Geweldig, dank voor het delen! Bewijst dat je niet per se HDR nodig hebt voor mooie landschapsfoto'squote:Op woensdag 10 juli 2013 15:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ansel Adams, landschapsfotograaf.
Geweldig gevoel voor een gebalanceerde compositie. Geweldige contrasten/belichting eveneens.
Ansel Adams was één van de voorvechters van het zonesysteem dat er nou net voor bedoeld was om alle contrastbeheersing in opname en negatiefproces te leggen. Daardoor krijg je het verschijnsel dat een negatief gewoon rechttoerechtaan af te drukken is zonder verdere ingrepen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Geweldig, dank voor het delen! Bewijst dat je niet per se HDR nodig hebt voor mooie landschapsfoto's(Wsch wel doordruk en tegenhoud technieken in de doka...)
Ik weet niet waarom, maar ik krijg er een Terry Richardson gevoel bij. Kleur, manier van flitsen...quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ansel Adams was één van de voorvechters van het zonesysteem dat er nou net voor bedoeld was om alle contrastbeheersing in opname en negatiefproces te leggen. Daardoor krijg je het verschijnsel dat een negatief gewoon rechttoerechtaan af te drukken is zonder verdere ingrepen.
Inspiratie gaat tegenwoordig een stuk makkelijker dan alleen het raadplegen van 'oude meesters'. Om ideetjes op te doen kan ik af en toe uren op flicker op zoek zijn naar de voorbeelden uit de categorie 'Ja, dat wil ik ook'
Qua sociale fotografie is er nog niemand die Martin Parr heeft weten te overtreffen (zelf even zoeken).
Bij Parr is de techniek niet zo interessant. Interessanter is dat je niet zozeer door de ogen van Parr kijkt, maar door diens brein. Met name zijn oudere werk waarin hij de Engelse middenklasse (waar hij zelf toe behoort) neerzet als in 'neerzetten' is meer dan briljant. Zeker als je bedenkt dat de mensen aanvankelijk zelf niet doorhadden dat Parr ze gewoon te kijk zette. De opnamen zagen er in eerste instantie bijzonder flatteus uit tot je op de details ging letten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ik krijg er een Terry Richardson gevoel bij. Kleur, manier van flitsen...
quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Geweldig, dank voor het delen! Bewijst dat je niet per se HDR nodig hebt voor mooie landschapsfoto's(Wsch wel doordruk en tegenhoud technieken in de doka...)
Oh zo bedoel ik het ook nietquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:15 schreef Danny het volgende:
[..]
en natuurlijk heb je geen hdr nodig. Een glasplaatje met wat neutraalgrijze folie in verschillende opacities die je op strategische plekken plakt en je kunt de diverse stops winst ook op die manier in elke zone behalen. Maar er is verder weinig mis met het gebruiken van HDR om op DIE manier de beperkingen van je sensor te omzeilen. Dat is het werken met filters in principe ook.
Ansel Adams is wel mijn favoriete landschapsfotograaf trouwens.
Ahh ja, die sneeuwfoto's zijn wel vet gemaakt (met schuim)quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:37 schreef Danny het volgende:
Overigens heb ik veel bewondering voor JoeyL (Joey Lawrence), die we nog wel kennen van deze clip:
Hier z'n site met portfolio:
http://www.joeyl.com/
Dat is wel heel tof ja. Dat macabere doet me denken aan de post-mortem plaatjes van begin 20e eeuw.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:49 schreef SEMTEX het volgende:
Billy und Hells.
Hebben een aparte techniek: ze combineren een zwart-wit en een kleur negatief bij elkaar, waardoor ze hele toffe contrastrijke beelden krijgen met een beetje een macaber randje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pics or it didn't happen, natuurlijk.quote:
https://www.google.nl/sea(...)AQ&biw=1655&bih=1213quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
pics or it didn't happen, natuurlijk.
Luiaardquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)AQ&biw=1655&bih=1213
oh, dan weet ik er nog eenquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:45 schreef Stefan het volgende:
William Rutten, prachtige portretten, ben met zn foto's opgegroeid in de hitkrant en nu volg ik hem en zijn verhalen op facebook
Paul lijkt sprekend op Gerrit Komrijquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
oh, dan weet ik er nog eenPaul Levitton,
én op Jack de Vriesquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Paul lijkt sprekend op Gerrit Komrij
da's toch die ex van Nance?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:45 schreef Stefan het volgende:
William Rutten, prachtige portretten, ben met zn foto's opgegroeid in de hitkrant en nu volg ik hem en zijn verhalen op facebook
Die heeft mij destijds ook gefotografeerd voor Nieuwe Revuquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
oh, dan weet ik er nog eenPaul Levitton, was jarenlang huisfotograaf voor Nieuwe Revu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb zelfs een keer een portretfoto gemaakt gebaseerd op 1 van zijn portretten.
yepquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |