Mijn vriendin heeft weinig vriendinnen, wel een aantal jongens waar ze veel mee optrekt.
Als ik dit zo type denk ik nog bij mezelf.. hmm.. da's toch niet zo raar
maar ik zit me op te vreten als ik hoor dat ze een avond met die lui op stap is geweest.
we zien elkaar toch zeker 4 keer per week (nu al 3 jaar lang) en ik voel me bij tijden gewoon een grote zeikerd.
een aantal dingen waar ik me absoluut niet overheen kan zetten maar waar ik toch echt overheen moet:
- spaghetti bandjes / inkijk (kan ik absoluut niet tegen, maar mijn vriendin vind een leuk spaghetti ding wel leuk, ik loop me doodoodood te ergeren als ze er in rond loopt. Dit loopt geheid op ruzie uit)
- Andere Jongens (een sms'je/belletje van haar klasgenoten kan ik me al ongeloofelijk druk om maken)
Ik kan mijzelf op heel veel punten best hard aanpakken maar hier ben ik nu al 3 jaar mee bezig maar ik kom er niet overheen !!!
waarom niet ?? wat moet ik doen, ik moet hier vanaf SNEL.
Gisteren voor het de 2e keer in 3 jaar met ruzie uit elkaar gegaan. Productief zal ik dus niet zijn vandaag op mijn werk!
Nu ik dit nog eens door leest vind ik mezelf echt een zielige zeikerd maar daarmee ben ik er niet, bovenstaande punten zijn vrij algemeen en echt alles wat hier ook maar mee te maken heeft loopt uit op onenigheid !
Ook zijn vrijwel alle incidenten terug te leiden op
jalouzie en bezetterigheid (te weinig vertrouwen ??)
Ik ben in alle andere dingen zeer zeer zelfverzekerd maar op dit gebied .
Ik ben tot alles bereid, is dit een mogelijkeoplossing een therapie ? boek ?
andere tips ?
ik wil dit nl oplossen VOORDAT ze bij me weggaat en niet NA de tijd (het moet toch een keer opgelost worden anders zal ik mijn leven lang single door het leven gaan)
Ik hoop dat ze na de knaller van gisteren nog verder wil....
quote:Ik vind het alleen al geweldig om te horen dan ik net de enige ben die zo in elkaar zit.
Op donderdag 19 september 2002 07:08 schreef DeWaasheid het volgende:
Een oplossing kan ik jammergenoeg niet brengen, want ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga meteen rare dingen denken om de kleinste lulligste dingen.![]()
Ben ook niet zo'n expert op relatiegebied dus heb me tot nu toe meestal (met wat moeite) kunnen inhouden.
Bovengenoemde punten zouden toch geen probleem moeten zijn (alhoewel inkijk blijf ik me aan ergeren.)
Ik zit me nu helemaal op te vreten of alles na de ruzie van gisteren nog goed komt (ik denk eigenlijk van wel... of hoop ik dat alleen )
toch moet ik haar laten gaan.
Liever een beeldschone lieve vriendin met af en toe kleren / vrienden waar jij je aan ergert dan helemaal geen vriendin....
maar hoe stamp ik dat zo in mijn hoofd zodat het er niet meer uitgaat ?
jullie moeten dit samen gaan oplossen
Feit dat je van je zelf weet dat je jaloers bent en dat je daar graag van af wilt is al een stap in de goede richting
Als jullie er niet uitkomen dan is je relatie gedoomd om te mislukken
Weet zij dat je jaloers bent? Heb je aangegeven dat je probeert om er iets aan te doen en dat dat heel moeilijk is?
Hoe gaat zij daar mee om?
quote:ze weet dat ik er kei hard aan werk maar in 3 jaar geen heel duidelijk zichtbaar resultaat. (er is zeker WEL resultaat).
Op donderdag 19 september 2002 07:42 schreef Latindancer het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je er mee zit. In mijn ogen is jaloezie de slechste van alle eigenschappen, en dat komt omdat een emotie is die nog van dieper komt dan woede en haat. Die kan je tenminste nog rationaliseren en daarmee oplossen.Weet zij dat je jaloers bent? Heb je aangegeven dat je probeert om er iets aan te doen en dat dat heel moeilijk is?
Hoe gaat zij daar mee om?
zij heeft het er gewoon ook moeilijk mee dat ik haar zo veel beperkingen op leg en ik zit er van te balen dat ik weer mijn irri bek heb losgetrokken..
Nog harder je tandjes opelkaar de volgende keer denk ik dan maar.
met als gevolg dat ik me de hele volgende keer zit op te vreten..
Dus voor jou:
Laat ze echt zien dat ze van je houd?
Is er wederzijds vertrouwen?
Als je hierop "ja" kan zeggen dat weet ik zeker dat het wel snor zit en dat jij je helemaal geen zorgen hoeft te maken.
Het enige wat ik dan kan zeggen is: "You lucky bastard" (dat moet jij ook doen).... geniet d'r nou maar van, en laat dat ook merken naar haar toe...
succes
quote:Ik ken het probleem. Vier jaar geleden was ik ook heel erg jaloers, en nu maak ik me er niet meer druk om.
Op donderdag 19 september 2002 06:54 schreef ditiseenalias het volgende:
-btje overmatig quoten-
Waarom maak je je zo druk. Als ze eventueel vreemd zou gaan (effe van het ergste geval uitgaan), kun je dit toch niet voorkomen, ook al denk je dat dit de manier is. Ze kan overal jongens tegenkomen, ook als jij er niet bij bent. Ga werken aan die onzekerheid en vertrouw op jezelf dat als er daadwerkelijk wat gebeurt dat jij daar mee om kunt gaan.
Op deze manier word je relatie alleen maar slechter, dus helpen doet het niet.
Je vroeg ook naar een boek. Er is een boek over jaloezie met de titel: Jaloezie, het groene monster. Is wel een goed boek met tips. Suc6
[Dit bericht is gewijzigd door Pridemeid op 20-09-2002 01:30]
quote:heb ik ook
Op donderdag 19 september 2002 07:08 schreef ditiseenalias het volgende:[..]
Ik vind het alleen al geweldig om te horen dan ik net de enige ben die zo in elkaar zit.
maar ik denk dat het moet slijten
Bij mij lijkt het er op dat ik afwijzingsangst heb.. vooral binnen liefdesrelaties, eigenlijk.. bij mij werkt dat op een verschrikkelijk vervelende manier door.. mijn vriendin (nu ex, momenteel ben ik 'weer' vrijgezel.. ) stop ik in een gouden kooitje.. en zelf durf ik niets meer te ondernemen uit angst dat zij dat dan ook doet, wat ik dus weer niet leuk vind.. op die manier kwam ik steeds in een cirkeltje terecht.
Ik dacht eerst ook altijd dat het jaloezie en wantrouwen was.. op een bepaalde manier was dat het ook wel, maar ik heb ondertussen wel uitgevonden dat het niet de bron is; dat is dus wat anders! En die moet ik aanpakken.. dan worden de jaloezie en het wantrouwen vast vanzelf minder.
Momenteel zit ik de wachten op een uitnodiging van een psychotherapeut van het RIAGG. Er is dus best wel wat aan te doen... je moet het natuurlijk wel willen om met een psych te praten.. anders heeft het natuurlijk geen zin..
Jaloezie is een vreselijk iets. Kan je leven aardig verpesten. Leer de ander te vertrouwen is mijn enige advies.
quote:ik wil er alles aan doen.
Op donderdag 19 september 2002 10:50 schreef -PaladiN- het volgende:
Klinkt erg bekend!Bij mij lijkt het er op dat ik afwijzingsangst heb.. vooral binnen liefdesrelaties, eigenlijk.. bij mij werkt dat op een verschrikkelijk vervelende manier door.. mijn vriendin (nu ex, momenteel ben ik 'weer' vrijgezel.. ) stop ik in een gouden kooitje.. en zelf durf ik niets meer te ondernemen uit angst dat zij dat dan ook doet, wat ik dus weer niet leuk vind.. op die manier kwam ik steeds in een cirkeltje terecht.
Ik dacht eerst ook altijd dat het jaloezie en wantrouwen was.. op een bepaalde manier was dat het ook wel, maar ik heb ondertussen wel uitgevonden dat het niet de bron is; dat is dus wat anders! En die moet ik aanpakken.. dan worden de jaloezie en het wantrouwen vast vanzelf minder.
Momenteel zit ik de wachten op een uitnodiging van een psychotherapeut van het RIAGG. Er is dus best wel wat aan te doen... je moet het natuurlijk wel willen om met een psych te praten.. anders heeft het natuurlijk geen zin..
ik ga "jalouzie, het groene monster lezen"
en hoe kan ik met zo'n RIAGG persoon in aanraking komen ?
Nu maar hopen dat deze ruzie nog weer over gaat. (vandaag nog niets gehoord, dat kan 3 redenen hebben)
1 druk aant werk geen tijd
2 ze wil niets meer van me weten (voorlopig)
3 ach, we hebben wel vaker ruzie, k wist niet dat het zo hoog zat.
de laatste is het vast niet. ik denk 1
Ik hield het steeds voor me, dacht van dat gaat wel over.
Maar ze merkte toch dat me iets dwars zat.
Ze ging zich op deze dingen ergeren en uiteidelijk ging het gewoon niet meer. en maakte zij het uit
Ik had het er gewoon met haar over moeten praten, beter 2 dagen flink ruzie dan definitief uit elkaar zal ik maar zeggen.
(If I could only turn back time.....)
Waar kom dat gevoel dan vandaan....ik d8 altijd dat het te maken had met je eigen onzekerheid maar als ik deze verhalen lees vraag ik me dat nu af. ik kan je geen advies geven ik ken het probleem niet vanuit mezelf. vertrouw in je relatie en geef haar die ruimte.
mav out
Ook is het irritant dat een ex van haar de hele tijd aan haar zit, en de hele tijd om haar heen hangt. Ik heb al met een paar maten afgesproken dat hij een keer fftjes wordt "gecorigeerd".
Maar toch.. ik kan maar niet van dat klote-gevoel afkomen, want als ik bij haar ben, ben ik hartstikke gelukkig.
Hopen dat het een keer overgaat.
ja ach ik ben ook weleens goed jaloers maar het enigste wat helpt is hem/ haar vertrouwen. En weten dat hij/zij van je houdt.
Ik weet wel dat dat moeilijk is.
but thats life.
xxx
quote:waar ligt het nou aan...
Op donderdag 19 september 2002 12:38 schreef Tha_Mav het volgende:
ik lees hier deze verhalen en denk...jesus waarom ben je dan jaloers.
mijn vriendin draagt ook spagetti bandjes etc. Ik kan er alleen abslouut niet van wakker liggen dat ze dan inkijk heeft. Waarom zou me dat boeien omdat er dan andere mannen naar haar zouden kijken...tja ik kijk ook naar vrouwen die ik mooi vind, kan ik die man toch niet kwalijk nemen. Ik snap zelfs dat ze de aandacht misschien wel leuk vind.Waar kom dat gevoel dan vandaan....ik d8 altijd dat het te maken had met je eigen onzekerheid maar als ik deze verhalen lees vraag ik me dat nu af. ik kan je geen advies geven ik ken het probleem niet vanuit mezelf. vertrouw in je relatie en geef haar die ruimte.
mav out
Ik heb haar een smsje gestuurd dat ik een boek ga lezen en evt hulp ga zoeken.
ik kreeg terug "je ben toch niet gestoord ofzo."
blijkbaar ziet zij de nut er nog niet van in. Toch ga ik in iedergeval dat boek lezen..
toch denk ik dat de eerder genoemde "gouden kooi" meer ter sprake is dan pure jalouzie.
dit laatste is ook een probleem maar als zij met de auto bv. een pleuris eind moet rijden dan zit ik ook in de stress.
Ze heeft ooit iets gebroken, ook dat was verrekte moeilijk voor me (weird ja ik weet het) maar als ik de keus had gehad en die botbreuk over te kunnen nemen had ik het gelijk gedaan.
Het was verschrikkelijk om haar met pijn te zien en NIETS NIETS te kunnen doen.
ik wil dus info over 2 dingen.
Jalouzie
"het gouden kooitje" / "in een doosje stoppen"
Mijn relatie lijkt op dit moment niet meer op het spel te staan.
Is dit zo'n taboe. ik lees van veel mensen (jongens ??) ik herken het, ook lees ik een boel over stukgelopen relaties. Ben ik dan de enige die er (misschien) nog op tijd bij is ?
Zelfverzekerd: qua werk/sollicitered/school en de hele rest van mijn leven ben ik SUPER zelf verzekerd, ook ben ik er van overtuigd dat ik met de juiste input/boeken/hulp ook dit probleem aankan!
[Dit bericht is gewijzigd door ditiseenalias op 19-09-2002 14:25]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |