Het hoeft niet altijd heel moeilijk in elkaar te zittenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:24 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo simpel... Dan was er vrede op aarde
En dan met name voor jezelf, niet voor de bevestiging van anderen. Anders haal je eigenwaarde alsnog uit de verkeerde dingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oftewel, zoek iets waarbij je je goed voelt. Iets waaruit je dus positieve energie kan putten. Sporten, hobby's, werk, iets waarbij je trots kan zijn op jezelf. Dan zal je eigenwaarde stijgen en dat negatieve beeld waarschijnlijk vanzelf bijtrekken.
Ik heb dat nu heel erg, dat ik nergens trots op kan zijn omdat ik nog geen baan heb. Daar schaam ik mij voor, ook al ben ik nog niet echt begonnen met zoeken. Ik voel mij een mislukkeling. Als mensen dan zeggen van "je kan dit goed" dan wuif ik het weg. Tegelijkertijd ben ik dol op complimentjes, dat is dan wel het narcistische. En aandacht is aandacht. Zelfs als iemand heel kwaad op mij is (op een forum) kick ik er op. Want zo iemand is dan gepreoccupeerd door mij.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oftewel, zoek iets waarbij je je goed voelt. Iets waaruit je dus positieve energie kan putten. Sporten, hobby's, werk, iets waarbij je trots kan zijn op jezelf. Dan zal je eigenwaarde stijgen en dat negatieve beeld waarschijnlijk vanzelf bijtrekken.
Werkt vaak alleen als de persoon zich nog concrete situaties voor de geest kan halen (bijv dmv EMDR). Als de persoon het heeft weggedrukt en zich alleen nog het gevoel kan herinneren is dat moeilijker gericht te behandelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je pestverleden een belangrijk aspect is in hoe je persoonlijkheid zich gevormd heeft. Misschien dat daar nog het een en ander qua verwerking mogelijk is.
Bij mij was het pesten en thuis waren ze heel kritisch (en hadden woedebuien).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pesten heeft een veel diepere en "blijvendere" invloed dan veel mensen denken. Vaak wordt er lacherig over gedaan.
Maar langdurig en stelselmatig pesten heeft een heel erg groteen langdurige invloed op de psyche van mensen.
Klopt, ik herken het verder ook niet bij je, maar als je last hebt van heftige emoties zoals woedeaanvallen, kan een borderline diagnose mogelijk daarop gebaseerd zijn geweest, hoewel incorrect.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:24 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ja, maar ik ben totaal niet impulsief bijvoorbeeld, ik doe niet aan self-harm, dus dat kan niet kloppen. Ik ken borderliners en dat zijn mensen die drugs gebruiken, zichzelf verwonden, en constant huilen dat niemand ze begrijpt. Daar ben ik veel te arrogant/trots voor.
Dan moet je je nu iig fantastisch voelen, maar er zijn 3 mensen met je bezigquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:26 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb dat nu heel erg, dat ik nergens trots op kan zijn omdat ik nog geen baan heb. Daar schaam ik mij voor, ook al ben ik nog niet echt begonnen met zoeken. Ik voel mij een mislukkeling. Als mensen dan zeggen van "je kan dit goed" dan wuif ik het weg. Tegelijkertijd ben ik dol op complimentjes, dat is dan wel het narcistische. En aandacht is aandacht. Zelfs als iemand heel kwaad op mij is (op een forum) kick ik er op. Want zo iemand is dan gepreoccupeerd door mij.
Dat deden ze bij mij. Een situatie voor de geest halen. Ik had er een gekozen over mijn thuissituatie. Het was een nare herinnering maar ik zat daar maar, moest niet huilen of zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Werkt vaak alleen als de persoon zich nog concrete situaties voor de geest kan halen (bijv dmv EMDR). Als de persoon het heeft weggedrukt en zich alleen nog het gevoel kan herinneren is dat moeilijker gericht te behandelen.
Ja daarom blijf ik reageren want: http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_supplyquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan moet je je nu iig fantastisch voelen, maar er zijn 3 mensen met je bezig
TS is wel iemand voor gangbangsquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan moet je je nu iig fantastisch voelen, maar er zijn 3 mensen met je bezig
Ik heb haar mooi op haar plek gewezen door haar te vertellen dat je als psycholoog niet zo maar conclusies kon trekken op je eigen assumpties. Zij zei dat ik als ik A had, wel B zou hebben. Toen ik zei dat ik dat niet had stond ze dus met haar bek vol tanden. Overigens is dat geen narcistisch overdrijven, maar zo was het echt, ze werd nerveus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, ik herken het verder ook niet bij je, maar als je last hebt van heftige emoties zoals woedeaanvallen, kan een borderline diagnose mogelijk daarop gebaseerd zijn geweest, hoewel incorrect.
Huilen hoeft ook niet. En zeker niet en plein public.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat deden ze bij mij. Een situatie voor de geest halen. Ik had er een gekozen over mijn thuissituatie. Het was een nare herinnering maar ik zat daar maar, moest niet huilen of zo.
Ik huil eigenlijk alleen als ik een gewond dier zie
Of als ik enorm gestresst ben en er niet mee kan dealen. En dan alleen bij mijn vriend. Mijn vrienden hebben mij nooit zien huilen.
Mijn psycholoog vond het raar dat ik er niet verdrietig bij werd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huilen hoeft ook niet. En zeker niet en plein public.
Misschien is het juist kenmerkend.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Mijn psycholoog vond het raar dat ik er niet verdrietig bij werd.
Ik niet. Je hebt het weggestopt en je zet je er nog steeds tegen af. Vaak komt dat ook pas na langere tijd therapie.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Mijn psycholoog vond het raar dat ik er niet verdrietig bij werd.
Nee, want TS heeft wél gevoel voor zichzelfquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is het juist kenmerkend.
Dat zou kunnen, ik weet niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is het juist kenmerkend.
Ik bedoel niet te zeggen dat zie die gevoelens niet heeft, maar dat het kenmerkend is dat ze die gevoelens heeft weggestopt en ze dus niet uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want TS heeft wél gevoel voor zichzelf
Vaak heb je er niet mee gedeald, maar ze heel, heel, heel ver weggestopt omdat je er op dat moment niks mee kon (c.q. er niemand was en je het allemaal zelf moest behapstukken)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik weet niet.
Ik heb als kind veel gehuild, maar op een gegeven moment heb je met die herinneringen gedealt en blijft alleen het omhulsel ervan over.
Dan zijn we het gewoon eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik bedoel niet te zeggen dat zie die gevoelens niet heeft, maar dat het kenmerkend is dat ze die gevoelens heeft weggestopt en ze dus niet uit.
Dat komt dan helaas weer heel erg vaak voorquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:37 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik merkte toen het uit ging met mijn ex dat ik echt heel woest was. Omdat hij in een andere stad woonde, heb ik hem niet meer gezien, maar:
http://thenarcissistatwork.com/2012/10/what-is-narcissistic-rage/
had ik in milde vorm. Ik hoopte echt dat hij kapot zou gaan. Dat zijn leven een hel zou worden. Maar ik was slim genoeg om hem niet te stalken of wat aan te doen. Want ik wist dat als ik iets geks zou doen MIJN leven kapot zou gaan en niet het zijne. Maar heb hem jarenlang gehaat.
Klopt. Ik ben er ooit mee naar een juf gegaan maar die deed niks. Toen ik in het onderwijs werkte kwam ik er ook nog meer achter dat veel docenten enorme egoisten zijn die een leerling weinig kan schelen. Niet dat ik niet zo was, maar ik pretendeerde het tenminste niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vaak heb je er niet mee gedeald, maar ze heel, heel, heel ver weggestopt omdat je er op dat moment niks mee kon (c.q. er niemand was en je het allemaal zelf moest behapstukken)
Mijn ex deed allemaal dingen achter mijn rug om, is waarschijnlijk vreemd gegaan, loog tegen mij en heeft leugens over mij verspreid. Dat was teveel om mee te dealen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat komt dan helaas weer heel erg vaak voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |