abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:22:24 #1
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747017
Zo kort doch volledig mogelijk;

- Op 06-06-'13 een motor gekocht bij een dealer voor ¤2000,-
-In de eerste week al 5 x stilgestaan. De motor start slecht, eenmaal rijdend heeft hij niet het volle vermogen en slaat hij telkens af. De voorvork bleek lek, stuurslot werkt niet, tal van rare bijgeluiden bij het voorwiel vandaan, een tik in het stuur als ik rem, koppelingskabel niet goed afgesteld waardoor het schakelen zeer gebrekkig gaat.
-De dealer bood aan hem te repareren. Na 12 dagen 'reparatie' heb ik de motor weer opgehaald. Stond na een half uur alweer stil. Het enige wat hij heeft gedaan was de voorvork repareren (nieuwe keerring), de koppelingskabel afstellen en het benzinefilter schoonmaken. Dit met weinig succes want schakelen gaat nu nog slechter, de voorvork lekt weliswaar niet meer maar is niet goed op druk (duikt 10 cm in de veren als ik mijn vinger op de voorrem leg), en de motor loopt nog net zo beroerd als in het begin.
-Eénmaal thuis zet ik de motor in de schuur en dondert er een bout uit het motorblok. Ik kom er achter dat 7 van de 10 bouten die de ronde afsluiting, de zijkant van het motorblok (weet de naam niet) afdichten, met de hand los te draaien zijn. Tevens kom ik er nu achter dat er in het frame geslepen is. Het subframe is kennelijk ooit gedemonteerd, en om deze er weer op te krijgen is er nogal lomp in het frame geslepen.
-Woensdag 3 juli heb ik gebeld of ze de koop terug wouden draaien. Ik kan deze motor zo niet verkopen, en opknappen durf ik niet aan. Ten eerste omdat er nu al zoveel mis is, ten tweede omdat als er na een paar honderd km rijden al zoveel gebreken naar boven komen, ik mij zorgen maak om wat er onderhuids allemaal mis is. Ik rij er niet meer op want acht de motor niet veilig. M.a.w. ik kan er geen kant mee op. Ze bieden aan om hem te repareren. Ik ga niet akkoord want in 12 dagen hebben ze (de zaak heeft 2 eigenaren) niks voor elkaar gekregen, en ik heb inmiddels door dat ze van sleutelen geen kaas hebben gegeten. Eigenaar 1 gaat met Eigenaar 2 overleggen en belooft mij woensdagavond of donderdag terug te bellen.
-Donderdagavond om 22.00 uur heb ik een gemiste oproep. Vrijdag bel ik zelf terug. De koop terugdraaien vinden ze geen optie. Ik dram door en Eigenaar 1 wil in principe de motor wel terugkopen, maar moet Eigenaar 2 overhalen. Hij vraagt hoeveel ik dan voor de motor terugwil, waarop ik zeg dat ¤1850,- mij redelijk lijkt. Ik zou de zaterdag daarop teruggebeld worden.
-Vandaag heb ik zelf maar teruggebeld. Ze willen de motor wel terugkopen maar dan voor ¤1750,-. In dat geval zou ik er dus ¤250,- bij inschieten, plus dat ik ¤150,- aan onkosten gemaakt heb (Na de aanschaf nog twee keer Drachten heen en weer geweest om de motor te brengen/halen, waarbij er dus een auto mee moet. Daarnaast heb ik een motoraanhanger gehuurd om hem terug te brengen, en een 'second opinion' van een lokale monteur gehad). In totaal zou ik dus voor ¤400,- in het schip zitten.
Ik geef aan dat er m.i. sprake is van dwaling, en ik meen dat ik volledig in mijn recht sta om de koop -m.b.v. een rechter- te laten ontbinden. En dan voor de prijs van ¤2000,- die ik heb betaald, en niet voor ¤1850,-. Derhalve ben ik niet van plan om me een poot uit te laten draaien. Eigenaar 1 biedt nogmaals reparatie aan, en ik geef aan dat de motor beter af was voordat ik hem liet repareren, dan na de tijd. Hierna gooit hij de hoorn erop.

Vanmiddag ben ik langs het juridisch loket geweest. Ik moest even checken of het bedrijf aangesloten is bij de geschillencommissie -wat niet het geval is- en heb een voorbeeldbrief voor de dealer meegekregen. Morgenmiddag is er een gratis inloopspreekuur bij een advocatenkantoor hier in de buurt, ik hoop daar zoveel mogelijk informatie in te winnen over wat het allemaal gaat kosten en hoe mijn kansen zijn.

Ik ga weliswaar morgen langs een advocatenkantoor, maar ik ben niet over alle advocaten waar ik in het verleden mee te maken heb gehad goed te spreken. Dus desondanks zou ik graag van jullie weten hoe jullie mijn kansen inschatten, en of ik misschien dingen over het hoofd zie die handig zijn om in acht te nemen.

Bvd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 09-07-2013 04:07:02 ]
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:46:55 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747058
klinkt kut
probeer het af te ronden op ¤1800 en lever die motor z.s.m. in
het inschakelen van een advocaat en alle rompslomp is een duur grapje !

om wat voor motor gaat het ? merk/model/bouwjaar ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:50:06 #3
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:46 schreef sturmpie het volgende:
klinkt kut
probeer het af te ronden op ¤1800 en lever die motor z.s.m. in
het inschakelen van een advocaat en alle rompslomp is een duur grapje !

om wat voor motor gaat het ? merk/model/bouwjaar ?
1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 750 SRAD uit 1997.
It's okay to be white
pi_128747068
Je wilt dat ding kwijt omdat het een wrak is en doet nu moeilijk over 50 Euro?
Neem je verlies en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 03:53:12 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:59:05 #5
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747078
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:52 schreef sig000 het volgende:
Je wilt dat ding kwijt omdat het een wrak is en doet nu moeilijk over 50 Euro?
Neem je verlies en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

quote:
en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:59:11 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:50 schreef Chokeme het volgende:

[..]

1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 750 SRAD uit 1997.
das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )

als je een motor koopt doe het dan in het vervolg goed. vraag of je er eerst eens een middagje (normaal!) op mag rijden, lever je paspoort in en een kleine borg dan moet dat wel te doen zijn. dan weet je in ieder geval of ie goed is.
succes ! :7
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:03:37 #7
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]

das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )
Ik heb ze al verteld dat mits het tot een rechtszaak komt, ik een recensie zal plaatsen op alle gerelateerde sites en forums die ik kan vinden.
Ik denk niet dat ik de naam van de zaak hier mag vermelden? Mod?
Ik heb je een PB gestuurd met de naam van de motorzaak.
It's okay to be white
pi_128747107
Ik zou een toontje lager zingen, je verlies pakken en doorgaan met je leven.
Met dit gedreig jaag je ze alleen maar meer de verdediging in en denk je over een jaar "had ik toen mijn verlies maar genomen".
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_128747109
Ik weet niet of je het geld kunt missen maar mijn advies is om ze nog een keer te bellen en die 1800 te proberen, en anders toch die 1750 te accepteren.

De stress en ellende die je nu hebt zou het mij niet waard zijn.
Het is heel erg dat ze je zo opgelicht hebben maar een rechtzaak en geklooi met advocaten gaat weken en weken duren.
In principe ben je dan je hele zomervakantie kwijt.

Bel ze morgen nog een keer op, ga voor die 1800 en zorg dat je er zo snel mogelijk af bent, anders blijf je je eraan ergeren en verknallen ze heel je mooie zomer :(

Succes !
pi_128747111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-In de eerste week al 5 x stilgestaan. De motor start slecht, eenmaal rijdend heeft hij niet het volle vermogen en slaat hij telkens af. De voorvork bleek lek, stuurslot werkt niet, tal van rare bijgeluiden bij het voorwiel vandaan, een tik in het stuur als ik rem, koppelingskabel niet goed afgesteld waardoor het schakelen zeer gebrekkig gaat.
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...
quote:
Ik geef aan dat er m.i. sprake is van dwaling
Want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_128747115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:
Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer.
En als je die evt. rechtszaak verliest ...
quote:
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_128747116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:03 schreef Chokeme het volgende:
Ik denk niet dat ik de naam van de zaak hier mag vermelden?
Ehm ... nee.

Als je 'klacht' al gerechtvaardigd is ...
.
pi_128747120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:

[..]

We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.

[..]

Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.
Zonder garantie waarschijnlijk en eigenlijk matst ie je nog.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:43:06 #14
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747124
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:27 schreef mighty_myte het volgende:
Ik zou een toontje lager zingen, je verlies pakken en doorgaan met je leven.
Met dit gedreig jaag je ze alleen maar meer de verdediging in en denk je over een jaar "had ik toen mijn verlies maar genomen".
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef Noin het volgende:
Ik weet niet of je het geld kunt missen maar mijn advies is om ze nog een keer te bellen en die 1800 te proberen, en anders toch die 1750 te accepteren.

De stress en ellende die je nu hebt zou het mij niet waard zijn.
Het is heel erg dat ze je zo opgelicht hebben maar een rechtzaak en geklooi met advocaten gaat weken en weken duren.
In principe ben je dan je hele zomervakantie kwijt.

Bel ze morgen nog een keer op, ga voor die 1800 en zorg dat je er zo snel mogelijk af bent, anders blijf je je eraan ergeren en verknallen ze heel je mooie zomer :(

Succes !
Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef r_one het volgende:
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.

quote:
Want?
Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:32 schreef r_one het volgende:
En als je die evt. rechtszaak verliest ...
Ja, dan wordt het waarschijnlijk hard minder. Daar hoop ik morgen alles over te weten te komen.

quote:
Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.
Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is. Toen ik begon over die losse bouten in het blok, en dat ik er niet op zit te wachten dat de olie voor mijn achterwiel klettert, zei hij doodleuk dat voor het achterwiel niet zo erg was als onder het voorwiel. Nee joh, plas olie onder je achterwiel met 120 in een bocht, no problemo :')
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:48:19 #15
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747131
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.
Zonder garantie waarschijnlijk en eigenlijk matst ie je nog.
Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.
It's okay to be white
pi_128747132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

[..]

Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.

Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.
Al zoiets 6 weken duurt en je 'wint' uiteindelijk heb je 6 weken zitten kloten en stressen voor.. 300 euro?

En vergeet ook niet dat zo'n advocaat vaak vrij optimistisch is he.
Als ie zegt dat het 4 weken duurt en je je 2000 euro terug krijgt zou ik dat toch met een korreltje zout nemen allemaal.

Ik weet niet of je het je kunt veroorloven het bedrag van 400 euro kwijt te zijn maar persoonlijk zou ik er toch heel sterk aan denken die 1800 euro te pakken en er dan in 1 klap helemaal vanaf te zijn.
En dan lekker nog 6 weekjes zomer :)
pi_128747137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.
Wanneer je kan aantonen dat die motor een gevaar op de weg is door gebreken die een dealer zou moeten nakijken voordat zo'n inruiler in de verkoop gaat dan heb je een punt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:57:52 #18
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Noin het volgende:

[..]

Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.
Al zoiets 6 weken duurt en je 'wint' uiteindelijk heb je 6 weken zitten kloten en stressen voor.. 300 euro?

En vergeet ook niet dat zo'n advocaat vaak vrij optimistisch is he.
Als ie zegt dat het 4 weken duurt en je je 2000 euro terug krijgt zou ik dat toch met een korreltje zout nemen allemaal.

Ik weet niet of je het je kunt veroorloven het bedrag van 400 euro kwijt te zijn maar persoonlijk zou ik er toch heel sterk aan denken die 1800 euro te pakken en er dan in 1 klap helemaal vanaf te zijn.
En dan lekker nog 6 weekjes zomer :)
Helemaal gelijk. Ik speel met de gedachte om een andere motor te kopen nog voor ik deze kwijt ben, aangezien ik in het ultieme doemscenario (wanneer ik met de motor blijf zitten) mijn huidige motor alsnog niet ga opknappen. Dat is alleen niet bepaald handig met wat andere uitgaven die ik gepland heb. Het is ingewikkeld :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Chokeme op 09-07-2013 05:03:18 ]
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:00:59 #19
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747146
Nu maar eens slapen, morgen zal ik posten wat er bij het advocatenkantoor uit is gekomen. Iedereen bedankt!
It's okay to be white
pi_128747150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.
En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?
En bij een proefrit pak je niet ven een stukje snelweg en trek je 'm ook niet even goed los?
quote:
Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).
Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen.
quote:
Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is.
Nogmaals, jij hebt ook een eigen verantwoording in deze. En helemaal als je voor 2k een motor van 16 jaar oud en zonder garantie koopt.
.
pi_128747152
Een motor van 2000 Euro daar gaan we een zaak van maken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:09:05 #22
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128747163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:

[..]

En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?
En bij een proefrit pak je niet ven een stukje snelweg en trek je 'm ook niet even goed los?
Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.

quote:
Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen
Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.
It's okay to be white
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:27:46 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128747177
wat betreft de Motor-APK
ik vind dat niet grappig
pi_128747178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.
Tja ... dat is natuurlijk ook een reden om een onvolledige proefrit te maken.

Wel apart dat in de week erna je adrenalinepeil dusdanig gedaald is dat je het dan wel tot 5x toe aandurft.
quote:
[..]

Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.
Daar waar de motor niet goed bleek te zijn, hebben ze aangeboden hem te repareren. Leuk dat je 'getuigen' hebt maar ik denk niet dat de verkoper dit zal bestrijden.

Ook in tweede instantie bieden ze reparatie aan. Nu jij dat weigert, kun je dat niet toeschrijven aan 'dwaling'; daarvoor is wel wat meer nodig dan aan een product de (wel heel algemene) beoordeling 'goed' toe te dichten.
.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:36:41 #25
141854 John5
Coujonjeur
pi_128747185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:
[..] Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen. [..]
De verkoper heeft ook een mededelingsplicht, en zeker bij een dealer mag je verwachten dat je een motor koopt die iig op dat moment in goede staat verkeerd.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')