Ongedekte cheque betalingen ook, geloof me, dit ben je kwijt. Geld wordt overgeboekt, jij stuurt het op en 2 weken later boekt de bank het geld terug omdat het valse cheques zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:23 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Dit is natuurlijk een scam, maar je kunt wachten tot het geld erop staat en daarna pas opsturen. Geen idee of ze het dan op de één of andere manier toch nog kunnen terugboeken. In Nederland kun je alleen een incasso terugboeken, geen eigen transactie.
Een ongedekte cheque kan bouncen, waarna het bedrag weer van je rekening verdwijnt, oude truc.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:23 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Geen idee of ze het dan op de één of andere manier toch nog kunnen terugboeken. In Nederland kun je alleen een incasso terugboeken, geen eigen transactie.
En toen was de cheque ongedekt en verdwijnt het bedrag weer van je rekening.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:25 schreef Tropanzia het volgende:
Mmmh als er morgen ¤650 extra op je rekening staat moet je hem opsturen. Niet eerder. Maar die reacties hierboven snap ik niet helemaal. TS stuurt toch niets op voordat hij geld heeft? Dus wat is er zo dom en vreemd aan?
Ooh.. Dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ongedekte cheque betalingen ook, geloof me, dit ben je kwijt. Geld wordt overgeboekt, jij stuurt het op en 2 weken later boekt de bank het geld terug omdat het valse cheques zijn
quote:nu werd er 650 euro op geboden door iemand uit nigeria en die wilt dat ik hem opstuur
fuck jou, ga zelf naar onzin. denken mensen soms dat dit een soort slechte zelfbedachte grap is? dat is het niet namelijk.quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:30 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
fuck jou, ga zelf naar onzin. denken mensen soms dat dit een soort slechte zelfbedachte grap is? dat is het niet namelijk.
sommige mensen op fok moeten echt uit serieuze topics blijven als ze toch niks nuttigs toe te voegen hebben.
ja misschien dat ik daarom van die slechte reacties krijg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:30 schreef Plantagehouder het volgende:
En dan nog het lef hebben om kritiek te hebben over de indeling van fok
Het is wel zo dat dat wat Pinda's voor de pindakaas zijn, Nigerianen voor de internet-oplichting zijn...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:30 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
fuck jou, ga zelf naar onzin. denken mensen soms dat dit een soort slechte zelfbedachte grap is? dat is het niet namelijk.
sommige mensen op fok moeten echt uit serieuze topics blijven als ze toch niks nuttigs toe te voegen hebben.
Zoek een ander forumquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:19 schreef NemapoAlcharios het volgende:
wat heeft fok een slechte indeling..
Ja, je moet dit eigenlijk in FOK!kers helpen FOK!kers vragen, hier zitten de zuurpruimen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:33 schreef NemapoAlcharios het volgende:
ja misschien dat ik daarom van die slechte reacties krijg.
maar ik vind het gewoon wel zo. van veel rubrieken denk ik echt, wie zou daar nou ooit posten. en dan missen er veel rubrieken voor andere algemenere dingen. hierbij ga ik er wel vanuit dat je op fok alles zou moeten kunnen bespreken wat je interesseert en wat binnen de regels valt.
Noem eens iets. Er is werkelijk verdomd weinig te bedenken dat niet op een van de fora op z'n plaats is. Hell; veel dingen kunnen prima in drie fora tegelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:33 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ja misschien dat ik daarom van die slechte reacties krijg.
maar ik vind het gewoon wel zo. van veel rubrieken denk ik echt, wie zou daar nou ooit posten. en dan missen er veel rubrieken voor andere algemenere dingen. hierbij ga ik er wel vanuit dat je op fok alles zou moeten kunnen bespreken wat je interesseert en wat binnen de regels valt.
Ow ja, FHF had ook nog gekundquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:34 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Ja, je moet dit eigenlijk in FOK!kers helpen FOK!kers vragen, hier zitten de zuurpruimen.
Zinloos. Als de bank het weer van je rekening haalt ivm een ongedekte cheque, dan heb je uitsluitend dikke pech.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:29 schreef NemapoAlcharios het volgende:
ok dus als ik het goed begrijp moet ik zelfs niet als het geld wel op m'n rekening staat de laptop sturen? ik bel dan wel gewoon met de bank om te vragen of het nog teruggehaalt kan worden.
Haha. TS is verdrietig omdat zijn gulle Nigeriaanse internetvriend een oplichter blijkt te zijn. Kom TS, niet huilen als je hem hier in V&A zet wil een FOK!er hem misschien ook wel voor een paar tientjes van je kopen.quote:
wil je dat ik screenshots stuur van de email conversatie? ik vind je erg vervelend dat je me troll noemt omdat het gewoon niet zo is.quote:
lul niet, niemand trapt hier in.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:41 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
wil je dat ik screenshots stuur van de email conversatie? ik vind je erg vervelend dat je me troll noemt omdat het gewoon niet zo is.
heb jij nou echt een soort van fokchauvinisme. hoe bedenk je het.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:39 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Haha. TS is verdrietig omdat zijn gulle Nigeriaanse internetvriend een oplichter blijkt te zijn. Kom TS, niet huilen als je hem hier in V&A zet wil een FOK!er hem misschien ook wel voor een paar tientjes van je kopen.
"je ondertitel"quote:
Maar heb je het voor jezelf nou al duidelijk of de deal doorgaat of niet? Ook even na alle reacties bekeken te hebben?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:41 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
wil je dat ik screenshots stuur van de email conversatie? ik vind je erg vervelend dat je me troll noemt omdat het gewoon niet zo is.
Oke dan sluit je de deal toch gewoonquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:42 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
heb jij nou echt een soort van fokchauvinisme. hoe bedenk je het.
ik denk eerlijk gezegd dat ik er meer voor kan krijgen op marktplaats.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:44 schreef sig000 het volgende:
Die laptop hier op het forum in vraag en aanbod (V&A) zetten.
Ben je 'm zo kwijt.
alsjeblieft zeg, je komt met de standaard email die iedereen dagelijks dertig keer in de spamfilter krijgt. Het enige verschil is dat de desbetreffende nigeriaan m voor je door google translate gegooid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:43 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
"je ondertitel"
nu ben je gewoon aan het zieken, ik reageer niet meer op je.
Of op Ebay.comquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:45 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd dat ik er meer voor kan krijgen op marktplaats.
Dan kun je inderdaad beter daar adverteren en wachten op een Engelsman, die zijn wat betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:45 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd dat ik er meer voor kan krijgen op marktplaats.
Das dus 50/50... Joer post makes weinig seens.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
TS, even serieus, tenzij je de afgelopen 10 jaar onder een hunebed hebt gebivakkeerd, is het inmiddels welbekend aan ongeveer 99% van de NL bevolking dat de combinatie *laptop verkopen* + *reactie uit 'nigeria' * = SCAM.
De kans dat jij nèt tot die ene 1% behoort die hiervan niet op de hoogte is, is ongeveer gelijk aan de kans dat je gewoon een enorme trol bent.
ok dus jij rekent mij erop aan dat ik hier te goedgelovig ben wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:45 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
alsjeblieft zeg, je komt met de standaard email die iedereen dagelijks dertig keer in de spamfilter krijgt. Het enige verschil is dat de desbetreffende nigeriaan m voor je door google translate gegooid.
Of een Zimbabwaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad beter daar adverteren en wachten op een Engelsman, die zijn wat betrouwbaarder.
je overdrijft nogal. hoe vaak verkoop jij een laptop op internet? waarom zou iemand de moeite nemen om een soort bedacht verhaal over een nigeriaanse koper te posten? dat is voor niemand leuk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
TS, even serieus, tenzij je de afgelopen 10 jaar onder een hunebed hebt gebivakkeerd, is het inmiddels welbekend aan ongeveer 99% van de NL bevolking dat de combinatie *laptop verkopen* + *reactie uit 'nigeria' * = SCAM.
De kans dat jij nèt tot die ene 1% behoort die hiervan niet op de hoogte is, is ongeveer gelijk aan de kans dat je gewoon een enorme trol bent.
Laat maar, je doet maar.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:49 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ok dus jij rekent mij erop aan dat ik hier te goedgelovig ben wil je zeggen?
ik lees nooit emails die in m'n spambox staan, en ik geef je gelijk dat dit eruit ziet als google translate, en daarom verdacht eruit ziet. Maar ik wil niet uitsluiten dat dit wel gewoon iemand is met een goede bedoeling. Is dat nou zo verkeerd?
Nee das barmhartig. Maar een Nigeriaan met een goede bedoeling die een laptop wil kopen helemaal uit Nederland is een vreemde Nigeriaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:49 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ik lees nooit emails die in m'n spambox staan, en ik geef je gelijk dat dit eruit ziet als google translate, en daarom verdacht eruit ziet. Maar ik wil niet uitsluiten dat dit wel gewoon iemand is met een goede bedoeling. Is dat nou zo verkeerd?
Zeg dat wel, ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:54 schreef Keith_Bakker het volgende:
Gewoon zwaar beroerd dit als het serieus is.
Ok, vanaf nu onthoud je: geen zaken doen met Nigerianen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:49 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
Ja natuurlijk overdrijf ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:50 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
je overdrijft nogal. hoe vaak verkoop jij een laptop op internet? waarom zou iemand de moeite nemen om een soort bedacht verhaal over een nigeriaanse koper te posten? dat is voor niemand leuk.
Ik vind het juist een beetje vervelend dat er teveel mensen hier uitgaan van een vooroordeel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ok, vanaf nu onthoud je: geen zaken doen met Nigerianen.
precies die site had ik al gevonden maar ik vind eerlijk gezegd niet dat dit hier op lijkt. het gaat over een heel ander soort scam.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja natuurlijk overdrijf ik.
TS, als - ALS - je serieus bent, lees je hier dan eens eventjes in: http://www.419eater.com/html/419faq.htm
Het heeft niks met vooroordelen te maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:58 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
Ik vind het juist een beetje vervelend dat er teveel mensen hier uitgaan van een vooroordeel.
Maar wel een SCAM dus, daar zijn we het over eens, of niet dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:00 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
precies die site had ik al gevonden maar ik vind eerlijk gezegd niet dat dit hier op lijkt. het gaat over een heel ander soort scam.
ok keith jij bent er schijnbaar zeer zeker van dat deze persoon mij probeert op te lichten. wat denk jij dan wat hij wilt proberen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:00 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Het heeft niks met vooroordelen te maken.
DE FUUUU?quote:receive this e-mail let me know so that i can be able to know maybe i do not make any mistake Thanks alot and God Bless.
Trololololololololololololquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:25 schreef Tropanzia het volgende:
Mmmh als er morgen ¤650 extra op je rekening staat moet je hem opsturen. Niet eerder. Maar die reacties hierboven snap ik niet helemaal. TS stuurt toch niets op voordat hij geld heeft? Dus wat is er zo dom en vreemd aan?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:26 schreef NemapoAlcharios het volgende:
hoezo ben ik nou weer dom? het kan toch zijn dat deze persoon het gewoon wil kopen? ik kan sowieso nergens intrappen want ik ga gewoon niks opsturen voordat ik geld binnen heb. Ik vind eerder die koper dom als die echt denkt dat ik die laptop op zou gaan sturen omdat ik een mailtje ontvangen heb waarin staat dat er geld naar me overgemaakt is maar ondertussen nog geen geld ontvangen heb.
Sommige mensen hebben gezond verstand nodigquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:30 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
daarom zeg ik dus wat je moet onthouden. Dat is een soort algemene ongeschreven regelquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:58 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
Ik vind het juist een beetje vervelend dat er teveel mensen hier uitgaan van een vooroordeel.
Je krijgt een overboeking van bedrag x op je rekening bijgeschreven, die enige tijd later weer wordt afgeschreven omdat de boeking niet gedekt is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:02 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
ok keith jij bent er schijnbaar zeer zeker van dat deze persoon mij probeert op te lichten. wat denk jij dan wat hij wilt proberen?
Je kunt natuurlijk ook de laptop niet opsturen en dan wachten totdat je het met eigen ogen kunt zien.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:06 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Je krijgt een overboeking van bedrag x op je rekening bijgeschreven, die enige tijd later weer wordt afgeschreven omdat de boeking niet gedekt is.
Een beetje 'achtergebleven' komt het wel over. Als ik deze scam zelfs ken...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:49 schreef NemapoAlcharios het volgende:
Maar ik wil niet uitsluiten dat dit wel gewoon iemand is met een goede bedoeling. Is dat nou zo verkeerd?
dat is via paypal toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Daarnaast staat me nog ergens een oplichtmanier bij, waarbij de koper aangeeft het product niet te hebben ontvangen, waardoor jij door de bemiddelende instantie verplicht wordt het bedrag terug te boeken.
Er zijn zoveel manieren
Dat is via paypal...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Daarnaast staat me nog ergens een oplichtmanier bij, waarbij de koper aangeeft het product niet te hebben ontvangen, waardoor jij door de bemiddelende instantie verplicht wordt het bedrag terug te boeken.
Er zijn zoveel manieren
een bemiddelende instantie zorgt er toch voor dat de koper het post ontvangt en bevestigd dit dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Er zijn zoveel manieren
Hebben die bemiddelende instanties dan niet een keer van: "kijk, weer een Nigeriaan zonder laptop. Hoe kan dat toch? " of blijven ze vrolijk uitkeren aan Nigerianen en ondersteunen ze zo hun criminele activiteiten?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Er zijn zoveel manieren
En dan een bank treffen die geld terug haalt bij paypal, Geloof maar niet dat paypal jou dan gaat betalen hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:11 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
een bemiddelende instantie zorgt er toch voor dat de koper het post ontvangt en bevestigd dit dan?
http://www.postnl.nl/voor(...)d-pakket-buitenland/
Met Aangetekend Pakket verzendt u snel en betrouwbaar al uw pakketten naar bestemmingen in het buitenland. Aangetekend Pakket bereikt alle adressen waar ook ter wereld, zowel zakelijk als van consumenten. Uw pakket versturen we altijd met Priority.
Aangetekend Pakket geeft u veel extra zekerheid:
U ontvangt een verzendbewijs bij afgifte van het pakket
De geadresseerde tekent voor ontvangst van de zending
Uw zending komt automatisch retour als het onbezorgbaar is. Dit is gratis.
Uw zending is verzekerd tot een bedrag van ¤ 500,-
U kunt uw pakket volgen via Track & Trace
Snelle Priorityservice
Jij hebt best een enorm bord voor je kop, is het niet? Wat trekt je zo? De makkelijke centen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:00 schreef NemapoAlcharios het volgende:
precies die site had ik al gevonden maar ik vind eerlijk gezegd niet dat dit hier op lijkt. het gaat over een heel ander soort scam.
is goed, ik hoop dat de koop gewoon doorgaat zodat jullie inzien dat jullie te snel een vooroordeel hebben. mocht er iets niet kloppen met de transactie dan geef ik jullie gelijk maar blijf ik erbij dat je mensen een kans moet geven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij hebt best een enorm bord voor je kop, is het niet? Wat trekt je zo? De makkelijke centen?
Misschien moet je er maar gewoon op ingaan. En dan post je de komende 10-14 dagen wat er allemaal gebeurt. Dan weten wij in elk geval zeker dat er op twee plaatsen in de (virtuele) wereld mensen een beetje vrolijk worden: in Nigeria en op FOK!
Ja serieus dit soort "mongolen" gun ik het echt. Simpele google hit zou alle alarmbellen af moeten laten gaan. Maar goed die zielige negertjes daar in Nigeria doen het natuurlijk niet voor de grap, TS bevestigt waarom dit soort praktijken nog steeds populair zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij hebt best een enorm bord voor je kop, is het niet? Wat trekt je zo? De makkelijke centen?
Misschien moet je er maar gewoon op ingaan. En dan post je de komende 10-14 dagen wat er allemaal gebeurt. Dan weten wij in elk geval zeker dat er op twee plaatsen in de (virtuele) wereld mensen een beetje vrolijk worden: in Nigeria en op FOK!
dan doe je het toch gewoon lekker welquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:11 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
een bemiddelende instantie zorgt er toch voor dat de koper het post ontvangt en bevestigd dit dan?
http://www.postnl.nl/voor(...)d-pakket-buitenland/
Met Aangetekend Pakket verzendt u snel en betrouwbaar al uw pakketten naar bestemmingen in het buitenland. Aangetekend Pakket bereikt alle adressen waar ook ter wereld, zowel zakelijk als van consumenten. Uw pakket versturen we altijd met Priority.
Aangetekend Pakket geeft u veel extra zekerheid:
U ontvangt een verzendbewijs bij afgifte van het pakket
De geadresseerde tekent voor ontvangst van de zending
Uw zending komt automatisch retour als het onbezorgbaar is. Dit is gratis.
Uw zending is verzekerd tot een bedrag van ¤ 500,-
U kunt uw pakket volgen via Track & Trace
Snelle Priorityservice
Ik heb nog wel een lege laptop liggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:17 schreef NemapoAlcharios het volgende:
[..]
is goed, ik hoop dat de koop gewoon doorgaat zodat jullie inzien dat jullie te snel een vooroordeel hebben. mocht er iets niet kloppen met de transactie dan geef ik jullie gelijk maar blijf ik erbij dat je mensen een kans moet geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |