abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:49:06 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_128624083
quote:
Monsanto krijgt patent op broccoli
Wie dacht dat Monsanto zich stilzwijgend had teruggetrokken uit Europa komt bedrogen uit.
Via een aantal mazen in de Europese wet zijn ze er nu in geslaagd om patent te krijgen op natuurlijke producten zoals broccoli. Onlangs werd er links en rechts juichend gereageerd op de mededeling van Monsanto dat ze zich vrijwillig zouden terugtrekken uit het grootste deel van Europa en alleen actief zouden zijn in die landen waar ze gewenst waren.
Schijnbeweging

Toen al schreven wij dat een bedrijf als Monsanto nooit zal opgeven, zich alleen voor het oog strategisch zal terugtrekken om daarna des te harder toe te slaan. De manier waarop ze dit dan doen wordt misschien duidelijk uit het volgende:

Het lijkt dat ze nu de weg hebben gekozen van het patent. Dit is in feite een nog veel smerigere en geniepigere manier om controle over de markt te krijgen. Volgens een bericht van een actiegroep voor mensenrechten “No Patents On Seeds” is het patentkantoor van de Europese Unie, the European Patent Office (EPO), nu bezig met het toekennen van patenten aan biotechbedrijven voor volkomen natuurlijke producten zoals broccoli.
Broccoli privé eigendom

Volgens dit bericht is broccoli onlangs overhandigd aan Monsanto als privé eigendom. Doordat ze een aantal mazen in de wet hebben ontdekt, zijn Monsanto en een aantal collegabedrijven druk doende met het indienen van patentaanvragen op allerlei soorten natuurlijke producten. Naar alle waarschijnlkheid in een reactie op de grote weerstand die ze in Europa hebben ondervonden.

Daardoor heeft Monsanto nu een Europees patent op broccoli, niet alleen op de zaden, maar ook op delen van de plant, eigenlijk alles wat in de ruimste zin des woords met broccoli te maken heeft.

Dit betekent dat hoewel de biotechindustrie er niet in is geslaagd om de natuur te vervangen door haar Frankensteinproducten, ze dit nu heeft opgelost door patenten te claimen op de natuur zelf. Als dit nu niet wordt gestopt, dan zullen dit soort misdaden tegen de mensheid doorgaan en nog vele malen erger worden.

De “No Patent on Seeds” organisatie is bezig met een grote petitie tegen het patenteren van natuurlijke producten en heeft inmiddels al meer dan twee miljoen handtekeningen verzameld. De groep krijgt hierbij steun van talloze andere actiegroepen vanuit heel Europa. Wie deze petitie wil ondertekenen kan hier klikken.
Brussel zit te slapen

Het bizarre in deze hele situatie is dat het Europese Parlement tegen het toekennen van patenten schijnt te zijn, maar dat EPO dit toch gewoon toekent. De petitie is dan ook een oproep aan al díe politici om controle te nemen over EPO voordat onze totale natuur eigendom is van Monsanto.

Je zou ook kunnen stellen dat als die niets uitvoerende, declarerende club uit Brussel inderdaad hier allemaal tégen was, dan hadden ze het nooit zover laten komen. Het is hoe dan ook een bureaucratisch monster waarvan de linkerhand niet weet wat de rechter doet en intussen gaan de misdaden tegen de mensheid ongehinderd en op volle kracht door.
bron
Wat je dus nu leest in tijdschriften over dat broccoli een supergezond is. Kan in de prullebak.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:51:09 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128624168
Kunnen ze sperziebonen ook patenteren? Dan hoef ik die ook niet meer te eten.

Gr gr
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:00:18 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_128624527
Maar wat voor gevolgen heeft dit? Iedereen die broccoli teelt moet hier voor betalen? Zelfs als je het in je eigen moestuin doet?
  Eindredactie Games vrijdag 5 juli 2013 @ 16:02:05 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_128624617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:51 schreef Catch22- het volgende:
Kunnen ze sperziebonen ook patenteren? Dan hoef ik die ook niet meer te eten.

Gr gr
Nee man, spruitjes!

Verder: handen af van onze broccoli!!1
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_128624642
Die EU kan de tering krijgen, ik verbouw en eet wat ik wil.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:03:14 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128624665
THEY TOOK R BROCCOLI!
The End Times are wild
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2013 @ 16:04:01 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_128624705
Gelukkig lust ik de meest ranzige groente die de wereld kent toch niet, dus #care.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:04:10 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128624716
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
Die EU kan de tering krijgen, ik verbouw en eet wat ik wil.
Dat mag toch nog ook! Alleen moet je nu aan Montsana copyrightrechten betalen op de smaak van brocolli.

Eigenlijk is het diefstal om brocolli te eten zonder hiervoor aan hen te betalen. Dat is net zo als een DVD kijken zonder BUMA te betalen!
The End Times are wild
pi_128624777
EPO heeft niets met de EU te maken. Know you facts *zucht*
pi_128624991
Hoe kun je nou iets patenteren dat al bestaat? er is toch prior art?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_128625146
quote:
Volgens een bericht van een actiegroep voor mensenrechten “No Patents On Seeds” is het patentkantoor van de Europese Unie, the European Patent Office (EPO), nu bezig met het toekennen van patenten aan biotechbedrijven voor volkomen natuurlijke producten zoals broccoli.
Volgens een paar gekkies dus vrij vertaald naar een bericht van een normale actiegroep, kom eens met betrouwbare bronnen voor dit verhaal...

No patents on seeds stelt duidelijk "severed broccoli" een soort dus (net als Bimi bijvoorbeeld).
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:14:37 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128625204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef Deshain het volgende:

[..]

Volgens een paar gekkies dus, kom eens met betrouwbare bronnen voor dit verhaal...
Je kan niet zomaar iedereen voor gekkies verslijten!!11!
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128625333
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar iedereen voor gekkies verslijten!!11!
Als je de bron van de bron opzoekt zie je al dat de schrijvers van het artikel wat Lambiekje post gekkies zijn. Ze blazen bewust het verhaal op met onjuistheden om schapen als Lambiekje en Tribalwars bang te maken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:20:28 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128625446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

Als je de bron van de bron opzoekt zie je al dat de schrijvers van het artikel wat Lambiekje post gekkies zijn. Ze blazen bewust het verhaal op met onjuistheden om schapen als Lambiekje en Tribalwars bang te maken.
zij weten gewoon meer dan jij! jij volgt alleen maar MSM!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128625470
quote:

[..]

Volgens een paar gekkies dus vrij vertaald naar een bericht van een normale actiegroep, kom eens met betrouwbare bronnen voor dit verhaal...

No patents on seeds stelt duidelijk "severed broccoli" een soort dus (net als Bimi bijvoorbeeld).
En jij denkt dat het (indien ze succes hebben) alleen bij die ene soort blijft?
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 16:23:36 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_128625540
quote:

[..]

'volgens een bericht van een actiegroep'

Erg vaag idd, en niets om je nu al druk om te maken.
pi_128625561
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat mag toch nog ook! Alleen moet je nu aan Montsana copyrightrechten betalen op de smaak van brocolli.

Eigenlijk is het diefstal om brocolli te eten zonder hiervoor aan hen te betalen. Dat is net zo als een DVD kijken zonder BUMA te betalen!
Dat juist. Als ik wil verbouw ik broccoli, en dan eet ik dat gewoon.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 16:27:49 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_128625724
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat juist. Als ik wil verbouw ik broccoli, en dan eet ik dat gewoon.
Het is dat ik het niet lekker vind anders zou ik uit protest broccoli gaan telen.
Maar goed, dit is natuurlijk een onzinnig bericht van een wazige actiegroep.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:40:49 #19
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_128628177
MIJN BROCCOLI!

Bij deze; pak je fakkels en hooivorken!
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
pi_128629652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:40 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
MIJN BROCCOLI!

Bij deze; pak je fakkels en hooivorken!
COMMUNISTISCHE REVOLUTIE
-Don Draper
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 18:46:07 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_128630002
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:33 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

COMMUNISTISCHE REVOLUTIE
BROCCOLISTISCHE REVOLUTIE
pi_128630012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

BROCCOLISTISCHE REVOLUTIE
STOP DE MONSATANISTEN
-Don Draper
pi_128630066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En jij denkt dat het (indien ze succes hebben) alleen bij die ene soort blijft?
Infantiele paniekzaaierij. Lees je eerst eens in over patenteerbare en niet-patenteerbare goederen en organismen, en dan praten we verder.
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 18:49:23 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_128630106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Infantiele paniekzaaierij. Lees je eerst eens in over patenteerbare en niet-patenteerbare goederen en organismen, en dan praten we verder.
..en dit.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:17:48 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_128631051
Bron: Niburu. Die roepen maar wat joh.

Dit is het patent:

http://www.greenpeace.de/(...)97965B1-Brokkoli.pdf

Als je het leest (wat Lambiekje dus niet doet) zie je dat het patent alleen geldt voor een specifieke kweekvorm, namelijk een kweekvorm die ontstaan is door het verder kweken met een specifieke publieke kweekvorm. (bepaalde steellengte, met weinig bladmassa, met een bepaald hoofdknopgewicht, bij een gegeven plantdichtheid)

Oh, en hoe kom je er bij dat het niet gezond is. Dit is gewoon een natuurlijke kweekvorm, zonder (genetische) modificaties.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')