Nee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:01 schreef MrKikker het volgende:
Hoi,
Korte samenvatting: 2e auto gekocht voor dagelijks vervoer, eerste auto moet de deur uit. polis van 1e auto overgezet naar 2e auto.
nu kan ik wegens een strafverleden geen nieuwe polis meer afsluiten voor mijn eerste auto (omdat ik de polis heb overgezet ipv opnieuw heb afgesloten naar m'n nieuwe auto heeft de verzekeraar geen strafverleden enz gecheckt) dus deze staat nu onverzekerd, weliswaar stil want staat te koop maar wel op de openbare weg. Ik weet dat er routinecontroles worden gedaan op verzekeringen dus het is een kwestie van tijd voor er een boete op de mat valt en die zijn echt niet mis. Ik kan m'n auto verzekeren bij Rialto maar wegens ontzettend hoge premie zit ik met het idee om, zolang de auto te koop en dus stilstaan, hem te verzekeren op andermans naam.
Mag dit? Let op: er word door niemand in de auto gereden.
Wellicht kun je hem parkeren bij een onoverdekte caravanstalling (dit levert overigens verzekeringstechnisch doorgaans problemen op voor de exploitant/eigenaar van het perceel) of op een boerenerf. Of op je oprit of in je achtertuin, als je die hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:10 schreef MrKikker het volgende:
hmm schorsen nog niet eens aan gedacht... nadeel is dat hij dan van de openbare weg af moet wat niet echt gaat lukken gezien de parkeerplaats hier openbaar is.
Totdat een van je buren gaat bellen dat er al een tijd een auto stil staat.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:13 schreef MrKikker het volgende:
Okay duidelijk. Gezien de parkeerplaats waar hij nu staat vrij afgelegen/niet aan de openbare weg is gok ik de kans dat er ooit een politieauto voorbijkomt die de boel controleert in de periode dat hij te koop staat klein. Schorsen dus
Iets met billen gebrand, op de blaren zitten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:01 schreef MrKikker het volgende:
nu kan ik wegens een strafverleden geen nieuwe polis meer afsluiten voor mijn eerste auto (omdat ik de polis heb overgezet ipv opnieuw heb afgesloten naar m'n nieuwe auto heeft de verzekeraar geen strafverleden enz gecheckt) dus deze staat nu onverzekerd, weliswaar stil want staat te koop maar wel op de openbare weg. Ik weet dat er routinecontroles worden gedaan op verzekeringen dus het is een kwestie van tijd voor er een boete op de mat valt en die zijn echt niet mis. Ik kan m'n auto verzekeren bij Rialto maar wegens ontzettend hoge premie zit ik met het idee om, zolang de auto te koop en dus stilstaan, hem te verzekeren op andermans naam.
Kort-en-krachtig: nee, dat mag niet, dat heet 'fraude', en jij draait uiteindelijk op voor de eventuele boetes.quote:Mag dit? Let op: er word door niemand in de auto gereden.
Denk inderdaad niet dat ik er veel beter van word als ik "nee" invul bij "bent U de rechtmatige eigenaar".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:26 schreef trigt013 het volgende:
Maar veel verzekeringen gaan al gelijk veel vragen stellen als de eigenaar en verzekeringshouder verschillend zijn.
Ik ben niet bereid m'n hele leven de lijden onder één domme actie. Erg politiek correct antwoord maar als je zelf in deze situatie zou zitten zou je hetzelfde hebben gevraagd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Iets met billen gebrand, op de blaren zitten?
Wat heb je dan gedaan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Denk inderdaad niet dat ik er veel beter van word als ik "nee" invul bij "bent U de rechtmatige eigenaar".
[..]
Ik ben niet bereid m'n hele leven de lijden onder één domme actie. Erg politiek correct antwoord maar als je zelf in deze situatie zou zitten zou je hetzelfde hebben gevraagd.
Ik check nog even bij Rialto hoe en wat qua premie en anders schorsen.
Maar er zit toch een verjaring aan die aantekening?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:34 schreef MrKikker het volgende:
in 2010 gepakt met drugs op een feest. ¤500 boete en een justitiële aantekening zoals dat heet.
Dat is te overzien toch? Kijk eens wat er gebeurd als je je auto overschrijft op iemand anders, hem laten verzekeren en jou als regelmatige bestuurder opgeeft?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:39 schreef MrKikker het volgende:
20 jaar. Verzekeraars vragen 8 jaar in het verleden naar aanvaringen met justitie. Nog 5 jaar wachten dus
Hangt o.a. af van je leeftijd op het begaan van de overtreding/'misdaad'. Hoe oud ben je, TS?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar er zit toch een verjaring aan die aantekening?
Ik werk als sociaal-juridisch dienstverlener en je wil niet weten hoeveel mensen nog jáááren lang financieel moeten bloeden vanwege "één domme actie"...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef MrKikker het volgende:
Ik ben niet bereid m'n hele leven de lijden onder één domme actie. Erg politiek correct antwoord maar als je zelf in deze situatie zou zitten zou je hetzelfde hebben gevraagd.
Lijkt me verstandig, inderdaad.quote:Ik check nog even bij Rialto hoe en wat qua premie en anders schorsen.
Is er een verschil voor minderjarigen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hangt o.a. af van je leeftijd op het begaan van de overtreding/'misdaad'. Hoe oud ben je, TS?
Maakt nogal uit of je veroordeeld was onder het jeugdstrafrecht of onder het volwassenen-strafrecht.
[..]
Ik werk als sociaal-juridisch dienstverlener en je wil niet weten hoeveel mensen nog jáááren lang financieel moeten bloeden vanwege "één domme actie"...
Wat betreft het tweede gedeelte van je stelling: een keihard "Nee".
[..]
Lijkt me verstandig, inderdaad.
Ten tijde van de veroordeling 21, volwassenen strafrecht dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hangt o.a. af van je leeftijd op het begaan van de overtreding/'misdaad'. Hoe oud ben je, TS?
Maakt nogal uit of je veroordeeld was onder het jeugdstrafrecht of onder het volwassenen-strafrecht.
Snap ik, ben ik alsnog opzoek naar de meest effectieve manier om hiermee om te gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik werk als sociaal-juridisch dienstverlener en je wil niet weten hoeveel mensen nog jáááren lang financieel moeten bloeden vanwege "één domme actie"...
Aj.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:48 schreef MrKikker het volgende:
Ten tijde van de veroordeling 21, volwassenen strafrecht dus.
Wat trigt013 zegt, inderdaad... zie geen gemakkelijkere 'oplossing' hier.quote:Snap ik, ben ik alsnog opzoek naar de meest effectieve manier om hiermee om te gaan.
Lijkt me inderdaad het beste idee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:50 schreef MrKikker het volgende:
Dan word het inderdaad schorsen en hopen op een snelle verkoop, weg probleem.
Zo die lul de behanger die me recentelijk van de weg drukte en op mijn gezicht sloeg omdat ik naar zijn smaak niet snel genoeg aan de kant ging heeft dus zo meteen 8 20 jaar problemen met het verkrijgen van een verzekering...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef trigt013 het volgende:
5 jaar of na betaling boete bij lichte overtredingen
10 jaar of na voldoen straf in geval van zware overtredingen
20 jaar na lichte misdrijven (diefstal, belediging, mishandeling, valsheid in geschrifte, openlijke geweldpleging en het kweken van hennep)
30 jaar na zware misdrijven (feiten waarbij je meer dan 6 jaar gevangenisstraf kan krijgen)
80 jaar na zedendelicten
Al geprobeerd, alle verzekeraars onder Independer tot een maandelijkse premie van ¤60 (zijn er stuk of 6) hebben me afgewezen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:13 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik geef TS zelfs wel een goede kans om een verzekering in rechte af te dwingen aangezien hij zijn "straf" (boete) heeft uitgezeten.
