeft bewogen (ja, het kan dat iemand die licht obees is een paar keer per week goed sport), wat verder zijn levensstijl was etc.
Beter licht obees en een actieve levensstijl dan een goed gewicht, een groot gebrek aan beweging, roken en zuipen. Nietwaar?
Bovendien kan iemand die obees is goed herstellen als hij zijn gewicht, of eigenlijk vetpercentage, onder controle krijgt maar dat lukt helaas niet vaak.
ik ben waarschijnlijk veel te dom om het te snappen, maar er staat toch dat obese dezelfde overlevingskansen hebben als mensen met normaal gewicht?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:29 schreef intoxicated het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20699443
Fatso's reanimeren gaat dus niet
Even grofweg gebladerd: Overgewicht met daarna obese doen het zelfs het bestequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben waarschijnlijk veel te dom om het te snappen, maar er staat toch dat obese dezelfde overlevingskansen hebben als mensen met normaal gewicht?
Ja hoor :/quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:55 schreef June. het volgende:
[..]
Nouja, ik schaar ze onder dezelfde categorie als mensen met hartfalen, cardiovasculair belast, hoge leeftijd etc. Dan wordt er ook vaak op medische gronden besloten niet te reanimeren.
Ik heb het nergens denigrerend neergezet, zo is het nu eenmaal. In het begin zei ik dat je je dan moet afvragen of je bij morbide obese mensen (dus mensen met bmi's van >40 ofzo) wel moet reanimeren. Ik vind van niet en ja, ik heb dat al regelmatig gezien dat dat gebeurd. Per casus natuurlijk verschillend, maar dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
't Zal best maar dan hoef je dat niet zo denigrerend neer te zetten, zeker niet als dokter.
Haha, toen ze het schreef wilde ik al posten: wie in dit topic is er obees.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
't Zal best maar dan hoef je dat niet zo denigrerend neer te zetten, zeker niet als dokter.
Als je dit meent, daag ik je uit om je bekend te maken en in welk ziekenhuis je werkt.quote:
Maar je postuur hangt toch samen met je BMI?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:01 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Als je dit meent, daag ik je uit om je bekend te maken en in welk ziekenhuis je werkt.
Dit is namelijk nieuwswaardig.
Nr ivm onmogelijkheid vanwege postuur is anders, maar niet BMI > x = nr/nb
Ja, iemand met als comorbiditeit diabetes en duizend vetweefselontsteking: inderdaad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:06 schreef June. het volgende:
[..]
Maar je postuur hangt toch samen met je BMI?Het eerste wat je zegt bedoel ik dus ook.. Vaak is het gewoon onmogelijk.
En natuurlijk kijk je ook nog naar comorbiditeit, maar dat is bijna altijd ook aanwezig. Die combi maakt vaak toch NR.
Ik gok ergens in het oosten des lands. Was dotkoen niet ooit in Arnhem?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:01 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Als je dit meent, daag ik je uit om je bekend te maken en in welk ziekenhuis je werkt.
Dit is namelijk nieuwswaardig.
Nr ivm onmogelijkheid vanwege postuur is anders, maar niet BMI > x = nr/nb
Omdat je een coassistent neurologie was. Die gaat echt nooit iemand reanimeren *grinnikt*quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:11 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb een half jaar in het bewuste zkh rondgelopen en heb er nog nooit van gehoord.
Nee reanimeren doen we alleen als het cardiaal is, toch intoxicated? Veel betere outcomequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:29 schreef intoxicated het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20699443
Fatso's reanimeren gaat dus niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |