Susteren | zaterdag 6 juli 2013 @ 12:40 |
Hallo, Mijn oog is gevallen op een mooie Lexus gs 450h, 2e hands uit 2008. Mijn vragen zijn wat het onderhoud kost van zo'n elektrische auto (is het duurder dan bijv. een normale auto of juist veel goedkoper)? Ik zie dat je met zo'n hybride auto ook alleen elektrisch kan rijden, maar wat is dan het bereik Bedankt! | |
bambino | zaterdag 6 juli 2013 @ 14:17 |
Waarom bel je niet even de Lexus dealer? Die zou je zo kunnen vertellen wat een standaard kleine en grote beurt kost. Welke dingen vaak of snel slijten en dus om de x kilometer vervangen moeten worden (en wat dat kost). | |
SixsixNine | zondag 7 juli 2013 @ 21:55 |
Al is het een Hybrid dit soort auto's zuipen wel en je koopt hem niet omdat je zuinig wilt rijden.. Onderhoud is nogal duur maar dan heb je ook wat Lexus = Toyota... (Onderhoud is duurder dan een normale auto ook is deze niet hybrid) | |
Tomatenboer | zondag 7 juli 2013 @ 22:13 |
Bedenk wel dat er ondanks de extra hybride aandrijving er alsnog een grote motor hangt in zo'n Lexus GS 450H. Er ligt namelijk gewoon een 3.5 liter V6 in met bijna 300 pk (gecombineerd vermogen is maximaal 350 pk). ![]() Je kunt tot een snelheid van 50 km/u volledig electrisch rijden, maar dit slechts hooguit zo'n 20 kilometer lang, daarna zullen de accus alleen de benzinemotor ondersteunen waardoor je minder motorkracht hoeft aan te spreken (en dus zuiniger bent, al is zuinig bij een V6 een relatief begrip). Je gaat er geen 1 op 15 mee halen in ieder geval. Zelfs geen 1 op 12 gemiddeld. Maar het levert uiteraard wel indrukwekkende prestaties met een geweldig comfort tegen een verbruik van zo'n 1 op 10. | |
Fer | zondag 7 juli 2013 @ 22:16 |
De meeste Prii halen met gemak 500000km, verder ontbreken startmotor, dynamo, koppeling, versnellingsbak en distributieriem, die gaan dus ook niet stuk. Remmen gaan langer mee enz enz. Vaak kun je zo'n ding bij de Lexus dealer gewoon met garantie kopen. Toyota HSD is op weg naar de meest degelijke systemen allertijden te worden, we zullen erop terugkijken als we nu naar een oude MB W123 diesel kijken. | |
Maegrim | zondag 7 juli 2013 @ 22:19 |
ja zeg, wat is het nou ![]() | |
Sounddragon | zondag 7 juli 2013 @ 22:51 |
Gewoon gelul denk ik. Zit gewoon nog steeds een verbrandingsmotor in, dus lijkt dat ontbreken van die systemen en aanbouwdelen me astraal gepenis. ![]() In een full electric OK, maar niet in dit soort hoax-auto's, die zijn alleen maar hybride om te profiteren van belastingvoordeel; dat elektrische deel is een aanvulling op de benzinemotor als je het mij vraagt; niet andersom. | |
Tomatenboer | zondag 7 juli 2013 @ 23:00 |
Klopt, is ook een aanvulling op een verbrandingsmotor, maar daardoor weldegelijk zuiniger omdat de verbrandingsmotor door de electrische ondersteuning minder hard hoeft te werken. Daarom kun je met een Prius realistisch 1 op 20 rijden (vele leaserijders rijden dit niet nee), maar dat is gezien het formaat en de prestaties van de Prius natuurlijk ongekend voor een benzine-auto. Normaal moet je daarvoor diesel gaan rijden of in zo'n hok als een Alto of Cuore. | |
Sounddragon | zondag 7 juli 2013 @ 23:38 |
Ze hadden er ook domweg een minder onbehouwen motor in kunnen gooien; 300PK icm een hybrid-logootje op je kont vind ik nogal ehhh.. bedenkelijk ![]()
| |
Andyy | maandag 8 juli 2013 @ 01:09 |
Een 13 jarig joch dat denkt een GS te kunnen kopen? ![]() | |
Sounddragon | maandag 8 juli 2013 @ 05:10 |
nee, 16 al. Misschien mag hij wel een lease auto uitzoeken van zijn stageplek om papiersnippers mee weg te brengen. Iedereen heeft recht op zijn dromen toch? ![]() | |
Susteren | maandag 8 juli 2013 @ 09:21 |
Ik kan hem kopen als ik zou willen, maar lijkt me toch geen verstandige keuze. Als ik m'n papiertje heb denk ik dat ik eerst in een Fiat Bravo oid begin, en wanneer ik afgestudeerd ben een leukere auto aanschaf. |