Dat ligt heel erg aan het niveau van je baan, de branche, de functie en de geldende salarissen. Voor heel veel functies is het gewoon een all-in prijs hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijk bedrijf wordt een contract gerespecteerd en zijn er duidelijke regels m.b.t. overwerken.
Dat is niet waar. Er zijn voldoende bedrijven waarbij een work-life balance erg belangrijk is, maar waarbij je geacht wordt te doen wat er nodig is om een opdracht met succes af te ronden. Let wel: het basissalaris in deze branches is wel (zeer) significant hoger dan in andere sectoren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijk bedrijf wordt een contract gerespecteerd en zijn er duidelijke regels m.b.t. overwerken.
Dat lijkt hier geenszins het geval. Door te zeggen 'welkom in het bedrijfsleven' doe je alsof TS zich niet aan moet stellen, maar dat ligt toch echt anders. Het bedrijf respecteert de TS als stagiair niet.
Klopt, maar dan zijn er dus duidelijke afspraken: je krijgt een hoog salaris, maar daar wordt ook wat van verwacht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef Solomon het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn voldoende bedrijven waarbij een work-life balance erg belangrijk is, maar waarbij je geacht wordt te doen wat er nodig is om een opdracht met succes af te ronden. Let wel: het basissalaris in deze branches is wel (zeer) significant hoger dan in andere sectoren.
Ik denk dat het om een stage in een van deze sectoren gaat. Studenten willen zo graag prestigieuze bedrijven in zo'n sector op hun CV hebben dat ze zich in de vernieling werken voor zo'n hongerloontje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan zijn er dus duidelijke afspraken: je krijgt een hoog salaris, maar daar wordt ook wat van verwacht.
TS heeft echter een stagecontract van ¤200 per maand en moet 80 uur per week werken. Gaat nergens over.
het is in de marketing branche. Ik wist van tevoren wel dat het niet elke dag van 9-5 zou zijn, maar dit had ik ook weer niet verwacht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:30 schreef Solomon het volgende:
Mag ik vragen in welke branche je dit werkt doet? Het zijn echt erg bizarre uren die je draait, en ik ken erg weinig branches waarin dit gebruikelijk is.
Ik werk zelf in een sector welke een reputatie heeft van extreme werktijden, en zelfs bij ons is 60+ uur per week erg ongebruikelijk en 70+ erg extreem. In het weekend werken is ook helemaal not-done.
Mijn advies aan jou: aankaarten op je werk! Eerlijk zijn over hoe je je er bij voelt.. Het slechtste wat je op dit moment kunt doen is doorbijten en je gevoel negeren. Zonder je bang te willen maken, maar dat is hoe je een burn-out krijgt en uit jouw verhaal maak ik op dat de eerste signalen aanwezig zijn!
Het is een stage, geen gewone fulltime baan. Daarbij krijgt hij ¤200 per maand en dat is nou ook niet bijster veel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:27 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg aan het niveau van je baan, de branche, de functie en de geldende salarissen. Voor heel veel functies is het gewoon een all-in prijs hoor.
Had eigenlijk niet gedacht dat dat een sector was waarin men zulke uren draait.. Neemt niet weg dat je echt de dialoog aan moet gaan met je stagebegeleiders!quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:38 schreef Watbenjedan het volgende:
[..]
het is in de marketing branche. Ik wist van tevoren wel dat het niet elke dag van 9-5 zou zijn, maar dit had ik ook weer niet verwacht.
Ik ga morgen maar eerst eens even kijken of we hier iets op kunnen verzonnen, maar nu eerst even mijn slaap inhalen.
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:36 schreef Solomon het volgende:
Neemt niet weg dat het inderdaad gewoon uitbuiting is... Betaal dan fatsoenlijk voor een stagiair als je verwacht dat hij zulke uren draait.
in de branche waar ik zit en het bedrijf een van de marktleiders is is het niet zo gek. Eigenlijk niet alleen marketing maar ook productmanagementquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:39 schreef Solomon het volgende:
[..]
Had eigenlijk niet gedacht dat dat een sector was waarin men zulke uren draait.. Neemt niet weg dat je echt de dialoog aan moet gaan met je stagebegeleiders!
Op die ene week na heb ik nergens uit kunnen halen dat ze 80 uur per week maakt. 9-17 is maar 7,5 uur per dag (uitgaande van 1x half uur pauze per dag). Dus als ze dan om 18 uur weg gaat elke dag, kom je op ongeveer 42,5 uur per week, zo schokkend is dat nou ook weer niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan zijn er dus duidelijke afspraken: je krijgt een hoog salaris, maar daar wordt ook wat van verwacht.
TS heeft echter een stagecontract van ¤200 per maand en moet 80 uur per week werken. Gaat nergens over.
het is ook vooral na die ene week gekomen gezien ik de dag erop gelijk weer moest werken en afgelopen week ook met eigenlijk bijna geen rustperiode is dat een beetje gaan ophopen. Ik heb voor aankomende vrijdag verlof gevraagd en ik ga kijken of ik misschien maandag ook nog een rustdag pak. Ik heb maar een schaars aantal dagen dus ik moet ze ook niet teveel gaan gebruiken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef mirannie het volgende:
[..]
Op die ene week na heb ik nergens uit kunnen halen dat ze 80 uur per week maakt. 9-17 is maar 7,5 uur per dag (uitgaande van 1x half uur pauze per dag). Dus als ze dan om 18 uur weg gaat elke dag, kom je op ongeveer 42,5 uur per week, zo schokkend is dat nou ook weer niet.
werkt dat tegenwoordig zo? Dat stagiairs veel verantwoordelijkheid krijgen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Watbenjedan het volgende:
Ik gebruik even mijn kloon om hier te posten.
Ik loop nu 8 weken stage bij een groot bedrijf, in het begin helemaal leuk, veel verantwoordelijkheid
mocht het een goede stagaire zijn, krijgt hij er ook wat verantwoordelijkheden bij. je moet het wel leuk houden namelijk. maar gezien je als stagebegeleider altijd eindverantwoordelijk blijft, moet je wel dat vertrouwen hebben in een stagair.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Argento het volgende:
[..]
werkt dat tegenwoordig zo? Dat stagiairs veel verantwoordelijkheid krijgen?
Tel de uren die hij maakt is bij elkaar op, met je positieve kijk. Als hij straks een burn out krijgt wat ga je dan zeggen? "Oh maar nu heb je wel veel geleerd?"quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef mirannie het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je vooral niet gewend bent om de hele week te moeten werken.
De meeste studenten hebben naast hun stage ook nog een bijbaantje en die gaan ook niet meteen dood. Gewoon even doorbijten dus. 6 weken is echt niet zo lang meer. Probeer naar de positieve kanten te kijken ipv de negatieve.
Zo lang werk ik niet eensquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef Watbenjedan het volgende:
Ik heb vandaag even een gesprek met beide begeleiders gehad. De begeleider van gisteren vond het namelijk niet zo best dat ik zei niet om 8:30 te willen beginnen, desondanks was ik er vanochtend om 8:15 tot 17:30. Ik krijg wel extra overuren van het evenement toegekend en we gaan met een schone lei beginnen. Ik heb morgen maar even vrij genomen en ben nu ook een stuk meer uitgerust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |