abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128559018
Ga praten met je schoolbegeleider, dit is echt niet normaal.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:20:34 #27
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_128559199
Het ligt natuurlijk heel erg aan de branche. Als jij stageloopt in de event management of de advocatuur om maar 2 voorbeelden te noemen, dan kun je natuurlijk van tevoren ook wel bedenken dat je flink aan de bak moet en dat er rondom bepaalde piekdruktes of zaken flink gebuffeld moet worden incl. overwerk.

Ik denk dat je moet aankaarten dat het je zwaar valt en dat je op een constructieve manier wil kijken of er aanpassingen gedaan kunnen worden, maar ik vind tegelijkertijd dat dit wel gewoon een kijkje in het full-time werkende leven is en dat je je misschien een beetje aanstelt.

Werk doen van enig niveau, nog een beetje carrière willen maken en een druk sociaal leven doordeweeks gaan over het algemeen niet hand in hand. Wen er maar aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jackie-Treehorn op 03-07-2013 22:29:44 ]
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_128559408
Ok, het is veel en snap best dat het zwaar is, maar kom op, het is nog maar 6 weken. En het staat vast goed op je cv. Even een schouders eronder en dan mag je weer terug naar je studie a 10 uur per week.
pi_128559418
Trek je niks aan van de "welkom in het bedrijfsleven" opmerkingen hier. Dit is niet normaal en hoort niet zo.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:27:52 #30
367642 Jackie-Treehorn
pi_128559591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bij een fatsoenlijk bedrijf wordt een contract gerespecteerd en zijn er duidelijke regels m.b.t. overwerken.

Dat ligt heel erg aan het niveau van je baan, de branche, de functie en de geldende salarissen. Voor heel veel functies is het gewoon een all-in prijs hoor.
Refill?
pi_128559778
Mag ik vragen in welke branche je dit werkt doet? Het zijn echt erg bizarre uren die je draait, en ik ken erg weinig branches waarin dit gebruikelijk is.

Ik werk zelf in een sector welke een reputatie heeft van extreme werktijden, en zelfs bij ons is 60+ uur per week erg ongebruikelijk en 70+ erg extreem. In het weekend werken is ook helemaal not-done.

Mijn advies aan jou: aankaarten op je werk! Eerlijk zijn over hoe je je er bij voelt.. Het slechtste wat je op dit moment kunt doen is doorbijten en je gevoel negeren. Zonder je bang te willen maken, maar dat is hoe je een burn-out krijgt en uit jouw verhaal maak ik op dat de eerste signalen aanwezig zijn!
pi_128559886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bij een fatsoenlijk bedrijf wordt een contract gerespecteerd en zijn er duidelijke regels m.b.t. overwerken.

Dat lijkt hier geenszins het geval. Door te zeggen 'welkom in het bedrijfsleven' doe je alsof TS zich niet aan moet stellen, maar dat ligt toch echt anders. Het bedrijf respecteert de TS als stagiair niet.
Dat is niet waar. Er zijn voldoende bedrijven waarbij een work-life balance erg belangrijk is, maar waarbij je geacht wordt te doen wat er nodig is om een opdracht met succes af te ronden. Let wel: het basissalaris in deze branches is wel (zeer) significant hoger dan in andere sectoren.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:34:21 #33
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128559968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef Solomon het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Er zijn voldoende bedrijven waarbij een work-life balance erg belangrijk is, maar waarbij je geacht wordt te doen wat er nodig is om een opdracht met succes af te ronden. Let wel: het basissalaris in deze branches is wel (zeer) significant hoger dan in andere sectoren.
Klopt, maar dan zijn er dus duidelijke afspraken: je krijgt een hoog salaris, maar daar wordt ook wat van verwacht.

TS heeft echter een stagecontract van ¤200 per maand en moet 80 uur per week werken. Gaat nergens over.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128560061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan zijn er dus duidelijke afspraken: je krijgt een hoog salaris, maar daar wordt ook wat van verwacht.

TS heeft echter een stagecontract van ¤200 per maand en moet 80 uur per week werken. Gaat nergens over.
Ik denk dat het om een stage in een van deze sectoren gaat. Studenten willen zo graag prestigieuze bedrijven in zo'n sector op hun CV hebben dat ze zich in de vernieling werken voor zo'n hongerloontje.

Neemt niet weg dat het inderdaad gewoon uitbuiting is... Betaal dan fatsoenlijk voor een stagiair als je verwacht dat hij zulke uren draait.
pi_128560185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:30 schreef Solomon het volgende:
Mag ik vragen in welke branche je dit werkt doet? Het zijn echt erg bizarre uren die je draait, en ik ken erg weinig branches waarin dit gebruikelijk is.

Ik werk zelf in een sector welke een reputatie heeft van extreme werktijden, en zelfs bij ons is 60+ uur per week erg ongebruikelijk en 70+ erg extreem. In het weekend werken is ook helemaal not-done.

Mijn advies aan jou: aankaarten op je werk! Eerlijk zijn over hoe je je er bij voelt.. Het slechtste wat je op dit moment kunt doen is doorbijten en je gevoel negeren. Zonder je bang te willen maken, maar dat is hoe je een burn-out krijgt en uit jouw verhaal maak ik op dat de eerste signalen aanwezig zijn!
het is in de marketing branche. Ik wist van tevoren wel dat het niet elke dag van 9-5 zou zijn, maar dit had ik ook weer niet verwacht.

Ik ga morgen maar eerst eens even kijken of we hier iets op kunnen verzonnen, maar nu eerst even mijn slaap inhalen.
pi_128560214
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:27 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat ligt heel erg aan het niveau van je baan, de branche, de functie en de geldende salarissen. Voor heel veel functies is het gewoon een all-in prijs hoor.
Het is een stage, geen gewone fulltime baan. Daarbij krijgt hij ¤200 per maand en dat is nou ook niet bijster veel.
pi_128560226
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:38 schreef Watbenjedan het volgende:

[..]

het is in de marketing branche. Ik wist van tevoren wel dat het niet elke dag van 9-5 zou zijn, maar dit had ik ook weer niet verwacht.

Ik ga morgen maar eerst eens even kijken of we hier iets op kunnen verzonnen, maar nu eerst even mijn slaap inhalen.
Had eigenlijk niet gedacht dat dat een sector was waarin men zulke uren draait.. Neemt niet weg dat je echt de dialoog aan moet gaan met je stagebegeleiders!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:40:59 #38
367642 Jackie-Treehorn
pi_128560294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:36 schreef Solomon het volgende:

Neemt niet weg dat het inderdaad gewoon uitbuiting is... Betaal dan fatsoenlijk voor een stagiair als je verwacht dat hij zulke uren draait.
Dat is zeker waar.
Refill?
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:41:06 #39
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_128560301
Heb ook eens stage gelopen in de evenementenbranche met een stuk meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Ondanks dat was het, als ik 17:30 officieel klaar ben, toch om 17:45 al 'Hey moet je niet naar huis? Je mag doorwerken hoor maar dan kom je morgen maar een uurtje later.'

Ook als het werk niet af was.

Zou er iig eens met een begeleider over praten, dat je het gevoel hebt dat er misbruik van je gemaakt word of dat je het niet trekt ofzo. Vooral niet binnen het bedrijf aankaarten, want dan ben jij weer 'de luie stagiair met de 9-5 mentaliteit..'
pi_128560342
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:39 schreef Solomon het volgende:

[..]

Had eigenlijk niet gedacht dat dat een sector was waarin men zulke uren draait.. Neemt niet weg dat je echt de dialoog aan moet gaan met je stagebegeleiders!
in de branche waar ik zit en het bedrijf een van de marktleiders is is het niet zo gek. Eigenlijk niet alleen marketing maar ook productmanagement
pi_128560914
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Op die ene week na heb ik nergens uit kunnen halen dat ze 80 uur per week maakt. 9-17 is maar 7,5 uur per dag (uitgaande van 1x half uur pauze per dag). Dus als ze dan om 18 uur weg gaat elke dag, kom je op ongeveer 42,5 uur per week, zo schokkend is dat nou ook weer niet.
pi_128562056
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef mirannie het volgende:

[..]

Op die ene week na heb ik nergens uit kunnen halen dat ze 80 uur per week maakt. 9-17 is maar 7,5 uur per dag (uitgaande van 1x half uur pauze per dag). Dus als ze dan om 18 uur weg gaat elke dag, kom je op ongeveer 42,5 uur per week, zo schokkend is dat nou ook weer niet.
het is ook vooral na die ene week gekomen gezien ik de dag erop gelijk weer moest werken en afgelopen week ook met eigenlijk bijna geen rustperiode is dat een beetje gaan ophopen. Ik heb voor aankomende vrijdag verlof gevraagd en ik ga kijken of ik misschien maandag ook nog een rustdag pak. Ik heb maar een schaars aantal dagen dus ik moet ze ook niet teveel gaan gebruiken.
pi_128562439
Ik denk eerlijk gezegd dat je vooral niet gewend bent om de hele week te moeten werken.
De meeste studenten hebben naast hun stage ook nog een bijbaantje en die gaan ook niet meteen dood. Gewoon even doorbijten dus. 6 weken is echt niet zo lang meer. Probeer naar de positieve kanten te kijken ipv de negatieve.
pi_128562463
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Watbenjedan het volgende:
Ik gebruik even mijn kloon om hier te posten.

Ik loop nu 8 weken stage bij een groot bedrijf, in het begin helemaal leuk, veel verantwoordelijkheid
werkt dat tegenwoordig zo? Dat stagiairs veel verantwoordelijkheid krijgen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_128575655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Argento het volgende:

[..]

werkt dat tegenwoordig zo? Dat stagiairs veel verantwoordelijkheid krijgen?
mocht het een goede stagaire zijn, krijgt hij er ook wat verantwoordelijkheden bij. je moet het wel leuk houden namelijk. maar gezien je als stagebegeleider altijd eindverantwoordelijk blijft, moet je wel dat vertrouwen hebben in een stagair.

Maar stagairs een keertje over laten werken kan best, en bijvoorbeeld in de ICT (waar ik in werk) waar het er gewoon bij hoort. maar dat dien je wel te compenseren, en niet vaker dan 1X per maand.

wat mij het meeste opvalt hier, is het feit dat als je zoveel overuren maakt, wat leer je dan nog? waar is de tijd dat je meeloopt met andere mensen, andere aspecten van het vak leert, enz enz?

Want stage komt van 2 kanten; de stagair leert iets, en het bedrijf heeft er af en toe een handje bij.
als een stagair alleen maar werkt, dan is de stage in mijn ogen mislukt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:36:05 #46
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_128589830
Ik had hier wel werk van gemaakt...trek je mond open en laat je niet gebruiken
pi_128591157
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef mirannie het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je vooral niet gewend bent om de hele week te moeten werken.
De meeste studenten hebben naast hun stage ook nog een bijbaantje en die gaan ook niet meteen dood. Gewoon even doorbijten dus. 6 weken is echt niet zo lang meer. Probeer naar de positieve kanten te kijken ipv de negatieve.
Tel de uren die hij maakt is bij elkaar op, met je positieve kijk. Als hij straks een burn out krijgt wat ga je dan zeggen? "Oh maar nu heb je wel veel geleerd?"
pi_128593613
Ik heb vandaag even een gesprek met beide begeleiders gehad. De begeleider van gisteren vond het namelijk niet zo best dat ik zei niet om 8:30 te willen beginnen, desondanks was ik er vanochtend om 8:15 tot 17:30. Ik krijg wel extra overuren van het evenement toegekend en we gaan met een schone lei beginnen. Ik heb morgen maar even vrij genomen en ben nu ook een stuk meer uitgerust.
pi_128593733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef Watbenjedan het volgende:
Ik heb vandaag even een gesprek met beide begeleiders gehad. De begeleider van gisteren vond het namelijk niet zo best dat ik zei niet om 8:30 te willen beginnen, desondanks was ik er vanochtend om 8:15 tot 17:30. Ik krijg wel extra overuren van het evenement toegekend en we gaan met een schone lei beginnen. Ik heb morgen maar even vrij genomen en ben nu ook een stuk meer uitgerust.
Zo lang werk ik niet eens :')
pi_128595057
Dit is gewoon uitbuiting.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')