abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:40:13 #1
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128654334
Hallo,

Mijn oog is gevallen op een mooie Lexus gs 450h, 2e hands uit 2008. Mijn vragen zijn wat het onderhoud kost van zo'n elektrische auto (is het duurder dan bijv. een normale auto of juist veel goedkoper)?


Ik zie dat je met zo'n hybride auto ook alleen elektrisch kan rijden, maar wat is dan het bereik

Bedankt!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128656600
Waarom bel je niet even de Lexus dealer?
Die zou je zo kunnen vertellen wat een standaard kleine en grote beurt kost.
Welke dingen vaak of snel slijten en dus om de x kilometer vervangen moeten worden (en wat dat kost).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_128700601
Al is het een Hybrid dit soort auto's zuipen wel en je koopt hem niet omdat je zuinig wilt rijden..
Onderhoud is nogal duur maar dan heb je ook wat Lexus = Toyota...
(Onderhoud is duurder dan een normale auto ook is deze niet hybrid)
De ballen
pi_128701512
Bedenk wel dat er ondanks de extra hybride aandrijving er alsnog een grote motor hangt in zo'n Lexus GS 450H. Er ligt namelijk gewoon een 3.5 liter V6 in met bijna 300 pk (gecombineerd vermogen is maximaal 350 pk). :P

Je kunt tot een snelheid van 50 km/u volledig electrisch rijden, maar dit slechts hooguit zo'n 20 kilometer lang, daarna zullen de accus alleen de benzinemotor ondersteunen waardoor je minder motorkracht hoeft aan te spreken (en dus zuiniger bent, al is zuinig bij een V6 een relatief begrip).

Je gaat er geen 1 op 15 mee halen in ieder geval. Zelfs geen 1 op 12 gemiddeld.

Maar het levert uiteraard wel indrukwekkende prestaties met een geweldig comfort tegen een verbruik van zo'n 1 op 10.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_128701650
De meeste Prii halen met gemak 500000km, verder ontbreken startmotor, dynamo, koppeling, versnellingsbak en distributieriem, die gaan dus ook niet stuk. Remmen gaan langer mee enz enz.

Vaak kun je zo'n ding bij de Lexus dealer gewoon met garantie kopen.

Toyota HSD is op weg naar de meest degelijke systemen allertijden te worden, we zullen erop terugkijken als we nu naar een oude MB W123 diesel kijken.
.
pi_128701801
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Bedenk wel dat er ondanks de extra hybride aandrijving er alsnog een grote motor hangt in zo'n Lexus GS 450H. Er ligt namelijk gewoon een 3.5 liter V6 in met bijna 300 pk (gecombineerd vermogen is maximaal 350 pk). :P
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:16 schreef Fer het volgende:
De meeste Prii halen met gemak 500000km, verder ontbreken startmotor, dynamo, koppeling, versnellingsbak en distributieriem, die gaan dus ook niet stuk. Remmen gaan langer mee enz enz.

Vaak kun je zo'n ding bij de Lexus dealer gewoon met garantie kopen.
ja zeg, wat is het nou :+
  zondag 7 juli 2013 @ 22:51:55 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_128703426
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:19 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

ja zeg, wat is het nou :+
Gewoon gelul denk ik. Zit gewoon nog steeds een verbrandingsmotor in, dus lijkt dat ontbreken van die systemen en aanbouwdelen me astraal gepenis. :+

In een full electric OK, maar niet in dit soort hoax-auto's, die zijn alleen maar hybride om te profiteren van belastingvoordeel; dat elektrische deel is een aanvulling op de benzinemotor als je het mij vraagt; niet andersom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_128703850
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gewoon gelul denk ik. Zit gewoon nog steeds een verbrandingsmotor in, dus lijkt dat ontbreken van die systemen en aanbouwdelen me astraal gepenis. :+

In een full electric OK, maar niet in dit soort hoax-auto's, die zijn alleen maar hybride om te profiteren van belastingvoordeel; dat elektrische deel is een aanvulling op de benzinemotor als je het mij vraagt; niet andersom.
Klopt, is ook een aanvulling op een verbrandingsmotor, maar daardoor weldegelijk zuiniger omdat de verbrandingsmotor door de electrische ondersteuning minder hard hoeft te werken. Daarom kun je met een Prius realistisch 1 op 20 rijden (vele leaserijders rijden dit niet nee), maar dat is gezien het formaat en de prestaties van de Prius natuurlijk ongekend voor een benzine-auto. Normaal moet je daarvoor diesel gaan rijden of in zo'n hok als een Alto of Cuore.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 juli 2013 @ 23:38:39 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_128705613
Ze hadden er ook domweg een minder onbehouwen motor in kunnen gooien; 300PK icm een hybrid-logootje op je kont vind ik nogal ehhh.. bedenkelijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 8 juli 2013 @ 01:09:20 #10
145146 Andyy
pi_128708699
Een 13 jarig joch dat denkt een GS te kunnen kopen? :D
  maandag 8 juli 2013 @ 05:10:12 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_128710274
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:09 schreef Andyy het volgende:
Een 13 jarig joch dat denkt een GS te kunnen kopen? :D
nee, 16 al. Misschien mag hij wel een lease auto uitzoeken van zijn stageplek om papiersnippers mee weg te brengen.

Iedereen heeft recht op zijn dromen toch? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 8 juli 2013 @ 09:21:24 #12
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128711685
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:09 schreef Andyy het volgende:
Een 13 jarig joch dat denkt een GS te kunnen kopen? :D
Ik kan hem kopen als ik zou willen, maar lijkt me toch geen verstandige keuze. Als ik m'n papiertje heb denk ik dat ik eerst in een Fiat Bravo oid begin, en wanneer ik afgestudeerd ben een leukere auto aanschaf.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')