abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128692896
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theepot

quote:
Een theepot is een pot met een vulopening, een hengsel of handgreep en een tuit, waar thee in gezet wordt. Theepotten kunnen zijn vervaardigd van metaal, glas of aardewerk. De voorkeur gaat uit naar een materiaal dat de warmte goed kan vasthouden, vandaar dat metalen theepotten dubbelwandig moeten zijn. Afwassen is niet echt nodig, omspoelen is voldoende en in elk geval mag er geen zeep worden gebruikt. Theepotten hebben naast een huishoudelijke vaak ook een decoratieve functie.
Nu zie ik dit op meerdere website's staan, maar ik kan nergens vinden waarom het niet mag. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?
pi_128693378
Ten eerste lijkt mij dat niet gaat om niet glazen theepotten. Ten tweede is het eigenlijk de bedoeling dat je per theepot slechts een theesoort gebruikt.
De reden dat je 'm niet zou mogen wassen is namelijk tweeledig. Grootste reden is dat de theepot de "smaak" van de thee absorbeert, wat na een tijd wat zou moeten toevoegen aan je gebrouwen thee. (als je dus verschillende soorten thee in die pot maakt, krijg je een mix van smaken "terug van de pot". Wassen verwijdert die extra smaak. Tweede reden en dat gaat misschien ook op voor glazen theepotten, er kan altijd een zeep laagje achter blijven wat helemaal funest is voor je smaak.

Dat gezegd hebbende, eens in de twee jaar ofzo staat mijn glazen theepot in de vaatwasser, waarna ik 'm met kokend water nog even goed naspoel.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:26:05 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128803411
Ik gooi mijn edelstaal theepot ook gewoon in de vaatwasser
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128805053
Eens in de zoveel tijd maak ik m'n pot schoon met zo'n backflush middel voor espressomachines. Ziet er dan weer als nieuw uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')