Ik denk dat er destijds ook wel een vorm van Kapitalisme was hoor. Ik zie echter niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:21 schreef Scuidward het volgende:
Toen had je nog het echte communisme. Nu is alles redelijk kapitalistisch.
Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef Riyakuya het volgende:
Ze voeren met iedereen oorlog zonder duidelijke reden en het word door heel de wereld geaccepteerd want ja, het is Amerika.
Dat als je al die nazi geleerden buiten ogenschouw laat gezien het feit van de dreiging van het communisme en het hele complotverhaal van Hitler met een korreltje zout neemt er op dit moment helemaal geen redenen zijn voor Amerika om iets wat ook maar in de buurt komt van 'the 4th reich' klaar te spelen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:26 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Ik denk dat er destijds ook wel een vorm van Kapitalisme was hoor. Ik zie echter niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft?
Ah ok op die manier. Nou ik denk toch dat er genoeg oorlogen in het verleden zijn geweest die niet echt een duidelijke (logische) reden hadden. De koude oorlog, vietnam oorlog, goldoorlog, aanval op Iraq etc.. Ik blijf het allemaal een beetje vreemd vinden. De Film Zeitgeist geeft wel een interessante blik op sommige van deze oorlogen. Weet even niet meer welke Zeitgeist.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:31 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat als je al die nazi geleerden buiten ogenschouw laat gezien het feit van de dreiging van het communisme en het hele complotverhaal van Hitler met een korreltje zout neemt er op dit moment helemaal geen redenen zijn voor Amerika om iets wat ook maar in de buurt komt van 'the 4th reich' klaar te spelen?
Verder zijn die geldstromen wel weer zo'n dingetje waar ik ook mijn twijfels bij heb maar dat is iets van het verleden.
De zeitgeist van 10 jaar terug?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:33 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Ah ok op die manier. Nou ik denk toch dat er genoeg oorlogen in het verleden zijn geweest die niet echt een duidelijke (logische) reden hadden. De koude oorlog, vietnam oorlog, goldoorlog, aanval op Iraq etc.. Ik blijf het allemaal een beetje vreemd vinden. De Film Zeitgeist geeft wel een interessante blik op sommige van deze oorlogen. Weet even niet meer welke Zeitgeist.
Geopolitics. Olie. Vietnam, was dat ook niet communistisch van aard? Oorlog is er altijd met meerdere partijen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:33 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Ah ok op die manier. Nou ik denk toch dat er genoeg oorlogen in het verleden zijn geweest die niet echt een duidelijke (logische) reden hadden. De koude oorlog, vietnam oorlog, goldoorlog, aanval op Iraq etc.. Ik blijf het allemaal een beetje vreemd vinden. De Film Zeitgeist geeft wel een interessante blik op sommige van deze oorlogen. Weet even niet meer welke Zeitgeist.
Volgens mij Addendum maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Heb ze allemaal achter elkaar gezien destijds.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Geopolitics. Olie. Vietnam, was dat ook niet communistisch van aard? Oorlog is er altijd met meerdere partijen.
Welke Zeitgeist? Nog nooit gekeken, wel van gehoord.
Jongens... Als de Eerste Grote Depressie in 1930 was, en dat de indirecte aanleiding was voor WOII, moet je dan nog denken dat er destijds 'een vorm van Kapitalisme' was, en niet inzien wat de link met WOII is?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:26 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Ik denk dat er destijds ook wel een vorm van Kapitalisme was hoor. Ik zie echter niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft?
Ik was ook bloedserieus.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk als serieus topic bedoeld.. Ik zou het op prijs stellen als je je levenservaringen in een ander topic zou delen.
Maargoed ik ga straks even een schnitzel in de pan werfen.quote:
Ja daarom gewoon fuckit en voor je mening uitkomen ipv je mond te houden. Ze weten toch alles al, als je je daardoor laat afschrikken speel je alleen maar met hun spelletje mee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Gewas het volgende:
Amerika is op dit moment gewoon het wereldrijk. Ze hebben niet voor niks over de hele wereld een militaire basis.
En ze zijn net zo sterk gekeerd tegen het 'communistische gevaar' als Nazi-Duitsland dat was.
Ik vind de OP nog zo gek nog niet...
Ben nu wel bang dat de CIA mij in de gaten houd.
Eigenlijk is de OP niet verkeerd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Gewas het volgende:
Amerika is op dit moment gewoon het wereldrijk. Ze hebben niet voor niks over de hele wereld een militaire basis.
En ze zijn net zo sterk gekeerd tegen het 'communistische gevaar' als Nazi-Duitsland dat was.
Ik vind de OP nog zo gek nog niet...
Ben nu wel bang dat de CIA mij in de gaten houd.
True.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja daarom gewoon fuckit en voor je mening uitkomen ipv je mond te houden. Ze weten toch alles al, als je je daardoor laat afschrikken speel je alleen maar met hun spelletje mee.
Amerika doet alles om hun economische belangen (macht) veilig te stellen. Een enorme bemoeizucht (met de rest van de wereld) is waar dat land last van heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Eigenlijk is de OP niet verkeerd.
Maar toch vraag ik me af wat de hedendaagse drijfveren inhouden. Illuminatie is toch weer meer BNW?
Wat is BNW?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Eigenlijk is de OP niet verkeerd.
Maar toch vraag ik me af wat de hedendaagse drijfveren inhouden. Illuminatie is toch weer meer BNW?
We dwalen een beetje af van het topic haha. In het kort:quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:04 schreef Harvest89 het volgende:
De Amerikanen hebben Nazi-duitsland altijd gesteund met geld omdat ze weerstand konden bieden tegen de Sovjet Unie, het Derde Rijk was dan ook anti-communistisch, net zoals de Amerikanen waren.
Volgens mij heeft Kennedy in zijn jonge jaren zelfs nog gezegd dat hij gefascineerd was door Adolf Hitler, ook Ford (een antisemiet) de bekende Amerikaanse autofabrikant was een Hitlerfan. Dit veranderde toen het derde rijk zich vijandig begon te gedragen tegenover de westelijke democratieën.
Koude oorlog en de Vietnamoorlog waren zeker niet nutteloos, het was een conflict tussen 2 economische en politieke systemen. Ik ben geen fan van kapitalisme, maar in een communistisch land wil ik nog niet dood gevonden worden.
Nogmaals... wat is BNW?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is meer iets voor BNW, misschien?
Het zusterforum, Brave New World, alles over samenzweringen ed. Dit is TRU, hier gaat het meer over spiritualiteit en paranormale zaken.quote:
Voor mij zijn het geen duidelijke redens. Simpelweg omdat als ook maar 1 ander land zoiets zou flikken, de wereld het er niet mee eens zou zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?
Als je dan toch nooit oplet, moet je niet gaan denken dat je hersenspinsels interessant zijn voor andere mensen...
Doe nou eerst eens gewoon je huiswerk voordat je theorieën gaat bedenken en publiceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |