abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128760777
Snotneusje Dijsselbloem weer in de bocht met z'n goednieuwsshow.
Allemaal cabaretteketet!
pi_128760806
Daf verkoopt op moment ook weer goed, ook positieve indicator.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:06:52 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128768120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:04 schreef Masyl het volgende:
Op een enkele econoom na zag niemand de crisis aankomen.
Oh? 2003 zag men het al aankomen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:19:42 #54
236264 crew  capricia
pi_128775761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Idd.
Alleen het toenmalig kabinet niet. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:21:50 #55
236264 crew  capricia
pi_128775887
Maar ik heb op mijn micro-niveau ook het gevoel dat het weer langzaam een beetje begint aan te trekken: vrienden die uitzendkracht zijn, hebben weer wat meer werk, huizenmarkt begint hier voorzichtig weer wat te doen, en bedrijven hebben weer wat vacatures her en der.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:27:07 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128776172
De economen hebben de crisis niet aan zien aankomen. Dus over het voorspellen van het einde daarvan heb ik me twijfels.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:23:13 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128779326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:04 schreef Masyl het volgende:
Op een enkele econoom na zag WILDE niemand de crisis zien aankomen.
Fixed.

Ook al zijn er hele sterke signalen dat er een crisis aan komt, men wil zich er niet aan branden. Tenslotte is de kans groot dat jij als politicus het die 4 jaar nog wel even kan uitzitten voordat de crisis echt los barst, en daarna ben je toch weer pleite (met bonus)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_128779336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Bedoel je die paar economen die om de een of andere reden allemaal Docter Doom heten zoals op dit lijstje.
http://www.businessinsider.com/economists-nicknamed-dr-doom-2010-10?op=1

De gemiddelde econoom had volgens mij eind 2008 nog een veels te positief idee van hoe de economie er nu voor zou staan.
Het lijkt wel alsof de meeste pessimistische economen nu het beste zijn in het voorspellen wat er gaat gebeuren.
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:50:38 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128784822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:23 schreef Arduino het volgende:

[..]

Bedoel je die paar economen die om de een of andere reden allemaal Docter Doom heten zoals op dit lijstje.
http://www.businessinsider.com/economists-nicknamed-dr-doom-2010-10?op=1

De gemiddelde econoom had volgens mij eind 2008 nog een veels te positief idee van hoe de economie er nu voor zou staan.
Het lijkt wel alsof de meeste pessimistische economen nu het beste zijn in het voorspellen wat er gaat gebeuren.
Ik heb het niet over economen ik heb het over mensen met hersens.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_128784945
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef Friek_ het volgende:
Economen die iets voorspellen; altijd lachen weer.
Niemand is verplicht om een econoom om zijn mening te vragen. Niemand is verplicht artikelen van een econoom te publiceren. Niemand is verplicht om een rapport door economen te laten schrijven. En ga zo maar door. Toch blijft men van de diensten van economen gebruik maken, dat is pas lachen. :D
pi_128784958
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Raket naar de Maan, op het moment dat Prof. Zonnebloem zijn plan ontvouwt om naar de maan te gaan barst Haddock in lachen uit. ;)
pi_128785104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:21 schreef capricia het volgende:
Maar ik heb op mijn micro-niveau ook het gevoel dat het weer langzaam een beetje begint aan te trekken: vrienden die uitzendkracht zijn, hebben weer wat meer werk, huizenmarkt begint hier voorzichtig weer wat te doen, en bedrijven hebben weer wat vacatures her en der.
Ja, het trekt weer aan.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:33:51 #63
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_128786082
volgende jaar krimpt de economie weer. Is alleen maar een verkoop praatje. Deze crisis gaat nog lang duren. En natuurlijk komen er dan weer oplossingen aan die weer beter zijn. En die de schapjes slikken als koek.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:31:33 #64
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_128809889
Coalitie ver met bezuinigingen

De premier stond er vandaag weer uiterst relaxt bij na verder overleg inzake hun overeenstemming over de extra bezuinigingen voor volgend jaar.

Naar verluidt ontbreekt het nog aan volledige zekerheid aangezien er nog diverse berekeningen zullen moeten plaatsvinden over de gevolgen voor de koopkracht en zulks. :Y)

---

Maar goed, komt het einde van de recessie volgend jaar nou wel of niet? Ik denk dat geduld in dezen ook een schone zaak is. Gelet op het een en ander zal men vast niet ál te vroeg gaan juichen want er is nog werk aan de winkel. Bovendien zijn er geen enkele garanties dat het daadwerkelijk zover zal komen in zo'n kort tijdsbestek, maar u kent de uitspraak: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

quote:
De coalitie is het in grote lijnen eens over de extra bezuinigingen voor volgend jaar. Naar verluidt zijn de regeringspartijen VVD en PvdA en de top van het kabinet een heel eind gekomen met hun besprekingen over een pakket van 6 miljard euro. Het overleg, dat volgens betrokkenen in een constructieve sfeer verloopt, gaat in augustus verder.

Over de inhoud is weinig bekend en Haagse bronnen benadrukken dat er nog allerlei berekeningen moeten worden gedaan, bijvoorbeeld over de gevolgen van de maatregelen voor de koopkracht. Als die anders uitpakken dan beoogd, kunnen de maatregelen nog worden aangepast.

Nullijn voor ambtenaren
Een deel van het pakket bestaat uit maatregelen die het kabinet in maart ook al wilde nemen, maar die werden uitgesteld bij het afsluiten van het sociaal akkoord. Die ingrepen worden nu alsnog doorgezet. Het gaat dan bijvoorbeeld om een nullijn voor ambtenaren, het niet indexeren van belastingschijven en een korting op de budgetten van ministeries.

De coalitie zou het er verder onder meer over eens zijn dat het makkelijker moet worden voor ouders om bedragen aan hun kinderen te schenken.

De plannen voor de begroting voor volgend jaar worden op Prinsjesdag gepresenteerd.

http://nos.nl/artikel/528100-coalitie-ver-met-bezuinigingen.html
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:45:09 #65
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_128810499
stilte voor de grote storm
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')