Hij verzekert je wel tegen een of andere woekerpremie. Wel krom dat ze alles op een hoop gooien, je wordt altijd genaaid door de verzekeringsmaatschappijen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:13 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik blijf het toch een beetje een raar verhaal vinden. Als ik nou in aanraking ben geweest met justitie dan wil zo´n verzekeraar uiteraard dat ik bij de betreffende vraag "ja" aanvink. Als ik dat dan eerlijk doe en ik vertel vervolgens gewoon wat er heeft plaatsgevonden dan lijkt me toch dat zo'n verzekeraar je wel accepteert.
Ik geef TS zelfs wel een goede kans om een verzekering in rechte af te dwingen aangezien hij zijn "straf" (boete) heeft uitgezeten.
Een parkeerplaats is ook deel van de openbare weg, tenzij er een slagboom voor staat of het terrein op een andere manier niet vrij toegankelijk is voor verkeer. Het is hierbij niet relevant of het terrein van een particulier of van de overheid is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:13 schreef MrKikker het volgende:
Okay duidelijk. Gezien de parkeerplaats waar hij nu staat vrij afgelegen/niet aan de openbare weg is gok ik de kans dat er ooit een politieauto voorbijkomt die de boel controleert in de periode dat hij te koop staat klein. Schorsen dus
Is ook weer zo ja. Kan hem denk ik wel op een vriendin d'r naam laten zetten incl verzekering, ff vragen hoe en wat.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:19 schreef jroz het volgende:
Auto schorsen zou ik niet doen. Weet je zeker dat je 'm niet verkocht krijgt. Hoe kan iemand anders even een proefritje maken? Ook wekt dit argwaan op bij potentiële kopers.
Heb je geen vrienden/ familie die de auto wel even op hun naam willen hebben staan?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:34 schreef MrKikker het volgende:
in 2010 gepakt met drugs op een feest. ¤500 boete en een justitiële aantekening zoals dat heet.
Dat verbaast me eigenlijk. Een drugsdelict an sich heeft niets te maken met een autoverzekering afsluiten. Net als bijv. een mishandeling of overval.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:56 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Al geprobeerd, alle verzekeraars onder Independer tot een maandelijkse premie van ¤60 (zijn er stuk of 6) hebben me afgewezen.
Maar je kan ook wel de discussie aangaan. Ik heb autoverzekeringen gedaan en een veroordeling kwam soms voor. No sweat, als het niet een risicoverhogend vergrijp was. Even uitleggen en het zou moeten lukken. Kijk maar wat je prettiger vindt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:25 schreef MrKikker het volgende:
Het verder de discussie met de verzekeringsmaatschappijen/Independer niet doorgezet, wel een offerteaanvraag bij Rialto gedaan. Ga vanavond/morgenochtend even met vriendin in overleg of zij de boel op naam wil hebben zolang hij te koop staat. Die boete was me bekend inderdaad..
ok, ik hoopte je eigenlijk te helpen zodat het gevoel van "ik word achtervolgt door een veroordeling" weer wordt "dat je het zelf kan regelen".quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:44 schreef MrKikker het volgende:
Haha het zou inderdaad raar zijn maar aan de andere kant kan het me niet meer verbazen, zoiets blijft je achtervolgen. Morgenochtend gaat een vriendin de auto op haar naam zetten + verzekeren, is dat iig 'geregeld'.
Dus direct zelf bellen morgen. Leg je situatie uit en ze kunnen direct antwoord geven voor die situatie, onder voorbehoud van onderzoek. Dat betekent dat ze je verhaal natrekken en als er dus niets anders naar bovenkomt is de polis gesloten vanaf het moment dat je belt. Ze controleren jouw verhaal dan in Fish (database), evt vragen ze je veroordeling op te sturen. Maar als ze dus akkoord gaan op basis van je verhaal is er dus niets aan de hand. Ik zie eigenlijk geen probleem.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:51 schreef MrKikker het volgende:
Eigenlijk zou ik dit inderdaad verder moeten doortrekken bij een bepaalde verzekeraar maar elke dag dat die auto langer zonder verzekering staat, is een dag dat die boete voor onverzekerd voertuig dichterbij komt. Zo'n discussie met een verzekeraar kan ik-weet-niet-hoelang duren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |