abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128644848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:30 schreef machtpen het volgende:

[..]

Kickboxen geen karate.
Nee.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_128644877
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:59 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Als (het hebben van) een islamitische achtergrond voor jou inhoudt dat iedereen zónder islamitische achtergrond minderwaardig is, dán komt het door de islam.
Ik denk eerder dat je niet in je eigen nest schijt: je breekt niet in bij de buren; wel bij mensen aan de andere kant van de stad. Heeft niet zozeer met de islam te maken, eerder met 'gezond verstand'.

En dan nog dit: als een Marokkaan klappen krijgt van een ander, haalt 'ie zijn vijfendertig neven erbij. Maar als die vijfendertig man al familie van elkaar zijn, wordt de situatie onoverzichtelijk ;)
En waar komt jullie haat vandaan jegens moslims? Uit de bijbel?

islam staat geen criminaliteit toe dit in tegenstelling tot de democratische systeem waar jezelf in de criminaliteit wordt geduwd.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:03:11 #28
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_128644883
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:57 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Inderdaad. In Nederland is het recidivisme redelijk laag voor zover ik weet en hier wordt in gevangenissen ook gewerkt. Gewoon zo door gaan met dit gevangenis regime.
Mwoah, dat weet ik niet. Er mag best een andere wind waaien; dit werkt ook niet helemaal.

Had vandaag een oude vriendin aan de lijn. Haar zoon van 18 zit al twee maanden in de bak vanwege diefstal - foute vrienden etc. De andere jongens lopen inmiddels vrij rond, terwijl hij tot eind juli blijft zitten voor zijn rechtszaak. De laatste keer dat ze hem zag, zat hij te huilen omdat 'ze' hem straks in elkaar gingen slaan.
Hij leert er misschien wel wat van, maar als hij vrij komt heeft 'ie een strafblad en nul kansen op de arbeidsmarkt. Ik weet het ook niet :(
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:06:48 #29
je weet wel
pi_128645028
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:03 schreef Meki het volgende:

[..]

En waar komt jullie haat vandaan jegens moslims? Uit de bijbel?

islam staat geen criminaliteit toe dit in tegenstelling tot de democratische systeem waar jezelf in de criminaliteit wordt geduwd.
Onze haat tegen moslims?
Waar lees je dat?

Als je je verschuilt achter het katholieke geloof terwijl je kinderen misbruikt, ben je een hypocriete donder. In je jurk.
Als je je verschuilt achter de islam terwijl je inbraken en roofovervallen pleegt, ben je een hypocriete donder. Met je ramadan.
Zie jij het verschil? Ik ook niet.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:07:43 #30
je weet wel
pi_128645062
Meki, ik wil de discussie wel aan, want ik denk dat er wederzijds wel wat te winnen valt. Maar het is niet nodig om mij van haatzaaien te betichten. Ik wil best de nuance zoeken ;)
pi_128645207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:07 schreef dieenebart het volgende:
Meki, ik wil de discussie wel aan, want ik denk dat er wederzijds wel wat te winnen valt. Maar het is niet nodig om mij van haatzaaien te betichten. Ik wil best de nuance zoeken ;)
Ik beticht je absoluut niet van haatzaaien.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:13:09 #32
je weet wel
pi_128645286
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik beticht je absoluut niet van haatzaaien.
Nou mooi :)

Wil je verder nog inhoudelijk reageren? (laat gerust de bijbel er buiten, daar heb ik niet zoveel mee)
pi_128645320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:06 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Onze haat tegen moslims?
Waar lees je dat?

Als je je verschuilt achter het katholieke geloof terwijl je kinderen misbruikt, ben je een hypocriete donder. In je jurk.
Als je je verschuilt achter de islam terwijl je inbraken en roofovervallen pleegt, ben je een hypocriete donder. Met je ramadan.
Zie jij het verschil? Ik ook niet.
De jongens zijn alleen moslim uit naam en willen makkelijk geld scoren via de snelst mogelijke weg.
Geloof schuiven ze maar aan de kant als ze maar "the good life" hebben.
pi_128645531
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:13 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Nou mooi :)

Wil je verder nog inhoudelijk reageren? (laat gerust de bijbel er buiten, daar heb ik niet zoveel mee)
Ja maar ik neem de tijd even hiervoor.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:24:51 #35
je weet wel
pi_128645747
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

De jongens zijn alleen moslim uit naam en willen makkelijk geld scoren via de snelst mogelijke weg.
Geloof schuiven ze maar aan de kant als ze maar "the good life" hebben.
Nou, dan zijn we al een heel eind.

Ben jij een moslim?
Ik zou er oprecht de pest in hebben als iemand zich als atheïst manifesteert en vanuit die gedachte misdaden/misdrijven pleegt. Schande voor de 'soort', zeg maar.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:25:19 #36
je weet wel
pi_128645770
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja maar ik neem de tijd even hiervoor.
Take your time, internet bestaat morgen ook nog ;)
pi_128645814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:24 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we al een heel eind.

Ben jij een moslim?
Ik zou er oprecht de pest in hebben als iemand zich als atheïst manifesteert en vanuit die gedachte misdaden/misdrijven pleegt. Schande voor de 'soort', zeg maar.
Ik ben moslim
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:31:28 #38
je weet wel
pi_128646024
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben moslim
Wat vind jij er van dat straatschoffies (en erger) zich verschuilen achter de islam als het hen uitkomt?

Mijn vriendin is opgevoed in een gereformeerde omgeving. Haar ouders zullen nooit toegeven dat er problemen zijn binnen de refo-kliek op het gebied van kindermisbruik. 'Dat zeg je toch niet?'
Ik vind dat niet alleen laf, maar ook dom.

Wat vind jij er van dat straatschoffies (en erger) zich verschuilen achter de islam als het hen uitkomt?
pi_128646503
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:31 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Mijn vriendin is opgevoed in een gereformeerde omgeving. Haar ouders zullen nooit toegeven dat er problemen zijn binnen de refo-kliek op het gebied van kindermisbruik. 'Dat zeg je toch niet?'
Ik vind dat niet alleen laf, maar ook dom.

Hyprocriet vind ik dat. Maar de hypocriete gedrag speelt alleen in hun gedrag van 18 tot 25 jaar en dan vinden ze hun steun in hun geloof.

Ik persoonlijk ken veel van zulke criminelen en ik spreek ze ook er op aan. Maar ja dit gaat ondergronds verder waar bijna niemand zicht op heeft.

Islam keurt alle soorten criminaliteit en heeft normaal harde straffen daarover.
pi_128646508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:55 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed idee als je iets tegen de recidive wil doen. :N
Nederlandse recidive-percentage:

quote:
Uit een onderzoek* uit 2006 van het WODC (Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum - het wetenschappelijk bureau van het ministerie van Justitie) blijkt dat ruim 75 procent van alle volwassenen die een vrijheidsstraf hebben ondergaan in herhaling vallen.
quote:
De werkelijke recidive ligt waarschijnlijk hoger dan de beschikbare cijfers laten zien. De cijfers laten immers alleen mensen zien die opnieuw gepakt zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive

Alles is beter dan de huidige manier.
Je houdt hen dan gewoon in de gevangenissen, tientallen jaren lang. En aangezien die gevangenissen winstgevende fabrieken zijn is het een win-win situatie voor de burger.

Het is inmiddels een maatschappelijke epidemie aan het worden en zo gauw een tokkie/marokkaan andermans burgerrechten beperkt mag hij consequenties verwachten voor zijn handelen.

Marokkanen zien het bijna als hun burgerplicht om normale mensen het leven zuur te maken. Daar mogen zij best de consequenties van dragen. En zwaar straffen werkt preventief. Na de eerste 10.000 levenslang veroordelingen zal de rest beter na gaan denken over hun handelen. En doen zij dat niet, is ook prima. Als gevangenis-arbeider heeft de maatschappij nog iets aan je.

quote:
Marokkaanse jongeren komen twee keer zo vaak in aanraking met de politie als hun leeftijdgenoten met een andere achtergrond.
Dat blijkt uit de eerste monitor van het samenwerkingsverband Aanpak Marokkaans-Nederlandse risicojongeren waarin 22 gemeenten, de VNG en het Rijk participeren. Van iedere gemeente is een monitor gemaakt met daarin de cijfers over schooluitval, werkloosheid en criminaliteit onder de Marokkaans-Nederlandse jongeren tussen de 12 en 24 jaar. De monitor laat zien dat van alle jongeren 18,5 procent een strafblad heeft. Bij de Marokkaanse jeugd ligt dat percentage op 40 procent.
http://www.vngmagazine.nl(...)kkanen-vaker-de-fout
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:53:37 #41
je weet wel
pi_128646984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:42 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Nederlandse recidive-percentage:

[..]

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive

Alles is beter dan de huidige manier.
Je houdt hen dan gewoon in de gevangenissen, tientallen jaren lang. En aangezien die gevangenissen winstgevende fabrieken zijn is het een win-win situatie voor de burger.

Het is inmiddels een maatschappelijke epidemie aan het worden en zo gauw een tokkie/marokkaan andermans burgerrechten beperkt mag hij consequenties verwachten voor zijn handelen.

Marokkanen zien het bijna als hun burgerplicht om normale mensen het leven zuur te maken. Daar mogen zij best de consequenties van dragen. En zwaar straffen werkt preventief. Na de eerste 10.000 levenslang veroordelingen zal de rest beter na gaan denken over hun handelen. En doen zij dat niet, is ook prima. Als gevangenis-arbeider heeft de maatschappij nog iets aan je.

[..]

http://www.vngmagazine.nl(...)kkanen-vaker-de-fout
Really? Jij wil tienduizenden jonge mensen levenslange werkstraffen geven?
Het probleem in een eerder stadium aanpakken is geen optie?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:57:09 #42
je weet wel
pi_128647125
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Hyprocriet vind ik dat. Maar de hypocriete gedrag speelt alleen in hun gedrag van 18 tot 25 jaar en dan vinden ze hun steun in hun geloof.

Ik persoonlijk ken veel van zulke criminelen en ik spreek ze ook er op aan. Maar ja dit gaat ondergronds verder waar bijna niemand zicht op heeft.

Islam keurt alle soorten criminaliteit en heeft normaal harde straffen daarover.
Ik vind het flauw om iemand woorden in de mond te leggen, dus ik stel gewoon de vraag maar: vind jij dat er te soft gestraft wordt? En dat die zachte aanpak meer criminaliteit in de hand werkt?

Wat zou een geschikte straf zijn voor een jochie van 17 die een gewapende roofoverval pleegt? Met een pistool een tankstation overvallen; welke straf moet daar op staan om afschrikwekkend te zijn?

Zelfde delict, maar dan een jochie van 18?
pi_128647139
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:53 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Really? Jij wil tienduizenden jonge mensen levenslange werkstraffen geven?
Het probleem in een eerder stadium aanpakken is geen optie?
Been there, done that.

Ik wil koste wat kost de leefbaarheid van de maatschappij behouden voor normale burgers.

Die tienduizenden jonge 'mensen' hebben mijn hypothetische maatregelen over zichzelf afgeroepen door zich decennia lang te misdragen en volledig te ontsporen. Sterker nog, zij doen het zichzelf aan door zich te blijven misdragen en normale burgers te terroriseren wetende welke straffen hen boven het hoofd hangt.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:03:22 #44
je weet wel
pi_128647320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:57 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Been there, done that.

Ik wil koste wat kost de leefbaarheid van de maatschappij behouden voor normale burgers.

Die tienduizenden jonge 'mensen' hebben mijn hypothetische maatregelen over zichzelf afgeroepen door zich decennia lang te misdragen en volledig te ontsporen. Sterker nog, zij doen het zichzelf aan door zich te blijven misdragen en normale burgers te terroriseren wetende welke straffen hen boven het hoofd hangt.
Ik denk dat je dat niet kunt uitbannen. Net als verkeersongelukken.
Je kunt niet iedereen beschermen. Iedereen die over de schreef gaat (één keer, twee keer, die keer, hoevaak in jouw ogen?) levenslang de bak in?
Dat is niet mijn idee van de maatschappij en haar burgers beschermen. Dat is de maatschappij in een dwangbuis hangen. "Ga je de fout in, verdwijn je voor altijd achter tralies."

Daar wil ik niet wonen :N
pi_128647535
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:03 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet kunt uitbannen. Net als verkeersongelukken.
Je kunt niet iedereen beschermen. Iedereen die over de schreef gaat (één keer, twee keer, die keer, hoevaak in jouw ogen?) levenslang de bak in?
Dat is niet mijn idee van de maatschappij en haar burgers beschermen. Dat is de maatschappij in een dwangbuis hangen. "Ga je de fout in, verdwijn je voor altijd achter tralies."

Daar wil ik niet wonen :N
De zaken waarover jij spreekt dienen empirisch te worden bepaald voor het beste resultaat en dus niet op een internetforum...

Jij legt de prioriteit bij de crimineel die jij als slachtoffer ziet en ik bij de burger die in mijn ogen te allen tijde beschermd moet worden en wiens vrijheid voorop staat.

En dit is de maatschappij waar ik niet in wil wonen: Zoveelste slachtoffer van bontkraaggeweld

quote:
De overlast is afgenomen in de wijk, stelt de gemeente. In samenspraak met de politie is daarom besloten het verbod op te heffen. Hoewel de orde en rust nog niet geheel zijn hersteld, wil de gemeente het verbod niet verlengen omdat het :r 'een zwaar middel is :r '. :r De gemeente wil wijkbewoners en jongeren met elkaar in gesprek laten gaan :r .
Ik hoop werkelijk dat ik nooit in een soortgelijke situatie zal terechtkomen, voor hun bestwil wel te verstaan.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:25:50 #46
je weet wel
pi_128647862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:13 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Jij legt de prioriteit bij de crimineel die jij als slachtoffer ziet en ik bij de burger die in mijn ogen te allen tijde beschermd moet worden en wiens vrijheid voorop staat.

En dit is de maatschappij waar ik niet in wil wonen: Zoveelste slachtoffer van bontkraaggeweld

[..]

Ik hoop werkelijk dat ik nooit in een soortgelijke situatie zal terechtkomen, voor hun bestwil wel te verstaan.
Wait, wut? :')

Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om veel mensen levenslang op te sluiten. In een for-profit gevangenis. Mensen doen dingen die niet mogen.

Als je afkijkt bij een proefwerk, krijg je een nul. Je wordt niet meteen van school gestuurd.
Als je door rood rijdt, krijg je een boete. Je bent niet meteen je rijbewijs kwijt.

Als je een laptop jat, zou een passende straf welkom zijn, in mijn opinie. Levenslang is geen passende straf.
Als je over de schreef blijft gaan, vind ik het prima om cumulatief te straffen. Maar voorkomen blijft beter dan genezen.

quote:
De zaken waarover jij spreekt dienen empirisch te worden bepaald voor het beste resultaat en dus niet op een internetforum...
Want ik mag geen mening geven? Jij hebt gelijk, en zo niet moet er een rechter aan te pas komen?
:')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:26:52 #47
je weet wel
pi_128647889
quote:
Oh ja. Veel plezier achter tralies. Voor je eigen bestwil, uiteraard ;)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:30:52 #48
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128648002
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:26 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Oh ja. Veel plezier achter tralies. Voor je eigen bestwil, uiteraard ;)
broer hoe kan je geregistreerd @ 1970 zijn
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:35:42 #49
je weet wel
pi_128648116
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:30 schreef Ataturko het volgende:

[..]

broer hoe kan je geregistreerd @ 1970 zijn
Ik ben met het internet opgericht.
pi_128650338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:58 schreef Meki het volgende:
Heel simpel. Verbied maffiafilms en verbied hennepteelt en je hebt een grote slag gemaakt.
Juist... :')

Ga nog maar wat meer fantasie boekjes lezen jij.

EDIT: zie volgend berichtje ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')