bazengame.
 bazengame.

+1 voor wat vrouwelijke quotes. Jammergenoeg zijn die een stuk zeldzamer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:27 schreef Scootmobiel het volgende:
En hier nóg een paar waar ik het helemaal mee eens ben:

Dank je.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
+1 voor wat vrouwelijke quotes. Jammergenoeg zijn die een stuk zeldzamer.

De wereld is alles wat het geval is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:22 schreef Mathemaat het volgende:
Nothing is so difficult as not deceiving oneself.
Ludwig Wittgenstein

Tractatusquote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:43 schreef superdrufus het volgende:
[..]
De wereld is alles wat het geval is.
Wittgenstein

De tractatus is een revolutionair boek van iemand die niks minder is dan een genie. Het probleem is alleen dat de tractatus ontzettend saai is. Wittgenstein probeert de tractatus op een heldere manier te ordenen maar het is alleen zo saai en te geordend. Zijn latere boek filosofische onderzoekingen is beter leesbaar. Het is alleen jammer dat hij de ideeën van de tractatus verwerpt in zijn latere boek.quote:

Ik vind het heelal best groot eigenlijk... maar dat komt vast omdat mijn begrip ervan zeer klein is...quote:Op maandag 2 september 2013 13:16 schreef Incognitoman het volgende:
Het heelal is net zo groot als jou vaardigheid in het begrijpen ervan. Zeer klein.
-Incognitoman
[ afbeelding ]

Het heelal is helemaal niet heel klein...quote:Op maandag 2 september 2013 13:16 schreef Incognitoman het volgende:
Het heelal is net zo groot als jou vaardigheid in het begrijpen ervan. Zeer klein.
-Incognitoman
[ afbeelding ]

Het gaat over het hebben van perspectief. Een bacterie bijv. die in een organisme leeft, weet ook niks van wat daar buiten gaande is, zo zijn wij mensen ook in zekere zin. Je zit in de goede richting.quote:Op maandag 2 september 2013 13:23 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik vind het heelal best groot eigenlijk... maar dat komt vast omdat mijn begrip ervan zeer klein is...

En wat daarbuiten gaande is is gigantisch, al helemaal in het perspectief van een bacterie. Zo gigantisch dat hij het niet kan bevatten. De mens kan het heelal ook niet bevatten, maar dat maakt het nog niet klein, in tegendeel.quote:Op maandag 2 september 2013 14:25 schreef Incognitoman het volgende:
[..]
Het gaat over het hebben van perspectief. Een bacterie bijv. die in een organisme leeft, weet ook niks van wat daar buiten gaande is, zo zijn wij mensen ook in zekere zin. Je zit in de goede richting.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |