abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128587194
Beste mensen,

Al heel mijn leven ben ik verslaafd aan films, series en documentaires over zowel de tweede wereldoorlog als paranormale activiteiten en het UFO fenomeen. Nu is mij de laatste tijd iets aan mijn hoofd aan het knagen en ik zou willen weten wat jullie hiervan denken.

Tegen het einde van de tweede wereldoorlog zouden veel Nazi's zichzelf van het leven hebben beroofd en dood te zijn terug gevonden. Er zijn echter veel geruchten dat hun leider, Adolf Hitler, geen zelfmoord gepleegd zou hebben maar 'gevlucht' zou zijn naar een ander land. Om precies te zijn Argentinië. Er zijn verschillende berichten en documentaires opgedoken over mensen die Hitler daar ook daadwerkelijk hebben gezien en soms zelfs gesproken.

Nu is dit geheel niet zo heel verbazingwekkend in mijn ogen. Wanneer er een kans van overleving is, dan zal Hitler die zeker weten hebben genomen in plaats van direct zichzelf van het leven te beroven. Wat mij echter opvalt is het volgende:

Hitler vlucht naar Argentinië. Een groot aantal Nazi geleerden worden door Amerika 'ontvoerd' en in Amerika zelf gebruik voor het ontwikkelen van o.a. het ruimte programma. Verder lijkt het er op dat Amerika in de laatste jaren (lees 40 jaar) niet geheel anders bezig is als het Nazi Duitsland. Ze voeren met iedereen oorlog zonder duidelijke reden en het word door heel de wereld geaccepteerd want ja, het is Amerika. Het land dat ons in de tweede wereldoorlog heeft 'gered' van de Duitsers. Ik wil niet teveel op details ingaan maar, kan het niet zijn dat de Duitsers al voor de tweede wereld oorlog onder invloed van Amerika stonden?
Ze zouden een perfect doelwit zijn. Een land met een volledig in elkaar gestorte economie, geen duidelijke leider en een volk dat alles zou doen om weer normaal te kunnen leven.

Wat ook frapant is om te weten is dat de Duitsers in de tweede wereldoorlog ook door Amerikaanse bedrijven gefinancierd werden. Onder andere Prescott Bush (de opa van George W. Bush) zou de Nazi's geld toegeschonken hebben. Tel daarbij op dat er ook verhalen zijn over een geheime, overkoepelende organisatie genaamd 'the illuminati' en je begint je langzaam af te vragen of de tweede wereldoorlog überhaupt wel ooit beeindigd was..

Wat is jullie mening hierover? Gaat dit denken te ver of zit er wellicht een stukje waarheid in?
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:21:57 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_128587357
Toen had je nog het echte communisme. Nu is alles redelijk kapitalistisch.
pi_128587548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:21 schreef Scuidward het volgende:
Toen had je nog het echte communisme. Nu is alles redelijk kapitalistisch.
Ik denk dat er destijds ook wel een vorm van Kapitalisme was hoor. Ik zie echter niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft?
pi_128587736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef Riyakuya het volgende:
Ze voeren met iedereen oorlog zonder duidelijke reden en het word door heel de wereld geaccepteerd want ja, het is Amerika.
Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?

Als je dan toch nooit oplet, moet je niet gaan denken dat je hersenspinsels interessant zijn voor andere mensen...

Doe nou eerst eens gewoon je huiswerk voordat je theorieën gaat bedenken en publiceren.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:31:10 #5
203089 Scuidward
pi_128587755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:26 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Ik denk dat er destijds ook wel een vorm van Kapitalisme was hoor. Ik zie echter niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft?
Dat als je al die nazi geleerden buiten ogenschouw laat gezien het feit van de dreiging van het communisme en het hele complotverhaal van Hitler met een korreltje zout neemt er op dit moment helemaal geen redenen zijn voor Amerika om iets wat ook maar in de buurt komt van 'the 4th reich' klaar te spelen?

Verder zijn die geldstromen wel weer zo'n dingetje waar ik ook mijn twijfels bij heb maar dat is iets van het verleden.
pi_128587847
-edit, onzin-

[ Bericht 98% gewijzigd door Lavenderr op 05-07-2013 08:18:30 ]
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_128587874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:31 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat als je al die nazi geleerden buiten ogenschouw laat gezien het feit van de dreiging van het communisme en het hele complotverhaal van Hitler met een korreltje zout neemt er op dit moment helemaal geen redenen zijn voor Amerika om iets wat ook maar in de buurt komt van 'the 4th reich' klaar te spelen?

Verder zijn die geldstromen wel weer zo'n dingetje waar ik ook mijn twijfels bij heb maar dat is iets van het verleden.
Ah ok op die manier. Nou ik denk toch dat er genoeg oorlogen in het verleden zijn geweest die niet echt een duidelijke (logische) reden hadden. De koude oorlog, vietnam oorlog, goldoorlog, aanval op Iraq etc.. Ik blijf het allemaal een beetje vreemd vinden. De Film Zeitgeist geeft wel een interessante blik op sommige van deze oorlogen. Weet even niet meer welke Zeitgeist.
pi_128587932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:33 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Ah ok op die manier. Nou ik denk toch dat er genoeg oorlogen in het verleden zijn geweest die niet echt een duidelijke (logische) reden hadden. De koude oorlog, vietnam oorlog, goldoorlog, aanval op Iraq etc.. Ik blijf het allemaal een beetje vreemd vinden. De Film Zeitgeist geeft wel een interessante blik op sommige van deze oorlogen. Weet even niet meer welke Zeitgeist.
De zeitgeist van 10 jaar terug? :)
pi_128587940
[/quote]

Dit is eigenlijk als serieus topic bedoeld.. Ik zou het op prijs stellen als je je levenservaringen in een ander topic zou delen.

[ Bericht 73% gewijzigd door Lavenderr op 05-07-2013 08:19:10 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:35:04 #10
203089 Scuidward
pi_128587943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:33 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Geopolitics. Olie. Vietnam, was dat ook niet communistisch van aard? Oorlog is er altijd met meerdere partijen.

Welke Zeitgeist? Nog nooit gekeken, wel van gehoord.
pi_128588015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Geopolitics. Olie. Vietnam, was dat ook niet communistisch van aard? Oorlog is er altijd met meerdere partijen.

Welke Zeitgeist? Nog nooit gekeken, wel van gehoord.
Volgens mij Addendum maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Heb ze allemaal achter elkaar gezien destijds.
pi_128588035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:26 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Jongens... Als de Eerste Grote Depressie in 1930 was, en dat de indirecte aanleiding was voor WOII, moet je dan nog denken dat er destijds 'een vorm van Kapitalisme' was, en niet inzien wat de link met WOII is?

Zoek eens op Google naar 'capitalism 1930s'.

Kijk eens hoe en waarom Hitler in 1933 aan de macht is gekomen. Hitler was gewoon democratisch gekozen hoor.

En die Amerikaanse cowboys vonden zijn fascisme eigenlijk wel prima. 'Lagere mensen' zouden eigenlijk uit de weg geruimd moeten worden, dat paste destijds precies in het straatje van de Amerikaanse rassendiscriminatie. Amerika is ons alleen maar komen helpen omdat ze hier veel investeringen hadden, en omdat ze met onze bevrijding lekker veel van ons konden eisen.
pi_128588098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk als serieus topic bedoeld.. Ik zou het op prijs stellen als je je levenservaringen in een ander topic zou delen.
Ik was ook bloedserieus.
pi_128588122
Amerika is op dit moment gewoon het wereldrijk. Ze hebben niet voor niks over de hele wereld een militaire basis.

En ze zijn net zo sterk gekeerd tegen het 'communistische gevaar' als Nazi-Duitsland dat was.

Ik vind de OP nog zo gek nog niet...

Ben nu wel bang dat de CIA mij in de gaten houd.
pi_128588146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:38 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik was ook bloedserieus.
Maargoed ik ga straks even een schnitzel in de pan werfen. ~O>
pi_128588185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Gewas het volgende:
Amerika is op dit moment gewoon het wereldrijk. Ze hebben niet voor niks over de hele wereld een militaire basis.

En ze zijn net zo sterk gekeerd tegen het 'communistische gevaar' als Nazi-Duitsland dat was.

Ja daarom gewoon fuckit en voor je mening uitkomen ipv je mond te houden. Ze weten toch alles al, als je je daardoor laat afschrikken speel je alleen maar met hun spelletje mee.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:42:07 #17
203089 Scuidward
pi_128588238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Gewas het volgende:

Eigenlijk is de OP niet verkeerd.

Maar toch vraag ik me af wat de hedendaagse drijfveren inhouden. Illuminatie is toch weer meer BNW?
pi_128588492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:40 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja daarom gewoon fuckit en voor je mening uitkomen ipv je mond te houden. Ze weten toch alles al, als je je daardoor laat afschrikken speel je alleen maar met hun spelletje mee.
True. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Maar toch vraag ik me af wat de hedendaagse drijfveren inhouden. Illuminatie is toch weer meer BNW?
Amerika doet alles om hun economische belangen (macht) veilig te stellen. Een enorme bemoeizucht (met de rest van de wereld) is waar dat land last van heeft.
pi_128588842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Wat is BNW?

Ik vermoed dat het uiteindelijke doel alsnog wereld dominatie zal zijn. Zij voeren het echter niet alleen uit met oorlogen maar ook machtspositie.

Edit: Ik vermoed echter dat er een aantal factoren (landen) zijn waar ze geen macht op kunnen uitoefenen. Denk aan China en waarschijnlijk ook nog steeds(Noord) Korea.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:04:58 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_128588937
De Amerikanen hebben Nazi-duitsland altijd gesteund met geld omdat ze weerstand konden bieden tegen de Sovjet Unie, het Derde Rijk was dan ook anti-communistisch, net zoals de Amerikanen waren.

Volgens mij heeft Kennedy in zijn jonge jaren zelfs nog gezegd dat hij gefascineerd was door Adolf Hitler, ook Ford (een antisemiet) de bekende Amerikaanse autofabrikant was een Hitlerfan. Dit veranderde toen het derde rijk zich vijandig begon te gedragen tegenover de westelijke democratieën.

Koude oorlog en de Vietnamoorlog waren zeker niet nutteloos, het was een conflict tussen 2 economische en politieke systemen. Ik ben geen fan van kapitalisme, maar in een communistisch land wil ik nog niet dood gevonden worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_128589132
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:04 schreef Harvest89 het volgende:
De Amerikanen hebben Nazi-duitsland altijd gesteund met geld omdat ze weerstand konden bieden tegen de Sovjet Unie, het Derde Rijk was dan ook anti-communistisch, net zoals de Amerikanen waren.

Volgens mij heeft Kennedy in zijn jonge jaren zelfs nog gezegd dat hij gefascineerd was door Adolf Hitler, ook Ford (een antisemiet) de bekende Amerikaanse autofabrikant was een Hitlerfan. Dit veranderde toen het derde rijk zich vijandig begon te gedragen tegenover de westelijke democratieën.

Koude oorlog en de Vietnamoorlog waren zeker niet nutteloos, het was een conflict tussen 2 economische en politieke systemen. Ik ben geen fan van kapitalisme, maar in een communistisch land wil ik nog niet dood gevonden worden.
We dwalen een beetje af van het topic haha. In het kort:

Gaat Amerika nu verder waar Nazi Duitsland ooit 'gestopt' is. En is er een kans dat Amerika zelf altijd al de drijvende veer achter Nazi Duitsland was?
pi_128589173
Dit is meer iets voor BNW, misschien?
pi_128589334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is meer iets voor BNW, misschien?
Nogmaals... wat is BNW?

Edit: Sorry zie het al, een ander forum.
pi_128589402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef Riyakuya het volgende:

[..]

Nogmaals... wat is BNW?
Het zusterforum, Brave New World, alles over samenzweringen ed. Dit is TRU, hier gaat het meer over spiritualiteit en paranormale zaken.
pi_128589415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?

Als je dan toch nooit oplet, moet je niet gaan denken dat je hersenspinsels interessant zijn voor andere mensen...

Doe nou eerst eens gewoon je huiswerk voordat je theorieën gaat bedenken en publiceren.
Voor mij zijn het geen duidelijke redens. Simpelweg omdat als ook maar 1 ander land zoiets zou flikken, de wereld het er niet mee eens zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')