1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:46 schreef sturmpie het volgende:
klinkt kut
probeer het af te ronden op ¤1800 en lever die motor z.s.m. in
het inschakelen van een advocaat en alle rompslomp is een duur grapje !
om wat voor motor gaat het ? merk/model/bouwjaar ?
We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:52 schreef sig000 het volgende:
Je wilt dat ding kwijt omdat het een wrak is en doet nu moeilijk over 50 Euro?
Neem je verlies en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.quote:en bekijk of laat de volgende motor beter bekijken.
das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:50 schreef Chokeme het volgende:
[..]
1800 heb ik geprobeerd, hij moest over die 5 tientjes overleggen met zijn compagnon en zou me dan donderdag terugbellen. Dat terugbellen van hun weet ik inmiddels wel en mijn geduld is ook op. Het is zo einde zomer/vakantie en daarnaast zit ik er gewoon mee in de maag. Dat wil ik dus niet afwachten.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 750 SRAD uit 1997.
Ik heb ze al verteld dat mits het tot een rechtszaak komt, ik een recensie zal plaatsen op alle gerelateerde sites en forums die ik kan vinden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
das kut van die zaak. compagnons en bellen en kutzooi, gooi die zaak z.s.m. ergens op de zwarte lijst, daar kan je dus geen zaken doen. (welke zaak is het ? )
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-In de eerste week al 5 x stilgestaan. De motor start slecht, eenmaal rijdend heeft hij niet het volle vermogen en slaat hij telkens af. De voorvork bleek lek, stuurslot werkt niet, tal van rare bijgeluiden bij het voorwiel vandaan, een tik in het stuur als ik rem, koppelingskabel niet goed afgesteld waardoor het schakelen zeer gebrekkig gaat.
Want?quote:Ik geef aan dat er m.i. sprake is van dwaling
En als je die evt. rechtszaak verliest ...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:
Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer.
Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.quote:Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
Ehm ... nee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:03 schreef Chokeme het volgende:
Ik denk niet dat ik de naam van de zaak hier mag vermelden?
Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:59 schreef Chokeme het volgende:
[..]
We zitten nu 100 euro uit elkaar (¤1750 en ¤1850). Die 1800 was een voorstel van mij waarover zij eerst moesten overleggen. Inderdaad kut om moeilijk te doen over 100 euro. Maar als ik het goed heb hoef ik als ik een evt. rechtszaak win alleen proceskosten (¤98 ofzo?) te betalen en krijg ik 2000 voor de motor weer. Dat scheelt mij ¤152 t.o.v. een akkoord met terugkoop voor ¤1750,-.
Ik heb sterk getwijfeld maar ben niet akkoord gegaan omdat ik ten eerste student ben en ¤100 of ¤152 prima kan gebruiken, en daarnaast gewoon klote vind om genaaid te worden.
[..]
Ben ik met je eens. De proefrit was mijn eerste rit op een motor nadat ik 3 jaar geleden mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik wist dus niet echt hoe alles aan moet voelen en was allang blij dat ik de proefrit heelhuids voltooid had.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:27 schreef mighty_myte het volgende:
Ik zou een toontje lager zingen, je verlies pakken en doorgaan met je leven.
Met dit gedreig jaag je ze alleen maar meer de verdediging in en denk je over een jaar "had ik toen mijn verlies maar genomen".
Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef Noin het volgende:
Ik weet niet of je het geld kunt missen maar mijn advies is om ze nog een keer te bellen en die 1800 te proberen, en anders toch die 1750 te accepteren.
De stress en ellende die je nu hebt zou het mij niet waard zijn.
Het is heel erg dat ze je zo opgelicht hebben maar een rechtzaak en geklooi met advocaten gaat weken en weken duren.
In principe ben je dan je hele zomervakantie kwijt.
Bel ze morgen nog een keer op, ga voor die 1800 en zorg dat je er zo snel mogelijk af bent, anders blijf je je eraan ergeren en verknallen ze heel je mooie zomer
Succes !
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:29 schreef r_one het volgende:
En tijdens de proefrit liep-ie als een zonnetje? Ik kan het me nauwelijks voorstellen ...
Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).quote:Want?
Ja, dan wordt het waarschijnlijk hard minder. Daar hoop ik morgen alles over te weten te komen.quote:
Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is. Toen ik begon over die losse bouten in het blok, en dat ik er niet op zit te wachten dat de olie voor mijn achterwiel klettert, zei hij doodleuk dat voor het achterwiel niet zo erg was als onder het voorwiel. Nee joh, plas olie onder je achterwiel met 120 in een bocht, no problemoquote:Daar is de verkoper natuurlijk niet debet aan.
Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan moet je iemand meenemen met meer verstand van zaken, een motor van 2000 Euro kun je geen wonderen van verwachten, ingeruild bij zo'n dealer en met wat marge gelijk weer te koop gezet.
Zonder garantie waarschijnlijk en eigenlijk matst ie je nog.
Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat jullie gelijk hebben, morgen (vandaag) om 14.00 uur hoop ik dat een advocaat mij kan vertellen wat de kosten zullen zijn als ik win, of als ik verlies. Hierna wil ik beslissen of ik doorzet of ze nogmaals bel om voor ¤1800/¤1750 akkoord te gaan.
Wanneer je kan aantonen dat die motor een gevaar op de weg is door gebreken die een dealer zou moeten nakijken voordat zo'n inruiler in de verkoop gaat dan heb je een punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik zou zo niet weten wie ik dan mee moet nemen. En nee, het is geen nieuwe motor dat weet ik ook. Maar het frame aan diggelen is wel het andere uiterste. Ik vind dan ook dat er van matsen geen sprake is, ook niet zonder garantiepakket. Eigenaar 2 (ze spelen good cop en bad cop dunkt me) geeft zelf aan dat het wel heel extreem is met deze motor. Desondanks schamen ze zich niet om toch het onderste uit de kan te willen.
Helemaal gelijk. Ik speel met de gedachte om een andere motor te kopen nog voor ik deze kwijt ben, aangezien ik in het ultieme doemscenario (wanneer ik met de motor blijf zitten) mijn huidige motor alsnog niet ga opknappen. Dat is alleen niet bepaald handig met wat andere uitgaven die ik gepland heb. Het is ingewikkeldquote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef Noin het volgende:
[..]
Vergeet ook niet te vragen hoe LANG het duurt mocht je willen gaan procederen.
Al zoiets 6 weken duurt en je 'wint' uiteindelijk heb je 6 weken zitten kloten en stressen voor.. 300 euro?
En vergeet ook niet dat zo'n advocaat vaak vrij optimistisch is he.
Als ie zegt dat het 4 weken duurt en je je 2000 euro terug krijgt zou ik dat toch met een korreltje zout nemen allemaal.
Ik weet niet of je het je kunt veroorloven het bedrag van 400 euro kwijt te zijn maar persoonlijk zou ik er toch heel sterk aan denken die 1800 euro te pakken en er dan in 1 klap helemaal vanaf te zijn.
En dan lekker nog 6 weekjes zomer
En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:43 schreef Chokeme het volgende:
Het motorische probleem is niet erg constant, de ene keer loopt hij beter dan de ander. Ik heb het vermogensverlies, of het niet soepel afgeven van vermogen toen in elk geval niet gemerkt. Daadwerkelijk afslaan doet hij alleen op de snelweg of bij flink optrekken.
Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen.quote:Om te beginnen het frame. Als de motor-APK er door komt zit ik met een motor die total loss is. Er is mij ook toegezegd dat de motor goed is/wordt. Van het feit dat ze dit hebben gezegd, en het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie heb ik ook 3 getuigen (motor opgehaald met mijn moeder, teruggebracht met een vriend, en weer opgehaald met mijn broertje).
Nogmaals, jij hebt ook een eigen verantwoording in deze. En helemaal als je voor 2k een motor van 16 jaar oud en zonder garantie koopt.quote:Dat klopt, desalniettemin behoort de motor goed (of op zijn minst veilig) te zijn als hij zegt dat dat zo is.
Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:
[..]
En de lekkende keerring, tikkend stuur, geluid bij voorwiel, afstelling koppelingskabel, whatever zijn allemaal pas gekomen ná de proefrit?
En bij een proefrit pak je niet ven een stukje snelweg en trek je 'm ook niet even goed los?
Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.quote:Op 6-6 was er geen sprake van een APK-plicht. Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen
Tja ... dat is natuurlijk ook een reden om een onvolledige proefrit te maken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 05:09 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Tikkend stuur en bijgeluiden was na het vervangen van de voorvorkkeerring. De rest heb ik niet gemerkt. Heb geen snelweg gepakt en even goed los trekken is dermate indrukwekkend voor een noob op een racemotor dat je (ik iig) stijf van de adrenaline staat.
Daar waar de motor niet goed bleek te zijn, hebben ze aangeboden hem te repareren. Leuk dat je 'getuigen' hebt maar ik denk niet dat de verkoper dit zal bestrijden.quote:[..]
Getuigen van het feit dat ze toe hebben gezegd dat de motor goed was, en van het feit dat de motor terug is geweest voor reparatie. Die kans moet de verkoper hebben gehad voor er echt sprake is van dwaling. Verder lijkt het mij evident dat de motor geenszins voldoet aan de voorstelling van de verkoper.
De verkoper heeft ook een mededelingsplicht, en zeker bij een dealer mag je verwachten dat je een motor koopt die iig op dat moment in goede staat verkeerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 05:03 schreef r_one het volgende:
[..] Bovendien heb je zelf een onderzoeksplicht; daar doen 3 'getuigen' (waarvan? van het feit dat je een motor vervoerd hebt?) niets aan af. Kortom, ik zie niet waar je bent gaan dwalen. [..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |