Zoals ik al zei vind ik veel in de auto zitten geen probleem, vind het fantastisch om naar buiten te kijkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:19 schreef matthijst het volgende:
Haalbaar vast wel. Standaard rondje westkust kan je in 3,5 week gigaveel zien, dus dat stuk naar Vancouver kan in 1,5 week ook nog wel bij. Zit je wel enorm eel in de auto, dus niet echt ontspannend, qua vakantie. Maar goed: dan heb je wel "alles" gezien.
Budget zou ik gokken op rond de 8000 euro ofzo, voor 2 personen, 5 weken.
Voor 3 weken meestal rond de 6000 kwijt.
Precies wij kwamen zonder san Diego's en Joshua tree tot 6000 dus met Vancouver kom je een stuk verder uit. Het bedrag 8k lijkt mij ook realistisch.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:02 schreef matthijst het volgende:
5000 km?
Ah, ok, standaard rondje dat ik bedoelde was: la, sf, yosemite, death valley, las vegas, bryce, zion, canyonlands, page, arches, monument valley, grand canyon, joshua tree, san diego....
Dat is rond de 6500 km.
Wij gaan 4 weken en de kosten zijn nu 800+800 ticket en huurauto en 1200 voor alle verblijven. dat is dus 2800 en dan moeten we alleen daar nog eten en benzine en wat bezienswaardigheden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:08 schreef MaJo het volgende:
Volgend jaar wil ik samen met mijn vriend naar de VS om onze droomreis te maken. Ons plan is momenteel om in 5 weken van Vancouver naar San Diego te trekken en dan via Vegas en een paar nationale parken te eindigen in San Francisco.
Nu is mijn vraag of jullie denken of dit haalbaar is? Ik ben zelf gewend aan lange afstanden in de auto, zo ben ik ook per auto naar Turkije, Marokko, Griekenland, de balkan en een tour door Noorwegen, Zweden, Finland en de Baltische staten geweest dus ik ben wel wat gewend
En hoeveel zou je als budget moeten rekenen?
50 euro per nacht kan een beetje krap zijn. Autohuur kost toch al gauw zo'n 800 euro. Dan nog benzine en eten. Stel je eet iedere dag voor 40 euro, is ook al 1400. Dan ook nog toegang voor attracties.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:26 schreef MaJo het volgende:
Ik vind die 8000 ook wel bizar veel eigenlijk. Stel we zijn 1500 kwijt aan tickets, 1500 aan hotels (50 euro per hotel per nacht?) dan hebben we nog 2000/3000 euro over voor autohuur, benzine en eten. Dat moet toch wel lukken? We hoeven sowieso niet hele grote luxe of zo en zijn ook niet van plan om keihard te gaan shoppen
Een wijze les: begroot altijd te ruim!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:26 schreef MaJo het volgende:
Ik vind die 8000 ook wel bizar veel eigenlijk. Stel we zijn 1500 kwijt aan tickets, 1500 aan hotels (50 euro per hotel per nacht?) dan hebben we nog 2000/3000 euro over voor autohuur, benzine en eten. Dat moet toch wel lukken? We hoeven sowieso niet hele grote luxe of zo en zijn ook niet van plan om keihard te gaan shoppen
Echt balen ja van die brand.. wij hebben 8 sept een tent gehuurd in het park.. Benieuwd hoe het allemaal gaat..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:16 schreef GodsSon het volgende:
Die branden in Yosemite worden ook steeds vervelender. Afsluiting Tioga Road ook vandaag.
Het is nog steeds mogelijk om van Oost naar West het park te doorkruisen, maar nog maar net op dit moment.
Ik heb er een reservering staan over 2 weken, hopen dat het door kan gaan :-) Vooral hopen dat de schade aan het park en de omgeving ook meevalt, heb het in Frankrijk een keer meegemaakt maar herstel duurt jaren. Zo zonde.
Qua begroting met twee personen, 5 weken zou ik toch ook zeker 7500¤ reserveren. Afhankelijk van de keuzes die je maakt (camper, auto, hotels campings etc) kan het nog wat hoger uitvallen.
Ik zou ook zeker uitgaan van eerder wat meer dan wat minder. Daar bezuinigen op kleine dingen omdat je de euros niet meer hebt zou zonde zijn.
Vrienden van mij zijn nu in Vegas en zouden over een klein weekje naar Yosemite gaan, hebben alvast een alternatieve besteding van die dagen bedacht. Ik heb begrepen dat de brand ook de sequoia bomen bedreigt....honderden jaren oud, zou wel erg zonde zijn!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:16 schreef GodsSon het volgende:
Die branden in Yosemite worden ook steeds vervelender. Afsluiting Tioga Road ook vandaag.
Het is nog steeds mogelijk om van Oost naar West het park te doorkruisen, maar nog maar net op dit moment.
Ik heb er een reservering staan over 2 weken, hopen dat het door kan gaan :-) Vooral hopen dat de schade aan het park en de omgeving ook meevalt, heb het in Frankrijk een keer meegemaakt maar herstel duurt jaren. Zo zonde.
Qua begroting met twee personen, 5 weken zou ik toch ook zeker 7500¤ reserveren. Afhankelijk van de keuzes die je maakt (camper, auto, hotels campings etc) kan het nog wat hoger uitvallen.
Ik zou ook zeker uitgaan van eerder wat meer dan wat minder. Daar bezuinigen op kleine dingen omdat je de euros niet meer hebt zou zonde zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |